26

Re: Sportgenot

Vanmorgen 25 km geschaatst op perfect natuurijs. Daar word je wel gelukkig van.

Zico

27

Re: Sportgenot

Gaaf!

Ik hoop morgen op mooi ijs hier in de polder, dan stap ik daar op het ijs.

28

Re: Sportgenot

Vandaag een rondje Eilandspolder gedaan. Het ijs hier en daar best slecht, maar bijna overal kon geschaatst worden. En fantastisch mooi!

29

Re: Sportgenot

Die ijsvloer bij ons achter zag (en ziet) er mooi uit, maar er heeft toch nog niemand op gestaan. Wij zijn ook niet van die helden dat wij het dan gaan uitproberen. Mogelijk stroomt de Schie te hard?

Louise

30

Re: Sportgenot

Ik ken het daar niet, maar ik zou denken dat het wel moet kunnen als er op de 9e al een laagje lag. Hier zijn de ruimere wateren ook dicht.

Anders nog een nachtje wachten, het wordt nog één keer goed koud.

31

Re: Sportgenot

Yes, vandaag eindelijk wat km's (33) gemaakt op het ijs!
6.15u ging de wekker, maar hoe mooi was het de zon op te zien komen vanaf het ijs.
Ik heb er van genoten.

32

Re: Sportgenot

Yes , hier ook een gelukkige ziel die 3keer op natuurijs kon staan ondanks mijn werk.
Vanmorgen om vóór 7 al wakker en na een snel ontbijt richting natuurijs. Heerlijk! En lekker kunnen trainen. Ijs was redelijk tot redelijk goed zou ik zeggen! Wel hobbelige stukken, maar ja wat de natuur je geeft, daar moet je het mee doen.
En dat geluid van het Natuurijs onder je schaatsen, enig in zijn soort.

33 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (15-02-21 10:07:56)

Re: Sportgenot

Louise schreef:

Die ijsvloer bij ons achter zag (en ziet) er mooi uit, maar er heeft toch nog niemand op gestaan. Wij zijn ook niet van die helden dat wij het dan gaan uitproberen. Mogelijk stroomt de Schie te hard?

Louise


Heb er gisteren ook even gekeken. Kon er wel op staan, maar zag nergens hoe dik het was.

Even verderop was het nog helemaal open, zowel richting Delft als Rotterdam. Alle watervogels hadden zich daar verzameld. Sowieso drie aalscholvers gezien, echt prachtig.

Heb zaterdag lekker geschaatst, en er dus zondag voor gekozen om te gaan lopen.
Fietsen in de sneeuw was ook mooi, maar na het zoveelste stuk ijs werd het wel vervelend.

34

Re: Sportgenot

Vrijdagmiddag ben ik gaat mountain biken op de Utrechtse Heuvelrug. Heerlijk in de sneeuw kunnen fietsen, echt geweldig om die witte bossen te zien. De gladheid viel mee en we gingen ook niet zo heel hard, dat was echt genieten!

Zaterdag voor het eerst sinds jaren en jaren weer eens op natuurijs geschaatst met de kinderen. We gingen naar het Wed waar ik in de zomer vaak zwem. De eerste slagen waren even wennen maar daarna was het weer als vanouds en kreeg ik de smaak te pakken, ik was vergeten hoe leuk schaatsen op natuurijs is!

Zondag dan ook met vrienden op de Loosdrechtse plassen een kleine 40km geschaatst, wat een genot! En zo leuk om al die mensen op het ijs te zien. Zoals mijn dochter het verwoordde: "ik vergat even dat er Corona was." In de middag nogmaals naar het Wed gegaan met mijn kinderen.

Dit was echt sportgenot. Ik realiseerde me dat het trainen en toewerken naar wedstrijden belangrijk is, maar dat dat ook mogelijk maakt dat je zonder na te denken dit soort dingen kan doen en gewoon kan blijven gaan. Ik kan de hele dag bewegen zonder te hoeven stoppen en dat is best bijzonder als je andere mensen ziet.

35

Re: Sportgenot

LindaRotterdam schreef:
Louise schreef:

Die ijsvloer bij ons achter zag (en ziet) er mooi uit, maar er heeft toch nog niemand op gestaan. Wij zijn ook niet van die helden dat wij het dan gaan uitproberen. Mogelijk stroomt de Schie te hard?

Louise


Heb er gisteren ook even gekeken. Kon er wel op staan, maar zag nergens hoe dik het was.

Even verderop was het nog helemaal open, zowel richting Delft als Rotterdam. Alle watervogels hadden zich daar verzameld. Sowieso drie aalscholvers gezien, echt prachtig.

Leuk dat je erop hebt gestaan! Verderop kwam de scheepvaart er ook gewoon doorheen. Ik heb zaterdag hardgelopen langs de Schie (saai heen-en-weertje, maar die weg was goed schoon: begaanbaar voor intervallen), en toen kwam er net een binnenvaartschip door het ijs heen gebroken met een boel herrie, dat was wel indrukwekkend. Aalscholver zag ik toen ook.

Ik heb gister voor het eerst in meer dan 10 jaar even geschaatst, dankzij de ideale omstandigheden: niet te koud, niet te veel wind, niet te druk, dichtbij op plassen. Het ging beter dan ik me herinnerde van de laatste keer, in de zin van: mijn voeten en enkels hielden het wel even uit. Dan nog is het niet veel meer dan wat rondkrabbelen. Maar dat was best wel leuk om weer eens te doen! Verder heb ik met hardlopen en wandelen in de sneeuw en zon ook wel veel lol gehad.

Het was wel een bijzondere week, maar kom nou maar snel door met de lente! Weerbericht geeft 15 graden komend weekend, ah, lekker!

Louise

36

Re: Sportgenot

Het fenomeen Nils van der Poel schaatst zo maar eventjes een nieuw wereldrecord op de 10000m ! Na Tommy Gustafson (jaren 80) de volgende Zweed. Heel eigen techniek en voorbereiding. Voor de hardloop adepten onder ons, een opsteker. Hij loopt meer dan ie schaatst. Met open mond naar zijn techniek gekeken tijdens zijn rit. Goeie techniek dat wel, maar met een hoger ritme en vooral in de bochten een tweetal slagen extra tov de concurrentie. Deed me een beetje denken aan Bart Veldkamp, die 'hupte' ook meer door de bochten.
Naast zijn bochten viel me ook een sterke links rechts beweging van de romp naar het schaats/standbeen op. Alsof ie zijn lichaam nog meer pusht naar het standbeen en zo meer voorwaartse snelheid maakt. Mooi om te zien.
Ik heb goed kunnen genieten van mijn eigen schaatsmomenten vorige week. Ze pasten goed in mijn training, nu kunnen we ons weer op SBR richten. (Bij mij vooral meer fietsen inplannen ).

37

Re: Sportgenot

Ik heb genoten van meerdere dagen schaatsen. In totaal circa 100 km geschaatst waarbij de Nieuwkoopse Plassen een soort hemel op aarde waren. Supermooi gebied, perfect ijs en niet zo druk als Loosdrecht. Echt geweldig genoten. Het zingende ijs is een uniek geluid wat rechtstreeks richting je gelukhormonen schiet.

Volgend weekend waarschijnlijk maar liefst 30 graden warmer en dus meteen reden voor de eerste fietstocht van het jaar. Soms zit het ook even mee zullen we maar zeggen.

Zico

38

Re: Sportgenot

zico schreef:

Volgend weekend waarschijnlijk maar liefst 30 graden warmer

Haha, ja, dat had ik ook al uitgerekend. Enorme sprong! Nouja, beter dan gekwakkel.

Louise

39

Re: Sportgenot

Inderdaad mega-lekker weer dit weekend, hè, qua sportgenot?! Super. En als ik  naar het weerbericht kijk, zit het er nog niet op ook.

Enige nadeel hier in de buurt is de drukte. Ik heb vandaag een officieel 'idee' aangeleverd bij de gemeente Rotterdam om van onze weg een fietsstraat te maken in het weekend, in elk geval zo lang de lockdown duurt. Dat was na een steekproef-telling waarbij we op 500 fietsers per uur kwamen.... Hiervoor gaat het nog wel, maar verderop moet dat allemaal, samen met de wandelaars, skaters en hardlopers over een gewoon fietspad. Ik ben benieuwd of ik er nog wat van hoor. Ik zelf ga maar weer terug naar de routine van vorig jaar, en dat is door de week m'n langere fietstocht doen.

Louise

40

Re: Sportgenot

Heerlijk was het! Vandaag uren gefietst en bijgekletst, en de tijd vloog voorbij. Veel te weinig gedronken en gegeten. Maar zo fijn.

41 Laatst bewerkt door @Jeanette (21-02-21 22:56:08)

Re: Sportgenot

Sport genot was het vandaag zeer zeker!
De zon doet me altijd goed .
Er waren ook hier veel mensen onderweg .

Herkenbaar Linda , te weinig eten en drinken onderweg . Daar moet ik echt aan werken .
Niet geheel onbelangrijk tijdens een halve .

42

Re: Sportgenot

Ik heb tijdens een duurloop van 33 KM voldoende vitamine D ontvangen gisteren. En me verwonderd over de snelle temperatuurwisseling. Vorige week zondag liep ik er dubbel ingepakt bij en gisteren in het kort. Wat raar! En druk! Veel fietsers, skaters en lopers.

Je moet sneller dan de klos zijn.

43

Re: Sportgenot

Ik fietste inderdaad met blote benen langs de roeibaan waar ik een week eerder nog schaatste.
Kan je je bijna niet voorstellen, maar ik klaag niet wink

44

Re: Sportgenot

mcguyver schreef:

Ik heb tijdens een duurloop van 33 KM voldoende vitamine D ontvangen gisteren.

Helaas, pas in maart zijn de Nederlandse zonnestralen daar sterk genoeg voor. Maar ik zou het genieten van de zon sowieso maar niet reduceren tot een chemisch stofje!

Louise

45

Re: Sportgenot

Ik heb ook genoten van het lentegevoel!
Zaterdag in korte broek, zondag kort-kort op de fiets. Heerlijk.

46

Re: Sportgenot

Louise schreef:

Helaas, pas in maart zijn de Nederlandse zonnestralen daar sterk genoeg voor. Maar ik zou het genieten van de zon sowieso maar niet reduceren tot een chemisch stofje!

Louise

Jammer! Maar het plezier was er niet minder om!

Je moet sneller dan de klos zijn.

47

Re: Sportgenot

Precies, en dat is ook wat waard. Vitamine D zit ook nog in potjes, plezier niet wink

48

Re: Sportgenot

Ik heb de laatste tijd heel erg genoten van de combinatie buiten zijn/sport/bewegen en de natuur. Eerst dat heerlijke wintertje. Schaatsen lukte helaas niet maar de interesse is wel weer dermate opgewekt dat ik volgend jaar misschien weer eens les neem. Daarna ineens lente met nog een toegift van prachtige gele en oranje luchten als gevolg van Sahara stofstormen. Verder is het allemaal vrij saai en soms om moedeloos van te worden maar de natuur "levert" wel.

49

Re: Sportgenot

Vandaag weer een stukje kunnen lopen van de Ridgeway, en Engeland liet zich van zijn beste kant zien!

https://s4.gifyu.com/images/20210227_103811.png
https://s4.gifyu.com/images/20210227_105921.png
https://s4.gifyu.com/images/20210227_115648.png
https://s4.gifyu.com/images/20210227_120250.png

50

Re: Sportgenot

Prachtig daar MontanaMan!

Zelf met 2 vrienden een leuke ronde gefietst om de Loonse en Drunense duinen heen. Ondanks de kou en mist wel weer een mooie 100+ tocht in goed gezelschap.