3,651

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Maca944 schreef:

En een Velosock om mijn tere fiets niet te veel bloot te stellen aan de elementen.

Dat ziet er handig uit. Mijn fiets moet wel met een wiel los in de auto, denk je dat zoiets dan ook nog nut heeft?

3,652

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Je hebt deze ook van Challenge, ben ook al van plan geweest eentje aan te schaffen maar vergeet het eigenlijk altijd, nu ik dit zie denk ik weer van dju ik heb net een bestelling gedaan.

3,653 Laatst bewerkt door Hedcandy (27-05-21 22:05:26)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik heb ze laatst ook van een namaak voor een schijntje van de prijs van velosock gezien... ben alleenvergeten waar.
Maar ze worden dus alnagemaakt voor stukken minder wink

Edit: bij de decathlon smile

3,654

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

La sportiva trailschoen bushido 2.
Leki trailrun Z poles. (Foldable).
Leuk gesprek met de medewerker ivm zijn zoon die wedstrijden liep in trailrun. Goed advies ook .

3,655

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik heb ook nieuwe trailschoenen besteld.
En extra paar van mn swimrunschoenen (van Saucony), want die bevallen zo goed en zijn voor de helft vd prijs, en een ander paar van Saucony, die meer steun geven, dus voor ruiger terrein.

3,656

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Lazer Bullet 2.0 in de zwart witte sunweb uitvoering.
Ik was al een tijdje aan het rondkijken voor een nieuwe helm. Mijn normale werd wat ouder en was zeker niet aërodynamisch, terwijl mijn aërodynamische helm een Chinees was. Nu dus 1 goede helm die ik altijd op kan zetten. En dat met een aanbieding die ik niet kon laten lopen.

3,657

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Mooi wilagro, toevallig heb ik mn oog daar ook op laten vallen.
Volgend weekend ga ik met iemand fietsen die hem heeft, kan ik even passen.

Welke kleur is de sunweb kleur? (En waar vandaan?)
Ik kom alleen zwart of wit tegen en wil liever irmets met rood erin als dat bestaat...

3,658

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Deze is zwart met wit. Reclame zit er bij mij als losse stickers bij, dus eigenlijk is het een normale zwart met witte helm.
Ik had wel de laatste van deze voor €150. Liever had ik een oranje of blauwe, maar voor deze prijs kan ik heel goed leven met wit. Vandaag eerste keer gebruikt en hij zit goed, maar het is wel even wennen.

3,659

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ah, dat scheelt wel in prijs. Al vind ik t voor een helm niet zo erg wat meer uit te geven. Wil ook per see de mips versie...
Ik ga, als hij lekker zit, wel even googelen.

3,660

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik heb pas geleden ook een Lazer Bullet 2.0 gekocht. Alleen geen MIPS uitvoering. De vizier die erbij zat, zat bij mij behoorlijk op mijn neus. Met een dremel (schuurapparaatje) heb ik het vizier aangepast. Ronding bij de neus vergroot. Nu zit hij wel goed. Vind dat grote vizier wel fijn trouwens.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

3,661

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Gave helm is dat zeg, mooi ook dat er zo'n vizier bij zit.

3,662

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik geloofde niet zo in lange levertijden op "standaard" spullen enzo waar jullie het wel eens over hadden in dit topic.. Tot ik twee ultegra kettingen wilde bestellen gisteren...

Onvindbaar dus....

Nu heb ik dus maar een paar tientjes extra uitgegeven met een Dura Ace en een Goud zwarte KMC ketting smile Een beetje bling aanbrengen op mijn TT.

Tenzij mijn vrouw de goud-zwarte ketting kaapt natuurlijk.. Staat ook wel goed bij haar mat zwarte Canyon (waar de DA ketting eigenlijk voor bestemd is).

3,663

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Onderdelen zijn tegenwoordig gewoon niet te verkrijgen of dan toch zeer moeilijk. Heb een maand terug kettingbladen van Rotor besteld en vrees ervoor dat ik ze nog dit seizoen zal hebben.

3,664

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

davidr schreef:

Gave helm is dat zeg, mooi ook dat er zo'n vizier bij zit.

Zeker en extra kapjes om de ventilatie opening in het midden helemaal dicht te zetten. Helemaal aero

3,665 Laatst bewerkt door Hedcandy (11-06-21 18:46:46)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Nou de helm is binnen.
Helemaal top kwa model,mogelijkheden en looks.

Maar... productiedatum sept 2019.
Dat is mij te oud hoor, voor een nieuwe helm. Dus wat mij betreft gaat hij terug (heb ze een mail gestuurd).

Het liefste koop ik hem in een fysieke winkel, maar die hebben hem dus niet... wel zwart, maar ik wil de zwart witte.

Wat vinden jullie acceptabel kwa productiedatum bij een nieuwe helm?
Ik zelf zou zeggendat hij nu toch wel uit '21 moet komen of eind '20...

3,666

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Helm zou na 4 jaar na productie datum veel van zijn eigenschappen verloren zijn dus als hij al 2 jaar oud is....

3,667

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Dat is inderdaad voor een nieuwe helm al oud Hedcandy !

3,668

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Maar even die van mij bekeken, want dat was een overjarig model in de aanbieding. Maar productiedatum staat op oktober 2020, dus dat valt mij alles mee. Een nieuwe helm, welke niet in de aanbieding is, zou maximaal 1 jaar voor aankoop geproduceerd mogen zijn lijkt mij.
Overigens heb ik wel ergens gelezen dat onafhankelijke organisaties de veroudering van helm materiaal in twijfel trekken. Een helm van 10 jaar oud, zou nog net zo veilig zijn als een helm van 1 maand oud.

3,669 Laatst bewerkt door chrisbakker (15-06-21 20:08:05)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

chrisbakker schreef:

La sportiva trailschoen bushido 2.
Goed advies ook .

De trailrun schoen la sportiva heeft zijn onbedoelde kwaliteit bewezen in de swimrun dit weekend in Gileppe. De bovenkant is een fijne ‘mesh ‘ die vlot opdroogt na uit het water te komen.
De schoen is zowel op harde rotsachtige ondergrond als op drassig terrein erg goed.
Aan grip geen gebrek.

De salomon speedcross 4 die ik ervoor gebruikte, was zeker goed maar bleef zwaarder na het zwemmen. Had ook veel grip.

De specifieke loper voor de la sportiva is de (trail)runner die een directe communicatie met schoen en grond wil. Geen ‘begeleiding van je afrol of afduw“. Gewoon een antwoord op je afzet.
Ik ben alvast fan. Hij loopt zelfs lekker op het gewone wegdek.

3,670

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Fijn dat ze bevallen!
Maakt veel uit he, of de schoen volzuigt of niet.
Ik heb de speedcross o.a. om die reden ook weer de deur uit gedaan.
Loop nu op de switchback van saucony.
Minder grof, maar voor trail en swimrun in nederland perfect.
Geen stof die zich volzuigt en moet zeggen dat de boasluiting ook een uitkomst is met water!

3,671

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Nog een helm bijgekocht, een Giro Vanquish heb er zo al eentje maar in het rood maar heb nog een witte bijgekocht. Vind het een comfortabele helm en het vizier werkt ook goed.

3,672

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik heb de Wahoo Elemnt Rival gekocht. Ik was op zoek naar een mooie vervanger voor mijn Garmin forerunner 35. Tot nu toe zeer tevreden mee en omdat ik al in de Wahoo app omgecing zit met de Kickr core en Elemnt Bolt is dit een top toevoeging. Ik weet dat hij minder kan dan de merken van de andere horloges maar de meeste functies zijn niet voor mij van toepassing. Tot nu toe vind ik het een aanrader voor triathleten die niet alle functies van de Garmins en Suunto's van deze wereld gebruiken.

3,673

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Maar weer eens een paar nieuwe schoenen. Mn groene Saucony triumphs waren al weer aan vervanging toe.

Zeer tevreden wel met dat merk na mn overstap vanaf Nike.

Nu gekozen voor de Saucony Endorphin Speed 2.

3,674

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

wilagro schreef:

....
Overigens heb ik wel ergens gelezen dat onafhankelijke organisaties de veroudering van helm materiaal in twijfel trekken. Een helm van 10 jaar oud, zou nog net zo veilig zijn als een helm van 1 maand oud.

Dat idee heb ik ook wel eens. Ik ben geen expert, maar voor hoever ik kan beoordelen is de body van die helmen, hetgeen de impact moet opvangen en dempen, gewoon van een vorm van EPS (Expanded PolyStyrene, in de volksmond piepschuim). Net als een motorhelm. Als je er geen gekke dingen mee doet, blijft dat heel lang goed. Het lijkt mij bijna onmogelijk om met enige nauwkeurigheid te bepalen hoe snel het materiaal verouderd, onder bij iedere gebruiker wisselende omstandigheden van blootstellen aan zon, hitte, vocht, zweet, stoten door gebruik, enzovoort... En hoeveel procent van zn sterkte moet het nog hebben om te voldoen?.... Ik zou als fabrikant een flinke slag om de arm houden als ik daar adviezen over zou geven... Plus dat mensen dan eerder weer een nieuwe helm kopen....tipisch gevalletje van "wij van WC eend adviseren WC eend" ??

Zelf recent de TT voorzien van nieuwe remmen, Ultegra velgremmen met Swisstop blokken voor carbon. Die Swisstop hebben berdere groeven in de blok, ze beweren dat dot zorgt voor betere koeling bij veel remmen zoals in afdalingen en betere remeigenschappen bij natte omstandigheden. Remt zoveel beter dan wat ik daarvoor had (eerste montage Tekto remmen) dat ik na 50 meter al bijna onderuit lag

3,675

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik heb contact gehad met Lazer, over de duur van de helm. Zij zeiden dat 4-5 jaar al lang achterhaald is en helmen echt langer mee kunnen tegenwoordig.
Het advies was wel deze donker te bewaren, daarom leveren zij er een zak bij en sommige merken een box.
Ik heb de helm uiteindelijk gehouden, omdat deze recenter niet is gemaakt in deze kleuren en omdat Lazer dus aangaf dat t geen probleem was.

Voordat jullie denken: zou ik ook zeggen, dan verkopen ze weer een helm... ik heb nog een ander aanbod gehad maar afgeslagen.