1

Onderwerp: Supersapiens

Ik vind het nogal raar dat er over dit nog geen topic opgestart is aangezien het toch al even gebruikt word door veel topatleten, in de Tour is het niet toegestaan en UCI wil het verbieden benieuwd naar jullie reacties hierover. In triatlon word het momenteel heel veel gebruikt zowel door toppers als recreanten. https://www.supersapiens.com/en-EN/

2 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (14-07-21 12:52:26)

Re: Supersapiens

Even snel een blik geworpen. Maar 'glucose visibility' en samenwerking met Garmin, dus het is een sensor?
Waarom zou je die verbieden?

3

Re: Supersapiens

De Jumbo Visma ploeg werkt ermee en mag het momenteel in de Tour niet gebruiken; kan het artikel niet terugvinden maar als ik het nog eens tegenkom plak ik het.

4

Re: Supersapiens

"wordt het heel veel gebruikt"

Wat is heel veel? Ik heb er zondag bij de triathlon in Rotterdam niemand mee gezien. En zelfs als je er iemand mee ziet is het van een afstand niet te beoordelen of iemand diabetespatiënt is of dit voor zijn of haar training gebruikt.

5

Re: Supersapiens

LindaRotterdam schreef:

Waarom zou je die verbieden?

Omdat het als iets medisch gezien wordt, in elk geval in de VS. En dat is omdat je een gaatje in je huid moet prikken voor de sensor en omdat het interpreteren van de gegevens en er praktische conclusies uit trekken voor je voeding grote deskundigheid vergt. Dus daar heb je een expert bij nodig en/of je moet je er zelf serieus in verdiepen.

Ik vind het om die beide redenen twijfelachtig, en sowieso heb ik al eerder hier m'n scepsis geuit bij steeds meer gaan meten, rekenen en controleren. Hierbij denk ik ook: het is maar een hobby, he, van ons... Oja, en het is ook fors aan de prijs: abonnement kost € 129 per vier weken.

Dit is er een uitgebreide review van: https://www.cyclingnews.com/reviews/sup … rformance/

Louise

6

Re: Supersapiens

Frodeno gebruikt het ook zie ik net.

7

Re: Supersapiens

ronnyke schreef:

Frodeno gebruikt het ook zie ik net.

Die kan het komende weekend wel gebruiken denk ik.

Je moet sneller dan de klos zijn.

8

Re: Supersapiens

mcguyver schreef:
ronnyke schreef:

Frodeno gebruikt het ook zie ik net.

Die kan het komende weekend wel gebruiken denk ik.

Hij zal toch zeker wel lachend en met al zn vingers in de neus Sanders voorbij zwemmen om hem daarna nooit meer te zien tot de finish.

9

Re: Supersapiens

Misschien dat ie hem langzaam dichterbij laat komen op de fiets, om dan hard van hem weg te lopen vanuit T2.
Sanders zei wel dat hij niet diep gegaan was in Coeur d'Alene, maar ik moet nog maar zien of hij daar echt van hersteld is. Hij is daar wel helemaal ingestort, stond te kotsen en kon letterlijk niet meer hardlopen. Herstellen naar 90-95% kan vrij snel gaan, maar ben benieuwd of hij echt weer helemaal 100% is. Wel erg tof dat hij gewoon naar Europa komt om speciaal tegen Frodeno te racen, omdat hij dat gewoon graag wilt. Naar mijn mening ook erg tof hoe hij zijn hele aanpak altijd deelt.

10 Laatst bewerkt door ronnyke (15-07-21 21:17:59)

Re: Supersapiens

Deze middag hadden ze het erover op Sporza; een oud renner die nu ploegleider is die zei dat er veel renners nu momenteel met dit bezig zijn om hun glucose niveaus zogezegd digitaal te monitoren maar dat het UCI dit niet wil toestaan in wedstrijden om geen Formule 1 situaties te creëren; nu weet ik niet wat daar mee bedoeld word maar tja...

11

Re: Supersapiens

ronnyke schreef:

Deze middag hadden ze het erover op Sporza; een oud renner die nu ploegleider is die zei dat er veel renners nu momenteel met dit bezig zijn om hun glucose niveaus zogezegd digitaal te monitoren maar dat het UCI dit niet wil toestaan in wedstrijden om geen Formule 1 situaties te creëren; nu weet ik niet wat daar mee bedoeld word maar tja...

Misschien om voor de minder rijke ploegen alles nog een beetje betaalbaar te houden?