651

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Maca944 schreef:
arnosmit schreef:

Flink veel gezwommen, in het Miranda bad, toch? Wat was je TSS voor deze week?

Wil je in Cascais een gooi doen naar die andere IM, aan de andere kant van de wereld? Ik heb wel even nagedacht over een coach, maar dit jaar zou nog wel eens erg mager kunnen worden qua wedstrijden, toch maar zelfcoaching, al kan ik wel een streng meekijkend oog gebruiken (niet om me op te jagen, wel om me rustiger en langer te laten trainen....)

Ja, allemaal in het De Mirandabad, gewoon baantjes trekken maar wel lekker om nu te kunnen zwemmen. Volgens Traininspeaks was mijn TSS 548, ik heb dus wel veel uren gemaakt maar niets intensiefs.

Ik wil in Cascais voornamelijk eens een goede hele triathlon neerzetten. En als ik daarvoor de juiste uren maak en een goede dag heb dan moet ik daar wel onder de 10 uur komen, maar ik verwacht niet meteen mee te kunnen doen voor een Konaslot (en als dat wel gebeurt dan grijp ik dat slot met twee handen aan natuurlijk). Een coach kan wel handig zijn in dat traject. Als IM Hamburg doorgaat dan doe ik die eerder (op 6 juni, dus ik acht de kans niet heel groot).


Heb je al iets in je hoofd welke tijden ja zal nastreven per onderdeel om onder die 10u te komen?

652

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Nico0105 schreef:

Heb je al iets in je hoofd welke tijden ja zal nastreven per onderdeel om onder die 10u te komen?

Grofweg wel ja. Zwemmen staat altijd op zich en hier zal ik nooit een held in worden, maar rond de 1:45 zwemmen per 100 meter moet wel lukken. Afhankelijk van hoe lang het parcours is en hoeveel extra meters ik maak zal dat dan rond de 1u10m worden. Dat kan ook 5 minuten meer worden, 5 minuten minder zou een wonder zijn. Het fietsparcours is enigszins aangepast ten opzicht van hoe vroeger het 70.3 parcours was. In de hele doe je wel twee keer het nieuwe 70.3 parcours en als ik bestbikesplit.com mag geloven is het geen langzaam parcours. Er zit een klimmetje in dat je dus twee keer mag nemen. Ik wil rond de 220-230 watt gemiddeld uitkomen en dat zou genoeg moeten zijn voor een tijd rond de 5 uur, bij voorkeur nog iets daar onder als ik de hele tijd aero kan blijven. Wisselen bij elkaar zal niet meer dan 10 minuten kosten, dus na 6u15-6u20 begin ik dan aan het lopen. Het loopparcours is niet echt vlak te noemen, maar als ik daar voldoende op train zal dat niet echt problematisch zijn. Uit vorige hele triathlons weet ik dat ik ook als ik stuk zit een goed tempo kan aanhouden en eigenlijk altijd wel een 3u45m marathon in mijn benen heb. Als ik weet dat er een sub-10 in zit dan verwacht ik wel iets meer te kunnen pushen. Maar eigenlijk zou ik in goede doen een 3u20m marathon moeten kunnen lopen in een Ironman, dus dat wordt het target met als mogelijkheid dat ik na een snel begin instort en dan alsnog een 3u40m marathon (of wat er nodig is) kan lopen.

Uiteraard allemaal afhankelijk van de omstandigheden, maar ik verwacht niet dat het op 23 oktober >35 graden is zoals tijdens IM Nice in 2013 en IM Frankfurt in 2014. En als die sub-10 lukt dan hoop ik genoeg aanknopingspunten te hebben om alles nog net effe een tikje sneller te kunnen doen.

Eigenlijk een heel verhaal weer om 'ja' te antwoorden...

653

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Mooi “raceplan” en dat 10 maanden op voorhand

654

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ma: Recuperatieloopje 14km
Di: Rust
Wo: Warm-up + interval (5x800 met 2min 'rust') + cooling down
Do: Rust
Vrij: Tempoduurloop 15km in blokjes 5-5-5
Zat: LSD 25km
Zo: 45km rustig fietsen

Focus ligt momenteel volledig op lopen. Januari afgetikt op 255km.
Mijn nieuwe fiets is echter aangekomen dus vanaf deze maand ook het fietsen er terug wat structureel inbrengen.
Zwemmen idem maar ik ben geen fan van het reserveren. Ik weet namelijk vandaag niet exact om hoelaat ik morgen kan stoppen met werken waardoor ik het moeilijk vind om dit in te plannen. Vroeger was het handiger om dit gwn op het moment te kunnen beslissen.

655

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ma: Fietsen duur met sprintjes 26 km
Di: Lopen duur 5 km
Wo: Fietsen duur 60 km
Do: Zwemmen 1600 m, lopen interval 11 km
Vr: Rust
Za: Lopen duur (trail) 14 km
Zo: Rust

Voor de lange duurloop eens een mooie omgeving opgezocht, dat scheelt zo! Wel vervelend om niet gelijk thuis te zijn met die kou. Dus misschien dat ik het rondje in de buurt ook weer meer ga waarderen.

Zondag vond ik het echt te koud voor een lange duurrit, en was ik eindelijk een ochtendje alleen thuis. Moet in deze fase prima kunnen. In het oude normaal had ik vaker op zondag geen zin om de deur uit te gaan big_smile

656

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Héérlijke week!

Maandag: 0:45, gezwommen/2000m
Dinsdag: 1:05, 12,5 km gelopen, 1 uur Yoga
Woensdag: rustdag
Donderdag: 1:10 schaatsles geven, 0:45 gezwommen/2000m
Vrijdag: 1:15 schaatsles geven, 1:00 Half Monty FTP test (sufferfest): 314 watt FTP!
Zaterdag: 1:00, 12,2 km intensief gelopen
Zondag: 0:30, 6,1 km gelopen in de sneeuw(storm)

Totaal 8,5 uur, TSS 529. Blij dat ik weer twee keer heb gezwommen, een boven verwachting goede FTP test heb gedaan en het lopen makkelijk ging! Nu wel toe aan een rustig(er) weekje.

657 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (08-02-21 09:58:51)

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Dit was de eerste week base training, en ook de krachttraining weer opgepakt. Lekker!
Met wat zwemmen erbij, begint het er weer op te lijken.

Ma: Fietsen interval 18 km
Di: Lopen interval 15 km
Wo: Krachttraining
Do: Rust (weg voor werk)
Vr: Zwemmen 1600 m
Za: Lopen duur 23 km
Zo: Fietsen cross in de sneeuw 8 km
Totaal 8.5 uur.

Sneeuw was echt geen doorkomen aan, maar wel heel mooi!
Hopelijk zijn later deze week de fietspaden wat vrij en kan ik weer een beetje trainen. Nu maar even een herstelloopje en rustdag naar voren gehaald. En anders volgende week gewoon alles nog eens op herhaling.

658

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Hier alles eigenlijk vrij rustg, meteo wil niet echt meewerken momenteel.
Maandag: rust
Dinsdag 30min core, 1400m zwemmen, 1u rollen
Woensdag: 30min core, 1u rollen, 10km lopen
Donderdag: 30min core, 1800m zwemmen, 40km fietsen
Vrijdag 1400m zwemmen, 15km lopen
Zaterdag: 30min core, 50km fietsen
Zondag: 30min core, 7.5km lopen, 1u rollen, 7.5km lopen.

659

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ma: Lopen herstel (in de sneeuw) 4 km
Di: Rust
Wo: Fietsen interval 33 km, krachttraining
Do: Zwemmen 1800 m
Vr: Lopen interval 8 km
Za: Schaatsen uurtje, fietsen duur (op de crosser) 40 km
Zo: Lopen duur 19 km

Totaal ruim 10 uur.

Fijn weekje, alles kunnen doen ondanks de sneeuw en ook nog geschaatst!

660

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ma: Recuperatieloopje 12km
Di: uurtje losrijden op de rollen
Woe: intervaltraining 14,5km
Do: uurtje losrijden op de rollen
Vrij: tempoduurloop 12,8km
Za:LSD 20km
Zo: 30km over 2 trainingen. In de voormiddag 14km op marathontempo in de namiddag 16km op een rustiger tempo

Zo heb ik, ondanks de sneeuw en ijzige omstandigheden, toch voor de eerste keer een weekje van 89km kunnen draaien. Al bij al voelen de benen nog vrij goed (enkel een pijnlijke blaar op mijn teen). Hopelijk snel beter weer zodat ik de nieuwe fiets kan gaan testen.

661

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Sterk, ruim 60 km verdeeld over vier trainingen en drie achtereenvolgende dagen. Dat hoef ik echt niet te doen big_smile

Lijkt me fijn als je daar geen rekening mee hoeft te houden. Of doe je dan expres geen intervaltrainingen?

662

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Waarom zoveel lopen en geen zwemmen en weinig fietsen? Triatlon bestaat toch uit 3 onderdelen.

663

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ik kan niet voor Nick_C spreken natuurlijk, maar ik heb vandaag 9 weken geleden voor het laatst gezwommen, de dag erna sloten de zwembaden (en ik ga er niet voor reizen, naar die paar buitenbaden die wel open zijn).
En vorige week heb ik ook niet gefietst: onbegaanbare wegen en kou. Dat is voor een weekje geen probleem natuurlijk.

Louise

664

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

De reden dat ik me momenteel vooral focus op het lopen:

* Ik heb momenteel zeer weinig zin om te gaan zwemmen (het reserveren en dergelijke past niet in mijn last-minute planningen)
* Het was echt te slecht weer voor mij om te gaan fietsen (ik kan best tegen de koude maar spekgladde wegen lijkt me te gevaarlijk)
* Mijn eerste echte doel is een loopwedstrijd dus dat maakt de motivatie om te lopen gemakkelijker

665

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ik deze week juist een beetje weinig gelopen, het was zo lekker fietsweer big_smile

Ma: Rust
Di: Lopen interval 14 km
Wo: Fietsen interval 33 km, krachttraining
Do: Zwemmen 1500 m
Vr: Lopen herstel 6 km
Za: Fietsen MTB 35 km
Zo: Fietsen duur 86 km

Totaal bijna 11 uur gesport en 466 TSS.
Die laatste mag wel omhoog volgens m'n schema, maar dat gaat de komende weken ook niet lukken.

666

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ma: rust
Di: uurtje losrijden op de rollen
Wo: Lopen interval 12x1000 (totaal 15,5km)
Do: uurtje losrijden op de rollen
Vrij: tempoduurloop 13km
Za: Eerste ritje met nieuwe fiets 43km
Zo: tempoduurloop 30km + rustig fietsritje 45km

667

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Afgelopen week (en de komende 3) op pad voor werk, maar het lukt vooralsnog wel om dagelijks wat te trainen.
Heb alleen beperkt de tijd tot de avondklok, dus het worden wat kortere trainingen.

Ma: Lopen herstel 2 km
Di: Fietsen interval 28 km
Wo: Krachttraining
Do: Lopen duur 10 km
Vr: Rust
Za: Fietsen duur 66 km
Zo: Lopen interval 15 km

Totaal 7 uur en 426 TSS

668

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ja ..af en toe is het passen en meten in combinatie met werk .

Ik had rustweek afgelopen week :
Ma : Tacx ride ; 40 min
Di: intervaltraining 8 km , 26 km bike ( mooie weer genieten )
wo: 1 uur core en stretch
Do : FTP , power up !
Vrij. Rustdag
za : easy loop 9 km
zo : 1,5 uur bike , half uur loop
Totaal 7:23 TSS  413

669

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Hier met de onzekerheid van wedstrijden toch nog maar wat rustig gedaan,
Maandag: Rust
Dinsdag 20min core- 2400mzwemmen- 1u interval fietsen
Woensdag: 20min core- 1u lopen- 90min fietsen
Donderdag: 20min core- 2300m zwemmen- 1u rollen interval
Vrijdag: 1800m zwemmen- 60min lopen
Zaterdag: 20min core- 70km fietsen
Zondag: 20min core- 12km lopen- 40km fietsen.

670 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (15-03-21 19:09:29)

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Weer wat korte trainingen op onderhoud. Fietsen intervaltraining geskipt, viel echt om...

Ma: Fietsen herstel 32 km
Di: Lopen duur 10 km
Wo: Krachttraining
Do: Lopen interval 8 km
Vr: Rust
Za: Lopen herstel 7 km
Zo: Fietsen duur 70 km

420 TSS en zo'n 8 uur

671

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

IK had een lekker weekje :
Maandag : 70 min Tacx ride
Di :Easy run , chill modus 40 min
Woe : Endless pooltraining , en VO2 max test .Deze is van 40,5 naar 46, 2 gegaan in 9 maanden .
Core en stretch 50 min .
Do : Interval training Tacx 1uur en 25 min
Vrij rustdag
Zaterdag 30 min easy ride , 2 uur duurloop
Zo : 2 uur 28 min Tacx duur training , 55 min run
totaal 11 uur TSS 558

672

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

@Jeanette schreef:

IK had een lekker weekje :

Woe : Endless pooltraining , en VO2 max test .Deze is van 40,5 naar 46, 2 gegaan in 9 maanden .

totaal 11 uur TSS 558

Dat is een mooie verbetering! Opmerkelijk? Of kwam je uit een traininingsloze periode?

673

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Toch wel raar dat VO2 max genetisch bepaald is en slechts beperkt te trainen is en toch sommige coaches met zulke getallen googelen. Een Van der Poel Bv heeft een van 89 en Lars Boom had 86.

674

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

arnosmit schreef:

Dat is een mooie verbetering! Opmerkelijk? Of kwam je uit een traininingsloze periode?

Ja , zeer zeker een hele mooie progressie .

Nee ik kwam niet uit een trainingsloze periode .
Maar trainde via een vereniging.
En nu heb ik sinds vorig jaar June  een personal coach .
Bij de intake heb ik een VO2 Max gedaan , en afgelopen woensdag. Gemeten met hetzelfde apparaat , de test op dezelfde manier gedaan .

Zelf had ik zo in trainingen al wel het gevoel dat het hardlopen me veel makkelijker af ging .
Maar met zo,n resultaat had ik ook niet gerekend.

675

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

ronnyke schreef:

Toch wel raar dat VO2 max genetisch bepaald is en slechts beperkt te trainen is en toch sommige coaches met zulke getallen googelen. Een Van der Poel Bv heeft een van 89 en Lars Boom had 86.

@ Ronnyke , wat bedoel je dat coaches met getallen googelen ?

Ik denk wel dat VO2 ook afhankelijk is van geslacht en leeftijd .