3,476

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

LindaRotterdam schreef:

Nieuwe dopjes voor over de batterij in m'n Powertap pedalen.

Ik  heb deze helemaal verpest en krijg ze niet meer losgeschroefd, en er moet dus een nieuw batterijtje in. Lees online dat ik zeker niet de enige ben die dat overkomt, en het gewoon heel zacht aluminium is. Er zijn online gelukkig vervangende dopjes te koop, die bovendien wat sterker zijn.

Nu eerst deze er eens af zien te slopen. Normaal rijd ik daarvoor snel langs de fietsenmaker, maar dat is nu veel te lastig sad
Iemand tips? Doorboren schijnt niet handig te zijn, omdat je dan de batterij meepakt...

Wat ik altijd als eerste probeer is er een breed elastiek over heen te leggen en dan met de inbussleutel er weer op (of bitje van een schroeftol). Door het elastiek gript het vaak toch.

En anders: https://www.bol.com/nl/p/benson-schroef … 8wQAvD_BwE

3,477

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

olaf2004 schreef:

Nu ik een tijdje op mijn Kickr core aan het binnentrainen ben, was ik aan het kijken waar ik mijn uitgespaarde budget aan uit kon geven. Het binnentraden bevalt mij wel goed. Daarom besloten om de Kickr Climb en de Headwind aan te schaffen. Hoorde er goeie berichten over. Dus binnenkort de boel maar eens installeren en uitproberen. Ook voor buiten nieuwe wielen gekocht (Carbon, 50mm), powermeter (4iiii) en een nieuwe helm (Lazer Bullet 2.0). Nu is mijn budget wel aardig op.

Die Headwind lijkt mij ook wel wat, maar die schijnt niet samen te kunnen met een Tacx helaas.

3,478

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik heb een Carnac Kronus helm gekocht van PlanetX. De hel ziet er netjes uit en valt voor mij beter dan de Giro advantage die ik eerst gebruikte. Helm is lichter dan verwacht zit voor mij super goed. Ook de visors die er bij geleverd zijn klikken er super makkelijk op met magneten.

Wel wat gedoe gehad met DPD omdat het een pakket uit de UK is, duurde extra lang en er moest extra VAT betaald worden omdat het geen EU land meer is, dus hou hier rekening mee als je wat uit de UK gaat bestellen.

Al met al ben ik zeer blij mee ;-)

3,479

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

j_werff schreef:

Ik heb een Carnac Kronus helm gekocht van PlanetX. De hel ziet er netjes uit en valt voor mij beter dan de Giro advantage die ik eerst gebruikte. Helm is lichter dan verwacht zit voor mij super goed. Ook de visors die er bij geleverd zijn klikken er super makkelijk op met magneten.

Wel wat gedoe gehad met DPD omdat het een pakket uit de UK is, duurde extra lang en er moest extra VAT betaald worden omdat het geen EU land meer is, dus hou hier rekening mee als je wat uit de UK gaat bestellen.

Al met al ben ik zeer blij mee ;-)

Apart van die VAT?? Ik heb dezelfde route gebruikt maar kreeg die niet in rekening gebracht? Misschien door de Brexit?
Ik heb de helm twee keer opgehad, voelt aerodynamisch, wel iets minder comfortabel dan de giro air attack shield die ik ook wel gebruik bij wedstrijden (en voor schaatsen), maar die is duidelijk minder gestroomlijnd en heeft nogal slappe magneten voor het venster, ik ben al eens een venster kwijtgeraakt tijdens een wedstrijd.....

3,480

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

arnosmit schreef:
j_werff schreef:

Ik heb een Carnac Kronus helm gekocht van PlanetX. De hel ziet er netjes uit en valt voor mij beter dan de Giro advantage die ik eerst gebruikte. Helm is lichter dan verwacht zit voor mij super goed. Ook de visors die er bij geleverd zijn klikken er super makkelijk op met magneten.

Wel wat gedoe gehad met DPD omdat het een pakket uit de UK is, duurde extra lang en er moest extra VAT betaald worden omdat het geen EU land meer is, dus hou hier rekening mee als je wat uit de UK gaat bestellen.

Al met al ben ik zeer blij mee ;-)

Apart van die VAT?? Ik heb dezelfde route gebruikt maar kreeg die niet in rekening gebracht? Misschien door de Brexit?
Ik heb de helm twee keer opgehad, voelt aerodynamisch, wel iets minder comfortabel dan de giro air attack shield die ik ook wel gebruik bij wedstrijden (en voor schaatsen), maar die is duidelijk minder gestroomlijnd en heeft nogal slappe magneten voor het venster, ik ben al eens een venster kwijtgeraakt tijdens een wedstrijd.....

De VAT is inderdaad door de Brexit. Nu kwam de helm iets duurder uit maar als nog is de prijs zeer te verantwoorden voor deze helm, ook inclusief de VAT.

3,481

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Zal Brexit zijn, maar ze checken nooit alle paketten, dus je kunt geluk hebben. Bij Ali zijn er wel aanbieders die aanbieden de importksten te betalen mochten die in rekening worden gebracht. Het gebeurd zo weinig dat de behaalde extra inkomsten ermee (reputatie en meer mensen die bestellen door het wegnemen van het risico van de kosten) de extra kosten ruim dekken.

3,482

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Hmm ik denk niet dat dat verhaal helemaal klopt.
Alle pakjes gaan via de douane. Alleen is de vraag of die akkoord gaat met het aangegeven bedrag op de verpakking. Steekproef gewijs wordt er wel eens en pakje uitgezocht en dan kan de inklaring hoger uitvallen.
Wat ze in China wel doen, is een andere route aanbieden voor het transport. Hiervoor betaal je meer transport kosten en dan is inderdaad de kans bijna nihil dat je hier nog belastingen betaal. Voorheen ging je pakket daarvoor juist via Engeland, want die hadden een belasting technisch handelsakkoord met HongKong. Nu lees ik her en der dat de route gewijzigd is naar een Oostblok land.
Het gaat er dan om dat je pakket ergens Europa binnenkomt, waar vanuit China geen tot minimaal belasting geheven wordt. Binnen Europa is er daarna vrij handelsverkeer.

Vanuit Engeland weet ik het op dit moment niet, volgens mij zijn er zaken die een Europese vestiging hebben en van daaruit handelen. (Wiggle heeft dat volgens mij, die bieden namelijk inclusief alle belastingen aan). Hebben ze geen vestiging op het vaste land, dan moet je gewoon altijd belasting betalen volgens de regels.

3,483

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Dt klinkt inderdaad aannemelijk. Brexit...het wordt steeds duidelijker wat voor een impact het heeft. Voorlopig heb ik er zelf niet of nauwelijks last van, maar ik ben blij dat ik een NL paspoort heb!

3,484

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik begreep ook dat de handelsvete tussen de VS en europa gevolgen gaat hebben voor de prijs van fietsen. De eu rekent nu 25% extra importheffing, die extra kosten worden uiteraard doorberekend... aan de klant.
Daarnaast wordt er extra heffing gerekend op onderdelen of delen van fietsen (bijv een los frame) dus die dingen worden nu dubbel extra belast.
Word je niet blij van.

3,485

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Hedcandy schreef:

Ik begreep ook dat de handelsvete tussen de VS en europa gevolgen gaat hebben voor de prijs van fietsen. De eu rekent nu 25% extra importheffing, die extra kosten worden uiteraard doorberekend... aan de klant.
Daarnaast wordt er extra heffing gerekend op onderdelen of delen van fietsen (bijv een los frame) dus die dingen worden nu dubbel extra belast.
Word je niet blij van.


Europese fietsen/ merken kopen dus wink

Ik heb net een Pinarello racefiets gekocht, maar overigens niet met deze overweging.

3,486 Laatst bewerkt door timdejong (19-02-21 00:32:52)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

nieuw zwembrilleke gekocht

https://www.youtube.com/watch?v=GuEj8AiOzo0

3,487

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

timdejong schreef:

nieuw zwembrilleke gekocht

https://www.youtube.com/watch?v=GuEj8AiOzo0

Gaaf, lijkt me.
Ben wel benieuwd naar de levensduur van de gehele bril.
Hoor graag van je hoe hij bevalt.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

3,488

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

2 nieuwe bidonhouders. Morgen de nieuwe racefiets voor het eerst proberen en deze zaten er nog niet op. Zin in!

Nu pielen met komoot voor de juiste route.

3,489

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Compressor om de tubeless banden te kunnen monteren. En een nieuw trisuit, ik vond er online een van Ale. Voor racefiets kleding heb ik reeds meerdere kledingstukken van dit merk en nu dus ook een trisuit. Wel een bijzondere constructie van het bovenstuk trouwens. De voorkant is los, waarbij deze met rits helemaal opengeslagen kan worden, zodat het lijkt of het een los bovenstuk is. Aan de achterzijde is het wel gewoon 1 geheel.

3,490

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik heb een tri-suit met mouwtjes met zo,n
open constructie .
Is perfect !

3,491

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik draag niks anders, heb de mijne van Castelli en vind het perfect.

3,492

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

@Jeanette schreef:

Ik heb een tri-suit met mouwtjes met zo,n
open constructie .
Is perfect !

Ja, de Noosa trisuit heeft dat ook.
Ik vind het ook super zitten.

3,493

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Een Garmin Fenix 6 gekocht met een grote korting (dagaanbieding). Flink wat nieuwe features + langere batterijduur dan de Garmin Forerunner 935 die ik nu gebruik (en die raak ik wel weer voor een redelijk bedrag kwijt tweedehands...)

3,494

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Welke versie van de Fenix?
Zelf heb ik nu bijna een jaar de 6 pro om de pols (nou ja Af en toe niet om te laden natuurlijk) en ik vind het echt een geweldig horloge, wat een data levert deze.
En wat betreft de trisuit, ik had dat gewoon nog niet eerder gezien, maar begrijp nu dat het redelijk normaal is tegenwoordig.

3,495 Laatst bewerkt door TumTumTum (27-02-21 12:15:27)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik heb een afspraak gemaakt voor volgende week om nieuwe hardloopschoenen te kopen...ik zit me nu al te verheugen. smile (off topic?) wink

3,496

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

TumTumTum schreef:

Ik heb een afspraak gemaakt voor volgende week om nieuwe hardloopschoenen te kopen...ik zit me nu al te verheugen. smile (off topic?) wink

Welke heb je op het oog?

Ik ben na jaren nike overgestapt naar saucony omdat ik de demping in de laatste modellen van de nike air pegasus echt zo slecht vond!

Vandaag mn laatste paar pegasus op marktplaats verkocht smile

3,497

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik heb gisteren inderdaad nieuwe schoenen gekocht. Ik ben weer terug bij Brooks, die heb ik vroeger ook eens gehad en die bevielen wel erg goed. Ze zitten heerlijk. Ik ben bang dat ik wel een iets stevigere schoen nodig heb dan Saucony, heb ik ook even aangepast. En de Nikes waren juist weer te stug. Ook sokken meegenomen en ik kan er weer tegenaan. Voorzichtig nog wel vanwege blessure...) Het voelt echt een beetje als verwennen om eens iets nieuws te kunnen kopen en met nieuwe hardloopschoenen voelt het in het begin altijd even alsof je op veertjes loopt.

3,498

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik heb gisteren nog een paar Hoka RocketX bijgekocht, die zitten zo goed...

3,499 Laatst bewerkt door Hedcandy (08-03-21 20:13:13)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Vandaag mogen ophalen, mijn nieuwe racer!!
Ondanks alle vertraging mooi op tijd. En hoe langer je moet wachten, hoe groter de vreugde nu hij er is toch?

3,500

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Heel vet!