1

Onderwerp: Keuze sporthorloge

Hi

Ik sport elke dag en gebruik vooral data, zoals (gemiddelde/maximale) snelheid/hartslag, gps, routes etc. Verder houd ik ook van leuke smartwatchfuncties en vind om de dag opladen niet erg. Is het beter om dan de Samsung watch active 2 te kopen of de Polar Ignite?

2

Re: Keuze sporthorloge

Heel simpel, een samsung of apple watch of andere niet sport gerelateerde merk horloges zijn minder geschikt voor sporten in het algemeen; wil je een degelijk horloge om te sporten koop dan een Polar, Garmin, Wahoo of ander...

3

Re: Keuze sporthorloge

Snap ik, maar voor de sportfuncties die ik gebruik, is dat verschil misschien minder groot (ik zag tenminste geen hele slechte reviews omtrent gps e.d.) vandaar mijn vraag...

4

Re: Keuze sporthorloge

Als het alleen gaat om het registreren van de sporten, dan is een smartwatch (zoals de Samsung) geschikt. Wil je echt gericht gaan trainen, of multisport activiteiten registreren, dan gaat er niets boven een sporthorloge. (Zoals de Polar)
Voor de uitgebreide smartwatch functies (apps en soms zelfs bellen) daarin is de Samsung weer beter.
Blijft een keuze

5

Re: Keuze sporthorloge

Ewout Beijeman schreef:

Hi

Ik sport elke dag en gebruik vooral data, zoals (gemiddelde/maximale) snelheid/hartslag, gps, routes etc. Verder houd ik ook van leuke smartwatchfuncties en vind om de dag opladen niet erg. Is het beter om dan de Samsung watch active 2 te kopen of de Polar Ignite?

Het grote verschil tussen een smartwatch en een sporthorloge is vaak dat sporthorloges uiteraard meer gericht zijn op sporters, maar ook dat veel sporthorloges zijn uitgerust met GPS, waardoor je geen telefoon bij je hoeft te hebbem om je activiteit vast te leggen.

6

Re: Keuze sporthorloge

Remco schreef:

Het grote verschil tussen een smartwatch en een sporthorloge is vaak dat sporthorloges uiteraard meer gericht zijn op sporters, maar ook dat veel sporthorloges zijn uitgerust met GPS, waardoor je geen telefoon bij je hoeft te hebbem om je activiteit vast te leggen.

Ja, klopt, daarom gaat het me ook vooral om het verschil tussen de twee genoemde horloges, omdat functies zoals gps en hartslag bij de Samsung Watch Active 2 ook aanwezig zijn.

7

Re: Keuze sporthorloge

En als je het omdraait? Wat biedt de smartwatch dat een sporthorloge niet heeft?

8

Re: Keuze sporthorloge

Ik zou ze allebei kopen, mits je budget dat toelaat.

En anders de smartwatch, mijn vrouw heeft een hele fancy garmin, doet alles wat mijn sporthorloge kan maar dan met extra gadgets, vet!

9

Re: Keuze sporthorloge

Uiteindelijk zou ik toch eens wat tests gaan lezen of bekijken van dcrainmaker.com
Dat blijft toch de beste leidraad om je keuze op te baseren.