301

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Ik heb direct een mail gestuurd voor een abonnement ! Ben benieuwd, zou heerlijk zijn va 1 april weer zwemmen. Nu maar hopen dat het geen flauwe grap is.

302

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Kijk, goeds nieuws, de Galderse meren zijn 10 graden momenteel.

Je moet sneller dan de klos zijn.

303

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Ik moet het maar weer afwachten. Ze hadden hier het buitenbad klaargemaakt voor zwemlessen en daarnaast zouden ze kijken naar mogelijkheden voor banen zwemmen. Zwemlessen voor de kinderen mogen echter weer binnen gegeven worden, waardoor ik niet weet wat ze nu met het buitenbad gaan doen.

304

Re: Corona en zwemmen in zwembad

wilagro schreef:

Ik moet het maar weer afwachten. Ze hadden hier het buitenbad klaargemaakt voor zwemlessen en daarnaast zouden ze kijken naar mogelijkheden voor banen zwemmen. Zwemlessen voor de kinderen mogen echter weer binnen gegeven worden, waardoor ik niet weet wat ze nu met het buitenbad gaan doen.

Op hun Facebook pagina staat dat het zwembad eind vd maand open gaat. Op dit moment zwem ik in De Crommenije maar vind het wel erg fris dus zwem ik maar met wetsuit...

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

305

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Trilen schreef:

Op hun Facebook pagina staat dat het zwembad eind vd maand open gaat. Op dit moment zwem ik in De Crommenije maar vind het wel erg fris dus zwem ik maar met wetsuit...

Herkenbaar, het water is best fris. Ik zwem zonder pak en probeer het dan te combineren met hardlopen of fietsen, dan word ik weer een beetje warm na afloop.

306

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Hmm eens kijken of ik een abonnement kan bemachtigen voor Obdam. Er komen maar 35 abonnementen beschikbaar voor het banen zwemmen. En alleen van maandag tot vrijdag van 13.00 tot 14.00. Alleen bij veel belangstelling, komt er een uur bij van 14.00 tot 15.00.
Ik kan dus alleen op vrijdag van 13.00 tot 14.00. Een uur later lukt al niet meer vanwege de kinderen.

307

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Hoe tof net tijdens een uurtje zwemmen: eerst regen, toen hagel. Daar kwam de zon ineens door...super! En het eindigde met een fikse sneeuwbui.
Mooi hoor, dat alles in 45 min. En het water bleef een heerlijke 21 graden, genieten!!

308

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Ha ha , ja april doet flink wat hij wil .
Zo lang je in het water blijft is het geen probleem. Het is meer als je eruit gaan , dan heb ik het altijd koud .

309 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (06-04-21 10:54:44)

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Ja, ik heb eerder expres al zonder wetsuit getraind. Als ik doorzwem heb ik het toch niet koud, en het scheelt nogal wat tijd en dus kou met omkleden.

Hier gaan er weer wat trainingen door, in het buitenzwembad. Echt heel leuk om op te pakken!

310

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Ook ik ben afgelopen vrijdag in het buitenzwembad gestart. De eerste 750 meter in wetsuit maar die ging me toch in de weg zitten bij het keerpunt. Daarnaast zwom iedereen zonder dus heb ik het wetsuit maar uitgedaan. Uiteindelijk een uur gezwommen maar de dag erna toch wat lichte spierpijn. Dat is dan wel weer een goeie beloning vind ik.

Je moet sneller dan de klos zijn.

311

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Hier een mail vandaag dat het zwembad moeite heeft de temperatuur boven de 18 graden te houden. Onder de 18 blijven ze dicht. Gisteren had het wel wat om in die hagelbuien te zwemmen, maar ik houd nog lekker het wetsuit aan...zonder kom ik de rest van de dag niet meer op temperatuur

312

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Hier gelukkig wel het water op temperatuur.
Vandaag de eerste 1000 meter weer kunnen zwemmen sinds lange tijd.

313

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Vanochtend: 05:50. De wekker gaat. Auw. Maar ik mag weer! Al zolang ik triathlon doe zwem ik het liefst op vrijdag om 07:00 uur. Waarom? Goed begin van het weekend. Corona steekt wat dat betreft voortdurend een stok in mijn zwemspaken. Wat de mannen en vrouwen boven de rivieren al hadden hebben wij in de Baroniestad sinds 1 april ook weer: een 50m buitenbad. 5 over 7 ben ik binnen. Of eigenlijk sta ik nog steeds buiten. 6 over 7 plons ik in het water. Het water is 22 graden en de buitenlucht is 4 graden. De eerste meters leg ik af in de damp. En ook hier zwemmen er weer mensen de schoolslag terwijl het bordje duidelijk aangeeft: borstcrawlbaan.

Ik ben weer thuis!

Je moet sneller dan de klos zijn.

314

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Fijn zeg, vandaag sinds lange tijd weer eens gezwommen.
Ik had een tijdslot van een uur, maar heb het na 25 min en 1250m maar weer voor gezien gehouden.
Een heel uur leek me echt teveel van het goede.

Het is nog steeds niet ideaal: buiten omkleden, niet douchen, heen/terug over 2 banen, maar wel heel fijn dat het weer kan!

315

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Wat is het bij ons dan kneuterig en op het randje van de regels.
Ze hebben voor banen zwemmen maar 2 keer een uur op werkdagen en verder niet. Tijdens die uren mogen alleen mensen met abonnement zwemmen en die mogen gewoon gebruik maken van de kleedruimtes. Verder liggen er geen lijnen in het water, dus iedereen zwemt heen en weer op ongeveer zijn eigen lijn. Kortom met 15 man in een 5 baans 25 meterbad is dat een redelijke chaos

316

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Maar hier moet ik ook reserveren en abonnementhouder zijn. Verder geen douches maar wel kleedhokjes. En alleen banenzwemmen. Er liggen ballenlijnen in het water maar wel op grotere afstand van elkaar.

Je moet sneller dan de klos zijn.

317

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Ik kan inmiddels kiezen uit meerdere zwembaden, maar hier geldt juist dat de abonnementen zijn bevroren en iedereen een los kaartje moet kopen.

Persoonlijk vind ik het zwemmen in 1 baan beter dan in een dubbele, want daar kom je uiteindelijk 2x zoveel mensen tegen...

Omkleden gebeurt ook heel verschillend.
Bij 1 in de kleedhokjes, bij 1 langs de rand vh bad en bij nr 3 in een grote evenemententent waar ieder een eigen stoel heeft op ruime afstand van elkaar.

318

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Inmiddels gaan ook de buitenzwembaden weer regulier open. Kan ik eindelijk weer in de buurt terecht, en voor werk.

En het buitenwater is inmiddels al 12 graden! Ik kijk er helemaal naar uit om weer meerdere trainingen per week te kunnen doen, en echt te gaan verbeteren.

319

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Zo tof, bij de Sijsjesberg in Huizen hebben ze goede stevige stalen fietskluizen. Voor 1 euro staat je fiets er veilig.
Vandaag voor het eerst op de racefiets op en neer, 20km enkele reis. Bij elkaar wel een lekkere sportochtend zo.
Alleen na het zwemmen die fietskleding weer aansjorren (die vochtig was van een klein buitje op de heenweg) was nog wel even een gedoe. Dan is het wel jammer dat je je spullen niet even kunt uithangen in de kleedkamer...

320

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Dat is wel fijn om je fiets zo te kunnen stallen.
Anders moet je al met de auto heen en daar je fiets in laten zitten of zo iets.

Hedcandy schreef:

Zo tof, bij de Sijsjesberg in Huizen hebben ze goede stevige stalen fietskluizen. Voor 1 euro staat je fiets er veilig.
Vandaag voor het eerst op de racefiets op en neer, 20km enkele reis. Bij elkaar wel een lekkere sportochtend zo.
Alleen na het zwemmen die fietskleding weer aansjorren (die vochtig was van een klein buitje op de heenweg) was nog wel even een gedoe. Dan is het wel jammer dat je je spullen niet even kunt uithangen in de kleedkamer...

Triathletes don't get older. They just change their age group.

321

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Ik heb vandaag voor het eerst weer gezwommen, samen met TumTumTum, in het enige buitenbad(-je) van Rotterdam. Dat is sinds vorige week weer open, 23 graden, ging prima zonder wetsuit. Niet druk ook: alle ruimte.

Ik vond het allereerste gevoel een enorme kick: zo lekker, dat gevoel van water langs je lichaam! Ik was bijna vergeten hoe leuk zwemmen is.

En ik kon het nog, dat viel weer mee. Wel heel traag, oef. Nouja, ik weet van vorig jaar nog wel dat dat snel weer bijtrekt als er weer regelmaat inzit. Ook wat last van m'n schouder, dat heb ik sinds het zwemmen half december zo abrupt eindigde, dus hopelijk komt dat nou ook weer goed.

Dus: nu de regelmaat er weer in zien te krijgen. Ik vond dit op zich wel voor herhaling vatbaar, maar het is wel gedoe met reserveren en duurder voor korter zwemmen dan normaal, dus ik kijk toch ook uit naar het buitenwater - de temperatuur is er bijna.

Louise

322

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Heb hier afgelopen 3 weken elke week een keer gezwommen. Laatste keer aardig wat spierpijn van!
Ik merk vooral dat het heel snel minder gaat. De eerste 25-50m voelt makkelijk en easy, maar het gevoel van makkelijk en easy brokkelt heel snel af. Zodra er iets van vermoeidheid is, wordt de techniek minder en neemt de effort onevenredig toe. Afgelopen weken dus veel 50m gedaan, om proberen de techniek zo goed mogelijk te houden.

Hier is het reserveren, zwemkleding vooraf aantrekken en op de tribune uittrekken. Zwemmen in dubbele banen, maar je kunt na het zwemmen gewoon douchen en omkleden in kleedhokjes.
Er is een max met reserveren maar alle weken nog gewoon om 17:00 kunnen reserveren om om 18:30 te zwemmen, nooit meer dan 5 of 6 in een dubbele baan gehad, wel een baan ook een poosje alleen gehad.

323

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Ik zag daarnet dat in Terneuzen het zwembad terug open is maar je mag de kleedhokjes enz niet gebruiken dus ook niet echt ideaal, veel mensen weten niet hoe ze zich daar om moeten kleden. Die schouderpijn heb ik ook gehad en is veel verbetert sinds ik dagelijks Colageen neem.

324

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Fijn he Louise, weer zwemmen!

Ik prijs mezelf gelukkig dat ik door kon zwemmen al die tijd.
Heb alleen nog altijd last van de naweeen van die verkoudheid, onderwater heb ik t gevoel dat ik stik.
Ik kan max 100m (2banen) zwemmen, dan pauze. In duurtempo, want even aanzetten, no way.
Hopelijk trekt t snel weg want dit is echt niks. Nou ja, focus op techniek dan maar...

325 Laatst bewerkt door chrisbakker (12-05-21 22:31:47)

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Ben blij dat ik al die tijd gewoon heb kunnen zwemmen. 2/week op vast tijdstip : 7u als de baan opengaat. Wat een luxe , maar nooit langer dan 35-40minuutjes. Er moet nog gewerkt worden vanaf 8u30.