1

Onderwerp: Klein bedankje voor de afgelopen periode

Even een stukje aan alle leden (en natuurlijk ook aan de meelezende bezoekers),

Alles lijkt weer een beetje te normaliseren. Een toenemende bewegingsvrijheid, toenemend toekomstperspectief en daarmee toename van motivatie om alle mooie trainingen af te werken. Af te werken met zicht op die ene wedstrijd, of gewoon om lekker fit deel te nemen aan groepstrainingen of wellicht om solo steeds iets lekkerder op de TT fiets te zitten. Hoe, voor wat, voor wie, het maakt niet uit. Vrijheid geeft vele malen meer lucht en ruimte dan opgelegde beperkingen. 

Voor veel van ons zal juist het gevoel van vrijheid meegewogen hebben in de keuze om ooit op de fiets te stappen of om een stukje te gaan hardlopen. Om vervolgens te voelen hoe het lijf reageert, de beloning van de ontspanning na de inspanning en de beloning van een fittere kijk op jezelf en op het leven.

Ik hoop van harte dat die fitte(re) kijk op het leven velen van jullie ondersteund heeft in de afgelopen lastige periode. Een periode waarin vele zaken in het leven in een ander daglicht zijn komen te staan. Een aantal van die zaken moésten misschien ook eens wat aandacht, en dat is voor mij persoonlijk een voordeel bij de vele nadelen geweest van deze crisis: er kwam aandacht voor zaken die door de normale loop van het leven op de achtergrond waren geraakt. Teveel en te persoonlijk om daar hier verder over uit te wijden, maar misschien herkent een aantal van jullie dit ‘voordeel’ van de crisis.

Maar nu dus langzaam terug naar de vrijheid die we nodig hebben om onze sport te kunnen beoefenen. Om het water in te duiken, in groepjes op de fiets te kunnen zitten en om met de loopgroep lekker die net iets te intensieve intervalletjes af te werken. En natuurlijk om af en toe eens op dit forum te kijken om te leren en om die kennis vervolgens verder uit te diepen en weer verder te delen. En daarvoor even dit korte stukje: bedankt daarvoor! Bedankt dat jullie tijdens de crisis dit forum (nog intensiever) zijn blijven gebruiken maar vooral heel erg bedankt voor de correcte toon die is blijven bestaan in de discussies. Op een paar hele kleine stuur-ingrepen van mij na, hebben jullie zelf ervoor gewaakt niet te verzanden in ‘corona’ discussies. Jullie hebben je steeds correct en optimistisch uitgelaten op dit forum en dat waardeer ik enorm! En daarvoor dus dit korte stukje: bedankt daarvoor!

En natuurlijk sluit ik niet af zonder jullie heel veel plezier bij de komende trainingen en (als het allemaal gaat lukken) wedstrijden te wensen! Geniet van de inspanningen, de vrijheid en de enorme mogelijkheden die ‘goed in je vel zitten' te bieden heeft!

Wijnand

2

Re: Klein bedankje voor de afgelopen periode

Beste Wijnand,
Mooi bericht, maar wat mij betreft zijn wij jou meer dank verschuldigd. In tijden waarin alle wedstrijden en groepstrainingen waren geschrapt was dit forum nagenoeg de enige bron voor een triathlon groepsgevoel. Daardoor had ik het gevoel toch niet helemaal in een zwart gat te zijn verdwenen smile
Dus: heel erg bedankt!
Groeten Richard

3

Re: Klein bedankje voor de afgelopen periode

Dank je Wijnand. Niets aan toe te voegen. Toegegeven: ik moest me soms inhouden maar dan dacht ik steeds: hou het sportief!

Je moet sneller dan de klos zijn.

4 Laatst bewerkt door thijs (07-06-21 13:01:16)

Re: Klein bedankje voor de afgelopen periode

Dankjewel! Niks van gemerkt dat er iets bijgestuurd zou moeten worden hier. Prima gemodereerd dus!

5

Re: Klein bedankje voor de afgelopen periode

Beste Wijnand,  toch voornamelijk mijn dank zou ik zeggen. Bedankt dus voor het mogelijk maken van gebruik van dit forum!

6

Re: Klein bedankje voor de afgelopen periode

Wijnand, van mijn kant ook vooral dank richting jou!!
Het blijft een fijne plek, dit forum.
Ik heb inmiddels veelmensen van hier ook al eens irl gezien en gesproken en ook dat is erg leuk.
Wanneer gaan we jou eens ergens treffen bij een evenement, om de persoon achter de moderater te ontmoeten? Of wil je dit liever niet..

7

Re: Klein bedankje voor de afgelopen periode

Wat iedereen zegt. De reden dat ik graag op dit forum kom is omdat er mogelijkheid is tot volwassen discussies die niet meteen ontaarden in binaire welles/nietes scheldpartijen die je zo veel tegenkomt op het internet. Dus Wijnand, dank voor het aanbieden van deze plek en @alleleden dank voor jullie respectvolle bijdragen.

8

Re: Klein bedankje voor de afgelopen periode

Niet zoveel aan toe te voegen.

Merci Wijnand voor het faciliteren! En dankje wel, iedereen die het leuk houdt om al 10+ jaar actief te zijn op dit forum.

9

Re: Klein bedankje voor de afgelopen periode

Met dank Wijnand!  Verhalen die aanspreken, wedstrijd ervaringen, en waarbij we ook minder goede trainingsmomenten kunnen delen.

10

Re: Klein bedankje voor de afgelopen periode

Ik zou ook zeggen, zoals de Engelsen dat doen: the pleasure was entirely mine. Dus jij bedankt, Wijnand, voor het voorwaarden scheppen voor een forum waar inderdaad constructief met elkaar wordt omgegaan (bíjna altijd).

Ik herken ook wel erg wat Gringo schrijft: dat het forum een van de weinig bronnen van triathlon-groepsgevoel was in de afgelopen tijd.

Ik herken ook zeker de voordelen van de crisis, ik heb veel geleerd wat ik meeneem naar nu het leven normaler wordt. Normaal is het voor mij trouwens nog in de verste verte niet, al is het alleen maar omdat ik voor mijn werk nog steeds alleen maar mijn eigen beeldscherm zit te koekeloeren. Vanwege de saaiheid en eenzijdigheid daarvan was sporten in coronatijd voor mij juist een reddingsboei!

Louise

11

Re: Klein bedankje voor de afgelopen periode

Dank voor de reacties! Leuk! En natuurlijk zeker fijn om te horen dat het forum ook ervaren is / wordt als een soort van steun in de afgelopen periode.

Ook leuk om te horen van Hedcandy dat sommige forumleden elkaar irl hebben ontmoet! Ik zou het zeker ook leuk vinden om een aantal van jullie te ontmoeten bij een evenement! Heb zelfs ooit eens met plannen gelopen om (bijvoorbeeld) bij de Willem-Alexander baan in Rotterdam een Triathlonforum.nl trainingsochtend te organiseren. Heb het al eens besproken met mijn trainingsmaat Casper vd Burgh. Hij heeft lang in de top meegedraaid en vindt het erg leuk om zijn kennis over te dragen. Enfin, misschien is dat nog wat voor de toekomst!

Verder zal ik in ieder geval aanwezig zijn bij de triathlon op 11 juli die gehouden wordt op de genoemde Willem-Alexander Baan (https://trirotterdam.nl) om daar wat foto's te nemen. Ook ga ik naar de triathlon in Leiderdorp (https://www.triathlonleiderdorp.nl) op 22 augustus. ik overweeg zelfs om daar aan de 1/4 mee te doen.......
Dus als daar ook Triathlonforum.nl leden/ bezoekers zijn is het wellicht leuk om elkaar daar eens de hand te schudden!

12

Re: Klein bedankje voor de afgelopen periode

Wijnand schreef:

Verder zal ik in ieder geval aanwezig zijn bij de triathlon op 11 juli die gehouden wordt op de genoemde Willem-Alexander Baan (https://trirotterdam.nl) om daar wat foto's te nemen. Ook ga ik naar de triathlon in Leiderdorp (https://www.triathlonleiderdorp.nl) op 22 augustus. ik overweeg zelfs om daar aan de 1/4 mee te doen.......
Dus als daar ook Triathlonforum.nl leden/ bezoekers zijn is het wellicht leuk om elkaar daar eens de hand te schudden!

Leuk, Wijnand, dat zijn toevallig net precies de twee triathlons dit seizoen waarvan ik nu weet dat ik erbij zal zijn. Bij TriRotterdam in elk geval als coach/supporter, ik twijfel nog of ik zelf mee ga doen, en in Leiderdorp doe ik mee aan de sprint. Dus laten we elkaar inderdaad de hand schudden!

Een forum-trainingsochtend lijkt me ook leuk, houd dan wel rekening met de zeer uiteenlopende niveaus en ervaringen. (Tenminste: mij lijkt het pas echt leuk als het voor iedereen is.)

Louise

13

Re: Klein bedankje voor de afgelopen periode

Ik kan ook alleen maar beamen wat eerder is gezegd, zelfs als buitenbeentje als NL'er in het buitenland. Dit forum is een fijne plek waar het niet verzandde in polariserende discussies over Covid, en gelukkig met name gefocused bleef op triathlon!

14

Re: Klein bedankje voor de afgelopen periode

Louise schreef:
Wijnand schreef:

Verder zal ik in ieder geval aanwezig zijn bij de triathlon op 11 juli die gehouden wordt op de genoemde Willem-Alexander Baan (https://trirotterdam.nl) om daar wat foto's te nemen. Ook ga ik naar de triathlon in Leiderdorp (https://www.triathlonleiderdorp.nl) op 22 augustus. ik overweeg zelfs om daar aan de 1/4 mee te doen.......
Dus als daar ook Triathlonforum.nl leden/ bezoekers zijn is het wellicht leuk om elkaar daar eens de hand te schudden!

Leuk, Wijnand, dat zijn toevallig net precies de twee triathlons dit seizoen waarvan ik nu weet dat ik erbij zal zijn. Bij TriRotterdam in elk geval als coach/supporter, ik twijfel nog of ik zelf mee ga doen, en in Leiderdorp doe ik mee aan de sprint. Dus laten we elkaar inderdaad de hand schudden!

Een forum-trainingsochtend lijkt me ook leuk, houd dan wel rekening met de zeer uiteenlopende niveaus en ervaringen. (Tenminste: mij lijkt het pas echt leuk als het voor iedereen is.)

Louise

Leuk Louise, dan zullen we elkaar inderdaad zeker tegenkomen!
Het is wat betreft het organiseren van een trainingsochtend inderdaad belangrijk om te zorgen dat alles niveaus mee kunnen doen. Op zich leent de Alexander baan zich daar wel heel goed voor. Het zal niet op korte termijn plaatsvinden maar ik ga in ieder geval eens inventariseren wat de mogelijkheden zouden kunnen zijn.

15

Re: Klein bedankje voor de afgelopen periode

Leuk idee Wijnand, een soort forummeeting...
Ik ben niet bij de wedstrijden die jij aangeeft, maar we treffen elkaar vast eens.

16

Re: Klein bedankje voor de afgelopen periode

Thanks Wijnand voor dit forum !
Een plek waar iedereen zijn vragen kwijt kan en ervaringen delen .
Juist in het afgelopen jaar een mooie manier toch contact te houden met lotgenoten toen
het persoonlijk even niet mocht .
De sport , het trainen heeft mij zeker door deze gekke tijd geholpen .
Fit , actief en vooral gezond blijven .
En nu het er allemaal positiever uit begint te zien , kriebelt het " Race day " gevoel weer .

Een trainingsochtend / forum meeting heb ik wel oren naar .

17

Re: Klein bedankje voor de afgelopen periode

Hier maar even doorgaan dan...
Wijnand, bedankt voor weer een jaar van moderaten, al je inspanningen om dit draaiend te houden, top!
Alle forummers, zeker de regelmatige bezoekers, ook bedankt!

Dat het komend jaar maar weer vol sportieve uitdagingen mag zitten, in goede gezondheid.