901

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

TriRotterdam per 11 juli zou nog steeds door moeten gaan. Ik heb in ieder geval alvast een klein appartementje geboekt via AirBnB.

Hoop zeer vurig dat hij doorgaat. Heb ontzettend veel zin in een wedstrijd en de vorm lijkt prima te zijn, zeker voor een olympische afstand. Voor de halve van Maastricht per 1 augustus moeten nog de laatste puntjes op het duurvermogen worden gezet.

902

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Deze week is het bericht gekomen dat de Frysman op 3 juli door zal gaan (ervan uitgaande dat de versoepelingen op 30 juni doorgaan). Over 4 weken dus de eerste race sinds lange tijd, ik heb er zin in!

903

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ja inderdaad en het was wel een verrassing vanochtend. Had er niet helemaal op gerekend maar ik doe mee!
Mijn eerste hele triatlon dus ik ben heel benieuwd.

904

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Frysman is eigenlijk wel zowiezo een corona proof wedstrijd :-) daar worden eigenlijk nauwelijks of geen groepjes gevormd.

905

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ja, supernieuws!!
Mijn beste vriendin start hem, dus ik gaop de fiets erheen (110km).

Ik zal jullie ook aanmoedigen, geef tzt je startnr even door smile

906

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Prima. Zal ik doen.

907

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Gaat je wedstrijd eindelijk door, blijven alleen de kleurencodes op oranje staan en kan/mag je er niet heen

Grmbl ....
D.

908

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Welke wedstrijd is het? Voor IM Bolton ziet het er ook niet goed uit zie ik met de stijgende besmettingen in het UK.

909 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (17-06-21 14:09:04)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Duiksmurf schreef:

Gaat je wedstrijd eindelijk door, blijven alleen de kleurencodes op oranje staan en kan/mag je er niet heen

Grmbl ....
D.

Als je kan thuiswerken is het wel een optie. Kost het je alleen 5 dagen quarantaine en een PCR test.

Vind het totaal onvoorspelbaar wanneer landen op geel of terug naar oranje gaan. Vervelend om daar je vakantie of triathlon plannen op te baseren.

910 Laatst bewerkt door Duiksmurf (17-06-21 16:28:48)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

LindaRotterdam schreef:
Duiksmurf schreef:

Gaat je wedstrijd eindelijk door, blijven alleen de kleurencodes op oranje staan en kan/mag je er niet heen

Grmbl ....
D.

Als je kan thuiswerken is het wel een optie. Kost het je alleen 5 dagen quarantaine en een PCR test.

Vind het totaal onvoorspelbaar wanneer landen op geel of terug naar oranje gaan. Vervelend om daar je vakantie of triathlon plannen op te baseren.

Wij staan daar ook op oranje, dus ik moet ook daar in quarantaine (en twee keer testen), nou kan ik ook daar wel thuiswerken, maar qua kosten (hotel en verblijf) gaat dat wat uit de hand lopen.

Grtz
D.

911

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Bolton heeft dan toch groen licht gekregen dat is positief, weet niet of er van onze groep daar starten de meeste zitten dan in Lanzarote denk ik?

912

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Oei, oei, oei...

Overweging om evenementen te cancelen door de snel oplopende corona besmettingen. Ik hoop van harte dat de enkele triathlons die doorgaan buiten schot blijven.

913

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Was te verwachten, ik denk dat ik IM Barcelona ook op mijn buik mag schrijven en het ergste is is de 2eX dus ben ik ook mijn geld kwijt deze keer.

914

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Net bericht dat de Branderszwemtocht in Schiedam in september dit jaar niet doorgaat. Ze schuiven het op de nieuwe overheidsmaatregelen voor de evenementensector, dat komt wat voorbarig over, maar ik snap het ook wel weer: ze hebben vorig jaar de ellende gehad dat de gemeente na de eerste startserie de rest verbood. Dat was mijn meest katerige annuleringservaring tot nu toe, wij kwamen net aan en zagen die eerste starters zwemmen. Ik snap wel dat ze nu geen risico willen nemen. Inschrijving schuift nog een jaar door.

Louise

915 Laatst bewerkt door Louise (16-07-21 12:25:11)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Triathlon Hoeksche Waard (voorheen Binnenmaas) zou dit jaar sowieso een zwemloop worden vanwege wegwerkzaamheden, en nu is de zwemloop (eind augustus) ook al geannuleerd. Het animo viel tot nu toe nogal tegen, weinig voorinschrijvers tot nu toe, en de gemeente stelde dusdanige corona-eisen dat de organisatie het niet meer zag zitten: financiële risico te groot.

Het valt me sowieso op dat het aantal inschrijvingen voor wedstrijden in augustus/september soms nog heel laag is, veel lager dan andere jaren. Mensen zijn kennelijk heel voorzichtig/terughoudend? Kan ik me wel voorstellen, maar het kan dus wel consequenties hebben.

Ik had me ook nog niet ingeschreven, maar was dat wel van plan. Ik had daar geen haast mee gemaakt omdat ik had gezien dat er nog zat plek was, dus ik twijfelde nog rustig even door over de afstand. Nouja, dat hoeft dus niet meer. Maar wel jammer.

Louise

916

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Vroomshoop ook gecanceld :-(

917

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Daar was de FD al afgelast nu dus alles?

918

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

ronnyke schreef:

Daar was de FD al afgelast nu dus alles?

Yep alles helaas...

919

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik denk dat het aantal inschrijvingen tegenvalt omdat het aanbod te groot is.
Alles van een normaal heel seizoen zit nu geconcentreerd in pakweg 6 weken.
Ik heb in september elk weekend een wedstrijd.
Zou dolgraag nog meer wedstrijden doen, maar kwa data kan dat gewoon niet.
Jammer dat het tot gevolg heeft dat wedstrijden helemaal niet door gaan...

920

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Bwa als ik nu nog alles kan doen heb ik 4 wedstrijden gedaan dit jaar en dat is meer dan genoeg voor mij. Al een beetje aan het uitkijken voor 2022 want daar ben ik intussen al voor 2 ingeschreven die overgezet zijn van dit jaar :-)

921

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ironman Wales ook afgelast voor 2021

922

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Hedcandy schreef:

Ik denk dat het aantal inschrijvingen tegenvalt omdat het aanbod te groot is.
Alles van een normaal heel seizoen zit nu geconcentreerd in pakweg 6 weken.
Ik heb in september elk weekend een wedstrijd.
Zou dolgraag nog meer wedstrijden doen, maar kwa data kan dat gewoon niet.
Jammer dat het tot gevolg heeft dat wedstrijden helemaal niet door gaan...

Oja, dat is ook zo natuurlijk, daar had ik niet bij stilgestaan. Het geldt voor mezelf niet: wat er was doorgeschoven, is nog een jaar opgeschoven of helemaal geannuleerd. En verder was ik terughoudend geweest met nieuwe inschrijvingen voor dit jaar, dat ben ik pas gaan doen toen het er wat beter uit ging zien. Voor zover dat ging, want er gaat dus alsnog veel niet door wat ik op het oog had. Ik heb er nog 2 op het programma voor augustus, ik ben benieuwd.

Maar jammer inderdaad voor de wedstrijden die daarom niet door kunnen gaan. Ik heb het donkerbruine vermoeden dat dat vooral de kleine, niet-commerciële zullen zijn...

Louise

923

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Zie ook net dat IM Hamburg enkel gevaccineerde atleten zou willen toelaten; ik heb het nog voorspeld en niemand wilde het geloven :-) https://www.tri2b.com/triathlonnews/det … 54Akdy1dXU

924 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (05-08-21 08:14:43)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Nevermind, ik lees te snel.

Het zijn nog geruchten, maar inderdaad staat er zoiets in het bericht naar waar verwezen wordt:
"Fest steht, dass an den Massenevents Cyclassics, Ironman, Marathon und Triathlon nur vollständig geimpfte Menschen teilnehmen dürfen. Hamburg ist hier strikter als andere Kommunen, in denen zum Teil auch Genesene und Getestete an den Start gehen dürfen."

Ben wel benieuwd hoe ze dat gaan regelen, want het 'corona-paspoort', de QR code  die in de hele EU gebruikt wordt, maakt geen onderscheid tussen de reden van je bewijs (recente test of genezing).

925

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Duitsland wil echt wel drastische maatregelen nemen, kwam gisteren op het nieuws, geen café, restaurant en zelfs niet meer naar de kapper als je niet gevaccineerd bent daar dus zou me niet verbazen dat sportevenementen daar ook bijzijn.