76

Re: Planning 2021

Planning 2021


staan vast :


9 mei 2021     1/4 triathlon Veurne (B)
23 mei 2021    1/4 triathlon Oudenaarde  (B)
13 juni 2021   1/4 triathlon Kortrijk (B)
XXXXXXXXX      1/4 triathlon Brugge (B)


opties (hier zal nog 1 of 2 uit gekozen worden)  :

1/4 Triathlon Ieper (B)
1/2 Challenge Geraardsbergen (B)
1/2 Zwintriathlon Knokke Heist (B)
1/2 triathlon Menen (B)

77

Re: Planning 2021

Nick__C schreef:
Vanzella schreef:
LindaRotterdam schreef:

. Zou zelf dus voor gewone loopschoenen gaan met voldoende profiel.
Maar ik lees graag mee wink

of dit.. smile net aan de andere kant van de balans tussen trail en normale schoenen..

Ik zal het parkoers de komende weken eens verkennen op de ATB en laat wel weten wat ik tegenkom..

Bedankt voor je reactie! Ik denk dat een verkennend loopje in de komende weken misschien geen slecht idee is voor mezelf. Al is het maar om te testen wat de benen gaan zeggen bij het lopen van de hoogtemeters. Dan kan ik daarna nog overwegen om een ander type schoen aan te schaffen.

De Heuvelland marathon is ook al weer gecanceld en naar eind juni verplaatst. Dan zal het wel meevallen met de modder wink

78

Re: Planning 2021

LindaRotterdam schreef:
Nick__C schreef:
Vanzella schreef:

of dit.. smile net aan de andere kant van de balans tussen trail en normale schoenen..

Ik zal het parkoers de komende weken eens verkennen op de ATB en laat wel weten wat ik tegenkom..

Bedankt voor je reactie! Ik denk dat een verkennend loopje in de komende weken misschien geen slecht idee is voor mezelf. Al is het maar om te testen wat de benen gaan zeggen bij het lopen van de hoogtemeters. Dan kan ik daarna nog overwegen om een ander type schoen aan te schaffen.

De Heuvelland marathon is ook al weer gecanceld en naar eind juni verplaatst. Dan zal het wel meevallen met de modder wink

Grrr het lopen gaat net lekker.. 27 juni is hartje triathlon seizoen.

79

Re: Planning 2021

Vanzella schreef:
LindaRotterdam schreef:
Nick__C schreef:

Bedankt voor je reactie! Ik denk dat een verkennend loopje in de komende weken misschien geen slecht idee is voor mezelf. Al is het maar om te testen wat de benen gaan zeggen bij het lopen van de hoogtemeters. Dan kan ik daarna nog overwegen om een ander type schoen aan te schaffen.

De Heuvelland marathon is ook al weer gecanceld en naar eind juni verplaatst. Dan zal het wel meevallen met de modder wink

Grrr het lopen gaat net lekker.. 27 juni is hartje triathlon seizoen.

Ik zat ook best wel in een goede flow in mijn opbouw. Ik zie nu wel dat het GPX-bestand op hun site beschikbaar is dus ik overweeg om mijn trainingen door te zetten en het dan maar individueel te gaan lopen. Ik vrees dat er toch geen andere wedstrijden rond die periode zullen doorgaan en ik denk dat ik me zo beter kan motiveren om te blijven trainen dan dat ik bij mij in de omgeving een marathon moet uitstippelen...

80 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (14-01-21 10:56:45)

Re: Planning 2021

Vanzella schreef:
LindaRotterdam schreef:
Nick__C schreef:

Bedankt voor je reactie! Ik denk dat een verkennend loopje in de komende weken misschien geen slecht idee is voor mezelf. Al is het maar om te testen wat de benen gaan zeggen bij het lopen van de hoogtemeters. Dan kan ik daarna nog overwegen om een ander type schoen aan te schaffen.

De Heuvelland marathon is ook al weer gecanceld en naar eind juni verplaatst. Dan zal het wel meevallen met de modder wink

Grrr het lopen gaat net lekker.. 27 juni is hartje triathlon seizoen.


Ja, inderdaad, bij mij past dat ook niet in de planning. Had als alternatief de marathon in Enschede, maar die is ook zojuist gecanceld. Ik heb alle lange duurlopen maar weer uit m'n agenda gehaald, en ga maar eens op snelheid trainen.

Nick__C schreef:
Vanzella schreef:
LindaRotterdam schreef:

De Heuvelland marathon is ook al weer gecanceld en naar eind juni verplaatst. Dan zal het wel meevallen met de modder wink

Grrr het lopen gaat net lekker.. 27 juni is hartje triathlon seizoen.

Ik zat ook best wel in een goede flow in mijn opbouw. Ik zie nu wel dat het GPX-bestand op hun site beschikbaar is dus ik overweeg om mijn trainingen door te zetten en het dan maar individueel te gaan lopen. Ik vrees dat er toch geen andere wedstrijden rond die periode zullen doorgaan en ik denk dat ik me zo beter kan motiveren om te blijven trainen dan dat ik bij mij in de omgeving een marathon moet uitstippelen...

Denk er wel even aan dat je dan vervoer moet regelen, je loopt namelijk geen rondje. wink

81

Re: Planning 2021

Ik geloof dat ik nog ingeschreven sta voor Ter Aar en de Hoekse Waard maar ik heb geen idee meer wanneer dat is. Laat staan of het door gaat.:)

82

Re: Planning 2021

Geen data bekend, van allebei zelfs nog geen teken van leven (voor zover ik weet/kan nagaan). Van Ter Aar is de website zelfs uit de lucht. Het is echt afwachten wat er van het seizoen terecht gaat komen.

Louise

83

Re: Planning 2021

Geen triathlon maar toch een soort van 'wedstrijd' op de agenda:

3 april 2021: One more loop.

WAT: Loop rond je (eigen) huis, tot JIJ niet meer kan. Elk uur 1 rondje van minimim 6.7km.

WANNEER: 03/04, start om 5u 's ochtends het eerste rondje.

HOE: loop/wandel rond je eigen huis op een zelfgemaakt parcours van minimum 6,7km. Klokslag op het uur mag je aan je volgende rondje starten (niet vroeger/niet later). Lukt je dat niet, dan ben je uit. Uiteindelijk is er 1 winnaar die de meeste uren (en daardoor rondjes) kan volmaken. Momenteel eindigt de wedstrijd afhankelijk van de avondklok.

Ten voordele van "Kom op tegen kanker".

Ik ben eens benieuwd hoe ver ik ga geraken. Ik loop op 14 maart nog een marathon (geen wedstrijd aangezien de Heuvelland-marathon verplaatst is) dus de komende weken zit er sowieso vooral volume in mijn trainingen. Hopelijk voldoende om het dan een 10 tal ronden vol te houden.

84

Re: Planning 2021

Wat een leuk concept Ronny.
Wel vroeg opstaan haha

85

Re: Planning 2021

Heb daar al eens eerder wat over gelezen. Echt tof concept.

Zou wel even kijken hoe je van je eerste marathon herstelt, dit is 3 weken erna? 67 km is, ook verspreid over 10 uur, wel een eind wink

86

Re: Planning 2021

LindaRotterdam schreef:

Heb daar al eens eerder wat over gelezen. Echt tof concept.

Zou wel even kijken hoe je van je eerste marathon herstelt, dit is 3 weken erna? 67 km is, ook verspreid over 10 uur, wel een eind wink

Ja klopt. Moet ik zeker in het oog houden. Ik denk dat ik na de marathon een weekje relatieve rust ga nemen (beetje losfietsen en zwemmen) om dan 1 week terug volume op te bouwen (door middel van meerdere loopjes op een dag, bv. 's ochtends en 's avonds) en dan weekje 'taperen'.

Hoe dan ook, stel dat het lichaam aangeeft dat het op is kan ik gemakkelijk stoppen. Het is maar 5 euro inschrijvingsgeld (voor het goede doel dan nog) dus zelfs na enkele ronden opgeven is geen drama.

87 Laatst bewerkt door Nick__C (01-02-21 16:05:59)

Re: Planning 2021

Hedcandy schreef:

Wel vroeg opstaan haha

Klopt en dat gaat serieus pijn doen. + als je een beetje goed de dag wil doorkomen moet je al vanaf het begin goed zitten qua eten dus ik zal zéér vroeg men bed in moeten de dag ervoor

88

Re: Planning 2021

Nick__C schreef:

Geen triathlon maar toch een soort van 'wedstrijd' op de agenda:

3 april 2021: One more loop.

WAT: Loop rond je (eigen) huis, tot JIJ niet meer kan. Elk uur 1 rondje van minimim 6.7km.

WANNEER: 03/04, start om 5u 's ochtends het eerste rondje.

HOE: loop/wandel rond je eigen huis op een zelfgemaakt parcours van minimum 6,7km. Klokslag op het uur mag je aan je volgende rondje starten (niet vroeger/niet later). Lukt je dat niet, dan ben je uit. Uiteindelijk is er 1 winnaar die de meeste uren (en daardoor rondjes) kan volmaken. Momenteel eindigt de wedstrijd afhankelijk van de avondklok.

Ten voordele van "Kom op tegen kanker".

Ik ben eens benieuwd hoe ver ik ga geraken. Ik loop op 14 maart nog een marathon (geen wedstrijd aangezien de Heuvelland-marathon verplaatst is) dus de komende weken zit er sowieso vooral volume in mijn trainingen. Hopelijk voldoende om het dan een 10 tal ronden vol te houden.

Leuk! Zoals de backyard ultra van Laz (ja, dezelfde als die van de Barkleys) dus, afstand is ook hetzelfde, 6.7k. Afgelopen Oktober won Karel Sabbe de backyard ultra, met 75 loopjes (dus 75 uur elke uur 6.7km,  oftewel 502km).

89 Laatst bewerkt door chrisbakker (03-02-21 12:32:31)

Re: Planning 2021

Ik kreeg net mail:
2 trails waar ik in februari voor ingeschreven was, zijn uitgesteld. De gouverneur of gemeente besturen zijn last minute teruggekomen op hun beslissing.
De Trail de la soupe , en de trail Kluisbergen.
Allebei met gespreide dagen en gespreide uren. Beetje vreemd. In de havenlandrun begin januari, bleek het perfect mogelijk en je liep eigenlijk bijna altijd alleen.
Heel jammer, dat soort trails loop ik supergraag.

90

Re: Planning 2021

Trail de La Soupe daar verschiet ik wel van, La Roche is normaal gezien vrij soepel, was vorig jaar de eerste plaats waar terug een loop evenement was.

91

Re: Planning 2021

Die trail de la soupe had ik ook op het plan.. Voor de fun weliswaar, maar toch.. Ik had het startnummer nog niet uit de brievenbus gehaald en de annuleringsmail was binnen.

Jammer, volgende keer beter..

92

Re: Planning 2021

Mogen er in België dan nog wedstrijden en evenementen enzo doorgaan? Op de Nederlandse routekaart (editie van vorige week) staat dat sportwedstrijden voor volwassenen door mogen gaan bij het laagste risiconiveau. Daar zijn we nog maanden van verwijderd, denk ik zo.

Louise

93

Re: Planning 2021

Momenteel zijn er in Belgie voor 1 Maart geen wedstrijden toegelaten.

94

Re: Planning 2021

Het verbaasd me dat ik nog niets heb vernomen van de Grand Raid Nisramont.
Die is eind maart, geloof nooit dat t doorgaat.
De hotels zijn zelfs nog dicht, dat geld heb ik inmiddels teruggekregen...

95

Re: Planning 2021

Laat annuleren verbaast me sowieso wel - ik heb op 22 maart een popconcert in Londen staan, Wembley Arena, zo goed als uitverkocht aan 12.500 mensen (van vorig jaar april nog). Gaat nevernooitniet door natuurlijk, maar is nog niet (weer) doorgeschoven.

Louise

96

Re: Planning 2021

Bij de Grand Raid is het kajakken al geannuleerd zie ik verder schijnt alles nog door te gaan via een vrij vertrek.

97

Re: Planning 2021

ronnyke schreef:

Bij de Grand Raid is het kajakken al geannuleerd zie ik verder schijnt alles nog door te gaan via een vrij vertrek.

Waar lees je dat?
Er wordt niet gecommuniceerd via mail of facebook?

98

Re: Planning 2021

Louise schreef:

Laat annuleren verbaast me sowieso wel - ik heb op 22 maart een popconcert in Londen staan, Wembley Arena, zo goed als uitverkocht aan 12.500 mensen (van vorig jaar april nog). Gaat nevernooitniet door natuurlijk, maar is nog niet (weer) doorgeschoven.

Louise

Volgens mij gaat Boris op 22 februari een routeplan duidelijk maken. En ook komende donderdag kan wat duidelijkheid scheppen, dan komt nieuwe ziekenhuisopname data per leeftijdsgroep beschikbaar en daar zou toch een effect van vaccinaties te zien moeten zijn bij 65+ inmiddels, of in ieder geval bij 75+.

99

Re: Planning 2021

Hedcandy schreef:
ronnyke schreef:

Bij de Grand Raid is het kajakken al geannuleerd zie ik verder schijnt alles nog door te gaan via een vrij vertrek.

Waar lees je dat?
Er wordt niet gecommuniceerd via mail of facebook?

Op de site van de Grand Raid zelf heb ik dit gezien https://www.larssie.com/nl-grand-raid

100

Re: Planning 2021

Ik moet hier ook nog zien wat er allemaal georganiseerd gaat worden en/ of doorgaat.
Le Champion heeft al aangegeven dat ze tot 1 juni niets organiseren en de 4-daagse van Nijmegen half juli is nu al gecanceld.
Van de organisaties van de kleine triathlon evenementen hier in de kop van Noord Holland hoor ik ook nog niet zo veel.
Tot op heden blijft mijn planning staan op 1 evenement, de Ironman van Hoorn.