3,301

Re: prestaties van de dag

Jörgen schreef:
Maca944 schreef:
Jörgen schreef:

Gisteren mocht ik mee naar de teamcompetitie in Klazienaveen, als debutant en dan ook nog direct in de 2e divisie. Vooraf wist ik al dat ik daar niet voor de eerste plek zou strijden, de echte toppers waren echter verhinderd. De lol was er niet minder om.

Leuk, dan hebben we tegen elkaar geracet. Het lopen was behoorlijk zwaar met die zon, maar er was niemand die echt snel liep.

Ja ik heb je waarschijnlijk voorbij zien komen bij het fietsen. Je nieuwe fiets valt wel op!

Zo te zien moet ik je net voor het ingaan van het tweede fietsrondje in hebben gehaald. Anoniem rondpeddelen lukt niet meer met een P3X wink En mooi dat het je goed is vergaan!

3,302

Uit bed opgestaan om 5u10 vanmorgen.

Vandaag was het de Nisraman. Lange versie voor mij.
Het werd een r-b-b-r. Geen zwemmen in het meer.
Heel happy 'geraced', nou ja toch rustiger gestart en dan aangekeken.
Het was een vastgelegde Big training Day. beschouwde deze dag als de BTD, of liever nu : big try out day . Twijfelde wel om mee te doen.
Al bij al goed. Vooral de Mur de Maboge met 23% was pittig, maar de benen deden het goed.
Wel leuk waren de zéér technische steile stukken afdaling tijdens de MTB proef. (Doe ik graag).
Stevige hoogtemeters, in alle disciplines.

Op einde waren de benen niet leeg. Dat blijft nu het meeste bij. Ben wel blij.

3,303

Nisraman ook ooit eens meegedaan in het verleden en dat is idd geen makkelijk parcours daar.

3,304

Klinkt goed, chrisbakker, tenminste, ik neem aan dat het betekent dat je weer op de weg omhoog bent? Figuurlijk dan, letterlijk was het dat kennelijk ook, met die 23 % wink

Weblog over hoe ik op m'n 50e Ironman werd: http://www.delftweg9.nl/triathlon/

3,305

Ja Louise,
Ik ben terug op de weg omhoog. Een aantal weken een beetje zwemmen, wandelen, stadsfiets , en dan rustig racefiets/mountainbike. Korte loopjes , Weinig trainingsuren.

3,306

chrisbakker schreef:

Ja Louise,
Ik ben terug op de weg omhoog. Een aantal weken een beetje zwemmen, wandelen, stadsfiets , en dan rustig racefiets/mountainbike. Korte loopjes , Weinig trainingsuren.

Mooi zo smile

3,307

Fijn Chris!
En ja, leuke wedstrijd...jammer dat hij door de weeks was, dat heeft me tegen gehouden om deel te nemen...

3,308 Laatst bewerkt door Louise (24-07-21 12:14:27)

Ik ben gister uit m'n slof geschoten op de fiets: 215 kilometer. Heen en weer naar Vlissingen, lunch bij m'n broer die daar woont. Het kwam donderdag op: manlief vrij, ik geen dringend werk, mooi weer... maar mijn voorstel was enkele reis met wind mee, en terug met de trein. Voor fiets in de trein moet je echter nu verplicht reserveren (sowieso sad ) en dat was zo'n gedoe dat Henk voorstelde: we kunnen ook terugfietsen.

Zo gezegd, zo gedaan. Maar dat was dus terug wel alles windkracht 4 pal tegen, onbeschut op de dammen en dijken - het waait daar bijna nooit zachtjes. Zelfs in zijn wiel was dat zwaar. De wind trok op de heenweg al merkbaar aan, maar we hebben 'm toch beduidend harder tegen gehad dan 's ochtends mee. Af en toe moet je eens gek doen wink

Ik heb het vorig jaar ook een keer gedaan, meer dan een half uur sneller, alleen maar bij veel gunstiger wind, en toen had ik er ook beter naartoe opgebouwd. Mijn langste afstand hiervoor was 120 kilometer! Voor mijn benen maakt dat niet eens zo veel uit, maar voor rug en handen wel.

Moe maar voldaan thuis. Vandaag rustdag!

Louise

3,309

Louise schreef:

Ik ben gister uit m'n slof geschoten op de fiets: 215 kilometer. Heen en weer naar Vlissingen, lunch bij m'n broer die daar woont.

Moe maar voldaan thuis. Vandaag rustdag!

Louise

Goed bezig. Aardig stukje zeg. Vooral onbedoeld. Dat zijn meestal wel de leukste ritten. Bij mij zijn het dan ook vaak de handen die het meest te verduren hebben.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

3,310

215km fietsen op één dag Louise? Dat noem ik een hele mooie long-day training. Top hoor!

3,311

Wow, diepe buiging, vooral die wind tegen terug...pfff wat knap!

3,312

Louise; Een hele mooie long training day! Idd leuk om te doen ifv een bezoekje. Met een doel erbij is het altijd een extraatje .

3,313 Laatst bewerkt door Louise (24-07-21 20:09:04)

Dank jullie wel! Ik zou het zelf trouwens geen training noemen, ik zat daar gister op de fiets nog over na te denken. Het doet wel een beetje wat op duurgebied natuurlijk, maar dat had ook met heel wat minder uren/kilometers/tegenwind gekund. Het is zo te eenmalig vooral. Wel positief voor m'n hoofd: fijn om te weten dat ik dit probleemloos aankan, en hierna is alles wat korter is 'maar' die afstand. Zo van: OD, 40 km? Lachertje wink

Voor mijn triathlonambities werkt zo'n uitspatting sowieso eerder averechts, want ik moet er toch wel fiks van herstellen en dat kost me een looptraining, terwijl ik toch al veel makkelijker fiets dan loop. Maar wat maakt het uit - het was gaaf!

Louise

3,314

Ik denk dat het niet alleen mentaal is dat je er voordeel van hebt dat je weet dat je het aankunt, ook fysiek helpt de muscle memory volgens mij best wel voor vrij lange duur. Inderdaad, dat je voor een 40k van een OD je hand niet omdraait, maar ook voor flink langere afstanden, en in situaties waarin je misschien nog minder getraind bent.
Petje af in ieder geval!

3,315

Dank, en ja, dat muscle memory heb ik sowieso wel op de fiets, denk ik, van in de loop der jaren vaker lange ritten en fietsvakanties enzo. Dat blijft ergens wel lang zitten inderdaad. Sowieso bouw ik lang fietsen makkelijk op, dat heeft daar vast ook mee te maken.

Ben inmiddels goed hersteld ook, dat ging lekker snel.

Louise