1

Onderwerp: Hoi!

Hallo allemaal,

Ik stel me hier graag even voor. Mijn naam is Raimond de Koning, 53 jaar en woon in Hoek van Holland. Afgelopen oktober heb ik een marathon rondom mijn eigen woonplaats gelopen omdat de Rotterdam Marathon tot 2 keer toe was uitgesteld. Ik loop, om persoonlijke redenen, in het shirt van KWF kankerbestrijding en hoop zo een kleine bijdrage te maken om geld op te halen voor het onderzoek en de bestrijding van deze verschrikkelijke ziekte. In oktober 2021 hoop ik op een nieuwe kans op Rotterdam! In de tussentijd ben ik besmet met het triathlonvirus en ben ik overgehaald om op 11 juli mee te doen aan Tri Rotterdam, de olympische afstand. Gisteren heb ik voor het eerst sinds eind december mijn hardloopschoenen weer aangetrokken nadat ik een tijd geveld ben geweest door het coronavirus. En dat was heerlijk! Het begin is er dus weer..... Nu weer opbouwen en uitbreiden.

Omdat ik geen standaard hardloper ben met mijn lengte van 2.04 meter, 102kg (nu nog, dankzij Corona... :-) ). en een redelijk slank figuur is het lastig om een goed passend wetsuit te vinden. Zeker nu het op dit moment niet mogelijk is om er ergens te passen en in het water uit te proberen. Is er iemand die mij advies kan geven over een wetsuit voor een beginner in mijn maat?

Ik kijk uit naar vele lekkere trainingsuren en de interactie op dit forum!

Groeten,

Raimond

2

Re: Hoi!

Welkom Raimond, nee ik heb geen advies voor je. Ikzelf vind me zelf al lang met 1.92 en ik heb een goedpassend wetsuite. Orca open water. Geen idee of er nog een maatje groter van is.

Je moet sneller dan de klos zijn.

3

Re: Hoi!

Dank je wel! Ik heb inmiddels een aantal triathlonwinkels aangeschreven om te zien of er mogelijkheden zijn. Ben benieuwd of er reactie volgt. Lijkt me toch sterk dat er geen andere lange atleten zijn met dezelfde uitdaging.

4 Laatst bewerkt door ronnyke (07-02-21 10:58:58)

Re: Hoi!

Best gaat zijn nog even te wachten en vanaf Maart zullen er wel enkele testdagen komen en dan kun je eens een aantal pakken testen. Sanden heeft er een aantal en in de Triatlonwinkel.nl kun je ze in de winkel zelf testen.

5

Re: Hoi!

Welkom, Rai2133! Wetsuit kun je toch echt het best passen en zo mogelijk uitproberen in het water. Misschien lukt dat op dit moment bij zo'n winkel waar je kunt passen. Verder kunnen er voorlopig immers geen pasdagen doorgaan, zo lang de zwembaden dicht zijn en er vrijwel niks georganiseerd wordt. Dat is voor wel meer mensen lastig!

Heb je al wel zwem- en fietservaring?

Louise

6

Re: Hoi!

Ook de winkels die wetsuits verkopen zijn momenteel nog gesloten in Nederland vrees ik dus zal niet makkelijk zijn; Maar het open water zwemmen is nog ver weg dus geen reden tot paniek.

7

Re: Hoi!

Er kan wel wat, zelfs bij gesloten winkels - TriPro is open op afspraak bijvoorbeeld, dat valt dan onder advisering ofzoiets ('wetsuit fit' zoals je ook bikefit hebt). Maar daar kun je niet zwemmen.

Het open water zwemmen is nog wel ver inderdaad, voorlopig vriest het eerder dicht dan iets anders. Maar ik heb inmiddels niet heel veel hoop dat de zwembaden open gaan voordat het zo ver is, dus een heleboel zwemmers/triatleten kijken er reikhalzender naar uit dan andere jaren. Ik ken er meer die dus eigenlijk heel graag een wetsuit zouden kopen nu juist. Of in elk geval zsm!

Louise

8

Re: Hoi!

Hé Louise,

Bedankt voor je tips. Ik heb tot een paar jaar geleden wel gefietst. Omdat ik er heel weinig gebruik van maakte toe de fiets weer weggedaan. Maar inmiddels wel weer een gebruikte op de kop kunnen tikken en nu weer wat kilometers aan het maken. Zwemmen heb ik altijd al leuk gevonden, maar op dit niveau en met borstcrawl heb ik nog wel een inhaalslag te maken. Dus vandaar dat ik er snel mee wil beginnen. Het buitenzwembad hier in het dorp gaat volgende week al open. Watertemperatuur is dan zo’n 21 graden, dus het zou mooi zijn om daar direct gebruik van te kunnen maken om baantjes te gaan trekken. Maar dan zou een wetsuit natuurlijk goed van toepassing zijn.

9

Re: Hoi!

Hé, gaat het zwembad in Hoek van Holland open? Dat had ik nog niet gehoord.
21 graden kan trouwens wel zonder wetsuit. Zeg ik als erkend koukleum wink

Louise

10

Re: Hoi!

Hé Louise,

Ja, als het goed is ergens volgende week. En dat is echt 5 minuten wandelen vanaf mijn huis. Dus ideaal! En ik weet dat ze er ook borstcrawlcursussen hebben gegeven. Ik hoop dat ze daar ook weer mee beginnen. Zou voor mij goed zijn.