851

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik heb me zojuist ingeschreven voor die Fieldlab 10 km, op vliegveld Twente.

Lijkt me mooi om weer eens een wedstrijdje te lopen, en daarmee te laten zien dat buitensport evenementen prima georganiseerd kunnen worden.

852 Laatst bewerkt door sanger (28-04-21 16:23:56)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

LindaRotterdam schreef:

Ik heb me zojuist ingeschreven voor die Fieldlab 10 km, op vliegveld Twente.

Lijkt me mooi om weer eens een wedstrijdje te lopen, en daarmee te laten zien dat buitensport evenementen prima georganiseerd kunnen worden.

Om die reden doe ik ook mee aan een Fieldlab evenement inderdaad. Hoe meer van dat soort evenementen met een goede afloop des te eerder kunnen we terug naar normaal.

853

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

LindaRotterdam schreef:

Ik heb me zojuist ingeschreven voor die Fieldlab 10 km, op vliegveld Twente.

Lijkt me mooi om weer eens een wedstrijdje te lopen, en daarmee te laten zien dat buitensport evenementen prima georganiseerd kunnen worden.

Ik doe ook mee, start om 12u en jij?

854

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Yes, ook om 12uur! Viel me alleszins mee dat er nog zoveel kaarten waren.

Wel een eindje reizen voor 10 km, maar vind het een mooi parcours.

855

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Om die reden doe ik ook mee aan een Fieldlab evenement inderdaad. Hoe meer van dat soort evenementen met een goede afloop des te eerder kunnen we terug naar normaal.

Daarom heb ik meegedaan op het festival experiment in Maart.

Je moet sneller dan de klos zijn.

856

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Wat leuk, hardlopen op t vliegveld... helaas helemaal gemist.
Ik wens jullie alvast heel veel plezier!!

857

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik zou Enschede zelf te ver weg vinden voor 10 kilometer, en ik heb ook nog niet zo'n zin in die testsamenleving en ben sceptisch over het nut van de huidige experimenten.

Maar jullie veel plezier gewenst - dat is ook veel waard op het moment!

Louise

858

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

LindaRotterdam schreef:

Yes, ook om 12uur! Viel me alleszins mee dat er nog zoveel kaarten waren.

Wel een eindje reizen voor 10 km, maar vind het een mooi parcours.

Ik heb ook erg getwijfeld, maar voor mij is het ´slechts´ 45 min met de auto.

859

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Vandaag in de Volkskrant een voor mij bemoedigend stuk over Denemarken: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter … ~b3707303/

Hier wordt gerept over buitenevenementen met tweeduizend gasten die weer kunnen (mits gevaccineerd/negatief getest). 22 augustus is IM Kopenhagen waar ik nog steeds voor duim dat deze doorgaat en we langzaam toch een paar vakantiedagen vooraf aan in het inplannen/boeken zijn.

860

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Nielss schreef:

Vandaag in de Volkskrant een voor mij bemoedigend stuk over Denemarken: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter … ~b3707303/

Hier wordt gerept over buitenevenementen met tweeduizend gasten die weer kunnen (mits gevaccineerd/negatief getest). 22 augustus is IM Kopenhagen waar ik nog steeds voor duim dat deze doorgaat en we langzaam toch een paar vakantiedagen vooraf aan in het inplannen/boeken zijn.

Mooi! Wij hebben vanavond een camping in Denemarken geboekt (met annuleringsverzekering...). Die IM Kopenhagen had ik niet eens aan gedacht, maar helaas buiten de schoolvakantie:-)

861

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

And another one bites the dust, ook Zandvoort gaat niet door. Ik had toch goede hoop dat dit de eerste triathlon zou worden die door zou gaan, ben hier wel sjacherijnig van.

862

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Het word echt wel klote, had het vorig jaar eigenlijk al voorspeld en dan waren er veel die om mij lachte maar stiekem had ik toch gehoopt dat ik mis ging zijn. Heb nog geen enkel evenement gedaan dit jaar en als mijn eerste er is als die doorgaat tenminste is het seizoen al over half weg.

863

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Hier gaat vrij veel door nu, ook behoorlijk wat triathlons. Dus het komt echt wel, ik denk nog wel dat er in aug-okt behoorlijk wat wedstrijden zullen zijn, ook al worden sommigen in die periode nu al afgelast.
https://www.britishtriathlon.org/events … amp;page=2

864

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik denk dat het ook wel aan de gemeente/ stads besturen zelf ligt momenteel. In mijn gemeente bv heeft men nu al beslist dat er in heel 2021 geen enkele amateur/ jeugdwielerwedstrijd mag doorgaan ook al mag dit van de overheid wel vanaf Juni dus tja... Ik vind dat ze het hunzelf dan wel heel makkelijk maken en niet echt moeite doen om alles terug een beetje normaal te maken. Maar politiek is iets raar hier in Belgie.

865 Laatst bewerkt door Louise (15-05-21 17:56:59)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Niet over annuleringen maar over vaccinatie: ik heb woensdag de eerste prik gehad, nauwelijks bijwerkingen. Wel in de geprikte arm, de spier reageerde meteen vrij heftig, de prik zelf leek wel een beetje op dry needling/triggerpoint-behandeling, de spier protesteerde meteen en was 24 uur lang stijf en fors pijnlijk, meer dan ik van eerdere vaccinaties ken. Daarna nam het af.

Ik voel me verder prima en heb ook gewoon getraind, had geen zware dingen op het programma. Als ik daarbij heel precies kijk, zou het kunnen zijn dat ik ietsiepietsie vermoeidheidsverschijnselen heb, maar in de 'range' van wisselende vorm van de dag die voor mij eigenlijk wel normaal is.

Louise

866

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik krijg mijn eerste in de week van 06 Juni en hoop er ook niet te veel hinder van te hebben omdat ik dan toch wel in een vrij zwaar training blok zit.

867

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Mooi dat bijwerkingen zich vrijwel alleen tot een stijve armspier beperkten.
Ik zou wel een paar rustige dagen plannen na een vaccinatie. Je lichaam gaat als het goed is druk bezig zijn met het aanmaken van antistoffen. Liever zonder problemen een lichtere training afwerken, dan gas terug moeten nemen omdat je merkt dat het niet lekker gaat tijdens een zware training, wat je ook mentaal dwars kan gaan zitten.
Bij de eerste prik bij AZ heeft ongeveer 30% last van 'systemische' bijwerkingen (vermoeidheid, koortsig, rillingen en dergelijke), bij Pfizer is het een stuk minder. Bij de 2e prik geeft AZ minder bijwerkingen dan de eerste, maar Pfizer juist weer iets meer (gemiddeld gezien).

868

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

ronnyke schreef:

Ik krijg mijn eerste in de week van 06 Juni en hoop er ook niet te veel hinder van te hebben omdat ik dan toch wel in een vrij zwaar training blok zit.

Mmmh let toch maar op met je reactie van je lichaam na vaccinatie en trainingsbelasting.
Ik kreeg gisteren voor de 2e maal mijn vaccin van AZ.  Allemaal weer goed, en geen problemen gisteren , uitzonderlijk iets vermoeider leek het.
Vandaag een duurrit van pakweg een dikke 4 uur gedaan en het leek of ik vol met melkzuur liep al na 2 uurtjes rijden. Nee het was geen interval .
Met veel pijn in de benen wel kunnen doorrijden (longen en hart no issues), de kracht was er zeker in het laatste stuk tegen de wind in, maar verder heel bizar.

Ik had eergisteren zondag wel een 10 mijl in 'Genk loopt', en die ging lekker vlot .
Verder gisteren een normaal blok zwemmen.
Dus toch even aanzien, voor de rest van deze week.

869

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Mja iedereen reageert er anders op dus zal het moeten afwachten hoe het bij mij aanslaat. Komt ruim genoeg voor de Chtriman dus naar de wedstrijd zelf toe verwacht ik er geen hinder van. als deze doorgaat tenminste.

870

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Geen expert op gebied van vaccins maar in het algemeen als het immuunsysteem goed actief is, is intensief of lang trainen dan een dom idee. Ik vermoed dat je de eerste dagen na een vaccin ook beter kort en rustig kan trainen.

Ik had ook vermoeidheid de eerste twee dagen na Pfizer. Een beetje dribbelen ging prima maar trainen voelde aan als een dom idee. Lome benen. Ik heb het ook niet geprobeerd dus of het ook dom was zal ik nooit weten.

Het is trouwens een goede investering in je sport carrière om er een paar dagen rustig aan voor te doen. Kost je geen conditie, in tegenstelling tot long-COVID…

871 Laatst bewerkt door ronnyke (18-05-21 21:58:17)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Toen ik enkele maanden terug zei dat het wel eens zou kunnen dat organisaties zouden kunnen eisen dat je gevaccineerd moet zijn om deel te nemen aan een wedstrijd reageerde er iemand dat dit nooit zou kunnen gebeuren. Blijkbaar is het nu dus een feit. Ironman Lake Placid zou enkel nog gevaccineerde atleten toelaten.

872

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

ronnyke schreef:

Toen ik enkele maanden terug zei dat het wel eens zou kunnen dat organisaties zouden kunnen eisen dat je gevaccineerd moet zijn om deel te nemen aan een wedstrijd reageerde er iemand dat dit nooit zou kunnen gebeuren. Blijkbaar is het nu dus een feit. Ironman Lake Placid zou enkel nog gevaccineerde atleten toelaten.

Klopt , heb ik ook gelezen .
Dit is wel een voorwaarde vanuit de lokale overheid , tenminste zo lees ik het bericht .
Maar ook officials, vrijwilligers en toeschouwers moeten vaccineert zijn .

873

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Maar in de VS zitten ze al een poosje in de situatie dat iedereen die wilt een vaccin kan krijgen. Dat komt nu pas een beetje in zicht in Europa. Duitsland begint ermee volgende maand geloof ik. De VS doet het een beetje uit nood, omdat de vaccin uptake laag is. In Ohio gebruiken ze een andere incentive, daar kun je 1 miljoen dollar winnen als je je laat vaccineren (of een studie beurs als onder de 18 bent).
In de UK is de upate erg hoog, ruim boven de 90%. Hier kunnen mensen van 36 en ouder zich nu laten vaccineren. 70% heeft 1 vaccinatie gehad, bijna 40% 2. Komende maand wordt spannend in de UK. Indiaase variant neemt toe, maar vooral onder ongevaccineerde mensen (en vooral onder jeugd), ze laten redelijk veel mensen weer toe in stadions (10.000 vandaag bij ManU), en ook al weer redelijk wat triathlons, hardloopwedstrijden en fietstochten die doorgaan. Ik hoop dat het weer de komende weken eindelijk eens gaat meewerken, nog geen dag zonder regen gehad in mei voor mijn gevoel.

874

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Voor zover ik weet (ik probeer het een beetje te volgen) is en komt er hier geen juridische basis voor het verplicht mogen stellen van een vaccinatie, maar wel voor het verplicht mogen stellen van de CoronaCheckApp. Die geeft groen licht als je gevaccineerd bent (straks, dat geldt nu nog niet), of getest, of recent corona hebt gehad. Daartussen mag geen onderscheid gemaakt worden. Alles wat riekt naar vaccinatieplicht ligt hier zeer gevoelig immers. Ik kan me wel voorstellen dat die CoronaCheck straks inderdaad ook voor triathlons gaat gelden. (Hopelijk zo tijdelijk en beperkt mogelijk, wat mij betreft.)

MontanaMan schreef:

Ik hoop dat het weer de komende weken eindelijk eens gaat meewerken, nog geen dag zonder regen gehad in mei voor mijn gevoel.

Ja, het is een ongelofelijk treurig voorjaar. Het is al ook al wekenlang bijna non-stop onder de gemiddelde temperatuur. Dat valt extra op omdat er binnen hier nog bijna niks mag, qua horeca enzo. Komende dagen een paar terrasjes-afspraken, nou, dat is extra lagen kleren mee en hopen op dekentjes.

Louise

875

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Louise schreef:

Voor zover ik weet (ik probeer het een beetje te volgen) is en komt er hier geen juridische basis voor het verplicht mogen stellen van een vaccinatie.

Louise

Ik ben het met je eens. Maar vanuit bedrijven, verenigingen, stichtingen etc. kon dat weleens anders zijn. Die mogen zelf beslissen en dat op basis van hun algemene voorwaarden, statuten etc. regelen. Voor mij als liefhebber van het recht een interessante tijd.

Je moet sneller dan de klos zijn.