1 Laatst bewerkt door 10K_for_Science (25-03-21 12:44:15)

Onderwerp: Doe jij mee? 10K for Science

10K for Science
Ben jij ook weer toe aan een sportieve uitdaging om het looponderdeel van de traithlon weer eens te trainen? Wil je bijdragen aan wetenschappelijke kennis over hardlopen? En wil je kans maken op toffe prijzen, zoals een airup fles of een fitbit? Schrijf je dan nu gratis in voor de 10K for Science!

https://erasmusuniversity.eu.qualtrics. … x6gEMAqVUy

Neem gratis deel!
Vanuit de Erasmus Universiteit organiseren wij een virtuele 10K hardloopwedstrijd.  Wij onderzoeken hoe hardlopers hun trainingen vormgeven, gemotiveerd blijven en presteren tijdens een wedstrijd. Om deel te nemen aan dit onderzoek, vragen we je twee korte vragenlijsten in te vullen: één vragenlijst dient als inschrijving voor het evenement en één vragenlijst dien je na de wedstrijd in te vullen. Door de laatste vragenlijst in te vullen, wordt jouw gelopen tijd in het klassement geregistreerd en maak je kans op leuke prijzen!

Hoe jij kan meedoen?
Dat is heel simpel! Klik op de link hierboven en vul de korte vragenlijst in om jezelf aan te melden. 

Waar en wanneer is de Run
?
De hardloopwedstrijd zal een virtual run zijn, waar je aan kunt deelnemen in het weekend van 17 en 18 april 2021. Je kunt 10 kilometer lopen in jouw eigen omgeving, op een tijdstip dat je goed uitkomt tijdens het wedstrijdweekend. Op vrijdag 16 april 2021 ontvang je automatisch een herinnering aan het evenement.

Alvast heel erg bedankt voor uw deelname! Wij wensen je een uitdagende wedstrijd toe.

Mocht je nog vragen hebben, stuur dan een e-mail naar 453465tj@student.eur.nl.
__________________________________________________________________________________________

2

Re: Doe jij mee? 10K for Science

Ik heb me aangemeld, lijkt me wel leuk en ik was toevallig net dat weekend van plan om zelf een snelle 10 (nouja, voor mijn doen dan) te lopen. Nou alleen even hopen dat het dan eens níet windkracht 6 is, pfff...

Louise

3

Re: Doe jij mee? 10K for Science

Louise schreef:

Ik heb me aangemeld, lijkt me wel leuk en ik was toevallig net dat weekend van plan om zelf een snelle 10 (nouja, voor mijn doen dan) te lopen. Nou alleen even hopen dat het dan eens níet windkracht 6 is, pfff...

Louise

Of een voordewind parcours uitstippelen?

4 Laatst bewerkt door Louise (28-03-21 18:50:36)

Re: Doe jij mee? 10K for Science

Haha, ja, nouja, da's smokkelen wink

Louise

5

Re: Doe jij mee? 10K for Science

In het kader van onderzoek naar 'Sportgewoonten bij Sporters' wel een heel interessante smile

6

Re: Doe jij mee? 10K for Science

Ik heb ondertussen mail gekregen met de spelregels en daarin staat dat start en finish niet verder dan 1 km uit elkaar mogen liggen. Dus de wind-achter-10-kilometer mag niet eens wink

Louise

7

Re: Doe jij mee? 10K for Science

Nou, missie volbracht hoor: 2 vragenlijsten ingevuld en 10 kilometer gelopen vanochtend, mijn eerste virtuele wedstrijd ooit, ging lekker en ik ben dik tevreden - 53.59, da's voor mij een goeie tijd, ik was met alles onder de 55' tevreden geweest. Uiteindelijk startten met met z'n drietjes, maar de andere twee zijn veel sneller, dus ik liep wel alleen. Lekker in het zonnetje!

Louise

8

Re: Doe jij mee? 10K for Science

Wow, zeker knappe tijd!
Dat doe ik je op dit moment echt niet na.

9

Re: Doe jij mee? 10K for Science

Dank je, Hedcandy! Het lopen gaat wel lekker de laatste tijd, en het wilde er vandaag ook echt uitkomen - wat ook wel eens anders is. Ik vond het wel leuk om te merken dat dat virtueel dus ook gaat, dat was me vorig jaar nog niet gelukt. Ik denk er nu over om door te trainen voor een halve marathon/triathlon - dat laatste dan onder voorbehoud van wat er door gaat.

Louise

10

Re: Doe jij mee? 10K for Science

Leuk dat het je weer verder motiveerd!

Ik heb het lopen juist wat teruggeschroefd, wat ik aan wedstrijden heb staan is met max 10km lopen, dat lukt me wel. Dus ik loop nu maar 1x per week, zwem 2x en fiets 3x. In mijn achterhoofd alvast voor de WK, duimen maar dat.... nou ja.

11

Re: Doe jij mee? 10K for Science

Gefeliciteerd met je tijd Lousie !! Top gedaan .

12 Laatst bewerkt door Louise (19-04-21 18:29:48)

Re: Doe jij mee? 10K for Science

Dank, @Jeanette!

Hedcandy schreef:

Dus ik loop nu maar 1x per week, zwem 2x en fiets 3x.

Ik zit nog steeds op 0X zwemmen, en fietsen stond in de onderhoudsstand met 1-2 keer (en dat heb ik zelfs niet eens gehaald door al die kou en wind), dat schept wel ruimte natuurlijk. Voor 3X per week hardlopen. Dat is wel het maximum voor mij, qua blessuregevoeligheid - wat gelukkig ook heel goed gaat.

Edit: wel ook nog 7X yoga per week, vandaag is streakdag 126, maar dat is een heel andere belasting. Wel ook baat van voor het lopen, volgens mij. 

Louise