1

Onderwerp: Even voorstellen

Hallo allemaal,

Mijn naam is Jelle en ik ben al een tijdje dit forum aan het rondstruinen voor handige info en tips.

Zelf doe ik fanatiek hardlopen/zwemmen en fietsen ( helaas te weinig (tijd) ).
ik heb 4x een 1/4 triathlon gedaan en 5x mee gedaan aan een trio triathlon Zwemmen en hardlopen.
Zelf merk ik dat ik het steeds leuker begin te vinden en meer dingen wil weten over triathlons.
Doel is 1/2 triathlon in Nieuwkoop mee te doen.

Waar ik dit forum graag voor zou willen gebruiken is advies over een TT fiets.
Zelf fiets ik op een standaard wat oudere normale race fiets van Giant maar zou graag een TT fiets willen.
Alleen ik weet niet waar ik moet beginnen als ik internet afstruin.

Graag hoop ik hier wat advies in te winnen en hopelijk dit jaar nog een TT fiets aan te schaffen.

Groetjes Jelle

2

Re: Even voorstellen

Hoi Jelle,

Welkom! Wat betreft de TT kun je het beste eerst even naar een bike fitter, dan kun je vervolgens een passende fiets uitzoeken. Welk merk fiets het vervolgens wordt is minder belangrijk, net als de afmontage.

Succes!

3

Re: Even voorstellen

Welkom Jelle!

Leuk een TT bike. Idd eerst een fit, zou ik ook aanbevelen.

Verder heb ik zelf gekozen voor een aerobike met opzetstuurtje ipv een TT bike gezien de beperkte tijd die ik er toch op zal doorbrengen.

Veel plezier met trainen en succes met je zoektocht op TT bike gebied.

4

Re: Even voorstellen

Welkom! Ook ik denk: begin met een bike-fit. Het is inderdaad cruciaal dat de fiets zelf past, de rest volgt daarna. Zo'n bikefit resulteert in een overzicht van geschikte merken en modellen, daar kun je dan mee verder.

Ik heb zelf ruim 5 jaar geleden alweer een TT-fiets gekocht, via TriPro in Hilversum, ging super, veel van opgestoken ook, en nog steeds blij met m'n fiets.  Ik had ook die situatie van al een oude racefiets, die heb ik nog steeds. Ik gebruik beide fietsen, afhankelijk van wat ik doe. Op de TT-fiets rijd ik dus ook vaak, helemaal sinds ik er ook nog een vermogensmeter bij heb gekocht, nu 3 jaar geleden.

Louise