1

Onderwerp: Podcast training talk with Louis Delahaije (Scientific triathlon)

Interessante podcast van Michael Erikson (Scientific triathlon): Training talk with Louis Delahaije
https://scientifictriathlon.com/tts301/ Favoriete boek over training van Louis: Anti-fragile door Nassim Taleb. Die heb ik al een tijdje liggen om te lezen, nu maar in begonnen. Intrigerend boek en ik ben benieuwd wat de link met trainingsleer is.

2

Re: Podcast training talk with Louis Delahaije (Scientific triathlon)

Leuk, ga ik luisteren!

Laurens ten Dam heeft naast zijn live slow ride fast podcast tegenwoordig een andere: beter presteren. Ook zeer interessant voor ons triathleten!

3

Re: Podcast training talk with Louis Delahaije (Scientific triathlon)

Ik zal ook eens gaan luisteren .

4

Re: Podcast training talk with Louis Delahaije (Scientific triathlon)

Hedcandy schreef:

Leuk, ga ik luisteren!

Laurens ten Dam heeft naast zijn live slow ride fast podcast tegenwoordig een andere: beter presteren. Ook zeer interessant voor ons triathleten!

Die is zeker interessant, maar doet wat mij betreft nog onder voor de slimmerpresteren podcast van Jurgen van Teeffelen en Gerrit Heijkoop.

5

Re: Podcast training talk with Louis Delahaije (Scientific triathlon)

Dank Hedcandy & Laris voor de tips, allebei op geabonneerd!

6

Re: Podcast training talk with Louis Delahaije (Scientific triathlon)

Laris schreef:
Hedcandy schreef:

Leuk, ga ik luisteren!

Laurens ten Dam heeft naast zijn live slow ride fast podcast tegenwoordig een andere: beter presteren. Ook zeer interessant voor ons triathleten!

Die is zeker interessant, maar doet wat mij betreft nog onder voor de slimmerpresteren podcast van Jurgen van Teeffelen en Gerrit Heijkoop.

O ja, die luister ik ook altijd.
Vind dat wel echt anders, wat minder in detail, meer gezellige vriendenpraat met licht wetenschappelijk tintje...

Maar beiden leuk.
Ik luister veel podcasts, haha

7

Re: Podcast training talk with Louis Delahaije (Scientific triathlon)

Hedcandy schreef:
Laris schreef:
Hedcandy schreef:

Leuk, ga ik luisteren!

Laurens ten Dam heeft naast zijn live slow ride fast podcast tegenwoordig een andere: beter presteren. Ook zeer interessant voor ons triathleten!

Die is zeker interessant, maar doet wat mij betreft nog onder voor de slimmerpresteren podcast van Jurgen van Teeffelen en Gerrit Heijkoop.

O ja, die luister ik ook altijd.
Vind dat wel echt anders, wat minder in detail, meer gezellige vriendenpraat met licht wetenschappelijk tintje...

Maar beiden leuk.
Ik luister veel podcasts, haha

Grappig, ik vind juist die Beter Worden podcast van LtD wat minder diepgaand t.o.v. de eerdere exemplaren van slimmerpresteren. De laatste twee uitzendingen over compressiekousen en de renkum triathlon van slimmerpresteren vond ik matig.

Ik luister ook veel podcasts, heb zo´n aeropex hoofdtelefoon en luister nu tijdens de langere duurtrainingen. Vind ik echt een aanrader die aeropex.

8

Re: Podcast training talk with Louis Delahaije (Scientific triathlon)

Laris schreef:

Ik luister ook veel podcasts, heb zo´n aeropex hoofdtelefoon en luister nu tijdens de langere duurtrainingen. Vind ik echt een aanrader die aeropex.

Ik heb ook een aftershokz .
Vond de beugel in het begin wel effe wennen , maar wil ook niets anders meer .
Blijft perfect zitten , je hoort ook nog je omgeving.

9 Laatst bewerkt door yoeri (05-09-21 17:03:40)

Re: Podcast training talk with Louis Delahaije (Scientific triathlon)

Laris schreef:
Hedcandy schreef:

Leuk, ga ik luisteren!

Laurens ten Dam heeft naast zijn live slow ride fast podcast tegenwoordig een andere: beter presteren. Ook zeer interessant voor ons triathleten!

Die is zeker interessant, maar doet wat mij betreft nog onder voor de slimmerpresteren podcast van Jurgen van Teeffelen en Gerrit Heijkoop.

Leuk, hier ook een fervent luisteraar! Wat mij betreft inhoudelijk de beste triathlonpodcast, al is het maar omdat ze zich richten op de gewone stervelingen wink

En bedankt voor de tip, Arno! Ik ga luisteren smile

10

Re: Podcast training talk with Louis Delahaije (Scientific triathlon)

Bedankt voor de tips! Weer wat leuks en informatiefs te luisteren tijdens de wandelingen.

11

Re: Podcast training talk with Louis Delahaije (Scientific triathlon)

Even nieuwsgierig:

arnosmit schreef:

Favoriete boek over training van Louis: Anti-fragile door Nassim Taleb. Die heb ik al een tijdje liggen om te lezen, nu maar in begonnen. Intrigerend boek en ik ben benieuwd wat de link met trainingsleer is.

Heb je het inderdaad gelezen? Ik ken die aanpak van Delahaye alleen door wat Annemiek van Vleuten er in de media over gezegd heeft, en dat klinkt op zich heel goed maar het antifragiele vind ik er toch een beetje bijgehaald, als modewoord. Ik heb me vorig jaar door dat boek heen geworsteld, vond het interessant gedachtegoed maar slecht geschreven en ik ging me er ook wel aan ergeren. Het is (of was) een beetje een hypeje, ineens heette alles antifragiel, en dat vind ik eigenlijk van de toepassing op trainen ook.

Maar wel goeie ideeën dus, en leuk dat Delahaye ze deelt, dat doen lang niet alle trainers. (Al heb ik de podcast niet beluisterd, ik ben meer een lezer.)

Als sporters zijn we trouwens sowieso antifragiel bezig: door jezelf iets aan te doen beter worden.

Louise