76

Re: Triathlon in het nieuws

Heb het ook net gezien :-) je moet het er maar voor over hebben om speciaal naar Andorra te rijden om een paar wielen te lenen voor mischien een paar seconden winst.

77

Re: Triathlon in het nieuws

Ja leuk he?
En die oud roeier ken ik nog wel uit de tijd dat ik zelf roeide...

Nu eens zien hoe t MvdP vergaat op een TT fiets.
Hij heeft er amper op getraind, omdat ie al zoveel andere fietsen in beweging wil houden, aldus hijzelf. Dat snap ik wel.

78

Re: Triathlon in het nieuws

big_smile Amper trainen op de TT, nooit windtunneltesten e.d. en dan wel zoveel moeite doen voor een paar wielen.

79

Re: Triathlon in het nieuws

Hahaha ja idd...

80

Re: Triathlon in het nieuws

Hedcandy laat je niet teveel leiden door die gasten hun uitspraken, wees maar gerust dat die MVP wel getraind heeft anders zouden ze zulke stunten niet doen.

81

Re: Triathlon in het nieuws

Bah bah de triatlon waar ik vandaag aan meedeed stond ook in de aandacht maar op geen positieve manier, iemand verdronken tijdens de zwemproef :-(

82 Laatst bewerkt door davidr (05-07-21 08:37:43)

Re: Triathlon in het nieuws

ronnyke schreef:

Bah bah de triatlon waar ik vandaag aan meedeed stond ook in de aandacht maar op geen positieve manier, iemand verdronken tijdens de zwemproef :-(

Verschrikkelijk...

Hoe is het bij jou gegaan?

83

Re: Triathlon in het nieuws

Zwemmen goed, fietsen bw... toch wel een zwaar fietsparcours sinds dit jaar en de harde regen maakte het er niet aangenamer op en in het lopen viel ik de laatste 10km zo plat als een vijg. Denk dat ik nog wel onder de 12u zit dus tja... Op naar Barcelona nu waar ik het toch wel wat beter wil doen. 11u47min zie ik net

84

Re: Triathlon in het nieuws

Twijfelde om er naar te vragen maar toch leuk om te weten hoe het was gegaan Ronneke. Dat wil je dan ook niet meemaken.

85

Re: Triathlon in het nieuws

ronnyke schreef:

Zwemmen goed, fietsen bw... toch wel een zwaar fietsparcours sinds dit jaar en de harde regen maakte het er niet aangenamer op en in het lopen viel ik de laatste 10km zo plat als een vijg. Denk dat ik nog wel onder de 12u zit dus tja... Op naar Barcelona nu waar ik het toch wel wat beter wil doen. 11u47min zie ik net

Mag ik je toch feliciteren Ronnyke; je bent in een tijd geëindigd die ik ook ooit wel wil bereiken, maar wil er liever zelfs graag nog een uurtje of langer over doen. Beetje aankijken nog voor mij de komende tijd.

86

Re: Triathlon in het nieuws

Als recreatieve AG is uiteindelijk finishen het doel ongeacht de eindtijd maar een mens wil toch altijd zijn grenzen wat verleggen en hoopt op een nieuw PR maar helaas zaten de omstandigheden gisteren niet mee voor mij om dat te verwezenlijken, nu eerst herstellen en dan terug de focus op mijn volgende geplande evenementen en een nieuw PR zit erin dus het moet er enkel nog uitkomen op de juiste moment :-)

87

Re: Triathlon in het nieuws

Netjes hoor! Onder zulke omstandigheden een pr is wellicht ook wat teveel van het goede. Best wat hm toch ook in die chtriman.

88

Re: Triathlon in het nieuws

Ja is ook zowat een Vlaams Ardennen achtig parcours met echt wel steile klimmen eentje van 24% zelfs zat ertussen dus zijn echte kuitebijters :-)

89

Re: Triathlon in het nieuws

Leuke documentaire tot 8 juli online te bekijken: https://3athlon.nl/pto-en-collins-cup-d … e-bekijken
Je moet wel een account aanmaken, kijk uit dat je de email toestemmingen niet aanvinkt!

90

Re: Triathlon in het nieuws

Niet per see in het nieuws, maar weet niet zo goed waar ik dit anders kwijt kon...

Vandaag is van een vd deelnemers bij de Triathlon in Huizen zijn fiets gejat, terwijl hij zijn startnummer aan het ophalen was.
De fiets stond in een buitenruimte met een hek eromheen en er stond iemand bij de in/uitgang.
Deze persoon kan onmogelijk checken of de juiste fiets met de juiste persoon meegaat, en iemand in een sportoutfit valt dus niet op.

Enorm klote natuurlijk, als dit je overkomt!!
Wees dus gewaarschuwd, neem een dun slotje mee of pas om en om op elkaars fiets oid.
Deze situatie is nl gelijk bij andere wedstrijden, het had net zo goed mijn fiets kunnen zijn, of die van jou...

91 Laatst bewerkt door arnosmit (26-07-21 13:53:00)

Re: Triathlon in het nieuws

Wat loopt de winnaar van de Olympische spelen triathlon, de Noor Blummenfelt, vreemd? Blijkbaar wel effectief ....
https://www.eurosport.com/triathlon/tok … ideo.shtml

Maar wat een aanfluiting bij de start, met die boot die het halve veld hindert en de herstart. Ook het stayer format vind ik niet leuk om naar te kijken: slim, take a train and run...

92

Re: Triathlon in het nieuws

Hedcandy schreef:

Niet per see in het nieuws, maar weet niet zo goed waar ik dit anders kwijt kon...

Vandaag is van een vd deelnemers bij de Triathlon in Huizen zijn fiets gejat, terwijl hij zijn startnummer aan het ophalen was.
De fiets stond in een buitenruimte met een hek eromheen en er stond iemand bij de in/uitgang.
Deze persoon kan onmogelijk checken of de juiste fiets met de juiste persoon meegaat, en iemand in een sportoutfit valt dus niet op.

Enorm klote natuurlijk, als dit je overkomt!!
Wees dus gewaarschuwd, neem een dun slotje mee of pas om en om op elkaars fiets oid.
Deze situatie is nl gelijk bij andere wedstrijden, het had net zo goed mijn fiets kunnen zijn, of die van jou...

Wat ik begreep is dat de fiets niet in het binnenterrein stond maar tegen het hek erbuiten.

Buiten dat ernorm klote natuurlijk.

93

Re: Triathlon in het nieuws

Nee hoor, hij stond er binnenin. Ik ken deze man en heb hem geslroken. Ook maakte hij foto's van de plek.
Maar ja, geen enkele verzekering die dit dekt, er moet minstens een 2* slot omheen....

94

Re: Triathlon in het nieuws

arnosmit schreef:

Wat loopt de winnaar van de Olympische spelen triathlon, de Noor Blummenfelt, vreemd? Blijkbaar wel effectief ....

Ik zie er niks geks aan? Maar waarschijnlijk zie ik niks geks omdat ik denk ik ook zo loop.

Je moet sneller dan de klos zijn.

95

Re: Triathlon in het nieuws

arnosmit schreef:

Wat loopt de winnaar van de Olympische spelen triathlon, de Noor Blummenfelt, vreemd? Blijkbaar wel effectief ....
https://www.eurosport.com/triathlon/tok … ideo.shtml

Maar wat een aanfluiting bij de start, met die boot die het halve veld hindert en de herstart. Ook het stayer format vind ik niet leuk om naar te kijken: slim, take a train and run...

Tsja, het fietsen wordt zo een stuk minder belangrijk tov zwemmen en lopen. Als je bij de eerste zwemgroep uit het water komt is het wel te doen om in een groep te blijven hangen, terwijl in je eentje erbij komen nooit gaat lukken. Maar met de LD hebben atleten ook veel voordeel op de fiets. Vaak zie je ook bij tussentijden dat ze zo dicht op elkaar zitten dat ze bij 40kmu eigenlijk niet 10m afstand hebben. Een time-based verschil zou beter zijn, aangezien de draft zone bij hogere snelheid groter wordt. Met een time-based verschil wordt de afstand tussen atleten ook automatisch groter bij grotere afstand. En bij de tussentijden heb je automatisch ook meetmomenten of mensen te dicht op elkaar zitten. Niet echt implementeerbaar voor grote amateurwedstrijden, maar vrij gemakkelijk bij de pros lijkt me.

96

Re: Triathlon in het nieuws

arnosmit schreef:

Wat loopt de winnaar van de Olympische spelen triathlon, de Noor Blummenfelt, vreemd? Blijkbaar wel effectief ....
https://www.eurosport.com/triathlon/tok … ideo.shtml

Maar wat een aanfluiting bij de start, met die boot die het halve veld hindert en de herstart. Ook het stayer format vind ik niet leuk om naar te kijken: slim, take a train and run...

Een mooie loopstijl is het niet nee, vergeleken met Yee bijvoorbeeld.

Maar dat pak van Blummenfelt, dat vond ik vooral geen gezicht.

Vanavond eens zien hoe de Nederlandse dames het gaan doen!

97

Re: Triathlon in het nieuws

arnosmit schreef:

Wat loopt de winnaar van de Olympische spelen triathlon, de Noor Blummenfelt, vreemd? Blijkbaar wel effectief ....
https://www.eurosport.com/triathlon/tok … ideo.shtml

Maar wat een aanfluiting bij de start, met die boot die het halve veld hindert en de herstart. Ook het stayer format vind ik niet leuk om naar te kijken: slim, take a train and run...

Wat me opvalt, nu ik de herhaling bekeek daarnet van de wedstrijd, is Blummenfelt zijn 'horizontale' loopstijl.

Terwijl Yee, mager als hij is, meer verticale beweging vertoond, heeft Blummenfelt een meer 'plattere' stijl.

Tweede punt dat me opvalt dat de snelheid van zijn passen veel hoger en korter is dan die van Yee. Dit gebeurt wel in de laatste fase; 'de aanvalsfase'.
Maar goed Yee staat ook niet stil ....

98

Re: Triathlon in het nieuws

davidr schreef:

Maar dat pak van Blummenfelt, dat vond ik vooral geen gezicht.

+1 - hoe krijg je het voor elkaar, om zo'n lelijk en onhandig landentenue te ontwerpen. Het was me bij het wielrennen ook al opgevallen - witte broeken roll Hij loopt inderdaad wel zwaar. Niet de stijlprijs dus, maar goed, daar gaat het ook niet om.

Over die gestolen fiets: bij fietsevenementen heb ik er ook wel van gehoord, fiets gestolen tijdens het inschrijven enzo. Afschuwelijk. Moet ook een nauw betrokkene geweest zijn, neem ik aan, want toeschouwers mogen er niet bij toch? Dus deelnemer of vrijwilliger ofzo.
Zet in elk geval weer even op scherp, toch maar klein slotje mee of iemand vragen er even op te letten.

Louise

99

Re: Triathlon in het nieuws

Heb ooit eens Bas Diederen zien lopen in de Zwintriatlon die strompelde precies ook vooruit als je hem zag maar liep toen wel rond de 31min op de 10Km dus tja...

100 Laatst bewerkt door thijs (27-07-21 14:08:48)

Re: Triathlon in het nieuws

arnosmit schreef:

Ook het stayer format vind ik niet leuk om naar te kijken: slim, take a train and run...

Dit parcours is niet interessant. Als je op dit parcours non draft rijdt met 15-30 pro’s op korte afstand uit het water gebeurt er nog veel minder. Ligt niet aan het stayer format.

En dat het ook anders kan heb je vannacht kunnen zien. Er is zat gebeurt op de fiets en de medailles zijn daar gewonnen.