26

Re: Parkrun Nederland komt eraan

Gelijk even geregistreerd!

27

Re: Parkrun Nederland komt eraan

zico schreef:

Is er al meer bekend over Amsterdam?

Geen idee - daar is wel getest ook, maar er schijnen wat 'hobbels' te zijn hier en daar waardoor ze niet op 29 feb van start kunnen - Den Haag idem. 

Louise

28

Re: Parkrun Nederland komt eraan

Ok, dank voor de update Louise, ik houd het in de gaten.

29

Re: Parkrun Nederland komt eraan

Mogelijk kan je ook meedoen met de testruns - in Rotterdam wordt het in elk geval zeer gewaardeerd, deelname daaraan.

30

Re: Parkrun Nederland komt eraan

Lijkt me zeker ook leuk!

31

Re: Parkrun Nederland komt eraan

Ik heb ergens voorbij zien komen dat er een groep ook bezig is om er een in Amsterdam op te zetten. Maar dat duurt wel even. Vaak worden een paar testlokaties bezocht, dan wordt er verschillende keren getest met lopen (waar start je, welke route, waar finishen, kunnen mensen er makkelijk komen, zit je overige mensen niet in de weg, is er ruimte voor de deelnemers bij start en finish, etc).

32

Re: Parkrun Nederland komt eraan

Laatste nieuws: Amsterdam (Amsterdamse Bos) en ook Warmond (Kagerzoom) gaan 1 week later van start: 7 maart.

Louise

33 Laatst bewerkt door Louise (29-02-20 12:01:09)

Re: Parkrun Nederland komt eraan

Vanochtend hebben we de Parkrun Kralingse Bos afgetrapt. Er waren zo'n 220 deelnemers, deels van heinde en verre speciaal gekomen voor deze eerste editie op schrikkeldag, zelfs meerdere uit Engeland - er was een kerel uit Wales die linea recta van de boot naar de start was gekomen, hij ging vandaag weer terug én hij had speciale Parkrun-cupcakes meegenomen voor de vrijwilligers, superschattig. Dat is de 'Parkrun-familie'! De pannenkoekenbakker van  het pannenkoekhuis waar koffie-na is deed een soort 'startschot' met een koekenpan, erg grappig.

Verder ging het allemaal prima. Snelste was binnen de 17', de laatste finishers net binnen het uur. Zelf ook redelijk lekker gelopen. Gelukkig was het vanochtend ook aardig weer, voor de verandering. Het parcours is nog steeds wel aangepast vanwege omgewaaide bomen!

Louise

34

Re: Parkrun Nederland komt eraan

Ff op en neer vanuit Engeland voor een 5k big_smile
Maar dat geeft wel aan hoe populair het hier is ja!
En 220 deelnemers is een mooi aantal, ik ben wel benieuwd hoe het ook met de andere parkruns vandaag is gegaan vandaag.

35

Re: Parkrun Nederland komt eraan

Wow, wat een mooie opkomst zeg! Leuk.

36 Laatst bewerkt door Louise (29-02-20 22:09:41)

Re: Parkrun Nederland komt eraan

MontanaMan schreef:

Ff op en neer vanuit Engeland voor een 5k big_smile
Maar dat geeft wel aan hoe populair het hier is ja!

Ja, zeker. Utrecht had er ook boven de 200, las ik net, Nijmegen en Groningen net onder de 100. Rotterdam was mogelijk wel populair voor buitenlands bezoek als grootste stad waar het vandaag (schrikkeldag nog ook) begon, en natuurlijk goed bereikbaar met boot en vliegtuig. Er waren er zelfs ook nog op de fiets, ook vanuit Engeland, die hebben net afgelopen week van daar naar hier gefietst - in dat baggerweer! Onderweg hadden die ook nog ergens anders een parkrun gedaan, vorige week.

Ik ben benieuwd hoe veel er de komende weken een soort vaste kern gaan worden.

Ik was trouwens ook nog 1e van 9 D50+, altijd leuk. En manlief 1e van 8 H60+.

Louise

37

Re: Parkrun Nederland komt eraan

Zal ook wel weer eens niet zo zijn: Louise in de prijzen! Maar leuk dat je een e-mailtje krijgt hoe je het hebt gedaan.

Je moet sneller dan de klos zijn.

38

Re: Parkrun Nederland komt eraan

Nou, in de prijzen... het levert niks op hoor, nouja, niet meer dan eer en glorie gistermiddag bij ons thuis op de bank wink

Het zegt in mijn leeftijdscategorietje ook altijd meer over de deelname dan over mijzelf. Het is vaak een, hoe zal ik het zeggen, weinig competitieve categorie. Zeker bij zoiets als de parkrun, wat ook helemaal niet per se een echte wedstrijd is. Je mag ook wandelen, een kinderwagen duwen, een hond meenemen, enzovoort. Nu in de aanloop naar de marathon hier in de stad gebruiken veel 'm ook als onderdeel van een lange duurloop, en ik zag er gister ook eentje 'm als intervaltraining doen, tenminste, of hij jojo'de heel raar, maar het zag er behoorlijk gecontroleerd uit. Kan allemaal!

Louise

39 Laatst bewerkt door Louise (07-03-20 15:52:54)

Re: Parkrun Nederland komt eraan

Vandaag Parkrun Kralingse Bos #2, met 94 deelnemers en nog steeds een paar speciale bezoekers. Het was weer leuk, dit keer vooral omdat het stralend weer was: strakblauwe lucht, zonnetje, eindelijk! Ik heb 'm zelf dit keer verlengd en als intervaltraining gelopen, voor de verandering, grappig.  Volgende week ga ik m'n debuut maken als vrijwilliger.

Wat ook nog leuk is: bij de uitslag krijg je een 'leeftijdsindex' ('age grading'), dat is een (ruwe) maat hoe jouw tijd zich verhoudt tot de toptijden in jouw leeftijdscategorie. 100 % is het wereldrecord (dus het is mogelijk om daarboven te lopen, als je dat verbetert); ik zit net boven de 60. Zo kan je jezelf dus met lopers uit andere leeftijdscategorieën vergelijken.

Louise

40

Re: Parkrun Nederland komt eraan

Ook alle Parkruns in Nederland in maart gecanceld.
(Wel sneu voor die paar die juist nog zouden starten deze maand.)

Louise

41

Re: Parkrun Nederland komt eraan

Dit zal niet helpen inderdaad, die hebben juist momentum nodig nu sad
Ik denk dat ik maar aan wat meer Strava challenges mee ga doen als wedstrijdelement.

42

Re: Parkrun Nederland komt eraan

Het was in maart vorig jaar supersneu dat de Parkrun moest stoppen toen het allemaal net begon, maar het goede nieuws is: de herstart is daar! Het gaat per land, er zijn al landen weer bezig, en vanaf 31 juli zijn er ook in Nederland weer Parkruns! Ik weet het niet van elke plaats, maar hier in Rotterdam (Kralingse Bos) is aanstaande zaterdag een testloop en de week erna dus voor het echie. En hopelijk nu voor wat langer!

Aan het concept is niets veranderd: elke zaterdagochtend om 9 uur, 5 km lopen, voor iedereen, dus zo hard of zacht als je wilt. Inschrijven en tijdregistratie met een barcode die internationaal geldig is na eenmalig aanmaken (https://www.parkrun.co.nl/register/). 

Louise

43

Re: Parkrun Nederland komt eraan

Zeg het voort! Wij deden hier in de UK regelmatig mee met een parkrun, en ook weer als ze weer doorgaan. Goed inititief, gratis, getimed, je kunt het wandelen, of racen. Bij de runs waar ik ben geweest waren er altijd wel een paar honderd man.

44

Re: Parkrun Nederland komt eraan

Het zijn er 4 die zaterdag herstarten: Rotterdam, Eindhoven, Utrecht en Maastricht. Ik ben benieuwd! Hopelijk krijgt de Parkrun nu de kans om in Nederland ook uit te gaan groeien.

Louise

45

Re: Parkrun Nederland komt eraan

Het was leuk gister, alleen jammer van het weer: het ging tijdens de loop regenen en na de finish was het gewoon ronduit koud, in de plensregen bij windkracht 5+ - wat een prutzomer is het toch (terwijl ik dit schrijf passeert er net weer een enorme hoosbui hier roll ). Er waren een stuk of 70 deelnemers. Erg fijn dat het weer van start is!

Zelf wel okee gelopen, ik kreeg het alleen voor elkaar om fout te lopen, door klakkeloos achter iemand aan te lopen die niet meedeed. Ik vond dat wel suf van mezelf, ik ken notabene het parcours... Werd 150 meter extra. En daarna tegen die wind en regen in nog 9 km terug naar huis fietsen... Daar herinnerde ik me wel van anderhalf jaar geleden dat het wel lekker is om op zaterdag om 10.15 je training er al op te hebben zitten. Goed begin van het weekend!

Louise

46 Laatst bewerkt door Louise (07-08-21 14:20:17)

Re: Parkrun Nederland komt eraan

Vandaag opnieuw naar de Parkrun. Het weer was marginaal beter dan vorige week: net iets minder wind, regen en kou hmm Iets minder mensen ook (56), maar het was weer leuk en ik heb nog lekkerder gelopen, dikke minuut sneller dan vorige week, en dat met nog een bult kaasfondue in m'n buik van gisteravond!

Ik ben gewoon op de fiets gegaan, maar manlief is vandaag heen en weer gelopen, 23 km, mooie duurloop. Dat doen er meer, Parkrun integreren in duurloop, zeker nu de aanloop naar de marathon begonnen is.

Louise

47 Laatst bewerkt door Louise (21-08-21 12:07:23)

Re: Parkrun Nederland komt eraan

Ik ben vanochtend voor het eerst als vrijwilliger aan de slag gegaan bij de Parkrun, en ook dat was leuk. Morgen triathlon, dus vandaag zelf hardlopen zat er niet in. Dus heb ik barcodes en tokens staan scannen bij de finish, dat gaat via een app op je eigen telefoon, heel praktisch. Dikke 50 deelnemers, dat is op het moment het gebruikelijke aantal (zeker meer welkom!). Leuk om iedereen binnen te zien komen en veel gelachen. Eindelijk een keer echt goed weer, wel benauwd voor de lopers.

Grappig: de snelste loper sinds de herstart heeft in de afgelopen weken steeds precies 1 seconde van z'n tijd af weten te halen. Hij liep vandaag 16'22 en hij wil naar onder de 16'.

Louise

48 Laatst bewerkt door Louise (28-08-21 11:09:13)

Re: Parkrun Nederland komt eraan

Ik wilde de Parkrun vanochtend eens écht lekker voluit lopen, en afgaand op m'n vorm en trainingen van de laatste tijd hoopte ik daarbij op een tijd rond de 26'. Tot mijn verbazing werd het 25'03, en dat is een echt heus PR, bijna 30" sneller dan dat uit 2015. 

Ik ben al een tijdje merkbaar erg goed in vorm (wat er alleen bij TriAlmere niet uit wilde komen), maar dit had ik toch echt niet verwacht, dus ik zweef nu nog een beetje!

Verder was het weer leuk, al was het deelnemersveld wat 'afgeroomd' omdat een heleboel van de vaste groep, waaronder manlief, vanmiddag een Ekiden doen daar vlakbij. Mede daardoor werd ik ook nog eens 1e vrouw, hahaha! Van in totaal 53 deelnemers.

Louise

49

Re: Parkrun Nederland komt eraan

Super zeg, heel leuk!!!!

50

Re: Parkrun Nederland komt eraan

In Almere gaat het ook georganiseerd worden.
Ben benieuwd, ik ga vast eens meelopen...

https://www.proschema.nl/proschema-even … in-almere/