101

Re: Planning 2021

MontanaMan schreef:

Volgens mij gaat Boris op 22 februari een routeplan duidelijk maken.

Hopelijk doet die het beter. Want de Nederlandse routekaart die De Jonge vorige week aankondigde in de persconferentie is een lachertje, hè, daar is geen plan uit te destilleren. Ik had vanuit mijn teksten-vak al ernstig zitten fronsen en ik begreep uit de krant van afgelopen weekend dat het een politieke geste was, vanwege de voortdurende strijd tussen de 'pro-zorg' en 'pro-economie'-ministers in het kabinet. Die laatsten kreeg zo een brokje toegeworpen. Tsja.

Maar goed, met triathlon heeft dat niet te maken, behalve dan dat ik het voor heel lang somber in zie qua wedstrijden hier - wat wilagro zegt ook.

Louise

102

Re: Planning 2021

Ik kijk geen persconferenties meer, dus had niet gezien dat er nu ein-de-lijk een routekaart gepresenteerd is. Maar vond de reactie van de organisatie van de Bernisse Marathon, welke gepland stond voor 2 mei, wel realistisch:

"De dinsdagavond gepresenteerde routekaart van de overheid is duidelijk: alleen bij risiconiveau 1 (waakzaam) zijn wedstrijden straks weer toegestaan. Op de oude routekaart werden wedstrijden, weliswaar zonder publiek, nog toegestaan bij risiconiveau 3 (ernstig). Dat maakt wel even een wezenlijk verschil!
In de praktijk betekent dat, dat bepaalde kengetallen in de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond met zo’n 80% moeten dalen. Landelijk zelfs met 90%. Dit beeld moet rond half april reeds structureel in de cijfers te zien zijn, ruimschoots voor 2 mei. Die kans lijkt in allerlei opzichten marginaal. "

Dat geldt dan waarschijnlijk voor meer wedstrijden. Jammer, want dat soort organisaties hebben laten zien dat het prima onder alle geldende maatregelen en zonder publiek te organiseren valt.

Ik heb echter nog niets gehoord van de RBR en tijdrit in Almere, maar dat zal begin maart wel volgen.

103

Re: Planning 2021

Ja, precies, en als je dan de scenario's van Van Dissel van de dag erna in de Tweede Kamer naast die routekaart legt, wordt het wel juni eer er een wedstrijd door kan gaan (met grote onzekerheidsmarge).

Louise

104

Re: Planning 2021

ronnyke schreef:
Hedcandy schreef:
ronnyke schreef:

Bij de Grand Raid is het kajakken al geannuleerd zie ik verder schijnt alles nog door te gaan via een vrij vertrek.

Waar lees je dat?
Er wordt niet gecommuniceerd via mail of facebook?

Op de site van de Grand Raid zelf heb ik dit gezien https://www.larssie.com/nl-grand-raid

Ok thanks, had ik nog niet gezien...

105

Re: Planning 2021

Ik heb me tot nu toe ingeschreven voor één evenement, tevens mijn hoofddoel dit jaar: Ironman 70.3 in Maastricht 01.08.21. Ik ga er voorlopig vanuit dat deze( in ws aangepaste vorm) doorgaat maar mocht die onverhoopt niet doorgaan ga ik die dag de halve voor mezelf doen.
Hoop in mei/juni/juli als voorbereiding in elk geval nog een 1/8 en 1/4 te doen maar goed is ook afwachten natuurlijk wat er door kan gaan.
Mijn voorbereiding is min of meer twee weken geleden begonnen (volg als leidraad het schema op de site van ntb) maar is een beetje erg gemarkeerd nu. Zwemmen kan voorlopig niet en fietsen ligt nu ook even stil deze week ivm het weer (heb thuis geen trainer en sportscholen dus ook dicht).
Enfin we hebben nog even natuurlijk en hardlopen kan gelukkig altijd doorgaan smile

106

Re: Planning 2021

Ik kreeg mail; deze keer om de gegevens van morgen, mijn inschrijving in de nationaal park Trail Maasmechelen, te overlopen. Deze gaat dus door!! Ik verwachtte me al aan een mogelijke annulatie, maar we kunnen! 22,5 km met volgens de organisatoren enkele pittige klimmetjes en technische stukken. Vooral dan op deze afstand. Natuurlijk weer het gekende recept: starten in je opgegeven uur, geen bevoorrading. Alleen aan de finish je drank en voedsel.
Benieuwd of de duathlon Westrozebeke ook door gaat binnen een maand. Een mens begint al te hopen smile

107

Re: Planning 2021

Maasmechelen is een mooie buurt met enkel mijnterrils dus zal zeker een mooi evenement zijn daar.

108

Re: Planning 2021

Challenge Roth al verschoven naar September... ziet er  weer niet zo goed uit voor 2021. Hopelijk niet teveel verschuivingen voor de rest al vrees ik voor deze van IM Lanza ook nog wel.

109

Re: Planning 2021

Ronnyke, ik denk dat alle 'grotere officiele' wedstrijden op de helling staan ivm met doorgaan. Dit toch tot en met eind juni.
Een beetje afhankelijk van de uitrol van vaccinaties en daling van de cijfers.

110

Re: Planning 2021

Zag net ook al een uitstel op de website van Triathlon Nieuwkoop, die het NK op de halve afstand zouden organiseren.
Dat zou pas 30 mei zijn, dus ze zijn er op tijd bij.

111

Re: Planning 2021

Ja Nieuwkoop had het er vorige week al opstaan. Daar zat ik ook al op te azen voor een halve. Helaas.
Nu mijn pijlen nog op Terheijden gericht. En anders ga ik proberen ergens aan te sluiten om met een groepje een halve te doen oid.

112

Re: Planning 2021

Lanzarote inmiddels bevestigd dat hij verplaatst is naar Juli.

113

Re: Planning 2021

Of je kunt Lanza verzetten naar 2022 of zelfs 2023.

114

Re: Planning 2021

Inmiddels al bijna alle Europese Ironman en Challenge wedstrijden tot Juni al verschoven dus tja... Zal weer problematisch worden vrees ik voor dit jaar.

115

Re: Planning 2021

Ik merk het allemaal wel. Hopelijk gaan de kleinere lokale wedstrijden 'gewoon' door en kunnen we daar knallen. Ironman Hamburg op 6 juni zie ik niet gebeuren, Ironman Cascais op 23 oktober heeft meer kans. Wel begint het te wennen dat je toewerkt naar een wedstrijd die niet doorgaat, ik merk een zekere gelatenheid. De vriend die ik zou begeleiden met de Norseman heeft zijn deelname (weer) een jaar verschoven, dus de trip Noorwegen gaat dan ook naar 2022.

116

Re: Planning 2021

Ik hoop dat Barcelona in Oktober ook door kan gaan, voordeel is wel met de vaccinaties dat het normaal gezien alleen maar beter kan worden maar of dit snel genoeg zal gaan om dit jaar te redden dat is dan weer de vraag.

117

Re: Planning 2021

chrisbakker schreef:

Ik kreeg mail; deze keer om de gegevens van morgen, mijn inschrijving in de nationaal park Trail Maasmechelen, te overlopen. Deze gaat dus door!!

Wat een verrassing! Hoe was het?

Louise

118

Re: Planning 2021

In Belgie gaan er wel enkele loopevenementen door maar je moet vlug zijn met inschrijven. Marathon van Gent gaat ook door, weliswaar buiten de stad en met tijdslot.

119

Re: Planning 2021

Louise schreef:
chrisbakker schreef:

Ik kreeg mail; deze keer om de gegevens van morgen, mijn inschrijving in de nationaal park Trail Maasmechelen, te overlopen. Deze gaat dus door!!

Wat een verrassing! Hoe was het?

Louise

Vandaag 22,5km Trail gelopen in nationaal park hoge kempen te Maasmechelen. Een aanrader, ook zoals Ronnyke al zei de terriils in die route waren pittig. Steil en zwaar. Maar heel veel fun. En het landschap varieerde vaak. Bos, heide, duinen, meren, mijnterrils. Het was echt de moeite waard Louise. Voor herhaling vatbaar, of voor een weekendje ter plaatse. En dan de Mtb ook mee.
Volgende trail in Ronse, als m doorgaat. En dat samen met mijn zoon! zalig gewoon.

120

Re: Planning 2021

En mijn eerste twee geplande wedstrijden zijn verschoven, de crosssduathlon en het NK duathlon bij Almere in maart en april. Geen verrassing uiteraard. De focus blijft op Cascais in oktober en tot die tijd niet te veel nadenken.

121

Re: Planning 2021

Ik lees inderdaad ook net over het uitstel van het NK duathlon naar oktober.
Goed om dit te weten, ik wilde volgende week gaan trainen op m'n TT big_smile
Ook de off-the-bike runs laat ik lekker achterwege, en ga nog wat meer werken aan een goede basis.


Twijfel wel over om m'n inschrijving te laten staan of er vanuit te gaan dat Inronman Barcelona tegen die tijd ook wel weer door gaat. Ik weet inmiddels echt niet meer wat te verwachten...

122

Re: Planning 2021

chrisbakker schreef:

Vandaag 22,5km Trail gelopen in nationaal park hoge kempen te Maasmechelen. Een aanrader, ook zoals Ronnyke al zei de terriils in die route waren pittig. Steil en zwaar. Maar heel veel fun. En het landschap varieerde vaak. Bos, heide, duinen, meren, mijnterrils. Het was echt de moeite waard Louise. Voor herhaling vatbaar, of voor een weekendje ter plaatse. En dan de Mtb ook mee.
Volgende trail in Ronse, als m doorgaat. En dat samen met mijn zoon! zalig gewoon.

Klinkt goed zeg, dat is echt boffen, dat dat wél kan nu!

Louise

123

Re: Planning 2021

Leuk Chris, en idd wat fijn dat er wat door kon gaan!!

124

Re: Planning 2021

Ik zie het weer een stuk zonniger in.

Als het goed gaat dan kunnen per 17 mei weer grote evenementen doorgaan in de UK buiten, op halve capaciteit met een max van 4000.
Hopelijk vanaf 21 juni helemaal geen restricties meer. Fingers crossed.

125

Re: Planning 2021

O dat klinkt heerlijk zeg!!