1

Onderwerp: Gelreman 2021

Hoi allen,

Door een blessure aan mijn heup kan ik helaas niet meedoen aan de Gelreman 2021 op 22 augustus 2021. Het zou mijn eerste hele triathlon worden, maar dat feest gaat dus niet door. Het is mogelijk om het startbewijs door te geven aan iemand anders, dus ik vroeg me af of hier iemand geïnteresseerd is in het overnemen van mijn plek. De inschrijfkosten waren 250 euro dus voor een hele triathlon vrij betaalbaar en de triathlon is in de regio Arnhem/Nijmegen. Laat maar weten als je de plek van me wilt overnemen!

Groetjes, Mischa

2

Re: Gelreman 2021

Heeft de Gelreman zelf geen eventuele wachtlijst waar ze het ticket aan kwijtkunnen? Momenteel zijn er veel triatleten op zoek naar een startbewijs van een triatlon die doorgaat dus.... Ik zou even contact opnemen met de organisatie moest ik van jou zijn.

3

Re: Gelreman 2021

Sta zelf aan de start van de Gelreman maar via Gelreman.nl de website is er inderdaad een wachtlijst. Succes en een spoedig herstel.

4

Re: Gelreman 2021

Bedankt voor de reacties! Er was inderdaad een wachtlijst bij de Gelreman, maar daarvan heeft iedereen inmiddels een plekje. Dus vandaar dat ik hier dit post. Hebben jullie nog tips voor andere platforms waar ik dit bericht kan plaatsen?

5

Re: Gelreman 2021

Op facebook, bij triathlonartikelen aangeboden....

6

Re: Gelreman 2021

Gisteren de Gelreman gefinisht in 11uur en 22minuten en super blij mee!
Door de wind op de dijk op het fietsparkoers kreeg je het niet cadeau maar mooi rondje. Lopen was ook mooi en heel leuk ontvangen bij de finish.
Deze ook in de pocket

7

Re: Gelreman 2021

Gefeliciteerd Hugo , en wat een mooie tijd .
En leuk je gezien te hebben .

8

Re: Gelreman 2021

Gefeliciteerd, Hugo!

9

Re: Gelreman 2021

Dankjewel Louise. Hartstikke bedankt voor je sponsjes Jeanette. Vond ik ook leuk om je gezien te hebben.
Nu lekker vakantie dus alle tijd om lekker te herstellen.

10

Re: Gelreman 2021

Graag gedaan , al waren later op de dag de sponsjes niet meer zo ik trek .

Een goed herstel gewenst !

11

Re: Gelreman 2021

Hugo, wat een tijd ! gefeliciteerd, mag je trots op zijn.

12

Re: Gelreman 2021

Ja de eerste rondjes was het lekker maar later werd het een beetje te fris. Eerste half uur fietsen was bijvoorbeeld best koud ondanks mijn regen vestje. Die ging op de helft van de 4e fietsrondje pas uit en dat voor augustus.

13

Re: Gelreman 2021

Ja dank je wel Chris en ben ik ook. Finisher shirt hangt samen met medaille in me woonkamer:)

14

Re: Gelreman 2021

hugo schreef:

Gisteren de Gelreman gefinisht in 11uur en 22minuten en super blij mee!
Door de wind op de dijk op het fietsparkoers kreeg je het niet cadeau maar mooi rondje. Lopen was ook mooi en heel leuk ontvangen bij de finish.
Deze ook in de pocket

Gefeliciteerd Hugo, mooi gedaan! Ik zag je via de app steady het parcours afleggen. Een clubgenoot van me is door een windvlaag in een greppel naast de weg gekomen en moest de strijd staken, het waren volgens mij niet de meest gemakkelijke omstandigheden.

15

Re: Gelreman 2021

Dankjewel Maca944!
Ja min of meer een tempo houden gaat me altijd het beste af en ik was erg blij met mijn lage velg als voorwiel tijdens het fietsen.
Ik kan zeggen dat ik wel wat wind gewend ben maar op de dijk was best aanzetten.

16

Re: Gelreman 2021

Ja, het was best ploegen op de dijk...
Ik heb daar toch wel veel langer over gedaan dan verwacht/gehoopt vooraf. Minstens een uur.

Uiteindelijk wel gefinisht in de achterhoede maar het is wel gelukt. Laatste looprondje ging met een lampje... En de wissels kunnen echt wel sneller maar ik vond het allemaal wel goed zo.

Iedereen nog bedankt voor het helpen en aanmoedigen! smile

17

Re: Gelreman 2021

PGN10T schreef:

Ja, het was best ploegen op de dijk...
Ik heb daar toch wel veel langer over gedaan dan verwacht/gehoopt vooraf. Minstens een uur.

Uiteindelijk wel gefinisht in de achterhoede maar het is wel gelukt. Laatste looprondje ging met een lampje... En de wissels kunnen echt wel sneller maar ik vond het allemaal wel goed zo.

Iedereen nog bedankt voor het helpen en aanmoedigen! smile

Gefeliciteerd! Die is in de pocket. Hoe was het ?

18

Re: Gelreman 2021

Mooi! Leuk! Zwaar... maar wel een PR! :D

Zwemmen ging best aardig. was na ongeveer 1.5 uur klaar, heb ook wel schoolslag gezwommen. Lang borstcrawl is nog een dingetje, vooral psychisch denk ik. Vind het lastig om in een ritme te komen en te blijven. eerste doel was binnen: niet gelapt worden tijdens het zwemmen :-).

Heb veel tijd besteed blijkbaar aan de eerste wissel, zo voelde dat niet. Maar heb me keurig omgekleed naar mijn racefietspakje. Ik wou wel iets van een zeem op mn billen ivm de lange rit die komen ging.
Ik moest ook nog van horloge wisselen, mijn huidige 735 houdt het gewoon niet lang genoeg vol. Dus mijn oude 235 er maar bij gepakt, en later (bij het lopen) weer teruggewisseld.

Fietsen ging in het begin best goed. Ik ken de route want ik kom uit de buurt. Dat scheelde zeker.
De wind trok alleen maar aan... dus hoe langer je over het fietsen deed, hoe lastiger het werd!
ik ben een paar keer ingehaald door mensen op een vlotte tijdritfiets. Het zij zo!
Ik had wat bekenden en familie langs de kant staan, dat hielp. Het kostte ook wat tijd, want tsja. Af en toe moet je even bijkletsen. Prima :-)

Ook nog even gepraat met een jurylid op een motor. Ja, het gaat nog goed. Ja, het is wel wat zwaar. Bedankt voor het jureren! Zoiets.

Rennen! Ik kwam niet als laatste binnen, en ben net gestart voordat de eerste loper klaar was. Zo ongeveer. Dat was doel nr 2 :-)
(OK, fietsonderdeel doen tussen de 6-6.5 uur is niet gelukt. I blame the wind).

"Goh, wat loop je nog fris!" Ja duh, ben net gestart...! :-D
Het bandjessysteem werkte prima wat mij betreft. Diesel ging aan en doorschuifelen maar.
De laatste ronde begon het wel wat pijn te doen op de gewrichten/aanhechtingen maar op zich had ik weinig last.
Ik heb geprobeerd om zo "mooi" mogelijk te lopen, in elk geval om zo min mogelijk te gaan hangen of sjokken. Dus op techniek voor zover mogelijk.
Elke post wat sportdrank, water, beetje cola, beetje banaan en weer door. De sportdrank begon me wel tegen te staan maar alles viel nog goed, qua maag. Dus heb ik er maar niets aan veranderd.
Gelopen in 5.5 uur ongeveer. half uurtje langer dan begroot maar ach. Nog steeds een PR!

Eindtijd was 14 uur en 20 minuten. Best wel lang... Ik had gehoopt op 13 uur, ongeveer. Dus er valt nog wat te verbeteren. :-D
Was wel fijn om niet in die drukte te hoeven finishen. Dat dan weer wel!

Volgend jaar opnieuw? Misschien... maar waarschijnlijk 'gewoon' als vrijwilliger.


TL;DR ja, geweldig! Ik heb genoten. Lekker zwaar. Heroisch! Episch! Met die wind. :-)

19

Re: Gelreman 2021

Mooi om te lezen PGN10T! Volgens mij schreef je ooit dat je wilde genieten en tussen de regels door lees ik denk ik dat je dat zeker gedaan hebt.

Ik mag zondag voor de eerste hele. Afgelopen weken in het weekend tijdens de lange ritten ook heel veel wind gehad. Inderdaad pittig, benen kunnen zomaar extra snel leeglopen. Ben benieuwd hoe dat zal gaan.

Nogmaals van harte met je PR en prestatie.

20

Re: Gelreman 2021

Proficiat!
Netjes, goed ingedeeld lijkt me. Altijd een goede basis voor volgende FD's. Je kan op veel ervaringen voortbouwen. Net zoals ik merkte tijdens mijn wedstrijd. Ook de techniek voor het lopen is niet onbelangrijk. Zwaarste factor omdat het je laatste onderdeel is.
Belangrijke vraag die ik mezelf dan stel; 'Kan ik echt veel sneller?' Natuurlijk, een sub 14u is voor me een ideaal doel.
Na een paar weken al en nu een maand na mijn Ironman zegt het lichaam; 'Zullen we nog eens?' tongue
Toch voorlopig even aankijken, er zijn klussen in huis die gedaan mogen worden. Even iets anders nu dus, en doelen voor volgend jaar stel ik nog een paar weken uit.

21

Re: Gelreman 2021

Dank!

Ik heb zeker genoten. En goed ingedeeld, misschien te conservatief. Maar ik heb al wat marathons (5,6?) achter de rug en ook al wat 50K loopjes, en een 60 van Texel. Dus ik weet dat ik langzaam aan moet/kan doen.

Ik merk dat ik nog steeds herstellende ben, mijn tank(je) is vrij vlot leeg nog, op t moment. Komt vanzelf wel weer goed.

En die sub 14 uur komt er ook nog wel. Maar nu nog even niet.


Succes komend weekend! Genier er van smile