1

Onderwerp: Help mee aan de ontwikkeling van een Oost-Groningse sportdrank!

Wij zijn Annemarie en Esther en studeren Voedingsmiddelentechnologie aan de Hogeschool Van Hall Larenstein in Leeuwarden. Op dit moment zijn wij druk bezig met ons afstudeeronderzoek bij Avebe Innovations. Samen met de partners van IHOG (Innovatie Hub Oost-Groningen) en Avebe gaan we een sportdrank ontwikkelen op basis van Oost-Groningse ingrediënten (aardappeleiwit, hennepeiwit en magnesium). De sportdrank zal geschikt zijn voor na het sporten. De hiervoor genoemde ingrediënten bevorderen het (spier)herstel na het sporten, waardoor u sneller weer de kracht heeft om te kunnen trainen. De sportdrank zal worden ontwikkeld op basis van natuurlijke, streekgebonden en allergeenvrije ingrediënten. 

Voor het onderzoek richten wij ons op de doelgroep duursporters van 30 jaar en ouder. Bij duursport sport u minstens 30 minuten tot enkele uren. Voorbeelden hiervan zijn hardlopen, schaatsen en fietsen, maar ook wandelen. 

Bent u 30 jaar of ouder en beoefent u hardlopen, schaatsen, fietsen en/of wandelen voor meer dan 30 minuten per week? Dan zouden wij u graag een paar vragen willen stellen met betrekking tot uw voorkeuren over sportdranken. Voor een zo betrouwbaar mogelijk resultaat hebben wij minimaal 300 ingevulde enquêtes nodig. Het invullen van deze enquête zal maximaal 3 minuten van uw tijd in beslag nemen en zal ons enorm verder helpen. Helpt u mee ontwikkelen? U kunt tot 17 maart meedoen via onderstaande link:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp … sp=sf_link


Alvast bedankt!


Groetjes, 

Annemarie en Esther

2

Re: Help mee aan de ontwikkeling van een Oost-Groningse sportdrank!

Zo goed als mogelijk ingevuld, succes verder.

3

Re: Help mee aan de ontwikkeling van een Oost-Groningse sportdrank!

Let wel op met hennep in sportvoeding dat dit sporen van verboden stoffen kan bevatten (doping) en mischien geen breed publiek zal aantrekken op gebied van competitie sporters.

4

Re: Help mee aan de ontwikkeling van een Oost-Groningse sportdrank!

Ik heb 'm ook ingevuld. Leuk plan, en ik zou er wel wat voor voelen, alleen gebruik ik geen hersteldrank. Als ik al iets speciaals heb voor na het sporten, heb ik liever een reep. Kan misschien ook met die ingrediënten?

Louise

5

Re: Help mee aan de ontwikkeling van een Oost-Groningse sportdrank!

Ingevuld!

Kwa smaak vind ik het wel uitmaken wat ik tijdens de inspanning drink (niet al te zoet) of als hersteldrank drink ( eiwitshake, meer milkshake achtig dus ook vaker banaan of chocola oid)

6 Laatst bewerkt door chrisbakker (09-03-21 10:56:29)

Re: Help mee aan de ontwikkeling van een Oost-Groningse sportdrank!

ronnyke schreef:

Let wel op met hennep in sportvoeding dat dit sporen van verboden stoffen kan bevatten (doping) en mischien geen breed publiek zal aantrekken op gebied van competitie sporters.

Ronnyke, ik gebruik allerlei zaden; lijnzaad hennepzaad en nog allerlei in yoghurt met vers fruit elke ochtend. Dus kan ik bij doping controle prijs hebben?  Ik bedoel zelfs ik als ‘recreatieve sporter’ kan dus problemen krijgen als er controle plaatsvind? Eh...... oeps
En waar heb je dat gelezen, dat interesseert me wel. En oké ik als 'recreant' zit niet met controles zoals profs, maar is het niet zo dat wij ook kunnen getest worden?

7

Re: Help mee aan de ontwikkeling van een Oost-Groningse sportdrank!

Van hennep word Marihuana gemaakt en dat is een drug dus hennep kan sporen bevatten die een positieve test kunnen opleveren, ook bv CBD olie kan dit. Topsporters kunnen deze producten dus beter vermijden als recreatief sporter denk ik nu niet dat je jezelf hier zorgen om moet maken.

8

Re: Help mee aan de ontwikkeling van een Oost-Groningse sportdrank!

Ingevuld!

Succes ermee smile