1

Onderwerp: DTS Haarlemmermeer 16-05-2021

Komende 16 mei staat de eerste race van de Dutch Triathlon Series geokand in Haarlemmermeer.

Ik sta ingeschreven voor de sprint, maar vraag me serieus af of deze wel door zal gaan.....

Iemand anders ook ingeschreven?

2

Re: DTS Haarlemmermeer 16-05-2021

Ik sta ingeschreven voor de OD en kan me niet voorstellen dat deze wedstrijd doorgaat zoals de situatie nu is. Gelukkig hebben we nog anderhalve maand maar dat is wel de periode dat er grote stappen gemaakt zullen gaan worden met vaccineren waardoor er nog even streng gedaan wordt. We merken het wel, gaat hij door mooi gaat hij niet door jammer, ik begin er gewend aan te raken.

3

Re: DTS Haarlemmermeer 16-05-2021

Maca944 schreef:

Ik sta ingeschreven voor de OD en kan me niet voorstellen dat deze wedstrijd doorgaat zoals de situatie nu is. Gelukkig hebben we nog anderhalve maand maar dat is wel de periode dat er grote stappen gemaakt zullen gaan worden met vaccineren waardoor er nog even streng gedaan wordt. We merken het wel, gaat hij door mooi gaat hij niet door jammer, ik begin er gewend aan te raken.

Hier in de omgeving is alles in mei afgelast, worden er geen vergunningen verleend etc. Wij hebben onze eigen triathlon op 7 juni ook gecanceld.

En wat betreft dat prikken...ik ben erg pessimistisch. Mijn moeder gisteren 1e vaccinatie en pas 5 mei de tweede; en ze is 78...Dan moeten er daarna nog heel veel.

4

Re: DTS Haarlemmermeer 16-05-2021

Laris schreef:
Maca944 schreef:

Ik sta ingeschreven voor de OD en kan me niet voorstellen dat deze wedstrijd doorgaat zoals de situatie nu is. Gelukkig hebben we nog anderhalve maand maar dat is wel de periode dat er grote stappen gemaakt zullen gaan worden met vaccineren waardoor er nog even streng gedaan wordt. We merken het wel, gaat hij door mooi gaat hij niet door jammer, ik begin er gewend aan te raken.

Hier in de omgeving is alles in mei afgelast, worden er geen vergunningen verleend etc. Wij hebben onze eigen triathlon op 7 juni ook gecanceld.

En wat betreft dat prikken...ik ben erg pessimistisch. Mijn moeder gisteren 1e vaccinatie en pas 5 mei de tweede; en ze is 78...Dan moeten er daarna nog heel veel.

Die afspraken met vaccineren in NL is echt een gedoe. Mijn vader en een vriendin van hem, beiden 79. Zij kreeg oproep in weekend, kon een dag later terecht bij dichtstbijzijnde centrum. Mijn vader kreeg 3 dagen later een uitnodiging, kon pas een maand later terecht in Alphen a/d Rijn, en 2 prik 2e helft mei, hij woont in Rijswijk. Den Haag ADO station, DH Rode Kruis Ziekenhuis, 's Gravenzande, Leiden en Rotterdam Airport zijn allemaal dichterbij. Nog een keer gebeld, en toen werd het verzet naar Leiden, maar wel zelfde data. Volgende ochtend nog een keer gebeld en toen kon het ineens een paar dagen later bij het ADO stadion, en 2e prik half april in Leiden. Toen hij geprikt werd dat ook verzet naar ADO stadion.

5

Re: DTS Haarlemmermeer 16-05-2021

Mijn man heeft in totaal 300 kilometer gereden om z'n vader gevaccineerd te krijgen. Vanuit Numansdorp moet dat in Spijkenisse, dat is voor een 88-jarige een wereldreis. Henk heeft hem met liefde gereden, maar samen in de auto is eigenlijk ook niet echt de bedoeling natuurlijk. Er zijn er uit dat dorp die het dus maar laten zitten. Maar gelukkig heeft pa nu dus wel z'n twee prikken binnen.

En inderdaad: ik weet ook van categorie 75-80 die hun eerste prik nog moeten krijgen en de tweede pas in de loop van mei, en 63/64 die voor 'vanaf februari' op de planning staan maar nog niet eens uitgenodigd zijn. Daar beginnen ze hier in de regio deze week pas mee.

Louise

6

Re: DTS Haarlemmermeer 16-05-2021

Ik ben er ook bang voor dat het niet door zal gaan. Waren inmiddels niet sowieso alle vergunningsplichtige evenementen al tot een datum in mei sowieso niet goedgekeurd?

Vaccinatie zou de oplossing moeten zijn, maar hoor inderdaad meer en meer verhalen over de te trage voortgang en problemen rondom de planning. Hier in Beverwijk is een hele mooie grote test- en vaccinatiestraat ingericht. Ben er meerdere malen geweest voor testen (kinderen en klasgenoten....) maar nooit iemand bij de vaccinatiestraat gezien. Je zou rijen verwachten....

7

Re: DTS Haarlemmermeer 16-05-2021

Gisteren een algemene update vanuit de organisatie gehad. Heel duidelijk en helder dat men gewoon nog niet weet waar het aan toe is. En hoewel ik eerlijk mezelf weleens kritisch heb uitgelaten op de communicatie vanuit de organisator (vanwege een ander evenement) moet ik zeggen dat ik deze mail heel verhelderend vond.

Beste triatleet,

Vanuit ons DTS-kantoor in Mijdrecht wil ik jullie graag een kijkje achter de schermen bieden wat betreft organisatie en de huidige situatie rond vergunningstrajecten in deze Corona-tijd. We ontvangen veel vragen over of de eerste wedstrijd doorgaat en wanneer we anders weer mogen racen. Uiteraard begrijpen we dit!

Iedere dag doen wij ons best om de huidige data die nu op de kalender staan te verwezenlijken. Dat doen we o.a. door onze veiligheidsplannen aan te passen met extra Corona-protocollen, zodat we altijd klaar zijn voor iedere (extra) maatregel die wij van de overheid opgelegd krijgen. Inmiddels hebben wij dozen mondkapjes, pompjes ontsmettingsmiddel en plastic schotjes ingeslagen. Tegelijkertijd moeten we toch ook weer die duizenden swimcaps, medailles, finishershirts, vrijwilligershirts & -caps, bidons, startnummerbandjes en alle andere spullen bestellen.

Met Dutch Triathlon Series presenteren we een nieuw label wat betekent dat we alle banners, vlaggen en aankleding voor het evenemententerrein nieuw moeten laten ontwerpen en produceren. Dit doen we - we hebben eigenlijk geen keuze - terwijl ook wij niet weten of we überhaupt wel alle vier de geplande wedstrijden kunnen organiseren.

Kortom, ook wij zijn hier op kantoor heel erg benieuwd of we 16 mei mogen gaan knallen of niet. Ook wij willen heel erg graag!

Maar... zowel onze contactpersonen bij de diverse gemeenten als wij zelf weten echt niet veel meer dan jullie en zijn volledig afhankelijk van wat het kabinet ons meldt in de persconferenties. Wij zitten niet op zondag aan tafel in het Catshuis en dus weten we niet wat daar besproken wordt en welke belangen het zwaarst gewogen worden. Wat we wel weten is dat wij ons gelukkig mogen prijzen dat wij onze triatlons organiseren in gemeentes waar ze echt heel fijn met ons communiceren. Na al die jaren hebben we ook een goede band opgebouwd. Daardoor weten we nu ook dat we met z’n allen in hetzelfde schuitje zitten, maar dat iedere gemeente toch een ander schuitje vaart of dat daar iemand anders aan de riemen trekt. Om je een idee te geven; wij kregen te horen dat de Gemeente Nijmegen (met veiligheidsregiovoorzitter Bruls als burgemeester) absoluut geen vergunningsaanvraag aanneemt tot de seinen weer op groen staan en daarna ook gewoon de termijn van 8 weken in acht nemen voor de behandeling. Dat betekent dus dat een evenement in Nijmegen pas minimaal 2 maanden na de versoepeling kan plaatsvinden. Dat is best bizar. En Nijmegen is daarmee niet de enige gemeente. Wij werken met Haarlemmermeer, Amstelveen, Zandvoort en Ouder-Amstel en zijn super blij met de fijne en open instelling van onze contactpersonen daar en de burgemeesters die graag kijken naar wat wel mogelijk is in plaats van bij voorbaat de deur dicht te gooien.

Om ons doel nog even heel duidelijk te maken: wij gaan vól voor DTS HLMRMEER op 16 mei als eerste evenement en pas als jullie in de persconferentie horen dat er écht geen events gehouden zullen worden in mei, kun je verwachten dat ook wij datzelfde bericht te horen zullen krijgen. In dat geval hebben we al ingezet op een alternatieve datum. Dit hebben we voor de zekerheid vast aangevraagd bij de gemeente Haarlemmermeer.

Het is echter op dit moment zo dat “verplaatsen” van events niet zonder meer wordt toegestaan. Logisch, want half organiserend Europa wil zijn (sport)event het liefst naar het 3e kwartaal van dit jaar verplaatsen. De druk op de hulpdiensten zou daardoor veel te groot kunnen worden op bepaalde weekenden, dus is het antwoord bij voorbaat: nee! Maar er worden uitzonderingen gemaakt. Godzijdank! Alleen gaat zo’n verzoek over ongeveer 8 schijven en deze instanties (Veiligheidsregio, burgemeester veiligheidsregio, burgemeester gemeente, politie, GHOR, brandweer, Staatsbosbeheer, Groengebied of andere beheerder terrein) moeten eerst ALLEMAAL een verklaring van geen bezwaar afgeven voordat we de datum mogen verzetten. Je begrijpt, zo’n verzoek is niet in 7 dagen geregeld.

We willen dit bericht delen, zodat jullie weer geïnformeerd zijn hoe de stand van zaken is. We hopen jullie zo snel mogelijk goed nieuws te kunnen geven.

Blijf ondertussen lekker doortrainen en weet…. Er is altijd weer een volgende race!

8

Re: DTS Haarlemmermeer 16-05-2021

Zojuist een e-mail ontvangen dat het op 16 mei niet doorgaat.... Voorlopig nieuwe datum is nu 18 juli, maar wel met een dik voorbehoud rondom de vergunning.