3,526

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Jörgen schreef:

Teensokken, net voor het eerst mee gelopen. Ik ben benieuwd of ik hiermee minder blaren op m'n tenen krijg.

Anders werkt een bodyglide stick ook heel goed, bij mij althans...

3,527 Laatst bewerkt door chrisbakker (20-03-21 21:27:51)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Hedcandy schreef:
chrisbakker schreef:

De Vivobarefoot esc tempest  Swimrun/trail shoe besteld. Heel benieuwd naar hoe deze loopt.

Daar ben ik ook benieuwd naar!
Voor mijn voeten veel te minimalistisch, maar het lijkt me verder wel een fijne schoen.

Ik had er positieve feedback van gelezen. Nu blijft het minimalistic, maar dat kan ik wel. Ik loop mijn kortere kilometers nog altijd voor een deel met mijn Merrel’s.
Ik deel mijn ervaringen als ik ze heb. Ik ben benieuwd!

3,528

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Hedcandy schreef:
Jörgen schreef:

Teensokken, net voor het eerst mee gelopen. Ik ben benieuwd of ik hiermee minder blaren op m'n tenen krijg.

Anders werkt een bodyglide stick ook heel goed, bij mij althans...

Bedankt, ook maar eens proberen als dit niks wordt.

3,529

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Sinds ik met teensokken loop heb ik geen blaren meer en ook geen bodyglide meer nodig. Perfect!

3,530

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Net neopreen handschoenen, sokken en muts besteld. Eens kijken of ik wat eerder buiten kan zwemmen. Dat is toch wel iets wat ik mis, het zwemmen.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

3,531 Laatst bewerkt door Louise (27-03-21 17:48:43)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik heb de afgelopen week nogal nadrukkelijk iets níet gekocht, pfff... de ketting en cassette van m'n racefiets waren eind vorig seizoen al aan vervanging toe en toen kwam de winter er nog overheen. Ik had wel gehoord over de problemen met de leveringen van fietsen en onderdelen, maar dat niet op mezelf betrokken. Een ketting hadden we nog liggen, maar geen passende cassette. Nou goed, de fietsenmaker hóópt binnen een paar weken iets binnen te krijgen... Hopelijk zit dat niet in zo'n boot die niet door het Suezkanaal kan!

Louise

3,532

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Louise dat klopt; ik heb de fietsen (Mtb's Cube standaard basismodel) van mijn zonen laten herstellen. Nu ja eerder de versleten cassette, ketting vervangen, en zelfs een nieuw wiel moeten aanschaffen. Dat lukte nog redelijk goed qua levertijd.
Voor wat betreft de standaard cassettes of onderdelen die veel voorkomen bij 'basisfietsen' zoals die van hen, was de levering "maar 2-3 weken" of hadden ze soms een cassette nog op voorraad. Gelukkig maar .
Maar bij één van de fietsen heb ik 8-9 weken gewacht op een nieuw achterwiel. En dat was al 2 maanden of meer geleden. Misschien is de toestand nu nog erger geworden?.....
Onderdelen zoals een kortere stuurpen voor mijn TT bike gaven dan weer minder issues, en die stuurpen was binnen een week in de winkel opgestuurd .
Heb uit voorzorg mijn cassette van de racefiets er eens afgehaald (normaal haal ik m er niet af bij kort schoonmaken ), en netjes schoongemaakt. Zeker de aparte tandwielen van de kleinere kroontjes, zodat die weer iets langer meegaan dan bij minder onderhoud. Kan ik weer snel van ketting wisselen zonder ineens ook tandwielen te moeten vervangen.

3,533

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

chrisbakker schreef:
Hedcandy schreef:
chrisbakker schreef:

De Vivobarefoot esc tempest  Swimrun/trail shoe besteld. Heel benieuwd naar hoe deze loopt.

Daar ben ik ook benieuwd naar!
Voor mijn voeten veel te minimalistisch, maar het lijkt me verder wel een fijne schoen.

Ik had er positieve feedback van gelezen. Nu blijft het minimalistic, maar dat kan ik wel. Ik loop mijn kortere kilometers nog altijd voor een deel met mijn Merrel’s.
Ik deel mijn ervaringen als ik ze heb. Ik ben benieuwd!

Ik heb de schoen teruggestuurd, mijn voeten zijn niet gemaakt voor dat model. Ze zaten best goed, alleen is mijn voet aan de buitenenkel blijkbaar met meerdere schoenen (ook gewone loopschoenen), in conflict met de buitenrand of 'hielomvatting'.
Ze liepen wel goed, zelfs wat demping door het 'Michelin' rubber aan de onderzijde van de schoen.

3,534

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Oh jammer dat het dan net op zo'n plekje wringt.
Ik heb dat soms ook, maar dan bij 1 van mn kleine tenen, die dikker is omdat hij soms uit de kom gaat en weer terug.


Wat fietsonderdelen betreft: ja het is erger geworden en wordt nog erger.
Mijn broer is mechanieker en ik hoor vrij snel hoe de zaken er voor staan...
Mijn tip: zorg dat je een setje slijtage onderdelen (remblokken, casette, ketting, bandjes) op voorraad hebt. Slijt niet, eet niets, just to be shure...

3,535

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

chrisbakker schreef:

Maar bij één van de fietsen heb ik 8-9 weken gewacht op een nieuw achterwiel. En dat was al 2 maanden of meer geleden. Misschien is de toestand nu nog erger geworden?.....

Volgens mijn fietsenmaker is er juist weer een beetje hoop. Dinsdag zei hij nog: ik heb geen flauw idee, ik durf er niks over te zeggen. Vrijdag: hopelijk komt er binnen een paar weken wat door. 8-9 weken zou op zich vrij dramatisch zijn, behalve dan dat er toch niks aankomt aan tochten ofzo en ik dan alleen zelf wat zwaarder moet trappen. Want in dat stadium is het al wel. En dat ik me een beetje schaam voor hoe het eruit ziet, maar ook dat is geen probleem met al het #ridesolo.

Hedcandy schreef:

Mijn tip: zorg dat je een setje slijtage onderdelen (remblokken, casette, ketting, bandjes) op voorraad hebt. Slijt niet, eet niets, just to be shure...

Ja, wij hebben bijna alles zelf op voorraad, maar een cassette voor die fiets net niet. Dat is een soort pech, in de zin van: in 25 jaar fietsen ook nooit zo precies mee bezig geweest, dat hoefde ook nooit eerder. Weer zo'n typisch voorbeeld van: het zijn rare tijden.

Louise

3,536

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Wat ook niet meehelpt: de al eerder genoemde veerboot die een blokkade vormt maar vanuit mijn logistieke achtergrond: het schijnt ook zo te zijn dat er mondiaal te weinig zeecontainers zijn. Oorzaak is dat China kennelijk veel containers nodig heeft. En die heb je nodig om je schaarse spulletjes de wereld rond te krijgen. Daarnaast lijkt het rondom Shimano te spelen. Een vriend van mij is fietsenmaker/verhuurder en die krijgt zelfs geen schoenen meer geleverd van Shimano. Die moet nu over op groepsets van Sram omdat zijn verhuurfietsen op shimano staan. Die baalt als een stekker: de ene helft van zijn vloot op Sram, de andere helft op Shimano.

Je moet sneller dan de klos zijn.

3,537 Laatst bewerkt door Maca944 (29-03-21 14:47:35)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/166462419_3994454323948365_8668853143948148347_o.jpg?_nc_cat=109&ccb=1-3&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=kckH13Zt6sYAX8czZKA&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=444f97f75bd147a66c812a2fc12f5168&oe=6086A873

Vandaag binnengekomen, mijn nieuwe fiets. Ik wacht nog op een crankstel van Rotor met 165mm cranks voordat ik een rondje ga fietsen en alles moet sowieso nog goed vastgezet worden en op maat worden afgesteld. Te zijner tijd komt er nog een setje wedstrijdwielen bij, maar ik ben alvast erg blij.

3,538

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Wow wat een mooie fiets!

3,539

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Idd mooi apparaat, Kona moet nu binnen handbereik zijn als er nog Ironman wedstrijden gaan zijn tenminste.

3,540

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Mooie fiets, goed voor de moraal in deze wedstrijdloze tijden.

3,541

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Supergaaf Maca, ik vind de kleur erg mooi ook.

3,542

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Wauw Maca ... wat een plaatje !
Idd erg mooie kleuren .
Veel snelle km ermee .

3,543

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Zo dat is een hele mooie fiets! Daar ga je vast veel plezier van hebben.

3,544

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Gefeliciteerd, Maarten! Ik vind hem niet mooi (ik kan maar niet wennen aan een ontbrekende zitbuis) maar ik vrees dat je er afschuwelijk hard op gaat rijden! Op naar Kona ;-)

3,545

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Lekker Maca! Erg futuristisch beest, setje hoge wielen zouden de looks imo helemaal afmaken.

Heel veel fijne en snelle kilometers erop gewenst!

3,546

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Hele gave kleuren Maca, wel even de banden oppompen lijkt wel op de foto.

3,547

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Dank voor de reacties, ook die van @arnosmit wink Het leuke van dit soort frames vind ik ook dat je het of mooi vindt, of helemaal niets, het lokt in elk geval een reactie uit.

De fiets zoals die op de foto staat is nog niet rijklaar (ja, de banden moeten inderdaad nog worden opgepompt). Ik wacht nog op een crankstel van Rotor met 165mm cranks dat eerst gemonteerd wordt en ik wil in alle rust alles goed en in de juiste houding vastzetten. En daarna komt er nog een setje (hoge) wedstrijdwielen. Waarschijnlijk DT Swiss 1400 62mm voor en 80mm achter met 25mm tubeless GP5000s.

Erg benieuwd naar de eerste kilometers.

3,548

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Maca, neem je er geen dicht achterwiel bij? Ik dacht dat een dicht achterwiel muv op een klimparcour altijd nog iets sneller was en hoewel secondenwerk voor de meesten van ons eigenlijk niet uitmaakt lijkt me dat voor iemand op jouw niveau (en nu met zo'n fiets) juist wel relevant?

3,549

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Mooi apparaat! lijkt op de fiets van een van de presentatoren van GTN?

Je moet sneller dan de klos zijn.

3,550

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

@Gringo, een disc wiel kan altijd nog, al denk ik dat de tijdwinst ten opzichte van dit 80mm achterwiel niet enorm gaat zijn. Daarnaast is het ook weer een stukje prijziger.

@mcguyver, volgens mij hebben ze een Felt Ia en een nieuwe Canyon, geen Cervélo.