3,226

Re: prestaties van de dag

Super gedaan! Leuk verslag om te lezen, en nu behorende tot de ultra's smile
Mentaal idd wel een stevige uitdaging.

3,227

Re: prestaties van de dag

Wow Linda, knap gedaan! Ik denk het ook op de duivelse uitdaging Facebook groep gelezen te hebben?

Mooie eerste ultraloop, en gelijk wel even heel wat meer dan een marathon! Heel sterk. Wie weet kom ik je nog wel eens tegen op een 6 uurs loop ofzo smile

Nu lekker nagenieten!

3,228

Re: prestaties van de dag

Heel knap gedaan Linda, gefeliciteerd met je prestatie!

3,229

Re: prestaties van de dag

Wauw ...toppie ..wat een afstand !!

Gefeliciteerd .

3,230

Re: prestaties van de dag

Vandaag de eerste rit op mn nieuwe racer.
Windkracht 8 in de polder, wat een woei!
Maar dik 3 uur gefietst en na 80km weer voldaan thuis.
Wat een superfijne fiets!
Door al het schuinhangen in de zijwind wel wat stijve rug, maar ja, dat zwemmen we er wel weer uit.

3,231

Re: prestaties van de dag

Lekker Hedcandy ! Respect dat je bij deze wind
op de fiets bent gestapt .
“Gehangen “ tegen de wind heb ik vandaag ook
tijdens mijn duurloop .

3,232 Laatst bewerkt door chrisbakker (20-03-21 21:29:03)

Re: prestaties van de dag

Vandaag naar Spa gereden ; en er een trail gelopen. Volgens de website van extratrail.com Vertrek aan Office du tourisme. Aldaar geparkeerd en vertrokken voor de 22km. Het zijn er 25km geworden, moest ik maar niet in de omgekeerde richting vertrokken zijn. Even beter kijken, de bordjes staan er wel. Eerste stuk oplopend om dan belachelijk steil omhoog te gaan. Onopgewarmd opletten voor je kuiten. Mooie vergezichten onderweg, en op de laatste Kms 19 tot 21 een afdaling Op techniek. Leuk maar opletten!
Ardennen kunnen natuurlijk niet zonder de Mtb, dus ja die had ik ook mee. Een dik uur mountainbike na de trail. De km’s zijn er deze week vlotjes aangetikt. Of liever de trainingsuren per week.

3,233

Re: prestaties van de dag

Wow!! Wat was het gaaf om weer te racen, samen met anderen, een startnummer om te hebben, te weten dat de klok ergens tikt...
6km trailrun, 25km MTB en dan nog 3km trail (een cross r-b-r dus).

Om de 10 min gingen 3 of 4 man weg, de loopsnelheid lag uiteen dus al snel liep je alleen. Op het fietsparcours (2 leuke technische rondes van 12,5km) 2x door iemand ingehaald en 2x zelf iemand ingehaald.
Dus eigenlijk gewoon heel coronaproof.
Bij de wisselzone genoeg ruimte maar ook daar was het niet druk door de ruime starttijden.
Geen idee wie op welkeplaats is geeindigd, dat wordt nog gecommuniceerd, maar ik heb er echt van genoten dit te doen smile

3,234

Re: prestaties van de dag

Ardennen is idd leuk maar ik weet niet of jij uit Nederland of Belgie bent dus in geval van het 1e hoop ik dat je toch wel de Quarantaine gerespecteerd hebt?

3,235

Re: prestaties van de dag

ronnyke schreef:

Ardennen is idd leuk maar ik weet niet of jij uit Nederland of Belgie bent dus in geval van het 1e hoop ik dat je toch wel de Quarantaine gerespecteerd hebt?

Op wie reageer jij Ronny?
Jij weet toch dat ik in Ned woon? wink

3,236

Re: prestaties van de dag

Gaaf Hedcandy .... ik zag de foto,s op FB al voorbij komen .
Dat zal genieten zijn geweest .

3,237

Re: prestaties van de dag

Hedcandy jij was ook niet in de Ardennen neem ik aan?

3,238

Re: prestaties van de dag

ronnyke schreef:

Hedcandy jij was ook niet in de Ardennen neem ik aan?

Nee, maar jouw reactie komt vrij snel na mijn post... terwijl die van daarvoor van 2 weken terug is. Wel een beetje raar, zonder quote wink

3,239

Re: prestaties van de dag

Hedcandy schreef:

Wow!! Wat was het gaaf om weer te racen, samen met anderen, een startnummer om te hebben, te weten dat de klok ergens tikt...
6km trailrun, 25km MTB en dan nog 3km trail (een cross r-b-r dus).

Om de 10 min gingen 3 of 4 man weg, de loopsnelheid lag uiteen dus al snel liep je alleen. Op het fietsparcours (2 leuke technische rondes van 12,5km) 2x door iemand ingehaald en 2x zelf iemand ingehaald.
Dus eigenlijk gewoon heel coronaproof.
Bij de wisselzone genoeg ruimte maar ook daar was het niet druk door de ruime starttijden.
Geen idee wie op welkeplaats is geeindigd, dat wordt nog gecommuniceerd, maar ik heb er echt van genoten dit te doen smile

Gewoon heerlijk te horen dat je zo hebt kunnen genieten! Lekker toch een wedstrijd, een startnummer op en de prikkel van de race. Kunnen afzien met een lach op je gezicht? Daar doen we het voor wink .
Nu zaterdag heb ik een uitgestelde trail van februari, ik kijk er ook naar uit. Het is 'alleen maar hardlopen'. Maar trail is gewoon leuk.

3,240

Re: prestaties van de dag

Lekker ge-traild vandaag, net zoals vorige zaterdag, toen waren het er 22km. Technisch parcours.
Vandaag moest 27km worden, werd 36km wegens de 27km volzet.
Moest 36km worden volgens officieel parcours, werd 43km wegens afslag gemist. En een lus 2 keer gelopen.
Zeer mooi parcours. Zat in gedachten, weg vd wereld. Kan gebeuren; zeker met deze rare tijden.
iets teveel vandaag dus... Morgen check beentjes en losrijden.

3,241

Re: prestaties van de dag

Zo dan! Loop je gewoon even een marathon... en dat trailend. Petje af.

3,242

Re: prestaties van de dag

Hedcandy schreef:

Zo dan! Loop je gewoon even een marathon... en dat trailend. Petje af.

Dankjewel! Ja misschien lukte het omdat dat niet de bedoeling was, en ik onderweg voor een voldongen feit stond... Laatste km's was bijna niet meer te doen van weigering van de benen.
Maar let op ik deed er wel 9 min meer dan 6u! over.... oké, met veel klimmen en van die steile hellingen die je op handen en voeten bijna moet doen.
Wel tevreden, beetje zware knieën .
En ligt het aan mij, maar de tijd gaat 'ogenschijnlijk sneller' voorbij dan een asfalt loop? Net alsof je niet merkt dat je een 5 of 10km verder bent, omdat je moet focussen op de grond/wortels/stenen/scheve kanten...

3,243

Re: prestaties van de dag

De eerste testen gaan lekker.

Na 8 weken trainen een nieuw 10 km PR neergezet (46:44). Dat is bijna een minuut sneller dan mijn vorige PR, dat bovendien al 5 jaar stond. Moet echt nog wel meer af kunnen, als ik in een race met anderen loop.

Daarna dit weekend een FTP test gedaan en ook flink sterker geworden. Is van 185 naar 197 W gegaan, alhoewel ik wel een kg zwaarder ben. Over 6 weken weer eens testen!

Zo blijft het ook zonder wedstrijden wel leuk om ergens voor te trainen.

3,244

Re: prestaties van de dag

Afgelopen zaterdag heb ik weer een doe-het-zelf marathon gelopen. Ik heb over de voortgang al eens gepost. Eerst was ik positief over het schema en mijn vorderingen maar een week later moest ik even een weekje rust nemen. Al met al een bewogen voorbereiding. Mijn trainingsdoel was 5:25 min/km maar om mijzelf te beschermen heb ik die verlaagd naar 5:40 met streeftempo 5:35. De route had ik zelfgemaakt en de route kende ik uit mijn hoofd dus geen gedoe met navigeren op mijn horloge. Ik had geen aparte voorbereiding in de dagen ervoor. Dus geen pasta toestanden. Gewoon vrijdag frietdag. Zaterdagochtend op tijd opgestaan en rustig alles ingepakt. Om een uur of half tien vertrokken met een zonnetje en koude wind. De eerste 15 km was onwennig, ik was heel bang dat ik, ondanks de trainingen, direct al moe zou worden. Dat bleef uit en na km 20 had ik weer eens een ouderwetse derde adem die duurde tot km 27 ongeveer. Ik had mijn horloge ingesteld op nog af te leggen km's en mijn gemiddelde tempo. In deze fase liep mijn gemiddeld omhoog naar 5:34. Dat was lekker lopen. Ik ben hele km's in dat stuk ook kwijt in mijn geheugen. Met nog 12 km op de klok begonnen mijn tenen geweldig pijn te doen. Ik liep op mijn normale schoenen dus dat was het niet. Die pijn is bij me gebleven tot het einde. Dat heeft me wel energie gekost. Hoeveel tijd me dat extra heeft gekost weet ik natuurlijk niet. Het bijzondere is dat er niets te zien was en ook nu, twee dagen later nog steeds niks te zien is. Het eten en drinken was goed. Ik had 2,5 l sportdrank mee, twee buisjes magnesium en wat gelletjes. Dat alles verliep soepel. In de laatste 10 km overheerste toch de pijn en moeheid. Ik kon het tempo moeilijk handhaven. Ik ging dan over op dribbelen maar merkte dat ik ondanks de pijn toch automatisch weer harder gaat lopen terwijl je al kapot bent. Verder met nog 4 km op de klok drukte ik op mijn horloge een paar keer een verkeerd knopje in en dat resulteerde in het afsluiten van de activiteit. Dus met redelijke mistige hersens vlug een nieuwe activiteit gestart en maar hopen dat de optelsom van activiteit 1 en 2 totaal 42,195 m zou zijn. En ik was mijn gemiddelde tempo kwijt. Om binnen de 4 uur te lopen moet dan op 5:41 liggen en ik had al een tijdje niet meer gekeken dus bij het wegdrukken van de activiteit op mijn horloge moest ik gokken hoe snel ik de laatste 4 km moest lopen om op 3:59:59. te komen. En die onzekerheid gaf me vleugels. De pijn was weg en de laatste 4 km ging vlotjes. Niet soepel maar wel weer het tempo wat nodig was. Ik tikte af op 3:59:45 en was blij. Heel blij! Ik was bang dat ik nooit onder de 4 uur zou kunnen lopen maar het is toch gelukt.

Over het schema: het was een leuk schema met elke keer een andere training. In totaal 520 km getraind voor deze marathon. Er zaten, naar mijn mening, redelijk vroeg in het schema zware en lange duurlopen van 35 plus. Concreet mijn langste duurloop was eind februari en afgelopen zaterdag liep ik de marathon. Daar zit veel tijd tussen. En dat maakte mij onzeker. Onterecht blijkt achteraf want ik heb hem uitgelopen. Wat is jullie visie daarop?

Tijdens die zware trainingen heb ik met mezelf afgesproken dat dit de laatste marathon zou zijn. Want hoe zou een tocht van 50 km gaan? Of te wel: eerst maar weer eens een tijdje lanterfanten! En ik kan me weer gaan opmaken voor een doe-het-zelf halve triathlon op 13 juni.

Je moet sneller dan de klos zijn.

3,245 Laatst bewerkt door Louise (19-04-21 17:33:16)

Re: prestaties van de dag

Hedcandy schreef:

Zo dan! Loop je gewoon even een marathon... en dat trailend. Petje af.

+1!

LindaRotterdam schreef:

Na 8 weken trainen een nieuw 10 km PR neergezet

Gefeliciteerd!

mcguyver schreef:

Over het schema: het was een leuk schema met elke keer een andere training. In totaal 520 km getraind voor deze marathon. Er zaten, naar mijn mening, redelijk vroeg in het schema zware en lange duurlopen van 35 plus. Concreet mijn langste duurloop was eind februari en afgelopen zaterdag liep ik de marathon. Daar zit veel tijd tussen. En dat maakte mij onzeker. Onterecht blijkt achteraf want ik heb hem uitgelopen. Wat is jullie visie daarop?

Ik had je op Strava al gefeliciteerd al had ik daar nog niet gelezen over de zere tenen. Frappant dat er niks te zien is. Misschien worden je teennegels nu blauw/zwart?
Maar qua visie daarop: zeker een groot gat tussen de langste duurloop en de marathon zelf, maar dat hoeft geen probleem te zijn: langeduurconditie blijft lang behouden. Ik vond wel (op basis van Strava) dat die lange duurlopen erg zwaar waren door de tempoblokken erin.
Maar belangrijker dan dat allemaal: the proof of the pudding is in the eating - je hebt je doel bereikt, dus was het schema goed. Het kan vast ook anders en misschien met minder moeite of juist een beter resultaat, maar dat vergt experimenteren. (vergelijk: met 32 finishes alleen al in Rotterdam weet mijn man precies wat hij moet doen om op zijn best te zijn op de dag van de marathon, maar dat wist hij na de eerste paar keer ook nog niet.)

Louise

3,246

Re: prestaties van de dag

Gefeliciteerd met je marathon, knap hoor!!

En Linda, wat een snelle 10km, ook gefeliciteerd daarmee!

3,247

Re: prestaties van de dag

mcguyver schreef:

Afgelopen zaterdag heb ik weer een doe-het-zelf marathon gelopen. Ik heb over de voortgang al eens gepost. Eerst was ik positief over het schema en mijn vorderingen maar een week later moest ik even een weekje rust nemen. Al met al een bewogen voorbereiding. Mijn trainingsdoel was 5:25 min/km maar om mijzelf te beschermen heb ik die verlaagd naar 5:40 met streeftempo 5:35. De route had ik zelfgemaakt en de route kende ik uit mijn hoofd dus geen gedoe met navigeren op mijn horloge. Ik had geen aparte voorbereiding in de dagen ervoor. Dus geen pasta toestanden. Gewoon vrijdag frietdag. Zaterdagochtend op tijd opgestaan en rustig alles ingepakt. Om een uur of half tien vertrokken met een zonnetje en koude wind. De eerste 15 km was onwennig, ik was heel bang dat ik, ondanks de trainingen, direct al moe zou worden. Dat bleef uit en na km 20 had ik weer eens een ouderwetse derde adem die duurde tot km 27 ongeveer. Ik had mijn horloge ingesteld op nog af te leggen km's en mijn gemiddelde tempo. In deze fase liep mijn gemiddeld omhoog naar 5:34. Dat was lekker lopen. Ik ben hele km's in dat stuk ook kwijt in mijn geheugen. Met nog 12 km op de klok begonnen mijn tenen geweldig pijn te doen. Ik liep op mijn normale schoenen dus dat was het niet. Die pijn is bij me gebleven tot het einde. Dat heeft me wel energie gekost. Hoeveel tijd me dat extra heeft gekost weet ik natuurlijk niet. Het bijzondere is dat er niets te zien was en ook nu, twee dagen later nog steeds niks te zien is. Het eten en drinken was goed. Ik had 2,5 l sportdrank mee, twee buisjes magnesium en wat gelletjes. Dat alles verliep soepel. In de laatste 10 km overheerste toch de pijn en moeheid. Ik kon het tempo moeilijk handhaven. Ik ging dan over op dribbelen maar merkte dat ik ondanks de pijn toch automatisch weer harder gaat lopen terwijl je al kapot bent. Verder met nog 4 km op de klok drukte ik op mijn horloge een paar keer een verkeerd knopje in en dat resulteerde in het afsluiten van de activiteit. Dus met redelijke mistige hersens vlug een nieuwe activiteit gestart en maar hopen dat de optelsom van activiteit 1 en 2 totaal 42,195 m zou zijn. En ik was mijn gemiddelde tempo kwijt. Om binnen de 4 uur te lopen moet dan op 5:41 liggen en ik had al een tijdje niet meer gekeken dus bij het wegdrukken van de activiteit op mijn horloge moest ik gokken hoe snel ik de laatste 4 km moest lopen om op 3:59:59. te komen. En die onzekerheid gaf me vleugels. De pijn was weg en de laatste 4 km ging vlotjes. Niet soepel maar wel weer het tempo wat nodig was. Ik tikte af op 3:59:45 en was blij. Heel blij! Ik was bang dat ik nooit onder de 4 uur zou kunnen lopen maar het is toch gelukt.

Over het schema: het was een leuk schema met elke keer een andere training. In totaal 520 km getraind voor deze marathon. Er zaten, naar mijn mening, redelijk vroeg in het schema zware en lange duurlopen van 35 plus. Concreet mijn langste duurloop was eind februari en afgelopen zaterdag liep ik de marathon. Daar zit veel tijd tussen. En dat maakte mij onzeker. Onterecht blijkt achteraf want ik heb hem uitgelopen. Wat is jullie visie daarop?

Tijdens die zware trainingen heb ik met mezelf afgesproken dat dit de laatste marathon zou zijn. Want hoe zou een tocht van 50 km gaan? Of te wel: eerst maar weer eens een tijdje lanterfanten! En ik kan me weer gaan opmaken voor een doe-het-zelf halve triathlon op 13 juni.

Mooi resultaat!! Je marathon onder de 4u!
De pijn in je tenen, zou het kunnen komen van het 'zwellen' van je tenen? Ik bedoel, hoe langer je loopt des te meer belasting op teengewrichten voorkomt. En dan heb je minder plaats in je schoen. Ik maakte het ook al mee, maar niet zo vaak gelukkig.
Als ik dan mijn hardloopschoenen uit doe buig en strek ik de tenen zo goed mogelijk.

3,248

Re: prestaties van de dag

chrisbakker schreef:

De pijn in je tenen, zou het kunnen komen van het 'zwellen' van je tenen?.

Zou kunnen, mijn vingers waren wel dik. En inderdaad na het lopen even schoenen uit en wiebelen voelde fijn.

Je moet sneller dan de klos zijn.

3,249

Re: prestaties van de dag

Zondag 2 mei Houffatrail ; Trail Houffalize. 53km. Kleine 1800 hm.

Na 43 km  in La Roche goed verteerd te hebben, goed gevoel nergens issues, ook niet de dagen nadien heb ik deze Trail gelopen (2weken na La Roche).
Waarom? Verslaving zeker?( Trainingen die weken vooraf in functie van komende Trail )

03u45 zondagochtend  vanzelf wakker vóór de wekker. Alles lag klaar, heupbelt, reepjes, bidons, gsm, trailschoenen. Yoghurt, fruit havermout klaar in beker met deksel om daar te ontbijten. Auto volgetankt .

6u19 ter plaatse aan hotel Vayamundo, parkeerplaats nog goed leeg. Inschrijvingen nog niet open, wc's gelukkig wel. Tijd voor eerste moment daar. Rustig ontbeten van mijn pot klaargemaakte fruit/havermout. Meerder auto's arriveren met Trail lopers. Iedereen een knikje of goedemorgen naar elkaar.
6u45 startnummer halen. Weer is bewolkt en fris, maar ook regen en opklaringen met zon.

7u18 Start! Direct klimmen, daarna rustig tempo zoeken. Eerste 10 km voorbij zonder te beseffen, vooral genieten! Na 19-20 km een dipje, nadat op 11km ik cola-tje 15cl dronk omdat het niet goed in de binnenzak paste. Niet meer doen . Snelle suikers bewaren voor later vanaf 3u30/4u30 Trail op de dag.
De kilometers rijgen zich vanzelf aaneen; zonder te beseffen is het genieten. Rivercrossing 1 daagt op. Hoe diep ? Het kan niet diep zijn me dunkt. Toch tot aan bijna mijn knieën in het water. Voorzichtig, losse stenen in het water en een redelijke stroming. Sterke afdalingen 'als een berggeitje' met  mijn pootjes tussen de stenen.

Wat een pracht, diepe dalen, hoge 'hoogtes' met overviews.
28km bevoorrading, even mueslibar, en drank bijvullen. Beetje drinken.

Een tweetal lopers met een muziekbox... Is dat nu echt nodig ?? Het was een lus , misschien de deelnemers aan de 10 km .... Ben ik geen voorstander van.

Kilometer 40-48. Waar is de pijn in mijn benen naartoe? Nergens meer, ik kan lopen als een hazewindhond. zelfs vlot bergop.
Tweede rivercrossing, niet zo diep.
Km 49-51, dalen en stijgen met moeite. Vermoeidheid/pijn is terug voelbaar.
Ik ben blij: de 'RAVEL' fietsroute is het laatste en platte stuk tot 200m voor de finish km 53, dan even kort naar beneden.  Moet toch uithijgen; pittig maar oh zo belonend! onderweg.

Na 7u15 beweegtijd, sta ik moe maar voldaan bij mijn auto. Ik kan het niet vatten.... Sinds wanneer duren 7u15 (7u30)zo kort in mijn beleving??

Mijn Duvel achteraf thuis smaakte oh zo lekker.

Gevoel laatste 2 dagen: wel in de knieën. ->Heupen! meer losmaken! deze dagen. Rotatie herstellen ivm schokdemping bij dalen. Hersteltrainingen, vooral zwemmen, tai chi, stretching, fietsen souplesse. Looptrainingen rustig terug vanaf morgen. (en even deze ochtend) .

3,250

Re: prestaties van de dag

Leuk om te lezen, mooie dag gehad zo te lezen. En leuk om weer eens een wedstrijdverslag te lezen!