1

Onderwerp: XLAB Hydroblade Drinksysteem + garmin op de tijdritsfiets

Hoi allemaal,

Ik heb een XLAB Hydroblade Drinksysteem (heel blij mee) en wil voor Ironman Maastricht 70.3 nu ook mijn Garmin op mijn tijdritfiets zetten. Ik heb een mount gekocht maar merk nu dat ze naast elkaar passen maar dat de bidon er dan niet meer in of uit kan..

Heeft iemand hier een handige oplossing voor? Ik kom er even niet uit.

Dank alvast.

Zico

2

Re: XLAB Hydroblade Drinksysteem + garmin op de tijdritsfiets

Ik heb de hydroblade en een Garmin mount.
Bij mij kan de fles er niet apart af, maar moet hij er steeds met beugel en al af.

3

Re: XLAB Hydroblade Drinksysteem + garmin op de tijdritsfiets

De Garmin TT mount is erg compact en heeft als voordeel dat je de computer niet hoeft te draaien om hem los te maken. Die kun je wel ergens kwijt op je TT bars.

4

Re: XLAB Hydroblade Drinksysteem + garmin op de tijdritsfiets

Ik heb de mount inderdaad en kan hem ook aan mijn TT bars monteren. Probleem is dat dan de Hydroblade niet meer eruit kan zonder de hele beugel eraf te halen. Die schuif je namelijk naar voren om los te maken.

Vrees dat het dan toch inderdaad de hele beugel van de Hydroblade losmaken wordt.

Zico

5

Re: XLAB Hydroblade Drinksysteem + garmin op de tijdritsfiets

zico schreef:

Ik heb de mount inderdaad en kan hem ook aan mijn TT bars monteren. Probleem is dat dan de Hydroblade niet meer eruit kan zonder de hele beugel eraf te halen. Die schuif je namelijk naar voren om los te maken.

Vrees dat het dan toch inderdaad de hele beugel van de Hydroblade losmaken wordt.

Zico

Als die hydroblade inderdaad flink naar voren geschoven moet worden om hem eraf te halen dan ontkom je daar denk ik niet aan. Overigens heb ik die garmin aan het opstaande randje van mijn TT bars gemonteerd. Was ook geen andere optie omdat het een monobar is met een vertakking aan het einde.

Dat leek me in eerste instantie niet heel aero, maar aan de andere kant: je handen zitten toch om die handgrepen gevouwen, dus komt je computer daar eigenlijk achter te liggen. Het is even klooien met de tape op het uiteinde, maar is bij mij prima gelukt. Wel even wennen met vasthouden en dat je niet met je handpalm het touchscreen van je computer indrukt.

6

Re: XLAB Hydroblade Drinksysteem + garmin op de tijdritsfiets

Bij mij past het net. Garmin mount zit vrij ver naar voren. Ik heb een edge 800, die is niet zo breed en die zit dus tussen mn handen. Kan ik hem goed zien ook. Stuurlint uiteinde aerobar een stuk los gemaakt, garmin mount er op en lint er weer omheen. Werkt perfect. Als ik nu mn garmin een kwartslag draai of er af haal, dan kan die fles er precies uit. Ik heb dan die bevestigingsbeugel zo, dat die Hydroblade wat lager komt te zitten. Op zn kop zeg maar. Het is een beetje passen en meten, maar wel het prettigste systeem dat ik tot nu toe heb gevonden.