26

Re: Trainen na Covid vaccinatie

arnosmit schreef:
arnosmit schreef:

Ik heb maandag, begin van de middag een Janssen prikje gehad, nog snel net daarvoor een interval training gedaan, je weet maar nooit hoe je je daarna voelt. De training ging uitstekend!
Maandagavond voelde ik me gelijk al moe, dinsdag ook + wat spierpijn waar ik geprikt ben. Rustdag was gepland, maar ook echt geen fut om te trainen. Vanochtend leek ik me beter te voelen, vanmiddag (op het strand) een duurloopje van ruim 1 uur gepland, maar na 3 km weer omgekeerd en terug gegaan. Te hoge hartslag, slappe benen. Nu weer flink moe.

Ik heb hem vanmiddag gehad (op de valreep :-)). Nu beurse arm en wat verhoging en algeheel verkouden gevoel. Benieuwd hoe het morgen is, maar trainen komt vanzelf wel weer.

27

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Ik heb vanochtend het Jansen vaccin gehad. Vanmorgen vroeg (voor de vaccinatie dus) dik halfuur gezwommen. Vanavond 2 uur gefietst op duurtempo. Vooralsnog geen verschil gemerkt.

28

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Bij de VRT nu een bericht naar aanleiding van het vaccineren van de Rode Duivels: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/06/02 … -wordt-ge/ Het is iets vaag, maar sportartsen zien kennelijk een 'paar procentjes' vormverlies na vaccinatie en verderop staat in zeldzame gevallen 10 % mindere longcapaciteit gedurende een week. Naast de bekende bijwerkingen van mogelijk wat grieperigheid.

En natuurlijk het betoog dat dat voor recreanten echt geen belemmering mag zijn, en dat vormverlies en verminderde longcapaciteit van covid zelf veel ernstiger en langduriger zijn.

Louise

29

Re: Trainen na Covid vaccinatie

De olympiërs zouden idd aangegeven hebben wat prestatieverlies te hebben maar tja.... 2% op iemand die 100% top staat is natuurlijk veel maar ik denk ook wel dat wij als recreanten het niet of nauwelijks zullen merken.

30

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Ik zou wel durven beweren dat ik sinds ik mijn eerste vaccinatie heb gekregen beter in mijn vel zit. Ik heb het gevoel: 'kom maar op. We gaan er weer voor!' En daarmee dus beter presteer.

Je moet sneller dan de klos zijn.

31

Re: Trainen na Covid vaccinatie

arnosmit schreef:
arnosmit schreef:

Ik heb maandag, begin van de middag een Janssen prikje gehad, nog snel net daarvoor een interval training gedaan, je weet maar nooit hoe je je daarna voelt. De training ging uitstekend!
Maandagavond voelde ik me gelijk al moe, dinsdag ook + wat spierpijn waar ik geprikt ben. Rustdag was gepland, maar ook echt geen fut om te trainen. Vanochtend leek ik me beter te voelen, vanmiddag (op het strand) een duurloopje van ruim 1 uur gepland, maar na 3 km weer omgekeerd en terug gegaan. Te hoge hartslag, slappe benen. Nu weer flink moe.

Ik voel me vandaag ook belabberd. Veel hogere rustpols erg moe en blijk ook verhoging/koorts te hebben. Niet ingeplande rustweek wordt dit dus. Heb alleen gisterochtend gezwommen...

32 Laatst bewerkt door Ingmar (09-06-21 00:00:04)

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Ingmar schreef:

Ik heb vanochtend het Jansen vaccin gehad. Vanmorgen vroeg (voor de vaccinatie dus) dik halfuur gezwommen. Vanavond 2 uur gefietst op duurtempo. Vooralsnog geen verschil gemerkt.

Het lijkt erop dat de impact toch wat groter is dan in eerste instantie gedacht. Ik ben met lopen niet vooruit te branden. Zwemmen en fietsen gaat gelukkig wel goed op rustig duurtempo.

33

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Geeft vertrouwen voor vanmiddag :')

Ik ga voor die tijd nog even mijn intervaltraining doen. Morgen een tempoloopje en zwemtraining, maar misschien moet ik even wat schuiven. Ik laat het wel afhangen van hoe ik me voel overigens.

34

Re: Trainen na Covid vaccinatie

sanger schreef:

Geeft vertrouwen voor vanmiddag :')

Ik ga voor die tijd nog even mijn intervaltraining doen. Morgen een tempoloopje en zwemtraining, maar misschien moet ik even wat schuiven. Ik laat het wel afhangen van hoe ik me voel overigens.

Verstandig! Inmiddels (een week later) ben ik wel weer de oude. Ongeplande vervroegde relatieve rustweek....

35

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Ik heb maandag mn eerste vaccinatie gekregen (Pfizer).

Nu ben ik (man, 40 jr) al 1,5 niet ziek geweest, maar ik heb nu sinds maandagavond griepklachten en ben echt supermoe al vroeg op de dag. Gisteren een klein half uurtje gezwommen, dat ging best. Maar ik lag er gisteravond al echt vroeg weer af. Om 21:30 naar bed in de hoop dat ik fris vanmorgen uit bed zou springen, nou ho maar.

Mn schema heb ik maar even losgelaten, die intensiteit is sowieso niet verstandig of haalbaar nu. Vanavond wellicht een rustig rondje fietsen en maar weer op tijd naar bed.

Kennis van me heeft zn vaccinatie tot na de frysman uitgesteld, ik heb geen evenementen gepland staan, maar had ik ze gehad dan had ik dat ook gedaan.

36

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Ik ga straks ook eerst nog trainen en vanavond mijn prik, voor morgenvroeg geen zwembeurt gereserveerd maar heb er wel een tempo training opstaan maar we zien wel hoe die gaat. De vaccinatie heeft nu wel voorrang op de trainingen natuurlijk dus tja... en mocht het goed gaan ga ik morgen namiddag het open water maar eens opzoeken ook :-)

37

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Ik heb maandag mijn Moderna prik gehad. Gisteren de hele dag mijn arm bijna niet kunnen gebruiken, maar verder niet zoveel last. Zwemmen zou Gisteren echt niet gaan, Vandaag gaat het al een stuk beter, maar toch wacht ik nog even met Zwemmen. Vanavond wel even hardlopen, kijken wat voor reactie ik daarop krijg, maar ik verwacht niet te veel.

38

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Gister einde van de middag mijn 1e Pfizer vaccinatie gehad.
Nu stijve arm, ook wel pijnlijk, alsof je er net een beuk op hebt gehad :-)

Het plan was om einde van de middag 2-3 uurtjes te gaan fietsen, maar daar zie ik vanaf.
Voel me "wazig" alsof je tijdens het intensief sporten een hongerklop krijgt.
Watten in het hoofd en de ledematen voelen sloom.

39

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Hmm dat beloofd veel goeds..  ik mag volgende week.

Wel grappig, ik hoorop mn werk weinig klachten bij patienten over de 1e, meer bijwerkingen bij de 2e.
Maar dat zijn toch veelal oudere mensen en/of veel minder getraind.

Monitoren wij sporters ons lichaam nauwkeuriger? (Denk ik van wel)
Reageren wij sporters (door een krachtig immuun systeem?) meer op de bijwerkingen?

Ik vind t wel een interessant gebeuren.

40 Laatst bewerkt door mcguyver (09-06-21 15:16:31)

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Hedcandy schreef:

Monitoren wij sporters ons lichaam nauwkeuriger? (Denk ik van wel)
Reageren wij sporters (door een krachtig immuun systeem?) meer op de bijwerkingen?

ja ik monitor mijn lichaam beter. (dan wie?)
Nee, ik ben van menig dat we juist omdat we sportief zijn weinig last ondervinden.

Je moet sneller dan de klos zijn.

41

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Ja volgende week woensdag ben ik aan de beurt voor mijn eerste prik. Ik wil aanstaande vrijdag een combi training gaan doen als voorbereiding op de Frysman dus zou geen probleem zijn om wat rust in te plannen.

42

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Zojuist mijn eerste shot Pfizer gehad, ga nu op de Tacx, laat het zo weten wink

43

Re: Trainen na Covid vaccinatie

De eerste uren had ik iig geen last en was daar oprecht blij mee! Maar hoor heel verschillende verhalen, collegas die by far niet zoveel sporten, hebben bv helemaal 0 klachten...

44

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Gelukkig sport ik niet zoveel dan wink

Maar verschilt ook nog erg per vaccin he.

45 Laatst bewerkt door Lennart73 (09-06-21 16:07:04)

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Direct na de vaccinatie valt het nog mee met de klachten. Ik was van de vaccinatielocatie naar het zwembad gereden voor een zwemtraining van 2 km. Nul last. De volgende dag voelde ik me slap, hoofdpijn en koortsig. De training geskipt en een dag later weer opgepakt. 

Mijn vrouw doet nul sport en heeft nergens last van gehad. Terwijl ik juist wel. Het verschilt gewoon heel veel van mens tot mens.

46

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Mijne zit er ook in, ben benieuwd want heb morgen wel wat op schema staan.

47 Laatst bewerkt door Flower345 (09-06-21 22:06:12)

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Hedcandy schreef:

Monitoren wij sporters ons lichaam nauwkeuriger? (Denk ik van wel)
Reageren wij sporters (door een krachtig immuun systeem?) meer op de bijwerkingen?

Ik vind t wel een interessant gebeuren.

Ja ik vind het ook interessant en tegelijkertijd ben ik een beetje bang voor de prik omdat ik heel veel sporters om me heen best wel ziek zie worden na vaccinatie. Gelukkig is dat dan maar voor een paar dagen. De ouderen of mensen die veel minder aan sport doen lijken minder heftig te reageren. Ben heel benieuwd naar wat er straks uit onderzoeken komt. Welke groep heeft meer/minder last. Voor nu zijn de verhalen die ik hoor waarschijnlijk toeval. Door alle verhalen vind ik het echt wel spannend terwijl ik dat eerst niet had bij het vaccineren.

48 Laatst bewerkt door Louise (10-06-21 08:35:34)

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Hedcandy schreef:

Monitoren wij sporters ons lichaam nauwkeuriger? (Denk ik van wel)

Dat in elk geval: dat kleine beetje vermoeidheid dat ik in de dagen na de vaccinatie registreerde heb ik inderdaad alleen maar opgemerkt omdat ik sport, en vrij precies de verhouding tussen hartslag, 'output' (vermogen/snelheid) en gevoel in m'n benen weet. In het dagelijkse leven merkte ik er niks van.

Verder was er inderdaad een leeftijdseffect, toch, dat had ik volgens mij ergens gelezen - dat jongeren meer last hebben van bijwerkingen dan ouderen? En sowieso grote individuele verschillen.

Ik ga volgende week op voor de 2e Pfizer, ik ben benieuwd. Werd tegelijk opgeroepen als bloeddonor, maar dat stel ik toch maar even uit.

Louise

49

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Arnoutdv schreef:

Gister einde van de middag mijn 1e Pfizer vaccinatie gehad.
Nu stijve arm, ook wel pijnlijk, alsof je er net een beuk op hebt gehad :-)

Het plan was om einde van de middag 2-3 uurtjes te gaan fietsen, maar daar zie ik vanaf.
Voel me "wazig" alsof je tijdens het intensief sporten een hongerklop krijgt.
Watten in het hoofd en de ledematen voelen sloom.

Na de lunch een powernap gedaan (lekker in het zonnetje) en voelde me weer helemaal prima.
Had wel nog een stijve bovenarm, maar dat is nu ook weg.

Ben niet gaan sporten, even voorzichtig doen kan geen kwaad smile

50

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Louise schreef:

Ik ga volgende week op voor de 2e Pfizer, ik ben benieuwd. Werd tegelijk opgeroepen als bloeddonor, maar dat stel ik toch maar even uit.

Louise

Bij mij zat het in dezelfde week: maandag bloed geven en vrijdag de prik. Ik had meer last van het bloedgeven (en dat is al minimaal) dan van de prik.

Je moet sneller dan de klos zijn.