3,301

Re: prestaties van de dag

Jörgen schreef:
Maca944 schreef:
Jörgen schreef:

Gisteren mocht ik mee naar de teamcompetitie in Klazienaveen, als debutant en dan ook nog direct in de 2e divisie. Vooraf wist ik al dat ik daar niet voor de eerste plek zou strijden, de echte toppers waren echter verhinderd. De lol was er niet minder om.

Leuk, dan hebben we tegen elkaar geracet. Het lopen was behoorlijk zwaar met die zon, maar er was niemand die echt snel liep.

Ja ik heb je waarschijnlijk voorbij zien komen bij het fietsen. Je nieuwe fiets valt wel op!

Zo te zien moet ik je net voor het ingaan van het tweede fietsrondje in hebben gehaald. Anoniem rondpeddelen lukt niet meer met een P3X wink En mooi dat het je goed is vergaan!

3,302

Re: prestaties van de dag

Uit bed opgestaan om 5u10 vanmorgen.

Vandaag was het de Nisraman. Lange versie voor mij.
Het werd een r-b-b-r. Geen zwemmen in het meer.
Heel happy 'geraced', nou ja toch rustiger gestart en dan aangekeken.
Het was een vastgelegde Big training Day. beschouwde deze dag als de BTD, of liever nu : big try out day . Twijfelde wel om mee te doen.
Al bij al goed. Vooral de Mur de Maboge met 23% was pittig, maar de benen deden het goed.
Wel leuk waren de zéér technische steile stukken afdaling tijdens de MTB proef. (Doe ik graag).
Stevige hoogtemeters, in alle disciplines.

Op einde waren de benen niet leeg. Dat blijft nu het meeste bij. Ben wel blij.

3,303

Re: prestaties van de dag

Nisraman ook ooit eens meegedaan in het verleden en dat is idd geen makkelijk parcours daar.

3,304

Re: prestaties van de dag

Klinkt goed, chrisbakker, tenminste, ik neem aan dat het betekent dat je weer op de weg omhoog bent? Figuurlijk dan, letterlijk was het dat kennelijk ook, met die 23 % wink

3,305

Re: prestaties van de dag

Ja Louise,
Ik ben terug op de weg omhoog. Een aantal weken een beetje zwemmen, wandelen, stadsfiets , en dan rustig racefiets/mountainbike. Korte loopjes , Weinig trainingsuren.

3,306

Re: prestaties van de dag

chrisbakker schreef:

Ja Louise,
Ik ben terug op de weg omhoog. Een aantal weken een beetje zwemmen, wandelen, stadsfiets , en dan rustig racefiets/mountainbike. Korte loopjes , Weinig trainingsuren.

Mooi zo smile

3,307

Re: prestaties van de dag

Fijn Chris!
En ja, leuke wedstrijd...jammer dat hij door de weeks was, dat heeft me tegen gehouden om deel te nemen...

3,308 Laatst bewerkt door Louise (24-07-21 12:14:27)

Re: prestaties van de dag

Ik ben gister uit m'n slof geschoten op de fiets: 215 kilometer. Heen en weer naar Vlissingen, lunch bij m'n broer die daar woont. Het kwam donderdag op: manlief vrij, ik geen dringend werk, mooi weer... maar mijn voorstel was enkele reis met wind mee, en terug met de trein. Voor fiets in de trein moet je echter nu verplicht reserveren (sowieso sad ) en dat was zo'n gedoe dat Henk voorstelde: we kunnen ook terugfietsen.

Zo gezegd, zo gedaan. Maar dat was dus terug wel alles windkracht 4 pal tegen, onbeschut op de dammen en dijken - het waait daar bijna nooit zachtjes. Zelfs in zijn wiel was dat zwaar. De wind trok op de heenweg al merkbaar aan, maar we hebben 'm toch beduidend harder tegen gehad dan 's ochtends mee. Af en toe moet je eens gek doen wink

Ik heb het vorig jaar ook een keer gedaan, meer dan een half uur sneller, alleen maar bij veel gunstiger wind, en toen had ik er ook beter naartoe opgebouwd. Mijn langste afstand hiervoor was 120 kilometer! Voor mijn benen maakt dat niet eens zo veel uit, maar voor rug en handen wel.

Moe maar voldaan thuis. Vandaag rustdag!

Louise

3,309

Re: prestaties van de dag

Louise schreef:

Ik ben gister uit m'n slof geschoten op de fiets: 215 kilometer. Heen en weer naar Vlissingen, lunch bij m'n broer die daar woont.

Moe maar voldaan thuis. Vandaag rustdag!

Louise

Goed bezig. Aardig stukje zeg. Vooral onbedoeld. Dat zijn meestal wel de leukste ritten. Bij mij zijn het dan ook vaak de handen die het meest te verduren hebben.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

3,310

Re: prestaties van de dag

215km fietsen op één dag Louise? Dat noem ik een hele mooie long-day training. Top hoor!

3,311

Re: prestaties van de dag

Wow, diepe buiging, vooral die wind tegen terug...pfff wat knap!

3,312

Re: prestaties van de dag

Louise; Een hele mooie long training day! Idd leuk om te doen ifv een bezoekje. Met een doel erbij is het altijd een extraatje .

3,313 Laatst bewerkt door Louise (24-07-21 20:09:04)

Re: prestaties van de dag

Dank jullie wel! Ik zou het zelf trouwens geen training noemen, ik zat daar gister op de fiets nog over na te denken. Het doet wel een beetje wat op duurgebied natuurlijk, maar dat had ook met heel wat minder uren/kilometers/tegenwind gekund. Het is zo te eenmalig vooral. Wel positief voor m'n hoofd: fijn om te weten dat ik dit probleemloos aankan, en hierna is alles wat korter is 'maar' die afstand. Zo van: OD, 40 km? Lachertje wink

Voor mijn triathlonambities werkt zo'n uitspatting sowieso eerder averechts, want ik moet er toch wel fiks van herstellen en dat kost me een looptraining, terwijl ik toch al veel makkelijker fiets dan loop. Maar wat maakt het uit - het was gaaf!

Louise

3,314

Re: prestaties van de dag

Ik denk dat het niet alleen mentaal is dat je er voordeel van hebt dat je weet dat je het aankunt, ook fysiek helpt de muscle memory volgens mij best wel voor vrij lange duur. Inderdaad, dat je voor een 40k van een OD je hand niet omdraait, maar ook voor flink langere afstanden, en in situaties waarin je misschien nog minder getraind bent.
Petje af in ieder geval!

3,315

Re: prestaties van de dag

Dank, en ja, dat muscle memory heb ik sowieso wel op de fiets, denk ik, van in de loop der jaren vaker lange ritten en fietsvakanties enzo. Dat blijft ergens wel lang zitten inderdaad. Sowieso bouw ik lang fietsen makkelijk op, dat heeft daar vast ook mee te maken.

Ben inmiddels goed hersteld ook, dat ging lekker snel.

Louise

3,316 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (21-08-21 17:11:15)

Re: prestaties van de dag

Niet van vandaag, maar afgelopen zaterdag.

TLDR:

Axtri ging eindelijk door. Dik PR gezwommen. Naar behoren gefietst. Lopen viel zwaar tegen.

De uitgebreide versie:

Zaterdag 14 augustus 2021 was het dan eindelijk zover, de Aurlandsfjellet Extreme Triathlon (Axtri) in Noorwegen. Juist eerder die week, terwijl wij al in Denemarken onderweg waren, werd de eerste COVID besmetting in Aurland gemeld. Het werd toch nog even spannend, maar na overleg met de lokale autoriteiten, volgde donderdag het verlossende bericht: it giet aon.

Relaxte voorbereiding
Voorafgaand was er nog veel meer gezenuw, over reisadviezen, dichte grenzen en het gewoonlijke gestress over weersvoorspellingen. Ook op de vrijdag voor de wedstrijd bleken de startnummers nog niet gereed en hebben we ons best gedaan om vervoer terug vanaf de finish te organiseren. Uiteindelijk zelf maar de auto daar geparkeerd, de bus terug gepakt en om 19.00 in de avond kwam het bericht dat de startnummers, stickers, chip e.d. in T1 zouden klaarliggen, maar we wel even nog snel onze badmuts en inschrijving moesten komen regelen…
Al met al, ik ben nooit zo blij geweest dat ik ergens een start schot hoorde.

Zwem (1700 m, 17⁰C, 33:15, Strava: https://strava.app.link/YQ5hXXzcRib)
Ik stond om 08.00 te bibberen in de zogenaamde ‘laguna’, een klein stukje strand in de immense fjord van Aurland. Dat bibberen was vooral vanwege de zenuwen, het water was nog nooit zo warm geweest. We startten allemaal tegelijk, en ik kon lekker midden in de groep op de eerste boei (300 m recht vooruit) af. Wat ellebogen en benen geraakt, maar het ging er opvallend vriendelijk aan toe. Ook na de eerste boei kan ik in een groepje blijven, en probeer ik op iemands heupen te blijven. Nu maar hopen dat die de goede kant uit zwemt. Dat blijkt verrassend goed te gaan en de volgende boei is er in no-time. Nu keren en in een rechte lijn terug naar T1. Het wordt plaatselijk wat kouder en even ben ik bang voor kramp, maar ik kan lekker door blijven spetteren en begin mensen in te halen. Dit wordt een toptijd!

Ik kom voor mijn doen lekker vooraan het veld het water uit, en zet een dik PR neer. Het pak gaat makkelijk uit, ik droog wat af en trek fietsspul over mn trisuit aan. Ook Wouter verschijnt ondertussen uit het water. Komop!

Fietsen (98 km, 3100 hm, 5:55, Strava: https://strava.app.link/MFn8fSqcRib)
Up we go! De klim naar Aurlandsfjellet is 16 km a 8%. We hebben ‘m gelukkig donderdag met de auto verkend, en ik weet dat elk stijl stukje, het weer een beetje afzwakt. Ik word aan alle kanten ingehaald, maar kan steady naar boven peddelen en zelfs nog van het uitzicht genieten. Het uitzichtpunt is halverwege en even later kan je de top al zien liggen. Wat is het hier mooi! Wel verkrampt m’n onderrug flink, maar op souplesse trappen of even ontspannen is er hier niet bij.

Na 1h45 kom ik boven, dat is precies wat ik verwacht had. Nu nog dat plateau over, wanneer begint het afdalen? Bovenop begint het te regenen, of is het natte sneeuw? Windjammer aan, handschoenen even later ook, en maar doortrappen. De afdaling is echt niet te doen in die kou, ik zit te schudden op de fiets, m’n schouders zijn helemaal verkrampt, en toch blijven remmen en opletten. De koplopers komen me nu tegemoet, die zitten er dus niet eens extreem ver voor.

Beneden ben ik bang dat ze met moeten vangen, maar gelukkig kom ik zelfstandig tot stilstand. Eerst maar eens een reepje eten, anders kan ik beter gelijk stoppen. Ik tril zo, en m’n kaken zijn bevroren, maar het lukt toch. Hopelijk warm ik nog een beetje op op de weg naar boven, ik kan het allicht proberen.

Bah wat doet dat pijn, en deze klim is veel onregelmatiger, en zoveel minder mooi. Ik hoop dat ik nog binnen de cut-off tijd binnen kom, anders kan ik dat lopen wel vergeten. Dat wordt vanaf nu m’n enige doel, en ik zit de hele tijd te rekenen. Ook deze klim is gemiddeld 8%, maar er zitten veel kleine afdalingen in, dus dat schiet niet op. Een paar km voor de top staat er dan nog op de weg ‘here it really begins’ roll Die top is nooit te zien, dus hoop ik er elke bocht weer op. Ik stop twee keer om goed wat gelletjes binnen te krijgen, en haal desondanks nog mensen in, waaronder Wouter.

Op het plateau houd ik me telkens voor de gek dat het de laatste klim is. Het is nu niet meer zo koud als de heenweg, en ik hoop de afdaling naar Aurland beter door te komen. Als ik zo even reken, zit een tijd binnen de geplande 6 uur er zelfs nog in. Vliegen door de bochten, niet te veel risico nemen, en doortrappen naar T2. Lekker klein verzetje, dat doet m’n benen hopelijk goed.
In T2 kan ik eindelijk even naar de wc, en pak ik m’n looptasje. Voor een volgende keer zou ik hier ook droge sokken neerleggen.

Lopen (20 km, 1100 hm, 4:33, Strava: https://strava.app.link/lOFm5khcRib
De eerste vlakke km’s hobbel ik wat, en trek ik m’n sokken nog eens recht. Ik krijg het gelijk lekker warm. Daarna gaat het over op een hiking-pad, zogezegd het mooiste in Noorwegen. Dan maar wandelen, als ik stevig doorstap red ik dat prima in 3 uur en heb ik het beoogde groene shirt! Oef, wat is dit zwaar. Elke 3 km dan maar even pauze om een gelletje en wat te drinken in te nemen. Helaas is dat niet elk half uur, maar elke 40 minuten en ben ik elke keer als ik op m’n horloge kijk maar 100 m verder. Dit slaat echt nergens op, misschien moet ik de Sunrise to Sunset ultra maar heel snel uit m’n hoofd zetten. Ik stuur Wouter een berichtje dat hij zich geen zorgen hoeft te maken als ie mij niet bij de finish ziet, ik kom er wel.
Daarna is het steeds meer afdalen, dan zal ik toch wel door kunnen lopen. Nope…

Het is klauteren over rotsen, losse keien en als er dan ergens een trail is, is het spekglad geworden door de regen. Wat een ellende dit joh. Toch maar rustig aan, want met een dubbelen beenbreuk gaan ze me hier nooit weg krijgen. Misschien had ik dit moeten trainen, of iig schoenen met enig profiel aan moeten trekken. Ik stap gestaag door, en wissel vloeken af met het zingen van ‘all I wanna do, is rock with you’ (https://www.youtube.com/watch?v=245wB93YzFk). Hoe kom ik hier nou weer aan, of beter, hoe kom ik er vanaf?

Ook de beloofde laatste km’s zijn wel vlak, maar niet te lopen. Ik ploeter maar wat naar de finish, en kom daar uiteindelijk als aller-aller-langzaamste aan. Helaas niet als allerlaatste, rode lantaarn had me nog wel glorieus geleken.

Ik baal vooral, maar mag nu wel lekker m’n zweterige pak uit en wat warms eten. Het is goed zo.

3,317

Re: prestaties van de dag

Mooi verslag en toch maar weer mooi gedaan! Lijkt me mooie belevenis.

3,318

Re: prestaties van de dag

Ja, het is vooral heel vet om meegemaakt te hebben. En voor het fietsen hard getraind en dat dat dan ook lukt, heel mooi!

Jammer dat lopen het laatste is, dat blijft dan toch hangen big_smile

Deze vorm doortrekken naar Ironman Barca. Daar hebben ze tenminste vlak asfalt en een fijne boulevard! Maar misschien vind ik dat dan wel weer heel saai wink

3,319

Re: prestaties van de dag

Stoer hoor, klinkt zeker als bijzondere belevenis!

3,320

Re: prestaties van de dag

Heel mooi! vooral in zo een fjord. En dan je prestatie! Ik vermoed dat het lopen inderdaad een uitdaging op zich is! Netjes hoor, goed gedaan. En dan je hoogtemeters tjonge...

3,321 Laatst bewerkt door Jörgen (13-09-21 11:14:57)

Re: prestaties van de dag

Gisteren was het dan eindelijk zo ver, m'n eerste halve triatlon en dan meteen in het Mekka van de triathlon in NL: Almere. Eigenlijk zou ik vorig jaar al een halve doen, maar  toen gingen de wedstrijden één voor één niet door.

De voorbereiding was soepel verlopen, ik voelde me de afgelopen weken erg fit. Helaas een paar dagen voor de start toch nog een verkoudheidje opgelopen (bij een feestje?), waardoor het vertrouwen in de voorbereiding kort voor de start toch een klein deukje opliep...

Zwemmen ging ontspannen, ik zie het zwemmen altijd als een soort warming up. Helaas geen voeten kunnen vinden om te volgen, er werd in derde startgroep ook niet zo hard gezwommen. Ik deed er 39 minuten over.

Het fietsen over de dijk was heerlijk ontspannen met een windje in de rug. Terug door de polder was de wind goed te voelen, het plan was om de beentjes in dit deel te sparen. Omdat ik laat was gestart haalde ik evengoed voldoende fietsers in om de moraal hoog te houden. In 2:41 zat m'n rondje door de polder erop.

Van een eerdere training wist ik dat het lopen het zwaarste onderdeel zou worden, dus ik probeerde rustig te starten. Omdat ik op de fiets (te) goed had gedronken en gegeten begon ik met een aardige klotsbuik. Gelukkig werd dat na een paar kilometer minder en kwam ik lekker in m'n ritme.  Er stond gelukkig wat publiek langs de route waaronder twee man van de vereniging, heel fijn om aangemoedigd te worden als je net begint te denken: waarom vind ik dit ook alweer leuk? Uiteindelijk toch wat verval maar netjes uit kunnen lopen (1:52).

Al met al tevreden met m'n tijd. M'n horloge kwam tot 5:22 (incl. twee lange wissels), de organisatie maakte er 5:23 van.

Organisatie was top en heel fijn om na afloop even te kunnen douchen en eten. Vooral de zoute bouillon was heerlijk na al die zoetigheid.

Op naar de volgende!

3,322

Re: prestaties van de dag

Vandaag verst ooit gezwommen! Ruim 5 km, dus sowieso een PR.

Ik was op zoek naar leuke zwemtochten als training en deze was ook nog om geld in te zamelen voor onderzoek naar ALS. Kwam niet zo goed uit, ivm Bilzen111 morgen, maar wel besloten om van start te gaan en dan maar lekker rustig aan te doen.

Dacht dat ik erg langzaam ging, maar de rest van het veld was gewoon erg snel. Ging sneller dan de bedoeling en had ook op de 3.8 wel een PR geweest.

Heerlijk om zo vertrouwen te tanken!

3,323 Laatst bewerkt door Jörgen (11-09-21 22:32:08)

Re: prestaties van de dag

@linda Mooie zwemprestatie, zoiets lijkt ook nog wel eens leuk om te doen.

Gelukkig hoef je morgen maar één kilometer te zwemmen. wink

3,324

Re: prestaties van de dag

Geen prestatie van de dag, maar van 25 dagen (2-26 september) die ik hier maar meld: 1878 kilometer gefietst, zo dicht mogelijk langs de randjes van Nederland (kusten en grenzen). Geweldige vakantie gehad! Erg leuke route en enorme mazzel gehad met al dat mooie weer.

Voor wie het leuk vindt, ons 'journaal' (kaart + foto's + verhaaltjes) staat online: https://www.polarsteps.com/LouiseCornel … -nederland

Ik ga zo de verhalen van de afgelopen tijd lezen, er waren veel wedstrijden natuurlijk en ik heb via Strava wel wat meegekregen maar de rest niet, ik ben benieuwd hoe het jullie is vergaan.

Louise

3,325

Re: prestaties van de dag

Wat een leuke website om zo terug te lezen! En wat hebben jullie het inderdaad getroffen met het weer, je zal zo'n tijd in de regen moeten doorbrengen. En je zonne-panelen werken zo ook beter wink

Hadden jullie de route vantevoren helemaal gepland?