3,251

Re: prestaties van de dag

Ja, aan 53 km lopen moet ik niet denken, maar van zo'n wedstrijdverslag word ik wel een beetje jaloers toch!

3,252

Re: prestaties van de dag

Leuk verslag Chris!

Moet een mooie dag zijn geweest zo. En die muziekbox, bizar!

3,253

Re: prestaties van de dag

Dat klinkt echt heerlijk Chris! Mooie prestatie.

Veel afleiding ook op zo'n parcours. Soms wou ik dat ik ook een berggeitje was wink

3,254

Re: prestaties van de dag

mcguyver schreef:

Afgelopen zaterdag heb ik weer een doe-het-zelf marathon gelopen.

Over het schema: het was een leuk schema met elke keer een andere training. In totaal 520 km getraind voor deze marathon. Er zaten, naar mijn mening, redelijk vroeg in het schema zware en lange duurlopen van 35 plus. Concreet mijn langste duurloop was eind februari en afgelopen zaterdag liep ik de marathon. Daar zit veel tijd tussen. En dat maakte mij onzeker. Onterecht blijkt achteraf want ik heb hem uitgelopen. Wat is jullie visie daarop?

Tijdens die zware trainingen heb ik met mezelf afgesproken dat dit de laatste marathon zou zijn. Want hoe zou een tocht van 50 km gaan? Of te wel: eerst maar weer eens een tijdje lanterfanten! En ik kan me weer gaan opmaken voor een doe-het-zelf halve triathlon op 13 juni.

De onzekerheid waar je het over hebt is niet altijd terecht. 'The body knows' is soms mijn devies. En toch die twijfel soms. Ben ik goed genoeg voor de inspanning/wedstrijd/prestatie?
De trail van 53 km had ik nooit gedacht al te kunnen lopen, een ultra!. En tóch was er dat gevoel. De 'per ongeluk' 43km volgde op een aantal trails die gestaag opgevoerd werden in duur/afstand. 13km, 17km, 23km, 25km, 22km Durbuy, waar ik zóveel overschot had dat ik al voelde goed op weg te zijn.
In de 22km in Durbuy kwam ik nog een trailer tegen die de 43 had gedaan. Ik dacht nog "wow daar ben ik nog ver vanaf" wink. Hij was zich aan het voorbereiden op een 100km.
Winter: trainingen in variatie zoals jij ook deed. Ik veranderde alleen naast de opbouw (prep/basis 1/ basis2) enzovoort met zwemmen en fietsen, 4,5 maanden lang 1mijl/dag lopen hogere snelheid. Naast alle andere trainingen. Dat is maar 7-8 min per dag.
In de winterperiode zijn er meer loopkilometers daardoor. Die 1,6km lijkt weinig. Maar op 4x30X1,6km maakt 192km korte prikkels.
Lanterfanten, oftewel hersteltraining?
Deze week ben ik 2 keer gaan zwemmen, ontspannen 1,5u losrijden, 3x ontspannen loopje van max 40min.

3,255

Re: prestaties van de dag

Wow, goed gedaan zeg! Mooi verslag ook...

3,256

Re: prestaties van de dag

Vandaag Trail du Barrage. Aan de barrage van Nisramont.
Zeer zwaar, 1400hm op 30km trail. Blij de finish gehaald te hebben. Herstel oké na 10-15 min rust en stretch.
Trailrun poles waren nuttig, ermee (hard)lopen was wennen. De momenten van vlakke stukken waren een 'rustmoment'.
Uitstekende training van kracht/uithouding/core stabilty/coördinatie, dat wél.

3,257

Re: prestaties van de dag

Oh, das een gave omgeving!
Ik doe daar in principe elk jaar de grand raid. Niks voor jou chris?
Tof dat het door kon gaan en mooi weer erbij!

3,258

Re: prestaties van de dag

Hedcandy schreef:

Oh, das een gave omgeving!
Ik doe daar in principe elk jaar de grand raid. Niks voor jou chris?
Tof dat het door kon gaan en mooi weer erbij!

Ja Eigenlijk wel. Het kwam niet uit met de datum toen ik eens wilde inschrijven . Maar zeker een optie!

3,259

Re: prestaties van de dag

Afgelopen donderdag was het weer zo ver , een FTP test .
Daar moet ik me mentaal altijd even op instellen , vooral omdat ik hem op
de indoor trainer doe .
Op dit soort momenten , kan ik mijn coach wel .......

Het was weer ouderwets afzien , maar weer een verhoging .
Wel grappig , 1 jaar geleden deed ik bij mijn intake een FTP test , en wat gaaf de progressie
in 12 maanden te zien .

3-6-20  FTP 173
3-6-21  FTP 244 
Een verbetering van 41%

Wel trots op , en dat met mijn 54 jaar ha ha .

3,260

Re: prestaties van de dag

Zo! Dat is een hele grote verbetering! Gefeliciteerd!

3,261 Laatst bewerkt door @Jeanette (05-06-21 12:18:39)

Re: prestaties van de dag

arnosmit schreef:

Zo! Dat is een hele grote verbetering! Gefeliciteerd!


Ja , echt wel ! Precies in 1 jaar .
Ben er heel erg blij mee .

3,262

Re: prestaties van de dag

41% progressie op 12 maanden? Sommige doen er jaren over om enkel procenten te verbeteren dus vind het om eerlijk te zijn wat raar. Maar leuk voor jou natuurlijk.

3,263

Re: prestaties van de dag

ronnyke schreef:

41% progressie op 12 maanden? Sommige doen er jaren over om enkel procenten te verbeteren dus vind het om eerlijk te zijn wat raar. Maar leuk voor jou natuurlijk.

Gemeten onder dezelfde omstandigheden, fiets , powermeter , Indoortrainings , en dezelfde 20 Minuten test

3,264

Re: prestaties van de dag

Knappe prestatie hoor Jeanette!

Als je relatief laag instapt op wellicht een mindere dag en dan een jaar lang gedisciplineerd opbouwt geloof ik wel dat dit prima mogelijk is. Interessant is natuurlijk wellicht wat het dan volgend jaar is met eenzelfde aanpak.

Ik geloof ook wel als je weet wat je kan verwachten bij zo'n test dat je de volgende keer dieper kan gaan.

Zelf deed ik eind 2019 een inspanningstest en kwam tot 362 watt. 3 weken geleden weer een inspanningstest en kwam tot 400 watt bij hetzelfde gewicht. Het hielp ook dat er iemand naast me stond die stond te roepen KOM OP, GA DOOR, JE KUNT HET.

3,265

Re: prestaties van de dag

@Jeanette schreef:

Afgelopen donderdag was het weer zo ver , een FTP test .
Daar moet ik me mentaal altijd even op instellen , vooral omdat ik hem op
de indoor trainer doe .
Op dit soort momenten , kan ik mijn coach wel .......

Het was weer ouderwets afzien , maar weer een verhoging .
Wel grappig , 1 jaar geleden deed ik bij mijn intake een FTP test , en wat gaaf de progressie
in 12 maanden te zien .

3-6-20  FTP 173
3-6-21  FTP 244 
Een verbetering van 41%

Wel trots op , en dat met mijn 54 jaar ha ha .

Ik vind het superknap!

3,266

Re: prestaties van de dag

Wow Jeannette, wat een progressie!


Vandaag 160km gegravelled. Best een afstand, maar o wat heb ik genoten, in de natuur en leuk gezelschap. En het viel me kwa conditie alles mee, voel wel dat ik wat gedaan heb, maar ik had nog makkelijk verder gekund als t had gemoeten...

3,267

Re: prestaties van de dag

davidr schreef:

Knappe prestatie hoor Jeanette!

Als je relatief laag instapt op wellicht een mindere dag en dan een jaar lang gedisciplineerd opbouwt geloof ik wel dat dit prima mogelijk is. Interessant is natuurlijk wellicht wat het dan volgend jaar is met eenzelfde aanpak.

Toen ik de intake deed , was ik niet in training volgens een strak schema .
Maar het was ook niet dat ik niets deed .Ik fietste toch 2 a 3 x per week .
Plus twee x hardlopen . Alleen trainde ik toendertijd in een groep op hartslag .

Sinds vorig jaar juni ben ik gaan trainen op wattage met persoonlijke schema,s .
En FTP test :
3-6-20  /173 Watt
19-9-20 /194 Watt
17-10-20/ 215 Watt (deze valt eigenlijk buiten het rijtje , was de solo tijdrit buiten )
In november geopereerd , spataders laten verwijderen
13-1-21 /220 Watt
4-3-21 / 236 Watt
3-6-21 / 244 Watt

Alleen de eerste keer is op de racefiets geweest , de rest op de TT .
Wel dezelfde powermeter . De TT heeft wel een iets langere crank .

3,268 Laatst bewerkt door @Jeanette (05-06-21 21:11:42)

Re: prestaties van de dag

Thanks Laris en Hedcandy !

Ik train ook best gedisciplineerd .
Ergens gaat de ontwikkeling een keer stoppen , dat snap ik ook wel .
Je word niet eindeloos beter .Maar ik denk voor mijn leeftijd is dit helemaal zo slecht nog niet .

Dat is een beste afstand Hedcandy ....Top hoor .

3,269

Re: prestaties van de dag

@Jeanette schreef:

Thanks Laris en Hedcandy !

Ik train ook best gedisciplineerd .
Ergens gaat de ontwikkeling een keer stoppen , dat snap ik ook wel .
Je word niet eindeloos beter .Maar ik denk voor mijn leeftijd is dit helemaal zo slecht nog niet .

Dat is een beste afstand Hedcandy ....Top hoor .

Knap van die discipline. Ik ben 10 jaar jonger, dus ik kan nog veel progressie maken maak ik hieruit op.

3,270

Re: prestaties van de dag

Laris schreef:

Knap van die discipline. Ik ben 10 jaar jonger, dus ik kan nog veel progressie maken maak ik hieruit op.

Moet er wel bij vermelden dat ik een personal coach heb .
En dus gepersonaliseerde schema’s krijg .

3,271

Re: prestaties van de dag

@Jeanette schreef:
Laris schreef:

Knap van die discipline. Ik ben 10 jaar jonger, dus ik kan nog veel progressie maken maak ik hieruit op.

Moet er wel bij vermelden dat ik een personal coach heb .
En dus gepersonaliseerde schema’s krijg .

Dat weet ik, maar dan nog. Top hoor.

3,272

Re: prestaties van de dag

@Jeanette schreef:

Maar ik denk voor mijn leeftijd is dit helemaal zo slecht nog niet .

Dat is wel een beetje understatement, Jeanette wink Die progressie is super, maar ook je FTP als zodanig is gewoon hartstikke hoog, voor een vrouw van onze leeftijd, dat doen er echt niet veel na. Chapeau! Ik vind zelf dat ik aardig kan fietsen voor een 55-jarige triatlete, maar dat FTP haal ik bij lange na niet.

Louise

3,273

Re: prestaties van de dag

Haar FTP ligt hoger dan de mijne en ik ben niet echt een slechte fietser in mijn AG ben ik bij de betere zeg maar en ik zit rond de 236 FTP, dus is idd zeer hoog en daarom heb ik ook mijn bedenkingen erover.

3,274

Re: prestaties van de dag

ronnyke schreef:

Haar FTP ligt hoger dan de mijne en ik ben niet echt een slechte fietser in mijn AG ben ik bij de betere zeg maar en ik zit rond de 236 FTP, dus is idd zeer hoog en daarom heb ik ook mijn bedenkingen erover.

Gemeten is gemeten ...maar laat er wat verschil in de verschillende " meet systemen "zitten .
Dat is dus dan appels met peren vergelijken
En stel dat ik in de begin situatie 20 watt minder zou hebben getrapt ( als er al zo veel verschil tussen de
verschillende merken zit ) .Dan nog zou het met een eind situatie van bv 224 een progressie van 41 % zijn .
En daar gaat het mij om , de verbetering .En niet zo zeer de lossen getallen .
Ik train nu verder door met wat donderdag uit de test gekomen is , en dan gaan we weer zien wat
daar weer uit komt .

Ik ben in ieder geval heel erg blij met de voortgang , en mijn coach ook .
Met maakt niet uit welk getal op de teller staat .

Thanks Louise ..wij zijn twee fitte " oudjes " ha ha
Menig twintiger is niet zo fit , en daar mogen we best trots op zijn toch ?

3,275

Re: prestaties van de dag

Hele mooie steady progressie, loon naar werken! En het lijkt er een beetje op of je je plafond aan het bereiken bent? Hopelijk kun je er deze zomer een paar keer mooi mee knallen in wedstrijden!

@Ronnyke ben jij heel erg licht dan? Voor een man is 244 toch niet erg hoog, tenzij je een lichtgewicht bent, want in het hele power gebeuren speelt gewicht natuurlijk ook een grote rol.