876

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

mcguyver schreef:
Louise schreef:

Voor zover ik weet (ik probeer het een beetje te volgen) is en komt er hier geen juridische basis voor het verplicht mogen stellen van een vaccinatie.

Louise

Ik ben het met je eens. Maar vanuit bedrijven, verenigingen, stichtingen etc. kon dat weleens anders zijn. Die mogen zelf beslissen en dat op basis van hun algemene voorwaarden, statuten etc. regelen. Voor mij als liefhebber van het recht een interessante tijd.

Als medeliefhebber van het recht denk ik ook al na over de wijze waarop in allerlei overeenkomsten "pandemie-clausules" zullen worden opgenomen. Na de kredietcrisis zag je dat destijds ook gebeuren.
Op welk vlak houd jij je met het recht bezig?

877

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik ben benieuwd hoe ze dat in Amerika gaan regelen met deelnemers uit de EU. Hier zal maximaal de corona app gaan gelden als bewijs van veilig deelnemen. Die geeft inderdaad groen licht bij vaccinatie, maar dus ook bij negatieve test en bewezen recente genezing (voldoende afweerstoffen in het bloed).
Dit zou betekenen dat de Ironman wedstrijden in Amerika niet toegankelijk zijn voor deelnemers uit de EU, of ze moeten akkoord gaan met het corona paspoort. (En dus de mogelijkheid dat de deelnemer niet gevaccineerd is)

878 Laatst bewerkt door Louise (19-05-21 11:45:56)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

mcguyver schreef:

Maar vanuit bedrijven, verenigingen, stichtingen etc. kon dat weleens anders zijn. Die mogen zelf beslissen en dat op basis van hun algemene voorwaarden, statuten etc. regelen.

Dat mag niet zomaar, die speelruimte is juist heel beperkt, helemaal als die CoronaCheck gaat werken. Dan is er immers een minder zwaarwegend instrument, en dat heeft dan voorrang.

wilagro schreef:

Dit zou betekenen dat de Ironman wedstrijden in Amerika niet toegankelijk zijn voor deelnemers uit de EU, of ze moeten akkoord gaan met het corona paspoort. (En dus de mogelijkheid dat de deelnemer niet gevaccineerd is)

Mogelijk mag je straks de VS niet eens in als je niet gevaccineerd bent. Dat zou mij niet verbazen.

Edit - ik liep hier net nog even over door te denken, en toen dacht ik: het lijkt mij toch dat de vaccinatiebereidheid onder internationale Ironman-deelnemers groot is, of hoe schatten jullie dat in - hoe zit het met de vaccinatiebereidheid in de triathlonwereld? (Ik verkeer in nogal vaccinatie-bereide kringen, zal ik maar zeggen, dus ik schat het misschien te hoog in.)

Louise

879

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Dus er wordt door alle verschillende landen van de EU veel geld gestoken in de corona app, waar je vervolgens buiten deze landen niets aan hebt. (Verbaast mij niets overigens)
En dus heb je naast de Europese app, ook nog een extra bewijs nodig voor de rest van de wereld. Ik hoop maar dat die willekeur en onduidelijkheid snel voorbij is.
Overigens zal ik mij zodra het mogelijk is wel laten vaccineren, in tegenstelling tot veel personen in mijn kennissen kring. (Maar dat zijn geen sporters)

880

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Gringo schreef:


Op welk vlak houd jij je met het recht bezig?

Ik ben contractmanager in de Grond Weg en Waterbouw en heel veel bezig met vermogens- en verbintenissenrecht.

Je moet sneller dan de klos zijn.

881

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

mcguyver schreef:
Gringo schreef:


Op welk vlak houd jij je met het recht bezig?

Ik ben contractmanager in de Grond Weg en Waterbouw en heel veel bezig met vermogens- en verbintenissenrecht.


Ah ja dan heb je er inderdaad veel mee te maken. Ik heb in mijn werk als advocaat vaak contact met contractmanagers, met name bij de grotere bouwers en installateurs.

882

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Louise schreef:

Dat mag niet zomaar, die speelruimte is juist heel beperkt, helemaal als die CoronaCheck gaat werken. Dan is er immers een minder zwaarwegend instrument, en dat heeft dan voorrang.

off topic: Nou, dat valt tegen: voorbeeld: als ik met jouw een clubje (vereniging) opricht en wij in de statuten vermelden dat wij  omwille van onze gezondheid alleen leden toelaten die kunnen aantonen dat ze welkom zijn mits gevaccineerd, immuun of negatief getest zal dat gefrons opleveren maar heel moeilijk aan te pakken. Ook zo bij evenementen: een van de voorwaarde is bijvoorbeeld dat je geen open vuur mag maken tijdens het evenement. Dat spreek je af in de voorwaarden en worden van toepassing als je betaald voor het evenement. Dat vindt iedereen normaal terwijl je je dat thuis niet laat vertellen. Dat is immers je eigen domein. Ik verwacht overigens dat bedrijven hier (verplicht testen etc.) minimaal gebruik van zullen maken omdat zij toch klantvriendelijk willen zijn en heel erg naar de overheid zullen kijken.

Je moet sneller dan de klos zijn.

883

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Gringo schreef:

Ah ja dan heb je er inderdaad veel mee te maken. Ik heb in mijn werk als advocaat vaak contact met contractmanagers, met name bij de grotere bouwers en installateurs.

off topic: ;-) ha ha, ik zit aan de kant van de opdrachtgever: een waterschap.

Je moet sneller dan de klos zijn.

884

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

mcguyver schreef:

Nou, dat valt tegen: voorbeeld: als ik met jouw een clubje (vereniging) opricht en wij in de statuten vermelden dat wij  omwille van onze gezondheid alleen leden toelaten die kunnen aantonen dat ze welkom zijn mits gevaccineerd, immuun of negatief getest zal dat gefrons opleveren maar heel moeilijk aan te pakken.

Ja, okee - gevaccineerd, immuun óf negatief getest, ja, dat is wat de coronacheck doet en het idee is volgens mij nu dat die breed ingezet gaat worden inderdaad. Ik had het hierboven over vaccinatie verplicht stellen, zonder meer, daar is de speelruimte veel beperkter voor.

Louise

885

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ook verplaatst https://www.ironman.com/im-vitoria

886

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

ronnyke schreef:

Mja iedereen reageert er anders op dus zal het moeten afwachten hoe het bij mij aanslaat. Komt ruim genoeg voor de Chtriman dus naar de wedstrijd zelf toe verwacht ik er geen hinder van. als deze doorgaat tenminste.

Laatste 2 dagen evaluatie: in tegenstelling tot de dinsdag, heb ik gisteren een ongelooflijk lekkere tempo rit gereden met kracht op overschot . Complete tegenstelling met dinsdag.
Vanmorgen een lekker kort krachtig zwemblok. Ook 'vanzelf'. smile
Dinsdag is dus alleen even reactie geweest en aangezien het lage intensiteit was lukte het .

887

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

ronnyke schreef:

Toen ik enkele maanden terug zei dat het wel eens zou kunnen dat organisaties zouden kunnen eisen dat je gevaccineerd moet zijn om deel te nemen aan een wedstrijd reageerde er iemand dat dit nooit zou kunnen gebeuren. Blijkbaar is het nu dus een feit. Ironman Lake Placid zou enkel nog gevaccineerde atleten toelaten.

Ik had dat ook nooit verwacht, temeer omdat nog lang niet iedereen in de gelegenheid is gesteld om een vaccin te krijgen. Een negatieve uitslag zou m.i. ook toegelaten moeten worden. Voelt wat oneerlijk zeg maar.

888

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Mja momenteel zijn er nog veel atleten met een Kona droom voor dit jaar maar ook hier denk ik dat in Kona geraken als Europeaan niet mogelijk zal zijn.

889

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Gisteren bevestiging gehad dat de Chtriman in Frankrijk doorgaat, weliswaar onder strenge maatregelen zoals je eigen voeding gebruiken en een negatieve pcr test. Maar goed voeding neem ik altijd van mezelf juist drinken en dat zal er zijn al word het niet aangegeven en moet je er even voor stoppen maar das het minste. Alleen door omstandigheden weinig getraind de laatste weken en dat zal ik wel moeten bekopen vrees ik.

890

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

ronnyke schreef:

Gisteren bevestiging gehad dat de Chtriman in Frankrijk doorgaat, weliswaar onder strenge maatregelen zoals je eigen voeding gebruiken en een negatieve pcr test. Maar goed voeding neem ik altijd van mezelf juist drinken en dat zal er zijn al word het niet aangegeven en moet je er even voor stoppen maar das het minste. Alleen door omstandigheden weinig getraind de laatste weken en dat zal ik wel moeten bekopen vrees ik.

Dat is mooi nieuws! Leuk man!

Ik vind overigens jouw trainingsvolume toch altijd vrij fors, dus ben benieuwd hoeveel uur je zelf dan wel prettig vind in de voorbereiding. Wat is je doel / streven bij de Chtriman ?

891

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Oorspronkelijk doel was om dit jaar onder de 11u te finishen, heb idd een brede basis heb deze morgen nog contact gehad met mijn coach en het is ook nog 5 weken en ik heb nog een week vakantie daarin waarin ik een soort van stage kan doen dus al bij al zou ik tegen 4 Juli wel klaar moeten zijn. Ik kijk er alvast wel naar uit nu. En anders heb ik in Barcelona nog een 2e kans voor mijn ambities waar te maken in Oktober :-)

892

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Fijn dat hij doorgaat!
Lekker vooruitzicht, racen!!


Zaterdag doe ik met 5 anderen de virtuele Brouwersdam 90 (1-80-10), vanuit iemand zn achtertuin.
Ik heb er echt zoveel zin in!
De organisatie heeft startnummers opgestuurd, we hebben een leuk clubje mensen dus niet alleen, en... het wordt mooi weer.
Kom maar op, yes!!

893

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Hey leuk, ik ga ook de virtuele Brouwersdam doen, maar dan de 1/4. Wordt mijn eerste dus daarna mag ik me dan echt "triatleet" noemen.

894

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Gisteren de virtual versie van de Brouwersdam 90 gedaan.
Ze hadden startnummer en badmuts opgestuurd en verder moest je zelf je parcours maken (1-80-10).
De wissels telden niet mee en de eerste wissel mocht max 2 uur duren (dat gaf mensen de mogelijkheid ook in een zwembad te zwemmen) en de 2e max 30 min.

Wij waren met 6 en vertrokken vanuit de achtertuin.
Afgesproken ieder op zn eigen tempo zwemmen, samen fietsen en daarna weer eigen tempo lopen.
Het was echt superleuk zo, gezellig met elkaar en toch pittig.
Ik heb er weer van genoten!

Vandaag nog even 'uitgefietst' met een toertocht die verzet was van vorig jaar, de grand fondo Amsterdam, 120km.
Mn zitvlak moet wel weer wennen aan fietsen in een trisuit, had vandaag forse zwellingennog van gisteren, dat was geen pretje zachtst gezegd.

895

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Leuk dat ze badmuts en nummer hebben opgestuurd, en lekker weer erbij!

Vanmiddag na de duurtraining zag ik dat Klazienaveen ook is geannuleerd; het was ook ´to good to be true´dat het 11 juli door zou gaan. Er komt waarschijnlijk wel een regio triathlon voor de korte afstanden. Gelijk mijn traningsprogramma daarop aangepast, scheelt weer tijd :-) Hopelijk in september dan wel een halve. Maar eerst woensdag mijn Janssen-shot halen.

896

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Op 11 Juli zou er toch wel al wat door moeten kunnen gaan eigenlijk, in Belgie en Frankrijk zijn ze nu toch ook al bezig weliswaar onder strenge maatregelen.

897

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

"COVID-19 / Update 29-5-2021
Na de laatste persconferentie is gebleken dat evenementen pas weer mogelijk zijn vanaf 30 juni.
Daarom zal de Heuvelland Marathon nogmaals verplaatst worden. Nieuwe datum: 22 augustus 2021."

Lees ik op de website. Hadden ze best een mailtje of FB bericht aan mogen wijden...
roll neutral

898

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Laris schreef:

Leuk dat ze badmuts en nummer hebben opgestuurd, en lekker weer erbij!

Vanmiddag na de duurtraining zag ik dat Klazienaveen ook is geannuleerd; het was ook ´to good to be true´dat het 11 juli door zou gaan. Er komt waarschijnlijk wel een regio triathlon voor de korte afstanden. Gelijk mijn traningsprogramma daarop aangepast, scheelt weer tijd :-) Hopelijk in september dan wel een halve. Maar eerst woensdag mijn Janssen-shot halen.

Ik zou daar de halve doen, toch jammer dat het ze niet gaat lukken, ik had stiekum toch wel hoop dat dit de eerste zou worden. Wel gaan de teamcompetitiewedstrijden wellicht door, dus misschien dat ik daar nog start. Ik had er alvast een weekendje van het gezin van gemaakt dus ik zit hoe dan ook in de buurt.

899

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Hier in Belgie gaan de teamwedstrijden al door nu weliswaar onder strenge voorwaarden zoals een negatieve test etc maar tja.. Voor de Chtriman in Frankrijk moet ik dit ook voorleggen trouwens, Tegen de andere wedstrijden die ik gepland heb zou mijn vaccinatie paspoort in orde moeten zijn dus...

900

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Nog even doorbijten, hier zijn al wel weer veel wedstrijden. Volgende week vrijwilliger bij een wedstrijd, maar veel clubgenoten doen mee of verschillende andere wedstrijden dat weekend.