51

Re: Buiten zwemmen

Tja, niet erg sportief he. Kinderachtige reactie als je wordt ingehaald. Hij claimt zelf dat het unintentional is, maar zo ziet het er eerlijk gezegd helemaal niet uit. Zal vast veel vaker gebeuren, pech voor hem of juist net goed dat er nu een camera op zit.

Kingma gaf overigens een flesje water aan haar tegenstander, zo kan het ook!

52

Re: Buiten zwemmen

davidr schreef:

Zal vast veel vaker gebeuren, pech voor hem of juist net goed dat er nu een camera op zit.

Dat dacht ik ook, ja - niet netjes, maar gebeurt vast vaker als er geen camera in de buurt is.

Louise

53

Re: Buiten zwemmen

Maca944 schreef:

Iets anders, wat vinden we van deze actie van Alistair Brownlee:
https://streamable.com/uqfpcl

(spoiler, hij is hiervoor gediskwalificeerd)

In eerste instantie dacht ik: niet netjes, maar die ander zwemt ook wel erg dichtbij. Maar toen ik nog eens keek zag ik dat hij zelf van z'n eigen lijn  afwijkt, mogelijk om iemand in te halen. Dus terecht, die diskwalificatie.

54

Re: Buiten zwemmen

Lekker lomp zeg!
Terechte dsq wat mij betreft.

55

Re: Buiten zwemmen

Ik ben blij dat ik nooit gefilmd ben... ik had heel wat dq’s kunnen hebben.

Brownlee zwemt altijd vervelend kort bij tegenstanders. Goede stayeraar in het water. Dan ben je af en toe ook iets te scherp. Ik vind het wel meevallen allemaal. Had er zelf geen dq voor gegeven.

56

Re: Buiten zwemmen

Terechte diskwalificatie.

@Louise Maar werden mensen dan ook echt uit de wedstrijd gehaald na het zwemmen als ze klaar waren voor de zwemfinish dicht was, maar over de zwemfinish tijd heen gingen?
Het lijkt me ook veel erger om niet te kunnen finishen uitendelijk omdat de finish dicht is, dan wel over de finish heen te komen, maar uiteindelijk niet in de uitslag te staan omdat je buiten de tijd gefinished bent.

57 Laatst bewerkt door Louise (08-06-21 19:31:16)

Re: Buiten zwemmen

MontanaMan schreef:

@Louise Maar werden mensen dan ook echt uit de wedstrijd gehaald na het zwemmen als ze klaar waren voor de zwemfinish dicht was, maar over de zwemfinish tijd heen gingen?

Ja, zekers! De limiettijd in Kopenhagen was (als ik het me goed herinner) 2u20, en als uit de chip-tijdregistratie bleek dat je trager was dan dat, mocht je niet verder. Dat was ook echt zwart-wit. Het is bij niemand (dat ik heb gezien) op de seconde aangekomen, maar wel op de minuut, en dan is het toch echt einde oefening. De jury staat erbij en ziet er per persoon op toe (het is op dat moment niet bepaald druk meer natuurlijk).

En dan kan het dus zijn dat de persoon erna wél door mag, als die later is gestart.

Edit, hier voor de gein nog even een foto van dat met die badmutsen. De roze badmutsen was de laatste startgroep, die zijn hier lekker volgens schema onderweg (één ervan is mijn man, maar ik weet niet meer welke big_smile) Alle 'groentjes' zijn trager dan ze hadden ingeschat:

https://lhcornelis.nl/wp-content/uploads/2021/06/groentjes.png

Louise

58

Re: Buiten zwemmen

Louise schreef:
MontanaMan schreef:

@Louise Maar werden mensen dan ook echt uit de wedstrijd gehaald na het zwemmen als ze klaar waren voor de zwemfinish dicht was, maar over de zwemfinish tijd heen gingen?

Ja, zekers! De limiettijd in Kopenhagen was (als ik het me goed herinner) 2u20, en als uit de chip-tijdregistratie bleek dat je trager was dan dat, mocht je niet verder. Dat was ook echt zwart-wit. Het is bij niemand (dat ik heb gezien) op de seconde aangekomen, maar wel op de minuut, en dan is het toch echt einde oefening. De jury staat erbij en ziet er per persoon op toe (het is op dat moment niet bepaald druk meer natuurlijk).

En dan kan het dus zijn dat de persoon erna wél door mag, als die later is gestart.

Edit, hier voor de gein nog even een foto van dat met die badmutsen. De roze badmutsen was de laatste startgroep, die zijn hier lekker volgens schema onderweg (één ervan is mijn man, maar ik weet niet meer welke big_smile) Alle 'groentjes' zijn trager dan ze hadden ingeschat:

https://lhcornelis.nl/wp-content/uploads/2021/06/groentjes.png

Louise

Mooie motivator voor de groene badmutsen om nog even aan te zetten :')

59

Re: Buiten zwemmen

Hedcandy schreef:

Ja ik denk ook dat sommigen zo rekenen...
Wel geinig gedaan, die badmutskleuren.

Ik ken zelfs iemand die zo langzaam zwemt, dat hij maar 1 ipv 2 rondes zwom in frankrijk (2x 1,2km). Ik was hoogst verbaasd hem te treffen in T1, maar hij zei: anders had ik al niet eens meer aan het fietsen mogen beginnen... tsja, ik zou me afvragen of ik zo aan een wedstrijddeel wil nemen, maar dat is voor iedereen anders blijkbaar.

Dat je op die manier deel wilt nemen.... Ik zou het voor mezelf toch als valsspelen zien en het niet eens willen....

60

Re: Buiten zwemmen

sanger schreef:
Hedcandy schreef:

Ja ik denk ook dat sommigen zo rekenen...
Wel geinig gedaan, die badmutskleuren.

Ik ken zelfs iemand die zo langzaam zwemt, dat hij maar 1 ipv 2 rondes zwom in frankrijk (2x 1,2km). Ik was hoogst verbaasd hem te treffen in T1, maar hij zei: anders had ik al niet eens meer aan het fietsen mogen beginnen... tsja, ik zou me afvragen of ik zo aan een wedstrijddeel wil nemen, maar dat is voor iedereen anders blijkbaar.

Dat je op die manier deel wilt nemen.... Ik zou het voor mezelf toch als valsspelen zien en het niet eens willen....

Ik snap eerlijk gezegd niet dat dat mag.

61

Re: Buiten zwemmen

In Kopenhagen dacht ik ook ik neem een snellere startgroep en zal wel zien en ik zwom daar mooi binnen de tijd 1u19min; Je kunt dan wel profiteren van de drafting natuurlijk.

62

Re: Buiten zwemmen

davidr schreef:
sanger schreef:
Hedcandy schreef:

Ja ik denk ook dat sommigen zo rekenen...
Wel geinig gedaan, die badmutskleuren.

Ik ken zelfs iemand die zo langzaam zwemt, dat hij maar 1 ipv 2 rondes zwom in frankrijk (2x 1,2km). Ik was hoogst verbaasd hem te treffen in T1, maar hij zei: anders had ik al niet eens meer aan het fietsen mogen beginnen... tsja, ik zou me afvragen of ik zo aan een wedstrijddeel wil nemen, maar dat is voor iedereen anders blijkbaar.

Dat je op die manier deel wilt nemen.... Ik zou het voor mezelf toch als valsspelen zien en het niet eens willen....

Ik snap eerlijk gezegd niet dat dat mag.

Die word dan normaal gezien wel op een DNF of DSQ getrakteerd in de uitslag.

63

Re: Buiten zwemmen

Volgende week start ik in de The Cave 111 in Kanne.
Iemand een idee hoe warm het Albertkanaal tegenwoordig is of waar ik dit kan vinden?

64

Re: Buiten zwemmen

davidr schreef:
sanger schreef:

Dat je op die manier deel wilt nemen.... Ik zou het voor mezelf toch als valsspelen zien en het niet eens willen....

Ik snap eerlijk gezegd niet dat dat mag.

Het mag ook absoluut niet, maar hoe controleer je dat?

En idd, ik zou er ook niet aan beginnen dan. Dan maar niet.

65

Re: Buiten zwemmen

Nico0105 schreef:

Volgende week start ik in de The Cave 111 in Kanne.
Iemand een idee hoe warm het Albertkanaal tegenwoordig is of waar ik dit kan vinden?


Googelen?

20,5 graden op 2 juni 2021

Je moet sneller dan de klos zijn.

66

Re: Buiten zwemmen

Die had ik ook gevonden.
Zou daar veel temperatuurverschil opzitten, aangezien Olen en Kanne toch 75km uit elkaar liggen

67

Re: Buiten zwemmen

Hedcandy schreef:
davidr schreef:
sanger schreef:

Dat je op die manier deel wilt nemen.... Ik zou het voor mezelf toch als valsspelen zien en het niet eens willen....

Ik snap eerlijk gezegd niet dat dat mag.

Het mag ook absoluut niet, maar hoe controleer je dat?

En idd, ik zou er ook niet aan beginnen dan. Dan maar niet.

Ik heb in de loop der jaren toch ook wel regelmatig dingen gezien dan wel sterk vermoed die niet door de beugel konden. Snap ik ook echt helemaal niks van.

Manlief vertelt wel eens dat in de tijd dat er bij de Rotterdamse marathon alleen maar een mat halverwege lag, er ook wel zeer opmerkelijke negatieve splits gelopen werden. Kon je de metro-tijden aan aflezen, zal ik maar zeggen. Tsja. Ik snap echt niet waarom je zoiets zou willen. Waar doe je het dan voor?

Louise

68

Re: Buiten zwemmen

De site marathoninvestigation.com laat zien dat dat soort praktijken nog steeds regelmatig voorkomt, vooral de marathon van Mexico city is berucht, daar wordt elk jaar door veel mensen een stuk de metro genomen. Ook zijn er regelmatig behoorlijk wat valsspelers bij de Disney marathons. De site is vooral gericht om mensen die zich niet rechtmatig hebben gekwalificeerd voor Boston eruit te filteren.

Maar ik snap niet waaro je uberhaupt aan iets als een ironman zou beginnen, en er zoveel inschrijfgeld voor over hebt, als je weet dat je enorme moeite zult hebben om de cut off van het eerste onderdeel te halen. Spendeer je infschrijfgeld dan aan een zwemcoach en doe een jaar later mee.

69

Re: Buiten zwemmen

Ik snap het ook niet. Wat beweegt zo iemand? In het café stoere verhalen vertellen? Je moet je hersens in ieder geval in een behoorlijke bocht duwen als je de werkelijkheid zo wil verdraaien.

Je moet sneller dan de klos zijn.

70 Laatst bewerkt door MontanaMan (14-06-21 17:27:07)

Re: Buiten zwemmen

Het werd afgelopen weekend mooi weer en dus hadden we besloten tot een last minute mini-camping-vaca in Wales. De laatste kilometers naar de camping reden we notabene over het parkoers van een triatlhlon. The Wales Triathlon, ee halve! Zonovergoten was het schitterend, maar dat is niet echt de norm in Wales. https://www.activitywalesevents.com/

Heerlijk gewandeld langs het Wales coastal path (dolfijnen gezien vanaf land!) en ook even gezwommen, heel even. Ijskoud het water en denk dat ik er met wetsuit ook moeite mee gehad zou hebben. Vandaag gechecked en de watertemperatuur is zo'n 12.5C op dit moment, brrr.

71

Re: Buiten zwemmen

Het water is heerlijk!
Zowel met swimrunnen als met gewone zwemtraining mn pak uit gelaten. Lekker in trisuit, vind ik toch wel het allerfijnste...

72

Re: Buiten zwemmen

MontanaMan schreef:

Heerlijk gewandeld langs het Wales coastal path (dolfijnen gezien vanaf land!) en ook even gezwommen, hele even. Ijskoud het water en denk dat ik er met wetsuit ook moeite mee gehad zou hebben. Vandaag gechecked en de watertemperatuur is zo'n 12.5C op dit moment, brrr.

Voor dolfijnen doe ik het ook wel met water van 12,5 graad. Wat gaaf!!

73

Re: Buiten zwemmen

MontanaMan schreef:

Heerlijk gewandeld langs het Wales coastal path (dolfijnen gezien vanaf land!)

Ah, gaaf. *Voelt steek van jaloezie * - wij hadden de afgelopen maanden bedacht dat we het Pembrokeshire Coast Path wilden gaan lopen later dit jaar, als dat zou gaan in de corona-omstandigheden. Dat ziet er op dit moment weer minder goed uit, dus mogelijk blijven we toch in Nederland.

Hedcandy schreef:

Het water is heerlijk!
Zowel met swimrunnen als met gewone zwemtraining mn pak uit gelaten. Lekker in trisuit, vind ik toch wel het allerfijnste...

Vind ik ook! Het water is wel in recordtempo van 'te koud' naar 'zonder wetsuit' gegaan!

Louise

74

Re: Buiten zwemmen

Idd zaterdagavond hier in de schelde gezwommen en zelfs daar was het al naar de warme kant. Maar toch maar enkele trainingen met pak doen de komende weken ik verwacht in Gravelines toch wel een wetsuit swimm of daar hoop ik altans toch op :-) Maar zal voor de zekerheid ook maar een paar keer in trisuit zwemmen al denk ik niet dat dit weer nog 3 weken zal aanhouden.

75

Re: Buiten zwemmen

Het water is wel in recordtempo van 'te koud' naar 'zonder wetsuit' gegaan!

Louise

Inderdaad! Gisteren voor het eerst dit jaar buiten gezwommen (nu pas) met wetsuit. Qua temperatuur was het niet nodig, maar het extra drijfvermogen was wel fijn om wat meer op techniek te zwemmen.