3,251

Re: prestaties van de dag

Ja, aan 53 km lopen moet ik niet denken, maar van zo'n wedstrijdverslag word ik wel een beetje jaloers toch!

Weblog over hoe ik op m'n 50e Ironman werd: http://www.delftweg9.nl/triathlon/

3,252

Leuk verslag Chris!

Moet een mooie dag zijn geweest zo. En die muziekbox, bizar!

3,253

Dat klinkt echt heerlijk Chris! Mooie prestatie.

Veel afleiding ook op zo'n parcours. Soms wou ik dat ik ook een berggeitje was wink

3,254

mcguyver schreef:

Afgelopen zaterdag heb ik weer een doe-het-zelf marathon gelopen.

Over het schema: het was een leuk schema met elke keer een andere training. In totaal 520 km getraind voor deze marathon. Er zaten, naar mijn mening, redelijk vroeg in het schema zware en lange duurlopen van 35 plus. Concreet mijn langste duurloop was eind februari en afgelopen zaterdag liep ik de marathon. Daar zit veel tijd tussen. En dat maakte mij onzeker. Onterecht blijkt achteraf want ik heb hem uitgelopen. Wat is jullie visie daarop?

Tijdens die zware trainingen heb ik met mezelf afgesproken dat dit de laatste marathon zou zijn. Want hoe zou een tocht van 50 km gaan? Of te wel: eerst maar weer eens een tijdje lanterfanten! En ik kan me weer gaan opmaken voor een doe-het-zelf halve triathlon op 13 juni.

De onzekerheid waar je het over hebt is niet altijd terecht. 'The body knows' is soms mijn devies. En toch die twijfel soms. Ben ik goed genoeg voor de inspanning/wedstrijd/prestatie?
De trail van 53 km had ik nooit gedacht al te kunnen lopen, een ultra!. En tóch was er dat gevoel. De 'per ongeluk' 43km volgde op een aantal trails die gestaag opgevoerd werden in duur/afstand. 13km, 17km, 23km, 25km, 22km Durbuy, waar ik zóveel overschot had dat ik al voelde goed op weg te zijn.
In de 22km in Durbuy kwam ik nog een trailer tegen die de 43 had gedaan. Ik dacht nog "wow daar ben ik nog ver vanaf" wink. Hij was zich aan het voorbereiden op een 100km.
Winter: trainingen in variatie zoals jij ook deed. Ik veranderde alleen naast de opbouw (prep/basis 1/ basis2) enzovoort met zwemmen en fietsen, 4,5 maanden lang 1mijl/dag lopen hogere snelheid. Naast alle andere trainingen. Dat is maar 7-8 min per dag.
In de winterperiode zijn er meer loopkilometers daardoor. Die 1,6km lijkt weinig. Maar op 4x30X1,6km maakt 192km korte prikkels.
Lanterfanten, oftewel hersteltraining?
Deze week ben ik 2 keer gaan zwemmen, ontspannen 1,5u losrijden, 3x ontspannen loopje van max 40min.

3,255

Wow, goed gedaan zeg! Mooi verslag ook...