3,676

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Een stryd gekocht! Was iets goedkoper dan normaal bij een webshop waar ik net een nieuw paar Hoka Arahi 5 met fikse korting aanschafte, dus voor ik het wist zat hij in mijn mandje...
Nu een paar keer mee gelopen en ik ben best onder de indruk. Mooi appje, goede website en goede apps voor Garmin en Apple Watch. Interessante info en leuk om te zien hoe die varieert bij langzamer of sneller lopen.
Ik heb nog niet voldoende gelopen voor de meeste analyses en race voorspellingen, ik ga er eens goed induiken :-)

3,677

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

50/34 kettingbladen via Marktplaats en net een momentsleutel.

Fietsenmaker kan geen onderdelen meer krijgen, en ik wil toch nog wat soepeler de berg op trappen dan nu met mn semi-compact.

Sowieso wel fijn om zelf te hebben en te kunnen wisselen.

3,678 Laatst bewerkt door olaf2004 (28-07-21 13:18:37)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Na lang twijfelen een nieuwe fiets gekocht.
Na half Nederland afgezocht te hebben (maar niks betaalbaars kunnen vinden) terecht gekomen bij een Chinees fabrikaat.
Of het wat is

Triathletes don't get older. They just change their age group.

3,679

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Zo dat is een hele mooie aerobike man!

3,680

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

ik 2 paar loopschoenen de Hoka rocket x wilde 2 paar maar in 2 winkels hadden  ze maar 1 paar in mijn maat dus in elke winkel dan maar een paar gekocht.

3,681

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

olaf2004 schreef:

Na lang twijfelen een nieuwe fiets gekocht.
Na half Nederland afgezocht te hebben (maar niks betaalbaars kunnen vinden) terecht gekomen bij een Chinees fabrikaat.
Of het wat is

Mooie fiets, persoonlijk was ik wel voor schijfremmen gegaan...

3,682

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Hedcandy schreef:

Mooie fiets, persoonlijk was ik wel voor schijfremmen gegaan...

Heb ik wel naar gekeken. Alleen heb ik nog een aantal wielen met velgrem. Waarvan ook een set nog niet zo heel oud. Vond het dan zonden om die weg te doen.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

3,683 Laatst bewerkt door @Jeanette (28-07-21 18:16:14)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Een Garmin Edge 830 .
Heb lang getwijfeld tussen de 1030 en de 830 .
Maar de 1030 is echt bizar veel geld .
En ik heb nog wat andere wensen .

3,684

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

olaf2004 schreef:
Hedcandy schreef:

Mooie fiets, persoonlijk was ik wel voor schijfremmen gegaan...

Heb ik wel naar gekeken. Alleen heb ik nog een aantal wielen met velgrem. Waarvan ook een set nog niet zo heel oud. Vond het dan zonden om die weg te doen.

Ja dat is ook weer een overweging die ik begrijp!
Veel plezier met je nieuwe fiets.
Hoe zijn de levertijden en shipping tijd vanuit China?

3,685

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Hedcandy schreef:
olaf2004 schreef:
Hedcandy schreef:

Mooie fiets, persoonlijk was ik wel voor schijfremmen gegaan...

Heb ik wel naar gekeken. Alleen heb ik nog een aantal wielen met velgrem. Waarvan ook een set nog niet zo heel oud. Vond het dan zonden om die weg te doen.

Ja dat is ook weer een overweging die ik begrijp!
Veel plezier met je nieuwe fiets.
Hoe zijn de levertijden en shipping tijd vanuit China?

Ze geven aan tussen de 14 en 22 dagen. Dus dat valt mee. Dingetje is nog wel de btw. Je kan de fiets ook vanuit Polen laten komen. Maar dan moet je zelf de btw regelen (met bijbehorende inklaringskosten). Door hem vanuit China te laten komen regelen zij de btw. Scheelt een hoop papierwerk en kost wat minder. En niet geheel onbelangrijk, ze hebben blijkbaar wel de beschikking over Shimano onderdelen.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

3,686

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

olaf2004 schreef:

Na lang twijfelen een nieuwe fiets gekocht.
Na half Nederland afgezocht te hebben (maar niks betaalbaars kunnen vinden) terecht gekomen bij een Chinees fabrikaat.
Of het wat is

Ziet er vet uit ! Hoe ben je daar nou op terecht gekomen dan ?

Ik heb nog net geluk gehad ih najaar met een fiets, maar anders had ik op marktplaats oid iets gescoord.

3,687

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

davidr schreef:
olaf2004 schreef:

Na lang twijfelen een nieuwe fiets gekocht.
Na half Nederland afgezocht te hebben (maar niks betaalbaars kunnen vinden) terecht gekomen bij een Chinees fabrikaat.
Of het wat is

Ziet er vet uit ! Hoe ben je daar nou op terecht gekomen dan ?

Ik heb nog net geluk gehad ih najaar met een fiets, maar anders had ik op marktplaats oid iets gescoord.

Beetje googelen. Zag deze staan op Amazon. Daarna kwamen hem ook tegen op Alibaba en op hun eigen site. Alleen bij Alibaba krijg je hem met 80mm wielen. Evengoed nog wat rondgekeken op internet naar reviews. Staan op YouTube ook wel wat filmpjes over deze fabrikant. Vooral in Azië sponsoren ze enkele teams. En toen maar de gok genomen.

Ik zal wel laten weten of het een goede gok was of dat ik de komende jaren van mijn vriendin te horen krijg: “ik zei het toch”.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

3,688

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

LindaRotterdam schreef:

50/34 kettingbladen via Marktplaats en net een momentsleutel.

Fietsenmaker kan geen onderdelen meer krijgen, en ik wil toch nog wat soepeler de berg op trappen dan nu met mn semi-compact.

Sowieso wel fijn om zelf te hebben en te kunnen wisselen.

Shimano 105 buitenblad blijkt niet op mn Ultegra crank te passen. :'(

Momentsleutel werkt wel top!

3,689 Laatst bewerkt door arnosmit (29-07-21 17:27:37)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

LindaRotterdam schreef:
LindaRotterdam schreef:

50/34 kettingbladen via Marktplaats en net een momentsleutel.

Fietsenmaker kan geen onderdelen meer krijgen, en ik wil toch nog wat soepeler de berg op trappen dan nu met mn semi-compact.

Sowieso wel fijn om zelf te hebben en te kunnen wisselen.

Shimano 105 buitenblad blijkt niet op mn Ultegra crank te passen. :'(

Momentsleutel werkt wel top!

Altijd uitkijken met Shimano compatibiliteit, deze site is daarvoor erg handig:https://productinfo.shimano.com/#/com

3,690

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

olaf2004 schreef:
davidr schreef:
olaf2004 schreef:

Na lang twijfelen een nieuwe fiets gekocht.
Na half Nederland afgezocht te hebben (maar niks betaalbaars kunnen vinden) terecht gekomen bij een Chinees fabrikaat.
Of het wat is

Ziet er vet uit ! Hoe ben je daar nou op terecht gekomen dan ?

Ik heb nog net geluk gehad ih najaar met een fiets, maar anders had ik op marktplaats oid iets gescoord.

Beetje googelen. Zag deze staan op Amazon. Daarna kwamen hem ook tegen op Alibaba en op hun eigen site. Alleen bij Alibaba krijg je hem met 80mm wielen. Evengoed nog wat rondgekeken op internet naar reviews. Staan op YouTube ook wel wat filmpjes over deze fabrikant. Vooral in Azië sponsoren ze enkele teams. En toen maar de gok genomen.

Ik zal wel laten weten of het een goede gok was of dat ik de komende jaren van mijn vriendin te horen krijg: “ik zei het toch”.

Wat ik om mij heen hoor en zie, zijn de Chinese frames echt wel oké. Je hebt niet het lichtste materiaal, maar wel betrouwbaar. Zelf heb ik een bestickerd Chinees frame met eigen merk van Beukers (Storm) heerlijk frame, die mijn vertrouwen nog nooit heeft beschaamd. Ook mijn Chinese velgen (zelf opgebouwd) doen het uitstekend. Volgend jaar wil ik zelfs een fully opbouwen rond een Chinees frame. Daar hoor en lees ik ook alleen maar lovende ervaringen over. Uiteraard wel de juiste fabrikanten uitzoeken middels Google, want slechte producten zijn er zeker ook. En nep artikelen dien je ook te meiden.
Maar heel veel plezier met jouw nieuwe fiets, ik ga er dus van uit dat het een goede fiets is.

3,691

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Zitten we nog verzekeringstechnische haken en ogen aan wanneer je een niet CE gekeurd frame rijdt?

3,692

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Seb21 schreef:

Zitten we nog verzekeringstechnische haken en ogen aan wanneer je een niet CE gekeurd frame rijdt?

Wat bedoel je precies met CE gekeurd?
Als je de CE markering bedoelt, fietsen hoeven geen CE markering te hebben. En een leverancier die goederen binnen de eu levert moet zorgen dat deze voldoen aan de eisen. Maar je kan tegenwoordig ook elektrische steps kopen. Maar hiermee mag je niet op de openbare weg. Dan heb je wel een probleem met je verzekering als er iets gebeurt. Maar dit heeft te maken met wetgeving in Nederland.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

3,693

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

olaf2004 schreef:
Seb21 schreef:

Zitten we nog verzekeringstechnische haken en ogen aan wanneer je een niet CE gekeurd frame rijdt?

Wat bedoel je precies met CE gekeurd?
Als je de CE markering bedoelt, fietsen hoeven geen CE markering te hebben. En een leverancier die goederen binnen de eu levert moet zorgen dat deze voldoen aan de eisen. Maar je kan tegenwoordig ook elektrische steps kopen. Maar hiermee mag je niet op de openbare weg. Dan heb je wel een probleem met je verzekering als er iets gebeurt. Maar dit heeft te maken met wetgeving in Nederland.

Wat betreft wedstrijd als je helm bv geen CE keuring heeft mag je hem normaal gezien zelfs niet gebruiken, ikzelf ben er in al die jaren nog maar 1x op gecontroleerd maar als je iets tegenkomt?

3,694

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

ronnyke schreef:
olaf2004 schreef:
Seb21 schreef:

Zitten we nog verzekeringstechnische haken en ogen aan wanneer je een niet CE gekeurd frame rijdt?

Wat bedoel je precies met CE gekeurd?
Als je de CE markering bedoelt, fietsen hoeven geen CE markering te hebben. En een leverancier die goederen binnen de eu levert moet zorgen dat deze voldoen aan de eisen. Maar je kan tegenwoordig ook elektrische steps kopen. Maar hiermee mag je niet op de openbare weg. Dan heb je wel een probleem met je verzekering als er iets gebeurt. Maar dit heeft te maken met wetgeving in Nederland.

Wat betreft wedstrijd als je helm bv geen CE keuring heeft mag je hem normaal gezien zelfs niet gebruiken, ikzelf ben er in al die jaren nog maar 1x op gecontroleerd maar als je iets tegenkomt?

Maar dat geldt toch niet bij een fiets? Een helm is een persoonlijk beschermingsmiddel en die moet een CE markering hebben inderdaad.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

3,695

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Klopt bedoel ook niet de “keuring” maar de markering. Meer dat ik me afvraag of als je crasht tijdens een race niet het verwijt kan krijgen dat je ondeugdelijk materiaal hebt gebruikt.

3,696

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Zoals met alles is dit wel zo bij wielerwedstrijden. Dan dient het materiaal UCI gekeurd te zijn. Ook daarvan zijn er diverse Chinese frames en wielen.
Hoe dat met de NTB regelgeving is weet ik niet.

3,697

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

wilagro schreef:

Zoals met alles is dit wel zo bij wielerwedstrijden. Dan dient het materiaal UCI gekeurd te zijn. Ook daarvan zijn er diverse Chinese frames en wielen.
Hoe dat met de NTB regelgeving is weet ik niet.

O zo. Dat weet ik dan weer niet. Ik doe niet echt mee om de top tien (of er moeten er maar tien meedoen).

Triathletes don't get older. They just change their age group.

3,698

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Er zijn bij normale recreatieve wedstrijden geen specifieke regels voor frames, anders dan dat ze deugdelijk moeten zijn en bepaalde afmetingen moeten hebben. Een stadsfiets of mountainbike mag bijvoorbeeld ook. Het zou raar zijn als je Chinese frame dan niet zou voldoen.

3,699

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Net nieuwe bandjes gelegd de Pirelli P zero en wat een fijne bandjes om te monteren, klik en erop geen gereedschap nodig. nog makkelijker dan de GP5000 van conti. Hopelijk rijden ze nu ook nog goed dat zal ik straks weten :-)

3,700

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Heb je 25mm of ben je naar 28 gegaan?

Ik rij deze week voor het eerst met 28mm en het bevalt me echt prima!
Geeft nog meer vertrouwen in de afdalingen en bochten nu met vies en nat wegdek...