251

Re: Corona en zwemmen in zwembad

ronnyke schreef:

Ik zie net dat Nederland vanaf vanavond in een harde lock-down gaat dus zijn de zwembaden dan nog open? https://www.hln.be/buitenland/harde-loc … -vy9jbj7ks

Nee.

Ik heb net 1 keer kunnen zwemmen. Nu alles weer dicht.:(

252

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Hier is er nog 1 optie om te zwemmen in een buitenbad!
Het is een 50m bad, ze hebben het zo ingericht dat je online reserveert, betaald en bij entree alleen je qr code word gescand.
Langs de kant omkleden (buiten dus), wel een warme douche na afloop.

Maar wat vooral heel gaaf is: de zon die ondergaat, de damp boven het bad, de kerstlampjes langs de kant...wat een sfeertje!

Het is een 50m bad en met wetsuit aan is het gewoon heerlijk zwemmen.
Ze zijn nog open tot kerst en kijken nu of ze dat nog gaan verlengen. (Ik hoop het)
Ik ga van de week nog 2x.

253

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Wow, dat klinkt inderdaad heel gaaf. Zijn die de hele dag open, of alleen bepaalde uren?

254

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Klinkt zeker gaaf! Wat is de watertemperatuur? En is dat legaal, in de zin van dat het mag onder de huidige maatregelen?

255 Laatst bewerkt door Hedcandy (19-12-20 16:51:52)

Re: Corona en zwemmen in zwembad

wilagro schreef:

Wow, dat klinkt inderdaad heel gaaf. Zijn die de hele dag open, of alleen bepaalde uren?

Door de weeks van 7 tot 19 en in het weekend van 7 tot 16u

Louise, geen idee of het legaal is... maar het is een zwembad van de gemeente, dus je zou zeggen van wel?
En idd, je komt elkaar echt niet tegen, goede doorstroom met in en uitgaande mensen, brede zwembanen met max 15p in een baan, die verdwijnen echt op de 50m (toen ik er was was t ook niet max vol, denk 8 in de baan)

Het water is 20gr.
Er zwemmen er zat in zwemkleding, maar dat is mij te fris. Met Wetsuit was heerlijk!!

256

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Wauw, geweldig, om jaloers op te zijn!

Hedcandy schreef:

Louise, geen idee of het legaal is... maar het is een zwembad van de gemeente, dus je zou zeggen van wel?

Ja, dat zal wel toch, dan? Dat lijkt me doorslaggevender dan of het er veilig is, met die afstand enzo, want er waren een boel dingen superveilig georganiseerd die nu toch dicht moeten...

Louise

257

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Ik zwem toch zo vreselijk superlekker in dat 50m bad zeg... niet normaal!
Misschien omdat het de enige optie nog is om te zwemmen,dat ik extra geniet.
Maar mn tijden zijn ook min 10 sec/100m sneller, zo bizar! Maar het doet me goed en stimuleert enorm.
Volgende week nog maar een keer, ik hoop dat ze het in januari doortrekken.

258

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Ze hebben de openingstijden nu opgerekt tot 23u, want er zijn veel mensen die er gebruik van maken.
Zag vandaag ook triathleten uit Utrecht en Amersfoort... het gaat als een lopend vuurtje rond haha.

259

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Super dat je de mogelijkheid hebt Hedcandy!
Jaloers hoor ....

260

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Hedcandy schreef:

Ze hebben de openingstijden nu opgerekt tot 23u, want er zijn veel mensen die er gebruik van maken.
Zag vandaag ook triathleten uit Utrecht en Amersfoort... het gaat als een lopend vuurtje rond haha.

Als het iets meer in de buurt was zou ik het ook wel willen proberen.
Vandaag weer bij Tri2one geweest en Hylke heeft me weer wat ingeslopen fouten afgeleerd. Jammer dat het nu niet in de praktijk is te brengen.

261 Laatst bewerkt door Louise (24-12-20 09:15:11)

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Ik dacht ook al: zal ik eens naar Almere gaan? Maar voor dat soort dingen gaan reizen lijkt me nu niet helemaal de bedoeling. M'n zwemzin maar opsparen voor betere tijden...

Louise

262

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Vandaag de laatste zwemtraining van het jaar gehad, in december meer gezwommen dan vooraf gedacht.
En zo fijn, het bad blijft open.
Alleen is het snel vol kwa reserveringen, steeds meer mensen hebben t blijkbaar ontdekt smile

263

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Ik zag op het nieuws dat het Miranda bad ook open is momenteel. (alleen een wachtrij tot de zomer zo'n beetje)
Nu eens kijken of er meer zwembaden gaan volgen, zodat het wel mogelijk is een slot te bemachtigen op een normale tijd

264

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Er gaan wat petities rond om meer buitenzwembaden te openen of geopend te houden.

Voor Leiden en Nieuw Vennep:
https://secure.avaaz.org/community_peti … n/?zXWXMpb

https://secure.avaaz.org/community_peti … p/?zXWXMpb

265

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Het zou leuk zijn als er meer baden open gingen. Echter, er zijn nogal wat baden die het al bijna niet voor elkaar krijgen om in de zomer een verwarmd buitenbad open te houden, laat staan in de winter.

Het kost nogal wat energie om een bak water op temperatuur te houden met deze buitentemperaturen.

266

Re: Corona en zwemmen in zwembad

In de eerste lockdown in Engeland mocht je niet eens in open water zwemmen, om dezelfde reden dat men in Nederland met O&N geen vuurwerk mocht afsteken. Men vond het risico op mogelijk extra belasten van de zorgverleners te groot.

267

Re: Corona en zwemmen in zwembad

rdlk schreef:

Het kost nogal wat energie om een bak water op temperatuur te houden met deze buitentemperaturen.

Dat dacht ik eerst ook, maar schijnt nogal mee te vallen.

Idd overweegt nu het Noorderbad ook open te gaan, en Amstelveen ook. Ik hoop het.
Helaas vallen bijv de Sijsjesberg in Huizen en de Zandzee in Bussum af, omdat daar op het parkeerterrein een teststraat is... jammer

268

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Den Helder gaat ook open.

https://m.noordhollandsdagblad.nl/cnt/d … m_content=

Triathletes don't get older. They just change their age group.

269

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Mooi nieuws! Maar allemaal nog een beetje te ver weg. En in het Rotterdamse Van Maanenbad zie ik het echt niet gebeuren. Die willen szomers vaak al niet open en zijn volgenmsij ook alleen te bereiken via het binnenzwembad.

270 Laatst bewerkt door Louise (14-01-21 19:31:49)

Re: Corona en zwemmen in zwembad

LindaRotterdam schreef:

Mooi nieuws! Maar allemaal nog een beetje te ver weg. En in het Rotterdamse Van Maanenbad zie ik het echt niet gebeuren. Die willen szomers vaak al niet open en zijn volgenmsij ook alleen te bereiken via het binnenzwembad.

Het zou praktisch volgens mij  wel kunnen, op dezelfde manier als tijdens de verbouwing een paar jaar terug, toen je er 'achterom' in ging en zwom in het buitenbad met een tent erover. Maar ik zie het ook niet gebeuren inderdaad. Er zijn op hun Facebookpagina wat reacties in die richting maar 0 sjoege. Ze zijn niet telefonisch bereikbaar, via Twitter ook geen reactie... jammer. Ik snap wel dat er haken en ogen aan zitten, ook financieel, maar het zou zo fijn zijn!

Louise

271

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Update: Van Maanenbad gaat niet open. Staat nu op hun Facebook:

Wij vinden het openstellen van buitenbaden tegenstrijdig met de wens van het kabinet om zoveel mogelijk thuis te blijven en zo min mogelijk reisbewegingen te creëren. Een bezoek aan het De Mirandabad heeft geleerd dat het daar erg druk is, veel drukker dan wenselijk.
Daarnaast vinden wij het maatschappelijk ook niet wenselijk vanwege het hoge energieverbruik wat gemoeid is met het openstellen van buitenbaden in de winter.
We kunnen het ook gewoonweg niet betalen en willen de gemeente in deze moeilijke tijden niet lastig vallen met de vraag om nog meer steun dan we al krijgen. Hoe graag we het zouden willen!!!

Jammer, maar ik snap het wel. Ik keek toch ook wel met wat verbazing naar de beelden van het De Mirandabad. Het 'zij wel en wij niet'-gevoel is alleen wel wat zuur.

Louise

272

Re: Corona en zwemmen in zwembad

In Nederland schijnen de zwembaden voorlopig nog niet open te gaan, hopelijk blijft hier in Belgie voorlopig alles zoals het is maar het ziet er ook niet goed uit. https://www.hln.be/buitenland/berekenin … qnKju28gtg

273

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Iemand op de foto? smile

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter … ~bff440d2/

274

Re: Corona en zwemmen in zwembad


" Uit heel Nederland komen zwemmers nu hierheen "

275 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (29-01-21 17:24:03)

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Ik heb inmiddels in Alphen a/d Rijn gezwommen, en voor volgende week weer gereserveerd. Wel veel gedoe voor drie kwartier baantjes trekken, maar zo fijn! In de stromende regen was een wetsuit wel prettig.

Heb nog even getwijfeld of ik het kon vereenzelvigen met de richtlijnen, en heb het expres gecombineerd met een werkdag waarvoor ik toch al die kant op moest in de auto.