326

Re: Planning 2021

Ik zag in de deelnemersinformatie dat je een QR code van Coronacheck moet kunnen laten zien, dus van een negatieve test òf volledige vaccinatie.

Ik wilde me vandaag inschrijven voor last-minute deelname aan Tri Rotterdam, maar zit nu met mijn voet omhoog. Vanmiddag stapte ik van een afstapje van 5cm en heb mijn enkel flink verstuikt.
Blij dat ik me nog niet had ingeschreven!

327

Re: Planning 2021

Louise schreef:
Laris schreef:

En tegenstrijdig met eerdere berichtgeving dat volledige vaccinatie voldoende is...heb ze net gemaild. Geen idee of ik morgen nog kan testen en ik start zaterdag (volledig gevaccineerd btw)

Is dat niet met de coronacheck-app/testen voor toegang dan? Dat zou helemaal absurd zijn.

Louise

Ja inderdaad dus met testenvoortoegang! Ik ga er zaterdag gewoon heen met mijn coronachecker qr-code. Als het nog doorgaat...

328

Re: Planning 2021

Ah, okee, ik dacht al... als ze nou allemaal hun eigen testdingetjes en regeltjes gaan zitten verzinnen...

Louise

329

Re: Planning 2021

Louise schreef:

Ah, okee, ik dacht al... als ze nou allemaal hun eigen testdingetjes en regeltjes gaan zitten verzinnen...

Louise

Net bericht dat volledig gevaccineerd ook toegang geeft; ik merk dat het mij wel lichte stress geeft zulke onduidelijke berichtgeving. Dat icm met anderhalf jaar geen wedstrijd geeft wat extra wedstrijdspanning laten we maar zeggen...

330 Laatst bewerkt door Macer (09-07-21 11:15:23)

Re: Planning 2021

Dit zijn toch gewoon de algemeen geldende landelijke regels, groen vinkje in de corona app is toegang tot een evenement..
We kunnen het met z'n allen ook moeilijker en onduidelijker maken dat het is.

Als de test of een groen vinkje hetgeen is waardoor de wedstrijden weer door kunnen gaan het enige is, heb ik het er wel voor over.

Ik verwacht niet dat ze snel dit soort evenementen weer gaan verbieden. Meer de clubs en discotheken lijken me het grootste probleem.

331

Re: Planning 2021

Geen publiek meer welkom bij TriRotterdam, wat jammer is, maar gelukkig gaat de wedstrijd wel door. Het is door het compacte parcours juist een leuke wedstrijd voor publiek. Maar helaas....

Macer schreef:

Dit zijn toch gewoon de algemeen geldende landelijke regels, groen vinkje in de corona app is toegang tot een evenement..
We kunnen het met z'n allen ook moeilijker en onduidelijker maken dat het is.

Omdat schriftelijke communicatie mijn vak is, heb ik me er gister een beetje in verdiept: om te zien dat je je als gevaccineerde niet hoeft te laten testen, moet je wel verdraaid goed lezen. Het schrééuwt testen-testen-testen in knalrood, en dan staat er één zinnetje onder, samen met een heleboel andere bullets, allemaal in kleine, grijze lettertjes: hoeft niet als je gevaccineerd ben. En goed lezen, dat doen de meeste mensen niet. Dus als je het niet sowieso al wist, is het bepaald niet duidelijk gecommuniceerd.

(Het is trouwens geen groen vinkje, hè, maar een QR-code.)

Louise

332

Re: Planning 2021

Trilen schreef:

Afgelopen zondag was de Challenge Walchsee (net over de grens in Oostenrijk) en dit is een samenvatting. Een volledig race report komt op m'n webblog ironlen.com en inmiddels staan al wat foto's op m'n instagram https://www.instagram.com/iron_lenni/.

Een uitgebreide race report is klaar en te lezen op m'n webblog: ironlen.com

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

333 Laatst bewerkt door Louise (13-07-21 12:27:16)

Re: Planning 2021

(verkeerde topic, even verplaatst)

334 Laatst bewerkt door Bas (15-07-21 20:00:44)

Re: Planning 2021

Krijg zojuist een mail dat Ironman 70.3 Maastricht doorgaat. Maar die mail focust op Corona. Ik kan me toch niet echt voorstellen dat er over 2 weken in de Maas kan worden gezwommen !?

335

Re: Planning 2021

Daar vrees ik ook voor, als je de beelden ziet van de Limburg tjonge... heb echt wel te doen met die mensen daar. Hier in Belgie inmiddels al 12 doden.

336

Re: Planning 2021

Ik ben momenteel op fietsvakantie en zit vast (vlakbij Echternach) vanwege de overstromingen.
Maar de verwachting is dat het morgen of overmorgen weer genoeg is gezakt.
Over 2 weken is er echt al een hoop verandert hoor, dus ik snap wel dat ze inzetten op het doorgaan vd wedstrijd (en anders r-b-r?)

Ik maak het overigens goed, heel heftig om er zo in te zitten en het verdriet en de verslagenheid te voelen.
Bizar dat hele campings hier in 1 nacht zijn weggevaagd, midden in de nacht het evacuatie alarm. Wij zaten goddank al in een hotel ipv te kamperen omdat het zo regende, en kunnen hier nog even blijven.

337

Re: Planning 2021

Vreselijke beelden in Duitsland , Nederland en België .
Wat een watergeweld .

Gelukkig zitten jullie veilig Hedcandy ...ik zag je foto,s op FB ...

338

Re: Planning 2021

Bas schreef:

Krijg zojuist een mail dat Ironman 70.3 Maastricht doorgaat. Maar die mail focust op Corona. Ik kan me toch niet echt voorstellen dat er over 2 weken in de Maas kan worden gezwommen !?

Ja hoor, de rotzooi spoelt snel weg nu. En het niveau zakt ook snel.

Je moet sneller dan de klos zijn.

339

Re: Planning 2021

Ik denk dat het zwemmen niet het grootste probleem zal zijn over 2 weken. Het water in de Maas zal dan wel weer op een redelijk niveau zijn.
Grotere uitdaging lijken mij de wegen. Zullen ze die op orde hebben dan? Hoe komen de bruggen hier uit.
Maar verder natuurlijk echt op dit moment vreselijk wat moeder natuur teweeg heeft gebracht.

340

Re: Planning 2021

wilagro schreef:

Ik denk dat het zwemmen niet het grootste probleem zal zijn over 2 weken. Het water in de Maas zal dan wel weer op een redelijk niveau zijn.
Grotere uitdaging lijken mij de wegen. Zullen ze die op orde hebben dan? Hoe komen de bruggen hier uit.
Maar verder natuurlijk echt op dit moment vreselijk wat moeder natuur teweeg heeft gebracht.

De wegen zijn ok hier in het heuvelland. Die kunnen wel tegen een stroompje water. Ik heb niemand horen klagen na verkenningsrondjes dit weekend.

Voor het zwemmen hebben ze sowieso de lokatie van vorig jaar achter de hand (waar de 043 triathlon vorige week is gehouden), dan zwem je in een grindgat, dus geen problemen met stroming en afval. Met name dat afval is echt bizar hoeveel spullen/troep er allemaal is weggespoeld.

341

Re: Planning 2021

Fijn om te horen... Al zijn er daar natuurlijk veel belangrijkere zaken dan een paar mafkezen die een triathlon gaan doen :-)

Ik had vooral problemen verwacht langs het Julianakanaal waar de dijkdoorbraak was afgelopen weekend.. Ik dacht dat het parcours daarlangs ging.

342

Re: Planning 2021

Macer schreef:

Fijn om te horen... Al zijn er daar natuurlijk veel belangrijkere zaken dan een paar mafkezen die een triathlon gaan doen :-)

Ik had vooral problemen verwacht langs het Julianakanaal waar de dijkdoorbraak was afgelopen weekend.. Ik dacht dat het parcours daarlangs ging.

Ahh zo, daar had ik niet aan gedacht.. Ik weet even niet waar dat gat precies zit, maar op de meeste plaatsen zijn er wel eenvoudige alternatieven te bedenken. Worst case kunnen ze twee rondjes van de IM5150 doen. Dan blijf je in het heuvelland. En bij Maastricht zelf. Niet ideaal met 1500 atleten, maar kan wel.

343

Re: Planning 2021

Ik zou dat weekend toevallig ook naar Limburg gaan om wat heuvels te fietsen. Maar mijn hotel in Slenaken wordt net geannuleerd, hoorde inderdaad op het nieuws dat daar veel waterschade was.

Twijfel nu om wat anders te boeken. Kans is dus ook groot dat veel routes afgesloten zijn?

344

Re: Planning 2021

LindaRotterdam schreef:

Ik zou dat weekend toevallig ook naar Limburg gaan om wat heuvels te fietsen. Maar mijn hotel in Slenaken wordt net geannuleerd, hoorde inderdaad op het nieuws dat daar veel waterschade was.

Twijfel nu om wat anders te boeken. Kans is dus ook groot dat veel routes afgesloten zijn?

Alle wegen zijn open, misschien wat van die miniweggetjes die dicht zijn (denk aan de beklimming van de Gulperberg uit Partij (is een voorbeeld, ik weet niet of het feitelijk zo is)..

Als je naar Slenaken wil, kijk eens naar het NH hotel bovenop de Loorberg, of de hotels aan de Eperheide kant. De ligging laat me denken dat het geen probleem mag zijn qua water en wel ideaal gelegen.

Zolang je geen ramptoerist speelt denk ik dat ze blij zijn in de regio met alle toerisme omzet.. (aanname, geen feit smile)

345

Re: Planning 2021

Volgens NU.nl zijn toeristen weet van harte welkom in heel Limburg.

346

Re: Planning 2021

Ik hoorde t ook op de radio. De VVV gaat t zelfs promoten. Ook in Valkenburg willen ze je  graag hebben op de drogere delen...

347

Re: Planning 2021

Vanzella schreef:

Als je naar Slenaken wil, kijk eens naar het NH hotel bovenop de Loorberg, of de hotels aan de Eperheide kant. De ligging laat me denken dat het geen probleem mag zijn qua water en wel ideaal gelegen.

Zolang je geen ramptoerist speelt denk ik dat ze blij zijn in de regio met alle toerisme omzet.. (aanname, geen feit smile)

Thanks! Volgensmij is dat nu een Best Western, ik ben er wel eens langs gefietst. Die hebben we gelijk maar geboekt.
Inderdaad de lokale horeca daar maar eens sponsoren wink

348

Re: Planning 2021

De rest van mijn triathlon seizoen heb ik bevestigd: 8 augustus Ironman 70.3 Gdynia, 29 augustus Challenge The Championship Samorin en als afsluiter 26 september Ironman 70.3 Hoorn smile
Ik heb er zin in al moet ik nog even een beetje voorzichtig zijn na het herstel van een pijnlijke knie en schouder...

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

349

Re: Planning 2021

Bij mij is het vooralsnog:

14/08 Axtri & vakantie Noorwegen
05/09 Teamcompetitie
12/09 Bilzen 111
26/09 Triathlon Alphen a/d Rijn (sprint)
03/10 Ironman Barcelona
27/11 Driebruggen Ultra


Axtri is al over 3 weken, het lijkt er dus op dat er eindelijk een wedstrijd doorgaat yikes

350 Laatst bewerkt door Jörgen (21-07-21 11:59:45)

Re: Planning 2021

Hier nog maar een bescheiden lijstje:
21/8 Kwartje Anna Pauwlona
10/9 Almere halve afstand

Eerste wedstrijdje al wel achter de rug, de teamcompetitie in Klazienaveen. Heel fijn om weer te kunnen racen, goed voor de moraal.

Ik hoop overigens dat we in de herfst en winter wel weer gewoon alle loopjes kunnen doen.

NB. Zodra iedereen de kans heeft gehad om gevaccineerd te worden is het wat mij betreft overigens wel klaar met alle beperkingen. Uiteindelijk wordt het toch een endemische ziekte.