1

Onderwerp: Camelbak - Rugzak

Wie heeft er ervaring met Camelbak of een ander merk van rugzak met drinksysteem. Ik ben van plan deze zomer wat langere (trail) runs te doen en een heupgordel werkt bij mij niet.

2

Re: Camelbak - Rugzak

Ali express. Ik heb de mijne al 4 jaar en werkt prima. Is een blaas van 1,5 liter.

Je moet sneller dan de klos zijn.

3

Re: Camelbak - Rugzak

Ik heb er één van Decathlon voor langere (20+) trainingen, vrij simpel maar werkt prima.

4

Re: Camelbak - Rugzak

Die heb ik ook. Prima ding en nog genoeg ruimte voor overige spullen (jasje, repen enz).

Jörgen schreef:

Ik heb er één van Decathlon voor langere (20+) trainingen, vrij simpel maar werkt prima.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

5 Laatst bewerkt door rdlk (17-05-21 20:12:38)

Re: Camelbak - Rugzak

olaf2004 schreef:

Die heb ik ook.

Jörgen schreef:

Ik heb er één van Decathlon

+1 (en niet duur)

6 Laatst bewerkt door @Jeanette (17-05-21 22:39:32)

Re: Camelbak - Rugzak

Hier ook Decathlon , maar dan een trail vest .
En heb er flexible knijp flesjes bij .

7

Re: Camelbak - Rugzak

Schudt (schommelt) zo een zal niet teveel als je aan het lopen bent?

8

Re: Camelbak - Rugzak

Ik zou voor lopen voor een trailvest gaan.
Ook hier heeft de decathlon goede van.

Een camelbak gebruik ik vooral op de MTB...

9

Re: Camelbak - Rugzak

Nico0105 schreef:

Schudt (schommelt) zo een zal niet teveel als je aan het lopen bent?

Nee, dat doet het niet. Je kunt het goed vastzetten en ik laat de lucht uit de blaas lopen. Dan zit er alleen vloeistof in zonder lucht en dat maakt het een klein beetje stabieler. En je hebt niet dat klotsgeluid achterop je rug.

Je moet sneller dan de klos zijn.

10

Re: Camelbak - Rugzak

Ik gebruik altijd losse softflasks. Ideaal omdat ze heel weinig ruimte innnemen als ze leeg zijn, en dus niet klotsen.

11

Re: Camelbak - Rugzak

Ik heb een camelbak nu, werkt technisch perfect, wel een trail variant nemen. Ik heb per ongeluk een ATB variant gekregen waardoor hij een beetje schudt op mijn rug als ik hem niet goed strak trek. 

Hiervoor had ik een Salomon, die was duur (140 euro geloof ik) maar wel erg fijn. In die tijd liep ik ook veel lange duurlopen afstanden en trails als voorbereiding op hele triathlons en hij heeft 5-6 jaar perfect dienst gedaan. Top rugzak.

12

Re: Camelbak - Rugzak

Welke rugzak hebben jullie van Decathlon?

13

Re: Camelbak - Rugzak

De mijne blijkt van Ali express (toen ik daar nog bestelde, doe ik nu niet meer)
Prima ding hoor, van Anjonji oid.
Voorin kunnen softflasks (die had ik al) achterin evt een waterzak (had ik ook al) of wat kleding oid.

14

Re: Camelbak - Rugzak

Nico0105 schreef:

Welke rugzak hebben jullie van Decathlon?

Deze heb ik.

https://www.decathlon.nl/p/drinkrugzak- … mp;c=ZWART

Triathletes don't get older. They just change their age group.

15

Re: Camelbak - Rugzak

Heb ook een Camelback. Een keer van iemand gekregen. Erg fijn, zit strak dus geen last van tijdens het lopen. Water hoor je wel klotsen, maar vind ik zelf niet zo storend. Tijdens trails nam ik deze altijd mee. Zou misschien zelf eerder een trail variant nemen inderdaad, lijkt mij nog fijner.
Als ik zelf een wat langere training doe in het bos neem ik hem ook mee. Dan kan ik mijn fietssleutel er ook in stoppen, samen met mijn mobiele telefoon en een paar dextrootjes. Meer past er niet in.

Laatst zag ik hoe duur ze zijn...schrok er toch wel even van (en was extra blij met dit kado). Ik heb er ook eentje die meer voor wandelen is, met meer opbergruimte voor bijvoorbeeld een extra jasje en eten. Ideaal die dingen.

16

Re: Camelbak - Rugzak

Flower345 schreef:

Water hoor je wel klotsen, maar vind ik zelf niet zo storend..

Dat kun je voorkomen door na het vullen alle lucht eruit te halen. Dat kun je doen door de camelbag na het vullen op zijn kop te houden zodat de lucht boven in zit, bij de uitgang naar de slang van het mondstuk. Vervolgens zuig je die lucht eruit door aan het mondstuk te zuigen. Zodra er geen lucht meer in de slang en zak zit, stop je, en heb je geen last meer van geklots tijdens het lopen smile

17

Re: Camelbak - Rugzak

Handige tip, bedankt!

18 Laatst bewerkt door Louise (10-06-21 08:44:38)

Re: Camelbak - Rugzak

Dit bleek een nuttig topic te zijn voor manlief en mij. Wij gaan zondag een trail doen, iets voor het drinken was wel handig en als het voor relatief weinig geld kon (want zo vaak doen we het niet).... dus wij gister naar de Decathlon en we zijn thuisgekomen met allebei deze: https://www.decathlon.nl/p/trailrugzak- … mp;c=ZWART

Bij die nog goedkopere van olaf2004's link hierboven paste mijn telefoon niet op een handige grijpplek aan de voorkant, en zeker voor het navigeren daarmee vond ik dat belangrijk. Voor een man met een kleine telefoon zou het misschien net gaan, maarre....  wink

Dank dus!

Louise

19

Re: Camelbak - Rugzak

Veel plezier op de trail!

20

Re: Camelbak - Rugzak

De Decathlon-trailrugzak heeft inderdaad meteen vandaag goed dienst gedaan! Ik heb meegedaan met een trail in een groep van de atletiekvereniging van mijn man, op de Veluwezoom, prachtig daar, in het bos en met het hoogteverschil. Ik vond het leuk om te doen. Zo'n trailvest loopt inderdaad goed, dat valt me alles mee! Geen geklots (na vacuüm maken), stabiel, geen last van het gewicht of van schuren, alles voor het grijpen.

Louise

21

Re: Camelbak - Rugzak

Fijn dat hij bevalt!
En mooi gebied om te trailen. Ging het met de warmte?

22

Re: Camelbak - Rugzak

Hedcandy schreef:

Ging het met de warmte?

Ja, dat ging wel, dankzij de grote hoeveelheid schaduw van de bomen. Het was wel warm, vond ik, maar niet te. Ik kan er vrij goed tegen en vind het na al die kou van eerder ook wel lekker eigenlijk. Het was schitterend zomerweer.

Groter probleem voor mij was dat ik nogal last heb van m’n rug, aan één kant. Ik heb daar vorige week waarschijnlijk een rug-wervel-gewricht gekneusd, de grote rugspier die eroverheen loopt staat sindsdien strak alsof ik door m’n rug gegaan ben, en lopen is moeizaam. Best getwijfeld over de trail, de fysio had het me afgeraden, maar het leek me te leuk *bloos*. Het ging 10 kilometer redelijk (dat viel mee) maar toen kreeg ik kramp in die spier en werd hardlopen snel veel pijnlijker. Na 12 kilometer moest ik de groep laten gaan en ben ik via de kortste weg op eigen houtje teruggewandeld en -gedribbeld. Dat was trouwens ook best wel lekker, in m'n eentje in de stilte van het bos (het viel me op hoe rustig het was, terwijl de parkeerplaatsen uitpuilden).

Nu echt even een paar dagen rust! Het is alweer aan de beterende hand, maar het gaat me te langzaam natuurlijk.

Louise