1

Onderwerp: Planning 2022

Dit keer gelukkig niet zo vroeg :-) de meeste onder ons beginnen weer zachtjes aan hun seizoen voor volgend jaar te plannen met de doorgeschoven wedstrijden mischien? Of andere bucket list evenementen? Ikzelf heb de halve van Lievegem al staan en waarschijnlijk doe ik de combi Frysman/ Almere nog eens, met de nieuwe hond nu in huis ga ik volgend jaar geen verre verplaatsingen doen.

2

Re: Planning 2022

Ik hoop zo dat er niets doorgeschoven wordt, anders ben ik bijv. weer m'n hele seizoen met Ironman Barcelona bezig.
Bucketlist event is de Sunrise to Sunset marathon of ultra (100 km) in Mongolië. Daar zit ook een week verblijf, paardrijden e.d. bij in. Wil ik al zo lang! Mooie filmpjes via: https://ms2s.dk/

Manlief heb ik overtuigd de Hel van Kasterlee te doen, dus wordt een tof jaar!
Verder geen races op de planning. Lekker op avontuur en wat gemiste vakanties inhalen.

3

Re: Planning 2022

Hel van Kasterlee is een mooie uitdaging, wil hem zelf al jaren doen maar die periode is voor mij als bakker niet haalbaar om dan zo een wedstrijd mee te doen. Zeker op tijd zijn met je inschrijving als die nog niet gebeurt is want meestal is die op 5 minuten volzet.

4

Re: Planning 2022

Nu mat Maastricht aan te kondigen dat er terug een FD komt in 2022 denk ik toch wel serieus om deze te doen, is ook niet ver voor mij en dan in combi met Frysman of CAA geeft me ook wel wat ruimte om enkele kleinere evenementen te doen als ik zin heb.

5

Re: Planning 2022

Me net ingeschreven voor Ironman Maastricht 2022 de volledige.

6

Re: Planning 2022

Dat is snel Ronny.
Gaat het parcour volgend jaar hetzelfde zijn als dit jaar? (buiten de afstand natuurlijk)

7

Re: Planning 2022

Nico0105 schreef:

Dat is snel Ronny.
Gaat het parcour volgend jaar hetzelfde zijn als dit jaar? (buiten de afstand natuurlijk)

Niet het lopen in elk geval. Dat is gepland om terug te keren naar de binnenstad. Was alleen vanwege corona naar de rand verplaatst.

8

Re: Planning 2022

Idd inschrijving net geopend dus goedkoopste tarief :-) parcours weet ik niks van momenteel dus.. zal enkele weken voor het event wel gecommuniceerd worden waarschijnlijk; is niet echt een parcours voor mij dus om een goede tijd hoef ik me geen zorgen te maken.

9

Re: Planning 2022

Ik heb nog een halve marathon staan in Enschede zag ik net (24 april), en de 1/4 triathlon in Rosmalen (19 juni).
En Haarlemmermeer, OD, 22 mei.

Ik denk dat ik wel een halve wil doen in Almere, in september 2022.
En een lekker stukje rennen bij de Sallandtrail in maart. 50 of 25 km.

Misschien Stroombroek, eind augustus.

Meer dan genoeg..! smile

10

Re: Planning 2022

Mezelf wat aan het oriënteren op 2022, weet er iemand FD triatlons in Duitsland die niet onder IM of Challenge vallen?

11 Laatst bewerkt door Macer (06-09-21 16:40:40)

Re: Planning 2022

Ik twijfel, volgend jaar weer een FD of even een jaartje overslaan en dan in 2023 eens kijken of we weer een FD kunnen doen.
Nu een week later begint het alweer te kriebelen, ik vond het toch iets magisch. Zou dan toch Kalmar willen doen, omdat ik daar bijna 2 jaar mijn focus op had.

Maar volgend jaar misschien maar weer 2 of 3 70.3 afstanden en daarna weer richten op een FD.

Voor de rest hoop ik dat de kortere afstanden volgend jaar weer terugkomen, zodat er weer regelmatig een wedstrijd is.

12

Re: Planning 2022

Het plan is om zowel de Frysman alsmede de Gelreman nogmaals te doen.

13

Re: Planning 2022

ronnyke schreef:

Mezelf wat aan het oriënteren op 2022, weet er iemand FD triatlons in Duitsland die niet onder IM of Challenge vallen?


In welke hoek van Duitsland zoek je ?
Dan kan ik wel effe kijken ( ik woon in Duitsland)

14

Re: Planning 2022

Liefst de wat vlakkere, heb zelf ook al gekeken vind wel wat halve maar FD niet zozeer eigenlijk, enkel de 2 Ironmans en Challenge Roth.

15

Re: Planning 2022

Via deze link vind je straks de wedstrijden voor 2022 ..maar daar staat nu nog niets in helaas .

https://www.triathlondeutschland.de/akt … amp;state=

En hier de link naar de websites van de verschillende Bundesländer :

https://www.triathlondeutschland.de/ver … erbaende-0

Ik zal ook nog even mijn Duitse triatlon tijdschrift nakijken ..

16

Re: Planning 2022

Alvast bedankt, weet eigenlijk niet of er wel FD triatlon zijn die door kleinere organisaties georganiseerd worden in Duitsland dus...

17 Laatst bewerkt door Macer (07-09-21 08:42:43)

Re: Planning 2022

Hier kom ik een hele tegen buiten de bekende organisaties om

http://www.wasserstadt-triathlon.de/

18 Laatst bewerkt door @Jeanette (08-09-21 17:53:25)

Re: Planning 2022

ronnyke schreef:

Alvast bedankt, weet eigenlijk niet of er wel FD triatlon zijn die door kleinere organisaties georganiseerd worden in Duitsland dus...

Ik zie er zeker al 5 die niet Challenge of Ironman zijn .
Een actuele uitgebreidere  kalender heb ik nog niet gevonden , is nog iets te vroeg
denk ik .


https://tri-it-fit.de/triathlon-langdis … nd-europa/

19

Re: Planning 2022

ronnyke schreef:

Mezelf wat aan het oriënteren op 2022, weet er iemand FD triatlons in Duitsland die niet onder IM of Challenge vallen?

De drie die ik ken:

Ostseeman is leuk! Echt een super race. De grootste hele in Duitsland die geen challenge of ironman is. Is een unieke race.
Moritzburg heeft een kleine hele maar is best groot omdat de andere afstanden redelijk veel deelnemers hebben. Was ook een erg leuke wedstrijd een paar jaar geleden. Is vast nog zo. Klein looprondje maar erg mooi loopparcours. Zwemparcours is minder qua water (ondiepe kasteelvijver) maar top qua uitzicht. Je zwemt rondes om het kasteel.
Hannover vind ik qua omgeving minder dan de wedstrijden hierboven maar is ook prima georganiseerd. Omdat het zo’n kleine hele is ben je een deel echt alleen onderweg en toch krijg je een zo goed als verkeersvrij fietsparcours. Lopen is in een park. Het is geen hele leuke marathon.

20

Re: Planning 2022

Ok thx voor de input, eens kijken welke er past met mijn werk enz moet alles nog eens bekijken of het haalbaar is. Challenge Roth is toch ook een optie dat ik open hou ben momenteel aan het kijken wanneer ik daar kan inschrijven maar dit is meestal geen sinecure.

21

Re: Planning 2022

Me zopas ingeschreven voor de Gelreman van 2022.

22 Laatst bewerkt door yoeri (24-09-21 08:41:44)

Re: Planning 2022

@Jeanette schreef:
ronnyke schreef:

Alvast bedankt, weet eigenlijk niet of er wel FD triatlon zijn die door kleinere organisaties georganiseerd worden in Duitsland dus...

Ik zie er zeker al 5 die niet Challenge of Ironman zijn .
Een actuele uitgebreidere  kalender heb ik nog niet gevonden , is nog iets te vroeg
denk ik .


https://tri-it-fit.de/triathlon-langdis … nd-europa/

Wauw, goede tip!

Ik heb momenteel de Ironman van Maastricht in de kalender staan voor volgend jaar. Op dit moment twijfel ik nog of ik daarnaast een 70.3 ga doen, of drie 'kleinere' (en veel betaalbaardere) halfjes in Nederland, België of Duitsland. Het lijkt me wel mooi om na de magere wedstrijdperiode door corona weer eens lekker veel te gaan racen.

Offtopic: 'Mijn' kalender, die van WeTri, begint inmiddels aardig vol te lopen voor het nieuwe jaar. De wedstrijden die Jeanette aangaf heb ik inmiddels ook toegevoegd (voor zover ik een nieuwe datum kon vinden). Ook houdt de software inmiddels geautomatiseerd meerdere kalenders in de gaten. We checken sinds kort ook Ahotu, wat ook een grote kalendersite is.

Het lijkt me tof om de kalender uit te breiden met de mooie, misschien wel wat kleinere triathlons die jullie tegenkomen. Want eerlijk is eerlijk: die massale wedstrijden kent iedereen wel, maar er zijn genoeg kleine pareltjes. Ik houd dit topic eventjes in te gaten, en voeg ze handmatig toe als ik iets moois zie.

Het zou geweldig zijn als jullie me kunnen helpen, en nieuwe (onbekende?) wedstrijden kunnen aanmelden voor de kalender, zodat anderen er ook van kunnen genieten. Een wedstrijd aanmelden kan via de de site (via het knopje 'Nieuwe wedstrijd toevoegen', inloggen is wel nodig) of via de Android-app Triathlonwedstrijden (inloggen niet vereist).

23

Re: Planning 2022

Iemand ervaring met IM Hamburg?

24

Re: Planning 2022

Ik deed dit jaar Hamburg mee.
Was mijn eerste volledige IM en mijn eerste wedstrijd ook van het merk IM.

Parcours ideaal als je hard wil zwemmen/fietsen/lopen zonder veel 'hindernissen'. Fietsparcours zo vlak als het maar kan met nauwelijks technische bochten. Lopen ook eenvoudig met hooguit een licht oplopend stukje om een brug op te geraken.
Helaas werkten mijn benen niet geheel mee om hard te gaan (in het lopen) maar dat terzijde...
Als je een mooi parcours zoekt moet je niet echt in Hamburg zijn denk ik.

Eerlijk gezegd viel die zogezegde magische IM sfeer me wel wat tegen al kwam ook dat misschien doordat ik tijdens het lopen niet meer geweldig aan het genieten was.
Op zich wel veel publiek dat mij toch over de finish kreeg, goeie bevoorrading tijdens de wedstrijd en enthousiaste vrijwilligers.

25

Re: Planning 2022

Ruben89 schreef:

Ik deed dit jaar Hamburg mee.
Was mijn eerste volledige IM en mijn eerste wedstrijd ook van het merk IM.

Parcours ideaal als je hard wil zwemmen/fietsen/lopen zonder veel 'hindernissen'. Fietsparcours zo vlak als het maar kan met nauwelijks technische bochten. Lopen ook eenvoudig met hooguit een licht oplopend stukje om een brug op te geraken.
Helaas werkten mijn benen niet geheel mee om hard te gaan (in het lopen) maar dat terzijde...
Als je een mooi parcours zoekt moet je niet echt in Hamburg zijn denk ik.

Eerlijk gezegd viel die zogezegde magische IM sfeer me wel wat tegen al kwam ook dat misschien doordat ik tijdens het lopen niet meer geweldig aan het genieten was.
Op zich wel veel publiek dat mij toch over de finish kreeg, goeie bevoorrading tijdens de wedstrijd en enthousiaste vrijwilligers.

Het weer zat natuurlijk ook niet echt mee, dat speelde ongetwijfeld ook mee. Ik hoop dat het fietsparcours in 2022 hetzelfde is als dit jaar. Snel, recht, eenvoudig.