201

Re: Planning 2021

Balen! Dat is inderdaad wel heel kort dag.

202

Re: Planning 2021

Klachten na het nieuws dat het doorging als relax, niet-competitief event. Mensen die wenen omdat anderen iets mogen waar zij jaloers op zijn. Triest.

203

Re: Planning 2021

Voor wat het waard is: deze week kreeg ik een mail van Sportevents dat alle Belgische triathlons die zijn gepland, door mogen gaan van de overheid. Ze hebben er wel voor gekozen het aantal inschrijvingen te beperken, zodat de triathlons klein blijven.

Een copy-paste:

Dag Yoeri,

Het gaat de goede kant uit met de pandemie en de regering biedt iedereen mooie perspectieven aan, zo ook voor ons.
Al onze triathlon- en multisportevents gaan bijgevolg door !

We nemen het zekere voor het onzekere en laten een maximum aantal van 400 deelnemers toe voor al deze events. Momenteel zijn de meeste events al voor ruim 50% volzet, dus als je nog wil meedoen, aarzel niet en schrijf je in voor :


    20.06.2021 - THE CAVE TRIATHLON (111 - 1/8)
    21.07.2021 - TRINATURA NISRAMAN (short dist. - long dist.)
    24 & 25.07.2021 - GRAND RAID NISRAMONT (short dist. - long dist. - XL)
    11.08.2021 - TRINATURA LA ROCHE (Duathlon - Triathlon)
    29.08.2021 - CITY TRIATHLON DEINZE (111 - 1/8)
    12.09.2021 - ILUMEN BILZEN TRIATHLON (111 - 1/8)
    03.10.2021 - CITY TRIATHLON DENDERMONDE ( 1/8 - 1/4)

204

Re: Planning 2021

400 is ook het max toegelaten, deze van Lievegem word mischien ook naar Juni gezet en dan zal het ook met max 400pers zijn.

205

Re: Planning 2021

GP Zandvoort ook afgelast zie ik

206

Re: Planning 2021

Pff, dat is balen, zeg. Klachten van omwonenden? Sowieso, of corona-gerelateerd?

207

Re: Planning 2021

Wat balen zeg.
Ga je nu dan zelf een locale halve doen? Om je eigen huis bedoel ik dan...

208

Re: Planning 2021

Nee vandaag dan maar duurtraining gedaan, 85km fietsen en 18km lopen; deze week al 3x gezwommen dus dat zit ook goed. Over 7 weken sta ik als alles doorgaat aan de start van een volledige dus ga me wel wat aan mijn traject ernaartoe houden nu.

209 Laatst bewerkt door Macer (17-05-21 11:50:11)

Re: Planning 2021

Mijn eerste halve staat volgende maand op 6 juni op de planning, een lokale halve afstand bij TriGym in Schagen met max 50 deelnemers.. Eens kijken hoe het gaat in aanloop naar Zweden in Augustus. Ga er nog steeds vanuit dat Kalmar doorgaat :-)

210

Re: Planning 2021

Macer schreef:

Mijn eerste halve staat volgende maand op 6 juni op de planning, een lokale halve afstand bij TriGym in Schagen met max 50 deelnemers.. Eens kijken hoe het gaat in aanloop naar Zweden in Augustus. Ga er nog steeds vanuit dat Kalmar doorgaat :-)

Leuk, dan zie ik je daar! Zo te zien kunnen we redelijk doorfietsen over die wegen, benieuwd hoe een min of meer halve afstand gaat, de vorige is inmiddels alweer bijna 2 jaar geleden.

211

Re: Planning 2021

En gisteren eindelijk weer eens een (min of meer) halve triathlon gedaan. De laatste was Klazienaveen 2019, dus alweer een tijdje geleden. Eric van der Linden organiseerde een kleine trainingstriathlon rondom zijn Trigym in Schagen. Het was de eerste keer zwemmen in open water dit jaar voor me, al had ik genoeg in buitenbaden gezwommen met wetsuit. We moesten vijf rondjes in een soort haventje zwemmen en ik hoop dat mijn Garmin het signaal nogal eens kwijtraakte, anders zwom ik wel heel langzaam. Ik denk dat het een ruime 1500 meter waren.

Het was mijn eerste serieuze inspanning op de P3X dus ik was benieuwd hoe dat zou voelen. Het eerste rondje van 40km ging voorspoedig en ik kon mijn doelwattages aanhouden (overigens gebruik ik nu een een andere soort vermogensmeter dus mijn oude data kon ik niet echt gebruiken als input). In het tweede rondje ging het een stuk minder, maar uiteindelijk trapte ik gemiddeld 36.8km/u op het niet verkeersvrije parcours en heb ik interessante data verzameld.

Het lopen ging zoals het hoorde, met kilometers rond de 4m30s. Ook hier wat verval de 2e 10km maar niet zo erg als bij het fietsen. Extrapolerend zou dit een halve triathlon tussen de 4u40m en 4u45m zijn geweest en dat valt me niet tegen, zeker niet gegeven de nog maar beperkte trainingstijd op mijn nieuwe fiets.

Voor Ironman Hamburg eind augustus moet er nog veel gebeuren, met name op fietsgebied, in dat opzicht was het gisteren een leerzame dag.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/198134401_4205883559472106_120035820070314237_n.jpg?_nc_cat=101&ccb=1-3&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=NdeVkQVAfhgAX9tVKel&tn=70svCYqIFBnHODZ8&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=f000c16d4b32729ef8967790b21919b7&oe=60E2EC68

212

Re: Planning 2021

Heerlijk Maarten, zo weer racen he?!
Gave foto van jou op je fiets!!

213

Re: Planning 2021

Hedcandy schreef:

Heerlijk Maarten, zo weer racen he?!
Gave foto van jou op je fiets!!

Zeker heerlijk! Even de roest uit mijn lichaam halen, was wel weer even wennen (en nodig).

De foto komt uit het filmpje dat Eric van de dag heeft gemaakt, hier de link:
https://youtu.be/d3w62uYNe3M

214

Re: Planning 2021

Mooie resultaten voor "zomaar" een trainingswedstrijdje! En een vette fiets natuurlijk smile

215 Laatst bewerkt door chrisbakker (07-06-21 16:10:54)

Re: Planning 2021

Mooie actie foto! Ja de 'roest uit het lichaam halen' idd .

216

Re: Planning 2021

Lekker Maca! Gave foto inderdaad.

217

Re: Planning 2021

In plaats van de Heuvelland Marathon, nu maar ingeschreven voor de Midzomer Marathon in Apeldoorn. Die is 3 juli, dus heb goede hoop dat dat door kan gaan.

Leuk kleinschalig evenement, mooie omgeving, en heb ik toch niet voor niets getraind wink
Nu de lange duurlopen nog even doorzetten en wat gerichte tempotraining doen, wie weet wat er dan in zit.

218

Re: Planning 2021

Aanstaande zaterdag doe ik voor de 2e keer de doe-het-zelf halve triathlon in de omgeving van de Galderse meren. Normaal zou de halve van Terheijden dan plaatsvinden maar die gaat niet door. Voor het eerst een schema gevolgd. Dat schema heb ik zelf gemaakt en heeft als basis gepolariseerd trainen. Ik heb alle dagen in een excel gezet en behalve op maandag (rust) elke dag een activiteit gepland. Het schema duurde ongeveer 6 weken. Je zou denken dat is wel erg kort maar de basis was er en het kon niet eerder i.v.m. een doe-het-zelf marathon half april. De focus lag i.v.m. de gelopen marathon op het fietsen. Dat moest een impuls krijgen. Om steeds te controleren of ik 80-20 trainde heb ik in excel de totalen in duur en afstand opgeteld per hartslagzone. En bij het fietsen kwam ik uit op 85 procent max. Z3 en bij het hardlopen op 60% max. Z3. Toegegeven: ik heb nauwelijks km gelopen dus de belasting in Z4 was er weliswaar maar de duur in minuten veel minder. Verder rekende ik het zwemmen en fitness tot max. Z3. We gaan het meemaken of ik niet te weinig heb gelopen in de voorbereiding. Oké, ik merk dat ik toch race kriebels krijg. Dat is lang geleden!

Mijn prognose:
2500 m zwemen op 2:00 min per 100 m
80 km fietsen op 30 km/h gemiddeld. (parcours is niet afgesloten, dus bejaarden op de fiets met zijspiegels ontwijken)
20 km lopen met 5:40 min/km zou ik tevreden zijn, met alles daarboven heeft mijn schema gewerkt.

Je moet sneller dan de klos zijn.

219

Re: Planning 2021

Deze heeft zich alvast niet verveeld https://tri-today.com/2021/06/the-iron- … oANlBywipI

220

Re: Planning 2021

ronnyke schreef:

Deze heeft zich alvast niet verveeld https://tri-today.com/2021/06/the-iron- … oANlBywipI

Enorm knappe prestatie, ik heb eea op instagram gevolgd.

221

Re: Planning 2021

mcguyver schreef:

Aanstaande zaterdag doe ik voor de 2e keer de doe-het-zelf halve triathlon in de omgeving van de Galderse meren. Normaal zou de halve van Terheijden dan plaatsvinden maar die gaat niet door. Voor het eerst een schema gevolgd. Dat schema heb ik zelf gemaakt en heeft als basis gepolariseerd trainen. Ik heb alle dagen in een excel gezet en behalve op maandag (rust) elke dag een activiteit gepland. Het schema duurde ongeveer 6 weken. Je zou denken dat is wel erg kort maar de basis was er en het kon niet eerder i.v.m. een doe-het-zelf marathon half april. De focus lag i.v.m. de gelopen marathon op het fietsen. Dat moest een impuls krijgen. Om steeds te controleren of ik 80-20 trainde heb ik in excel de totalen in duur en afstand opgeteld per hartslagzone. En bij het fietsen kwam ik uit op 85 procent max. Z3 en bij het hardlopen op 60% max. Z3. Toegegeven: ik heb nauwelijks km gelopen dus de belasting in Z4 was er weliswaar maar de duur in minuten veel minder. Verder rekende ik het zwemmen en fitness tot max. Z3. We gaan het meemaken of ik niet te weinig heb gelopen in de voorbereiding. Oké, ik merk dat ik toch race kriebels krijg. Dat is lang geleden!

Mijn prognose:
2500 m zwemen op 2:00 min per 100 m
80 km fietsen op 30 km/h gemiddeld. (parcours is niet afgesloten, dus bejaarden op de fiets met zijspiegels ontwijken)
20 km lopen met 5:40 min/km zou ik tevreden zijn, met alles daarboven heeft mijn schema gewerkt.

Leuk! Ga je weer vanuit de kofferbak ?

Ik ga begin juli een dhz halve doen. Denk net voor de 2e prik.

222

Re: Planning 2021

Ja, weer vanuit de kofferbak. Mooi dat je er ook 1 gaat doen. Heb je gezelschap nodig?

Je moet sneller dan de klos zijn.

223

Re: Planning 2021

mcguyver schreef:

Dat schema heb ik zelf gemaakt en heeft als basis gepolariseerd trainen. Om steeds te controleren of ik 80-20 trainde heb ik in excel de totalen in duur en afstand opgeteld per hartslagzone. En bij het fietsen kwam ik uit op 85 procent max. Z3 en bij het hardlopen op 60% max. Z3. Toegegeven: ik heb nauwelijks km gelopen dus de belasting in Z4 was er weliswaar maar de duur in minuten veel minder.

Ik weet niet of dat in dit topic mag vragen, maar wel even nieuwsgierig: wat is daar precies gepolariseerd aan? Ik bedoel: welke zone(s) sla je over dan, wat is het 'grijze' middengebied? Hoe die zones precies heten, dat verschilt per trainer/boek/horloge, dus dat zegt me niet zo veel, maar 80 % zone 1-2-3 en 20 % zone 4-5 klinkt mij als 'verdeeld' trainen in de oren, niet als gepolariseerd. Maar misschien begrijp ik je verkeerd?
Gepolariseerd is ook niet per se die 80-20-verhouding trouwens. Dat hangt o.a. van je omvang af.

En verder veel plezier zaterdag! Doe voorzichtig met de andere weggebruikers.

Louise

224

Re: Planning 2021

Louise schreef:

-wat is daar precies gepolariseerd aan? Ik bedoel: welke zone(s) sla je over dan, wat is het 'grijze' middengebied? Mijn perceptie van gepolariseerd trainen is dat je heel veel in de lage of zeer lage hartslag te doen Z1 - Z3 Van Garmin, aeroob. En heel weinig op hoge of zeer hoge hartslag Z4 en Z5 dus anaeroob.

Gepolariseerd is ook niet per se die 80-20-verhouding trouwens. Dat hangt o.a. van je omvang af. Ah, ik dacht juist van wel maar dat heb ik verkeerd dus. Terug naar de studietafel dus. ;-)

En verder veel plezier zaterdag! Doe voorzichtig met de andere weggebruikers. Dank je, ik ga met een vriend dus altijd gezellig.

Louise

Je moet sneller dan de klos zijn.

225

Re: Planning 2021

Idd was ook ingeschreven voor Deinze vorig jaar en eerst wilde ze niks terug betalen en uiteindelijk staat het op je account maar slechts voor 1 jaar dus ikzelf doe dit jaar geen wedstrijden van deze organisatie en ben mijn geld dus kwijt.