3,551

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

mcguyver schreef:

Daarnaast lijkt het rondom Shimano te spelen. Een vriend van mij is fietsenmaker/verhuurder en die krijgt zelfs geen schoenen meer geleverd van Shimano. Die moet nu over op groepsets van Sram omdat zijn verhuurfietsen op shimano staan. Die baalt als een stekker: de ene helft van zijn vloot op Sram, de andere helft op Shimano.

Ja, het gaat om Shimano ook bij mij. Het Suezkanaal doet 't weer, ik duim.

Over die zeecontainers: blijven die in China 'hangen' dan, hebben ze ze nodig voor de interne markt? Nouja, beetje off-topic. Wat ik wel begreep is dat de problemen al begonnen zijn toen vorig jaar de handel vanuit China deels stillag door de strenge lockdown in Wuhan, toch?

En @Maca944 - gefeliciteerd met je nieuwe fiets! Mijn fietsensmaak is ook wat, uh, klassieker, maar wel mooie kleuren en hij ziet er idd snel uit.

Louise

3,552

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Net ook nog een mail gehad van een fietsenmerk waar ik geïnformeerd had voor een nieuwe fiets aangezien mijn TREK zo laat geleverd word en ook hier kreeg ik als antwoord dat er momenteel geen fietsen meer geleverd worden omdat ze gewoon geen onderdelen hebben.

3,553 Laatst bewerkt door Jörgen (30-03-21 12:37:04)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Tip voor wie een nieuwe fiets zoekt en niet wil wachten: fietsenmakers ontvangen soms nog bestellingen en zetten die dan op Marktplaats. Met een beetje geluk zit er wat leuks tussen in de juiste maat.

Verder zijn er sites waarmee je kunt zoeken op nieuwe fietsen (op voorraad). Mijn nieuwe MTB heb ik onlangs via deze site gevonden (in NL):
https://www.becycled.be/

3,554

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Louise schreef:

Over die zeecontainers: blijven die in China 'hangen' dan, hebben ze ze nodig voor de interne markt?

Louise

ja off topic, weet ik. Maar ja: voor de interne markt in China

Je moet sneller dan de klos zijn.

3,555

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

mcguyver schreef:

ja off topic, weet ik. Maar ja: voor de interne markt in China

Dank je, en nou houd ik erover op qua off topic. Totdat er een container met Shimano-onderdelen gunstig is aangekomen wink

Louise

3,556

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Maca944 schreef:

Vandaag binnengekomen, mijn nieuwe fiets. Ik wacht nog op een crankstel van Rotor met 165mm cranks voordat ik een rondje ga fietsen en alles moet sowieso nog goed vastgezet worden en op maat worden afgesteld. Te zijner tijd komt er nog een setje wedstrijdwielen bij, maar ik ben alvast erg blij.

Wat een vet ding! Hele mooie kleuren ook.
Je bent heel wat van plan zo te zien.

3,557

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

@Maca944 Hele vette fiets! Denk dat ie met diepe velgen er nog een stuk beter uit zal zien ook.

3,558

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

MontanaMan schreef:

@Maca944 Hele vette fiets! Denk dat ie met diepe velgen er nog een stuk beter uit zal zien ook.

Vandaag heb ik mijn oude tijdritfiets verkocht, dus meteen nieuwe wielen besteld. Deze in 80mm achter en 60mm voor. En dan ben je al veel geld kwijt en moet je nog een cassette, twee remschijven en twee tubeless banden erbij kopen. Maar goed, het wordt wel mooi.


https://www.dtswiss.com/itc/00/00/00/00/00/00/00/00/70/00/12/58/7/PHO_WARC140NIDICA12584_WEB_SHO_001.jpg

3,559

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Dat noemen ze professioneel materiaal! Mooi, en de fiets, met dat zo 'los staand' achterwiel, vind ik ook snelheid uitstralen. Veel snelle km gewenst, maar dat zal voor jou geen probleem zijn Maca. Die snelle tijden worden meer en meer ondersteund door dit materiaal. Oké de atleet heeft zijn training maar dit stimuleert toch smile

3,560

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Al een juiste cassette kunnen vinden dan Maca? Schijnt nogal schaars te zijn. Net als alle overige onderdelen trouwens. Kan dus zomaar dat je niet de gewenste onderdelen kunt kiezen.
Maar tubeless is wel super vind ik, rijdt echt prettiger.

3,561

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik heb zelf op zich redelijk gemakkelijk nog Ultegra cassettes kunnen vinden. Qua remschijven vond ik het moeilijker. Maar als ik zo kijk zitten op de wielen van Maca die bij de fiets zaten en de wielen die hij besteld heeft beide centerlock schijven dus die zou je ook (tijdelijk) over kunnen zetten.

3,562

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Mooie wielen ook! Veel plezier met de machine, ik hoop dat levertijden niet uitgesteld worden zodat je er zsm op kunt knallen.

3,563

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Maca944 schreef:
MontanaMan schreef:

@Maca944 Hele vette fiets! Denk dat ie met diepe velgen er nog een stuk beter uit zal zien ook.

Vandaag heb ik mijn oude tijdritfiets verkocht, dus meteen nieuwe wielen besteld. Deze in 80mm achter en 60mm voor. En dan ben je al veel geld kwijt en moet je nog een cassette, twee remschijven en twee tubeless banden erbij kopen. Maar goed, het wordt wel mooi.


https://www.dtswiss.com/itc/00/00/00/00/00/00/00/00/70/00/12/58/7/PHO_WARC140NIDICA12584_WEB_SHO_001.jpg

Mooie wieltjes!!
Zal zeker sexy smoelen op die fiets!

3,564

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Gringo schreef:

Ik heb zelf op zich redelijk gemakkelijk nog Ultegra cassettes kunnen vinden. Qua remschijven vond ik het moeilijker. Maar als ik zo kijk zitten op de wielen van Maca die bij de fiets zaten en de wielen die hij besteld heeft beide centerlock schijven dus die zou je ook (tijdelijk) over kunnen zetten.

De wielen zijn als het goed is verzonden, ik heb ook een cassette en remschijven kunnen vinden (maar nog niet binnen). En mocht de nood aan de man komen dan kan ik alles inderdaad ook overzetten van die andere wielen.

3,565

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Mooi materiaal Maca! 60-80 is een fijne combinatie ook qua wielen, heb ik ook op de TT super tevreden over.

Die DT Swiss wielen zien er ook strak uit smile Veel plezier ermee!

3,566

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Al enige tijd was ik op zoek naar een knapzittende bib short. Door mijn wat gekke lichaamsverhoudingen altijd moeite om iets te vinden (omtrek L/XL ; lengte S/M) en vooral de nieuwere collecties lijken steeds langer te worden. De laastste Castelli/Assos die ik gepast heb zaten allemaal tot in mijn knieholte...

Nu een bib van Q36.5 bestelt. Stuk duurder dan wat ik van plan was uit te geven maar ze schijnen die echt met kortere pijpen te maken, dus ben benieuwd....

3,567

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

sanger schreef:

Al enige tijd was ik op zoek naar een knapzittende bib short. Door mijn wat gekke lichaamsverhoudingen altijd moeite om iets te vinden (omtrek L/XL ; lengte S/M) en vooral de nieuwere collecties lijken steeds langer te worden. De laastste Castelli/Assos die ik gepast heb zaten allemaal tot in mijn knieholte...

Nu een bib van Q36.5 bestelt. Stuk duurder dan wat ik van plan was uit te geven maar ze schijnen die echt met kortere pijpen te maken, dus ben benieuwd....

Toevallig, ik zoek juist een langere bib! Ik heb nu recent een bioracer besteld (via de wielerclub) en die vind ik te kort. Misschien kan je daar ook eens kijken. Ik ga nu voor een Castelli en hoop dat die langer valt.

3,568 Laatst bewerkt door sanger (06-04-21 14:54:09)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

davidr schreef:
sanger schreef:

Al enige tijd was ik op zoek naar een knapzittende bib short. Door mijn wat gekke lichaamsverhoudingen altijd moeite om iets te vinden (omtrek L/XL ; lengte S/M) en vooral de nieuwere collecties lijken steeds langer te worden. De laastste Castelli/Assos die ik gepast heb zaten allemaal tot in mijn knieholte...

Nu een bib van Q36.5 bestelt. Stuk duurder dan wat ik van plan was uit te geven maar ze schijnen die echt met kortere pijpen te maken, dus ben benieuwd....

Toevallig, ik zoek juist een langere bib! Ik heb nu recent een bioracer besteld (via de wielerclub) en die vind ik te kort. Misschien kan je daar ook eens kijken. Ik ga nu voor een Castelli en hoop dat die langer valt.

Ik heb laatst bij Mantel een hele serie gepast van alle merken die ze hadden en daar kwamen Craft en AGU als de langste uit de bus.
Castelli was voor mij maar netaan te lang, dus korter. Assos viel een beetje hetzelfde als Castelli qua lengte maar dat was een ouder model en een maat te klein (dus de juiste maat zou weer iets langer worden). Verder viel Ale bij mij heel lang.

Bioracer heb ik nog nergens in de winkel gezien, dus nog niet kunnen passen. Wel goede verhalen over gelezen smile Thanks voor de tip, als die Q36.5 niet goed is ga ik daar eens naar kijken smile De naattabel sluit iig wel redelijk aan, als in mijn omtrekmaten vallen in dezelfde maat (wat bij alle andere merken tot nu toe niet het geval is).

3,569

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Lang leve Google :') Kreeg een reclame popup dat 12Gobiking een aanbieding had voor de Bioracer Lycra bib, nu voor €49. Maar besteld om te passen. Het kost nu toch al genoeg heen en weer sturen van pakketjes :')

3,570 Laatst bewerkt door arnosmit (06-04-21 19:33:00)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ook voor mij een New Bike Day, even wachten tot de sneeuwbuien weg zijn voor een eerste ritje....

https://www.triathlonforum.nl/misc.php?action=pun_attachment&item=951&download=0

3,571

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

arnosmit schreef:

Ook voor mij een New Bike Day, even wachten tot de sneeuwbuien weg zijn voor een eerste ritje....

https://www.triathlonforum.nl/misc.php?action=pun_attachment&item=951&download=0

Zo lekker hoor Arno, mooie fiets! Al moet ik zeggen dat ik niet echt een fan ben van zo'n zitbuis wink

Veel mooie en snelle kilometers toegewenst, hopelijk kom ik je nog ergens tegen bij een triathlon.

3,572

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Mooie fiets! Jammer dat ik er helemaal niet op pas, op die Canyon triathlonfietsen, anders had er hier waarschijnlijk ook een gestaan.

3,573

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Gefeliciteerd Arno , nu zie ik de foto wel .
Veel veilige en snelle kilometers gewenst .

3,574

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

MontanaMan schreef:

Mooie fiets! Jammer dat ik er helemaal niet op pas, op die Canyon triathlonfietsen, anders had er hier waarschijnlijk ook een gestaan.

Dat heb ik ook!
Ik pas ook niet op hun racefietsen trouwens.


Maar mooie fiets Arno, gefeliciteerd ermee!
Nu hopelijk snel mooi weer zodat je er van kunt gaan genieten.

3,575

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

arnosmit schreef:

Ook voor mij een New Bike Day, even wachten tot de sneeuwbuien weg zijn voor een eerste ritje....

https://www.triathlonforum.nl/misc.php?action=pun_attachment&item=951&download=0

Mooie fiets hoor! Veel mooie en snelle km's!