3,576

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Mooie fiets en mooie foto! Veel fijne snelle kilometers gewenst!

3,577

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik wordt er hebberig van al die mooie nieuwe fietsen. Alweer een prachtig snel exemplaar te zien.
Heel veel plezier met de Canyon Arno. Wel inderdaad even wachten tot de wind wat zakt met een dergelijke fiets.

3,578

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Mooie fiets idd.

Overigens zou ik wel adviseren ook eens met veel wind te trainen, bij een wedstrijd heb je het ook niet voor het uitkiezen.

3,579

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Jörgen schreef:

Mooie fiets idd.

Overigens zou ik wel adviseren ook eens met veel wind te trainen, bij een wedstrijd heb je het ook niet voor het uitkiezen.

Speedmax SL maat L met 6 en 8cm gaat tot windkracht 6 uitstekend. Ik heb de Zipp versie uit 2017. Moet wel nuanceren dat ik  rond de 80kg weeg in het "seizoen". Dus als je 60 weegt is het misschien anders smile

Mooie fiets!

3,580

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Zie vaak reclame van de KU fietsen voorbij komen op FB denk dat je er hier momenteel mee in de polder moest rijden dat je wel in de sloot ligt.

3,581

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Vanzella schreef:
Jörgen schreef:

Mooie fiets idd.

Overigens zou ik wel adviseren ook eens met veel wind te trainen, bij een wedstrijd heb je het ook niet voor het uitkiezen.

Speedmax SL maat L met 6 en 8cm gaat tot windkracht 6 uitstekend. Ik heb de Zipp versie uit 2017. Moet wel nuanceren dat ik  rond de 80kg weeg in het "seizoen". Dus als je 60 weegt is het misschien anders smile

Mooie fiets!

Ik weeg 82 kg, als het eind deze middag nog droog is ga ik maar een rondje :-)

3,582 Laatst bewerkt door Louise (11-04-21 16:32:17)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Gefeliciteerd met je nieuwe fiets, arnosmit!

Ik kom nog even terug op waar ik het hier eerder over had: inmiddels heeft m'n racefiets zowaar een nieuwe cassette! De fietsenmaker had iets op de kop kunnen tikken. Dus mijn aankopen: cassette en remblokjes. Samen met de ketting die we zelf nog hadden liggen, kan m'n racefiets er weer even tegen. Behalve dan dat de fietsenmaker constateerde dat er iets met m'n balhoofd is, dus daar moet ik binnenkort een keer voor terug. Fiets wordt deze maand 19

Edit: ook nog even een telefoonhouder gekocht.

En nog steeds niet de knoop doorgehakt voor een nieuw horloge maar wel weer (te) veel reviews zitten lezen. Suunto heeft net hun web-platform opgedoekt en met de app kan ik niet uit de voeten. Dus ik wil iets anders, mag ook wel na 6 jaar. Maar wat.... Lastige beslissing!

Louise

3,583

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Wat een drama om aan onderdelen te komen zeg! Voor mijn nieuwe fiets wil ik 165mm cranks, maar ik ben inmiddels 3 bestellingen verder waar uiteindelijk niet geleverd kan worden. Nu een crankstel met 50/34 bladen besteld dat op voorraad zou moeten zijn (en morgen binnen) en ergens anders losse 53 en 39 voorbladen. Kan ik eindelijk mijn fiets rijklaar gaan maken.

3,584

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Deze week mijn race fiets in orde gebracht omdat mijn nieuwe toch maar eind September geleverd word en Tandwiel vooraan, ketting, en cassette, bij 3 fietszaken de spullen gaan halen geen enkele had alle drie de onderdelen in huis voor een gewone Ultegra 11sp. En dit gaat schijnbaar nog zeker 2 jaar aanslepen volgens sommige.

3,585

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Een zwembril met spiegelglazen (het zonnetje was wel erg fel vanmorgen), een snorkel, een nieuwe hardlooptight en een haarband. Alles om gemotiveerd te blijven :-)

3,586

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Louise schreef:

En nog steeds niet de knoop doorgehakt voor een nieuw horloge maar wel weer (te) veel reviews zitten lezen. Suunto heeft net hun web-platform opgedoekt en met de app kan ik niet uit de voeten. Dus ik wil iets anders, mag ook wel na 6 jaar. Maar wat.... Lastige beslissing!

Kort daarna wel de knoop doorgehakt en inmiddels m'n nieuwe Polar Vantage M succesvol in gebruik genomen! Ben ik geen voorloper mee, maar tot nu doet-ie precies wat ik wil en niet al te veel meer dan dat. Blij mee! Voor wie het leuk vindt om meer te lezen over de beraadslagingen: http://www.delftweg9.nl/triathlon/triat … uw-maatje/

En over de fietsonderdelen: ja, het is echt extreem, mijn fietsenmaker klaagde er ook over, het kost hem ook gewoon omzet. Mijn zondag bestelde telefoonhouder gaat ook heel lang op zich laten wachten.

Louise

3,587

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Leuk Louise! Ik heb de Polar Vantage M zelf ook al weer een poos. Heel fijn sporthorloge, zeker prijs kwaliteit is top en is daarnaast gewoon een mooi horloge.

3,588

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ja, davidr, je hebt nog een heel klein rolletje gespeeld in mijn besluitvormingsproces: ik heb een keer op jouw Strava gekeken of je hartslagmeting er betrouwbaar uitzag, dus zonder rare uitschieters enzo. Wat het geval was. En inderdaad: de prijs-kwaliteitverhouding is supergoed en ik vind 'm zeker mooi!

Louise

3,589

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Zelf maak ik ook gebruik van de vantage m. Heel tevreden mee!

3,590

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Wat leesvoer; 80/20 Triathlon van Fitzgerald. En een BIB short van Rogelli. Ook is vandaag de BIB van Q36.5 binnengekomen nadat ik de te grote maat teruggestuurd had.

3,591 Laatst bewerkt door Louise (16-04-21 18:07:41)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

hugo schreef:

Zelf maak ik ook gebruik van de vantage m. Heel tevreden mee!

Goed om te horen!
Ik heb dat van de goede prijs-kwaiteitverhouding ook nog even in m'n blogpost verwerkt.

Louise

3,592

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik heb het boek Roar van Stacy Sims gekocht ( Engelstalig ) , wel gebruikt via Ebay .

Verder heb ik nog veel dingen op mijn verlanglijstje staan ha ha ...iets
met prioriteiten .

3,593

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Mja als triatleet geraakt je eigenlijk nooit aan de horizon van je verlanglijstje, er is altijd wel iets dat je kunt gebruiken.

3,594

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

@Jeanette schreef:

Ik heb het boek Roar van Stacy Sims gekocht ( Engelstalig ) , wel gebruikt via Ebay .

Verder heb ik nog veel dingen op mijn verlanglijstje staan ha ha ...iets
met prioriteiten .

Ik heb hem bijna uit!

3,595

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Laris schreef:

Ik heb hem bijna uit!

En ?? Ik ben net begonnen .
Vooral benieuwd naar het hoofdstuk voor vrouwen in de „overgang „

3,596

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

ronnyke schreef:

Mja als triatleet geraakt je eigenlijk nooit aan de horizon van je verlanglijstje, er is altijd wel iets dat je kunt gebruiken.


Ha ha , dat klopt Ronnyke

3,597

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

@Jeanette schreef:
Laris schreef:

Ik heb hem bijna uit!

En ?? Ik ben net begonnen .
Vooral benieuwd naar het hoofdstuk voor vrouwen in de „overgang „

Ik vond het een interessant boek met stof tot nadenken en experimenteren, maar ik was niet overtuigd. Met wat ik er uit andere bronnen over weet, generaliseert het boek te veel: de individuele verschillen tussen vrouwen zijn veel groter dan wat Sims zegt.

Zie http://www.delftweg9.nl/triathlon/vrouw … is-de-lol/ (toevallig: die blogpost is van vandaag precies 3 jaar geleden). Sindsdien is er over die grote individuele variatie wel wat verschenen, bijvoorbeeld: https://www.outsideonline.com/2415859/m … erformance En wat ik sindsdien ook heb geleerd is dat die 'bepaalde merknamen' van het bedrijf zijn van Sims....

Specifiek over prestatiegericht sporten in de overgang: probeer ik al 7 jaar alles over te lezen/horen wat er is, maar dat is bitter weinig, al neemt het de laatste tijd wel wat toe. Roar was een beetje voorloper, denk ik. Komende donderdag is er een webinar over van een club die ik hoog heb zitten: https://the-well-hq.mykajabi.com/offers … 7/checkout Ik zal wel laten weten wat dat oplevert. Op mijn weblog gaat het er sowieso regelmatig over, telkens als ik weer iets interessants tegenkom.

Louise

3,598

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

@Jeanette schreef:
Laris schreef:

Ik heb hem bijna uit!

En ?? Ik ben net begonnen .
Vooral benieuwd naar het hoofdstuk voor vrouwen in de „overgang „

Als basis een prima boek, ik herken ook wat Louise zegt al vind ik de meeste ´mainstream´ info nog steeds erg op mannen gericht. Roar geeft me dan iig wat meer stof tot nadenken.

3,599

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

En vandaag hebben we een nieuw bed gekocht, kan ik ook beter aan het herstel werken... (over altijd iets te wensen hebben, dit stond al een poosje op het lijstje en na gisteren met stevige rugpijn wakker geworden was het besluit snel genomen)

3,600

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Laris schreef:

En vandaag hebben we een nieuw bed gekocht, kan ik ook beter aan het herstel werken... (over altijd iets te wensen hebben, dit stond al een poosje op het lijstje en na gisteren met stevige rugpijn wakker geworden was het besluit snel genomen)

Ik moet eigenlijk ook nog een nieuw bed + matras .....zucht
Maar niet geheel onbelangrijk natuurlijk .