1

Onderwerp: Even voorstellen

Na een paar maanden meelezen toch maar even voorstellen...

Ik ben Ingmar, 51 jaar. Ik was in training om Duchenne Heroes dit jaar voor de 4e keer mee te rijden (MTB-tocht 700km in 7 dagen). Daarnaast als cross training vorig najaar ook gaan hardlopen. Toen Duchenne Heroes werd afgelast mijn bakens verzet en sinds juni ook aan het zwemmen om mijn jeugddroom na te jagen en triathleet te worden. Ben daarvoor nu ook een borstcrawl-cursus van Zwemanalyse aan het volgen.

Ik wil (als corona een beetje meewerkt) in 2021 één of twee 1/4 triathlons en misschien een 1/2 triathlon voltooien.

2

Re: Even voorstellen

Welkom hier!

3

Re: Even voorstellen

Welkom, Ingmar, mooie plannen - hoe gaat het met het zwemmen, maak je vorderingen?

Louise

4

Re: Even voorstellen

Afstand en duur zijn bij zwemmen niet mijn probleem (2500m in een uur borstcrawl), maar het lukt me nog niet om sneller te gaan en toch netjes te blijven zwemmen.... Dus veel techniek oefenen ;-)

Vrijdag mijn 3e training. Zin in!

5

Re: Even voorstellen

Welkom ! En succes met je trainingen , en de weg naar je eerste triatlon.

6

Re: Even voorstellen

Yes! Nu mag ik mezelf (vind ik) ook triatleet noemen! Vanmorgen de GO Virtual Brouwersdam 1/4 triathlon gedaan. Nooit echt diep gegaan, wissels was klungelen met de auto als wisselpunt, dus nog genoeg mogelijkheid om een flink stuk tijd eraf te halen. Maar alles bij elkaar tevreden.

Maar wat was het gaaf! Op naar de volgende!

7

Re: Even voorstellen

Mooi zeg!!! Wat vond je zelf het leukst van je eerste triatlon?

8

Re: Even voorstellen

We zwommen in het Veerse Meer. Open water zwemmen is zoveel mooier dan een zwembad....

En verder eindelijk eens alle 3 de onderdelen aan elkaar knopen

9

Re: Even voorstellen

Leuk, gefeliciteerd!!

10

Re: Even voorstellen

Leuk ja!!

11

Re: Even voorstellen

Veerse Meer, ah, leuk, kom je daar uit de buurt vandaan? Nog niet van die enge kwallen daar, dat is pas later in het seizoen, hè?

12

Re: Even voorstellen

Ik woon in Hoogerheide (grens Brabant/zeeland). Veerse Meer kwam van een Zeeuwse triatlete met wie ik de strijd ben aangegaan.

En ja er zaten kwalletjes. Kleintjes waar ik weinig last van had. Af en toe eentje tegen mijn hand, maar verder niet.

13 Laatst bewerkt door Louise (03-06-21 08:39:11)

Re: Even voorstellen

Ingmar schreef:

En ja er zaten kwalletjes. Kleintjes waar ik weinig last van had. Af en toe eentje tegen mijn hand, maar verder niet.

Ik bedoelde iets riskanters dan dat: afgelopen zomers was er steeds een tijd dat er in het Veerse Meer gifitge, Japanse kwallen zaten en dan mocht je er niet zwemmen: https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/120 … e-locaties Hopelijk valt dat dit jaar mee.

Ik kom uit Vlissingen van oorsprong en heb als kind veel in het Veerse Meer gezwommen, maar daarna nooit meer. Moet ik toch weer eens gaan doen.

Louise