276 Laatst bewerkt door Louise (29-01-21 16:30:35)

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Duiksmurf schreef:

" Uit heel Nederland komen zwemmers nu hierheen "

"Fantastisch" zegt die dame ook nog. Alsof er geen pandemie gaande is. Vreemd artikel.

Louise

277

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Toch gaaf hoor Linda .
Ik heb helaas hier in de buurt niets waar ik kan gaan zwemmen .

278

Re: Corona en zwemmen in zwembad

In Nederland gaan de (binnen) zwembaden nog langer dicht blijven lees ik net?

279

Re: Corona en zwemmen in zwembad

ronnyke schreef:

In Nederland gaan de (binnen) zwembaden nog langer dicht blijven lees ik net?

Waar lees je dat? Momenteel zwem ik 1 of 2 keer per week in het buitenbad, maar ik zou het wel erg fijn vinden als ik de reguliere zwemtrainingen van mijn triathlonvereniging weer zou kunnen volgen.

280

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Ik heb het zien voorbij komen vandaag maar weet niet juist waar het was, denk bij zwemannalyse?

281

Re: Corona en zwemmen in zwembad

ronnyke schreef:

Ik heb het zien voorbij komen vandaag maar weet niet juist waar het was, denk bij zwemannalyse?

Iig hier https://www.zwembadbranche.nl/geringe-v … ven-dicht/

Ik heb nog geluk dat op 45 min rijden nu openluchtbad open is en per 7 maart ook het openluchtbad in het buurtdorp.

282

Re: Corona en zwemmen in zwembad

45 minuten is echt wel ver. En je hebt overal zo beperkt de tijd.

Vandaag al weer kunnen skippen omdat er file stond sad

283

Re: Corona en zwemmen in zwembad

LindaRotterdam schreef:

45 minuten is echt wel ver. En je hebt overal zo beperkt de tijd.

Vandaag al weer kunnen skippen omdat er file stond sad

Jammer van de file!

45 min rijden vind ik op zich niet ver, naar mijn werk ben ik langer onderweg. Maar het is wel zonde tijd. File is hier niet zo gauw, ik kan ook redelijk binnendoor over plattelandswegen. Hooguit dat je in deze tijd dan achter een giertank rijdt...

Enfin, wel blij dat het bad in buurtdorp 7 maart open gaat. Dat is maar op 15 min autotijd.

Waar ik nu zwem (Zwartsluis) heb je tijdsslots van 1u15min. Vind ik heel ruim, in buurtdorp straks 45 min.

284

Re: Corona en zwemmen in zwembad

De vorige keer na de lockdown had ik bijna de neiging op met kleren en al in het bad te springen dus ik hoop dat ze gauw weer open mogen.

285

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Ik snak ook naar regelmatig zwemmen ....
Helaas zijn er hier in de buurt geen buitenzwembaden open .
Maar wel gisteren naar Lelystad geweest voor een endless pool sessie .

286

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Hier in het pittoreske Obdam, gaat 8 maart het buitenbad weer open voor zwemlessen. Hoe en wat met betrekking tot banen zwemmen weet ik nog niet, maar ik kan mij niet voorstellen dat daar geen mogelijkheden voor komen. Ik kan dus zeer waarschijnlijk weer het zwemmen oppakken. (Overigens heb ik daar wel de goedkeur van de fysiotherapeut voor nodig ivm mijn corona herstel)

287

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Er gaan steeds meer buitenbaden weer open. Gelukkig voor al die mensen die nog steeds niet konden.
En gelukkig neemt daarmee de druk op het reserveren in Amsterdam ook weer af. Het was begin vh jaar niet te doen..

288

Re: Corona en zwemmen in zwembad

wilagro schreef:

Hier in het pittoreske Obdam, gaat 8 maart het buitenbad weer open voor zwemlessen. Hoe en wat met betrekking tot banen zwemmen weet ik nog niet, maar ik kan mij niet voorstellen dat daar geen mogelijkheden voor komen. Ik kan dus zeer waarschijnlijk weer het zwemmen oppakken. (Overigens heb ik daar wel de goedkeur van de fysiotherapeut voor nodig ivm mijn corona herstel)

Ik wist helemaal niet dat Obdam een buitenzwembad had smile Maar zou super zijn als die open zou gaan voor banen zwemmen! Fingers crossed!

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

289

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Buitenbaden in de UK mogen 29 maart open, maar het enige buitenbad hier in de buurt met baantjes gaat sowieso pas half juli open normaliter.
Binnenbaden mogen 12 april open als alles goed gaat. Laatste keer dat ik gezwommen heb was begin september volgens mij. Misschien dat ik maar een paar weken heel regelmatig moet gaan zwemmen zodra het weer mag. Om zo snel mogelijk weer een beetje een gevoel voor het water te krijgen.

290

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Nog een paar weken dan kunnen we toch gewoon weer in het open water, vanaf 12 a 13 graden voor de gewone stervelingen onder ons? Ik heb nu 5 (!) maanden geen meter gezwommen.

291

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Laten we het hopen!
Vanaf een graad of 15 moet het kunnen met neopreen badmuts.

292

Re: Corona en zwemmen in zwembad

https://lezenoverzwemmen.nl/lockdownzwemmen/

Hier houdt iemand bij welke buitenbaden nu open zijn!

293

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Hedcandy schreef:

https://lezenoverzwemmen.nl/lockdownzwemmen/

Hier houdt iemand bij welke buitenbaden nu open zijn!


Handig ! Thanks Hedcandy .
Helaas niets bij mij in de buurt .

294

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Jack33 schreef:

Nog een paar weken dan kunnen we toch gewoon weer in het open water, vanaf 12 a 13 graden voor de gewone stervelingen onder ons? Ik heb nu 5 (!) maanden geen meter gezwommen.

Ik hoop het ook!

Je moet sneller dan de klos zijn.

295

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Ik zit op 78 dagen niet zwemmen - weet ik zo precies omdat ik sindsdien elke dag yoga doe, en in die 'streak' zit ik nu op dag 78. Daar vermaak ik me wel mee en mijn schouders zijn zowaar sterker geworden, al is dat niet zwem-specifiek. Op naar de 100!

Desalniettemin kijk ook ik reikhalzend uit naar het zwemmen. Met die zon  nu op m'n zwemwater zeker! Ik koekeloer ook al naar de temperatuur - is al van 4 naar 8 graden gestegen sinds er ijs lag. Ik leg de grens bij 14 - hopelijk april.

Er is geen zwembad open op fietsafstand, dan zou ik het overwegen. Maar normaliter stap ik nooit in de auto om te gaan zwemmen, en dat ga ik nu dan dus ook niet doen. Zeker niet omdat één keer geen zin heeft, en dan wordt het een boel gereis toch, alles bij elkaar. Ik wacht wel op het buitenwater. Maakt toch niet meer zo veel uit, paar weken vroeger of later gaan opbouwen weer.

Louise

296

Re: Corona en zwemmen in zwembad

=Hier houdt iemand bij welke buitenbaden nu open zijn!

Opvallend dat heel Brabant en Limburg last hebben van koudwatervrees!

Je moet sneller dan de klos zijn.

297

Re: Corona en zwemmen in zwembad

mcguyver schreef:

=Hier houdt iemand bij welke buitenbaden nu open zijn!

Opvallend dat heel Brabant en Limburg last hebben van koudwatervrees!

Ik denk dat ze hier in Zuid Limburg geen verdienmodel zien. Iedereen die wat hindernissen wil overwinnen om toch te zwemmen springt de grens even over naar Lanaken, Maasmechelen, Maaseik, en zo noordelijker langs de grens met Brabant.  Officieel niet toegestaan, maar als je graag wil en de kans op een boete aandurft kan het wel. Het is niet riskanter (qua boetes) dan te hard rijden. Ik heb nog niet een keer controle gehad, terwijl ik bijna dagelijks de grens oversteek.

En dan is het nog een clubje van drie bij TC Maastricht, die 'gewoon" twee keer per week 2km in de maasplassen zwemmen (10 graden op dit moment).. Die hebben in elk geval geen koudwatervrees smile

298

Re: Corona en zwemmen in zwembad

mcguyver schreef:

Opvallend dat heel Brabant en Limburg last hebben van koudwatervrees!

En Zeeland. Er lijkt een soort streep te staan onder Zuid-Holland/Gelderland,  daarboven zijn baden open, eronder niet. Frappant. Vanuit alles in Zeeland boven Zeeuws-Vlaanderen reis je echt niet zo heel makkelijk naar een Vlaams zwembad.

Louise

299 Laatst bewerkt door davidr (12-03-21 22:54:40)

Re: Corona en zwemmen in zwembad

https://www.bndestem.nl/breda/zwembad-w … ~a3f67ae9/

300

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Yes !! Er gaat een bad in Arnhem open vanaf komende maandag .
Meteen een uurtje op woensdag gereserveerd .