3,601

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

zone 3 vanquish wetsuit op de kop kunnen tikken!

3,602 Laatst bewerkt door davidr (19-04-21 08:54:05)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Louise schreef:

Ja, davidr, je hebt nog een heel klein rolletje gespeeld in mijn besluitvormingsproces: ik heb een keer op jouw Strava gekeken of je hartslagmeting er betrouwbaar uitzag, dus zonder rare uitschieters enzo. Wat het geval was. En inderdaad: de prijs-kwaliteitverhouding is supergoed en ik vind 'm zeker mooi!

Louise

Ha leuk om te horen! hoop dat je er net zo blij mee blijft als ik.

Zelf vrijdag een nieuwe fietsbroek van Alé gekocht. De Rev1 Agonista. Gisteren een dikke 100+ km mee gereden en heel tevreden mee.

3,603

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

davidr schreef:
Louise schreef:

Ja, davidr, je hebt nog een heel klein rolletje gespeeld in mijn besluitvormingsproces: ik heb een keer op jouw Strava gekeken of je hartslagmeting er betrouwbaar uitzag, dus zonder rare uitschieters enzo. Wat het geval was. En inderdaad: de prijs-kwaliteitverhouding is supergoed en ik vind 'm zeker mooi!

Louise

Ha leuk om te horen! hoop dat je er net zo blij mee blijft als ik.

Tot nu toe in elk geval wel! Ik heb sinds februari (toen Suunto Movescount opdoekte) nogal moeten behelpen, en veel tijd gestopt in iets nieuws zoeken. Dus ik ervaar het nu op twee manieren als opluchting: kogel door de kerk en horloge doet weer wat ik wil wat het doet!

Louise

3,604

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Vandaag m'n opzetstuur opgehaald bij Trek bikes in Utrecht.
Gelijk een lekker trainingsritje van 2x45 km.

Ik ben er heel blij mee, het ligt prima (nog even finetunen kwa afstelling) en ik vind het echt een waanzinnig mooie constructie: een kapje van de stuurpen gaat eruit, het opzetstuurtje gaat met zn eigen kapje daar dan in, en zweeft als het ware boven het stuur...

3,605

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Hedcandy schreef:

Vandaag m'n opzetstuur opgehaald bij Trek bikes in Utrecht.
Gelijk een lekker trainingsritje van 2x45 km.

Ik ben er heel blij mee, het ligt prima (nog even finetunen kwa afstelling) en ik vind het echt een waanzinnig mooie constructie: een kapje van de stuurpen gaat eruit, het opzetstuurtje gaat met zn eigen kapje daar dan in, en zweeft als het ware boven het stuur...

Dat ziet er inderdaad heel netjes uit!

Zou ik zomaar eens kunnen overwegen als upgrade als t niet teveel schade in de portemonnee aanricht.

3,606

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Hedcandy schreef:

Vandaag m'n opzetstuur opgehaald bij Trek bikes in Utrecht.
Gelijk een lekker trainingsritje van 2x45 km.

Ik ben er heel blij mee, het ligt prima (nog even finetunen kwa afstelling) en ik vind het echt een waanzinnig mooie constructie: een kapje van de stuurpen gaat eruit, het opzetstuurtje gaat met zn eigen kapje daar dan in, en zweeft als het ware boven het stuur...

Ik vind het ook een heel mooie constructie zo inderdaad. Ziet er goed uit, ga je vast veel plezier van krijgen smile

3,607

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Jörgen schreef:

Teensokken, net voor het eerst mee gelopen. Ik ben benieuwd of ik hiermee minder blaren op m'n tenen krijg.

Inmiddels maandje mee gelopen, m'n tenen zien er alweer beter uit. Dus lijkt goed te werken.

Overigens denk ik niet dat ik ze bij een triathlon ga gebruiken, als ik ze na het zwemmen aan doe ben ik een paar minuten bezig.

3,608

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Mijn ervaring met teen sokken is dat ze makkelijker aangaan als ze al eerder (gesnapt) gedragen zijn.
Daar ik ze wel voor triatlon ga gebruiken probeer ik dit te oefenen. Voor mij zijn deze sokken dan ook de oplossing.

3,609

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Tm OD loop ik sowieso zonder sokken in een triathlon...

3,610

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Even belofte inlossen van vorige week:

Louise schreef:

Komende donderdag is er een webinar over van een club die ik hoog heb zitten: https://the-well-hq.mykajabi.com/offers … 7/checkout Ik zal wel laten weten wat dat oplevert.

Het webinar ging (helaas) niet over prestatiegericht sporten in de overgang, het was algemener dan dat, dus meer: hoe kun je zo sporten/eten/leven dat je zo min mogelijk last hebt van de overgang? Ik vond het wel goed en interessant. Zie verder op mijn blog.

Louise

3,611

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Interessante blogpost, bedankt! Ik heb hem aan mijn vriendin laten lezen.

3,612

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Dank voor het delen Louise!

3,613 Laatst bewerkt door Louise (04-05-21 08:26:25)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Graag gedaan, en nog een tip dan, voor de vrouwen hier en ook voor mannelijke geïnteresseerden: ze doen van The Well HQ volgende week weer een gratis kennismakingswebinar van een uur, 'How to train like a woman'. 12 mei, 9 uur onze tijd.

Ik heb dat op 8 maart (Vrouwendag) gedaan en vond het geweldig: het zijn deskundige en energieke vrouwen met een missie. Het gaat eindelijk eens over échte vrouwensportzaken in plaats van over roze shirtjes enzo, en zonder taboes. Ik heb er toen meteen al veel van geleerd maar het smaakte naar meer en ik vond het heel verheugend dat er zo'n goeie groep vrouwen daarmee bezig is.

Het gaat wel in razendsnel Engels, waarschuw ik maar even. Ze jassen er in precies een uur een heleboel thema's door!

Louise

3,614

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

olaf2004 schreef:
timdejong schreef:

nieuw zwembrilleke gekocht

https://www.youtube.com/watch?v=GuEj8AiOzo0

Gaaf, lijkt me.
Ben wel benieuwd naar de levensduur van de gehele bril.
Hoor graag van je hoe hij bevalt.


Is een heel vette zwembril, werkt allemaal zoals ze zeggen maar alleen paste hij niet goed op mijn smalle harses...
Heb hem alweer verpatst. Dus een aanrader voor als hij wel past.

3,615

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Hoi allemaal,

Weet iemand een winkel(s) in Rotterdam en omgeving waar ik triathlonkleding kan kopen?
Ik ga het liever passen in plaats van online kopen.

3,616

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Geen idee Tim , ik kom helaas niet uit die hoek .

Ha ..ga je link eens bekijken Louise .

@Hedcandy , ziet er gaaf uit zo .

Ik heb een nieuwe wetsuit gekocht , een BTTLNS Inferno .
Een heel fijn flexible pak .

3,617

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Decathlon

timdejong schreef:

Hoi allemaal,

Weet iemand een winkel(s) in Rotterdam en omgeving waar ik triathlonkleding kan kopen?
Ik ga het liever passen in plaats van online kopen.

3,618

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Duiksmurf schreef:

Decathlon

timdejong schreef:

Hoi allemaal,

Weet iemand een winkel(s) in Rotterdam en omgeving waar ik triathlonkleding kan kopen?
Ik ga het liever passen in plaats van online kopen.

Thanks. Maar ik bedoel merkkleding. Decathlon heeft 99% eigen merk.

3,619

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik heb geen idee. Als je veel wil passen en lekker rondkijken zou ik er wel een stukje rijden voor over hebben.
Wat ben je allemaal van plan aan te schaffen?

Als je bekend bent met een merk kan je de maten goed aanhouden. Van Castelli heb ik bv zelfde maat als de fietskleding vwb trisuit.

3,620

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

timdejong schreef:

Thanks. Maar ik bedoel merkkleding. Decathlon heeft 99% eigen merk.

Maar dat is dus ook een merk? Maar bedoel je dat je geen spullen van de Decathlon wil hebben?

Je moet sneller dan de klos zijn.

3,621 Laatst bewerkt door chrisbakker (05-05-21 12:07:45)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Louise schreef:

Graag gedaan, en nog een tip dan, voor de vrouwen hier en ook voor mannelijke geïnteresseerden: ze doen van The Well HQ volgende week weer een gratis kennismakingswebinar van een uur, 'How to train like a woman'. 12 mei, 9 uur onze tijd.

Ik heb dat op 8 maart (Vrouwendag) gedaan en vond het geweldig: het zijn deskundige en energieke vrouwen met een missie. Het gaat eindelijk eens over échte vrouwensportzaken in plaats van over roze shirtjes enzo, en zonder taboes. Ik heb er toen meteen al veel van geleerd maar het smaakte naar meer en ik vond het heel verheugend dat er zo'n goeie groep vrouwen daarmee bezig is.

Het gaat wel in razendsnel Engels, waarschuw ik maar even. Ze jassen er in precies een uur een heleboel thema's door!

Louise

Interessant Louise, heel het concept vrouw en training samen met hormonenvariatie/vermindering is interessant.
De verschillen tussen man en vrouw en benadering naar training worden niet zo vaak gezien.
Bij de vrouw menopauze, en het veranderen van een evenwichtssysteem. Oestrogeen /progesteron/testosteron. ->Botdensiteit, bot en lichaamsbelasting bij de vrouw.

Bij mannen: het verminderen van vooral het hormoon testosteron op 'hogere' leeftijd en een aanpassing van trainingen, ook op trainingsbelasting .

Dit zou ook een window kunnen zijn naar hormoondeficientie en trainingsbenadering. En dan denk ik bijvoorbeeld ook aan de schildklier.
Of hormonale stoornissen na ziekte. En het terug oppakken van (lichte) trainingsvormen.

Ik zal nooit genoeg kunnen lezen denk ik wink

Oké dit is een beetje off topic hier.

3,622

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

chrisbakker schreef:

Oké dit is een beetje off topic hier.

Ja, ik twijfelde gister ook al waar ik dat over het webinar zou plaatsen, we hebben niet echt een 'vrouwenhoekje' hier. Ik ben hooguit reclame aan het maken, maar wel voor iets wat gratis is! Ik heb er geen belang bij trouwens, het is puur uit enthousiasme (en lichte zendingsdrang).

Maar nog heel even dan: die hormonale dingen zijn zeer relevant en interessant, maar het gaat bij The Well HQ niet alleen daarover. Het gaat bijvoorbeeld ook over sport-BH's, bekkenbodem/stressincontinentie (hebben veel meer sportvrouwen last van dan ik wist), 'voortplantingszaken' (zwangerschap, bevalling, borstvoeding, maar ook de pil), blessures (knieblessures en hersenschudding bijvoorbeeld komen bij vrouwen meer voor dan bij mannen), eetstoornissen (komen bij vrouwen ook veel meer voor), misbruik en intimidatie e.d (zeer actueel), en mentale en beleidsmatige zaken (hoe creëer je een vrouwvriendelijke sportvereninging enzo).

Louise

3,623 Laatst bewerkt door Dommel (05-05-21 17:59:52)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

timdejong schreef:

Hoi allemaal,

Weet iemand een winkel(s) in Rotterdam en omgeving waar ik triathlonkleding kan kopen?
Ik ga het liever passen in plaats van online kopen.

Dare2tri in Dordrecht , wel op afspraak want is niet echt een winkel

3,624

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Dommel schreef:
timdejong schreef:

Hoi allemaal,

Weet iemand een winkel(s) in Rotterdam en omgeving waar ik triathlonkleding kan kopen?
Ik ga het liever passen in plaats van online kopen.

Dare2tri in , wel op afspraak want is niet echt een winkel

Daar verkopen ze dan weer alleen hun eigen merk. Zelfde geldt voor de Fusion store in Den Haag. Ik weet eigenlijk geen all round triathlonwinkel in de regio.

3,625

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

LindaRotterdam schreef:
Dommel schreef:
timdejong schreef:

Hoi allemaal,

Weet iemand een winkel(s) in Rotterdam en omgeving waar ik triathlonkleding kan kopen?
Ik ga het liever passen in plaats van online kopen.

Dare2tri in , wel op afspraak want is niet echt een winkel

Daar verkopen ze dan weer alleen hun eigen merk. Zelfde geldt voor de Fusion store in Den Haag. Ik weet eigenlijk geen all round triathlonwinkel in de regio.

De Fusion store (Triathlonworld) zit niet meer in Den Haag als ik me niet vergis. Ze zijn recent verhuisd naar Den Haag volgens mij.