3,326

Re: prestaties van de dag

Leuk Louise!!

3,327

Re: prestaties van de dag

LindaRotterdam schreef:

Hadden jullie de route vantevoren helemaal gepland?

Alleen globaal, en de eerste paar dagen, omdat de boot van Texel van Vlieland maar heel af en toe gaat, en daar hing veel van af. Verder hadden we voor langs de grens de GPX-bestanden van deze site: https://www.dewijdewereld.net/reizen/fi … -grens.htm We planden verder per dag vooruit, een combinatie van knooppunten, die GPX en soms gewoon GoogleMaps, vooral voor een paar gekke puntjes in de grens. Er zitten een paar rare uitsteeksels in! GoogleMaps ook voor campings en supermarkten enzo. Zeeland en Noord-Holland was gewoon de Kustroute (voorheen LF1), dat was het simpelste.  Het was verder wel elke dag puzzelen, maar ik vind dat wel leuk om te doen.

Polarsteps is inderdaad een geweldige app (+ site, maar de app werkt eigenlijk beter), we gebruiken die nu een aantal jaren en ik verheugde me dus al van tevoren op de mooie kaart van Nederland die zou ontstaan. We zijn nu bezig met een paar aanpassingen en dan kun je er ook een fotoboek van laten maken.

Louise

3,328

Re: prestaties van de dag

Ik heb de Rotterdam marathon gelopen als pacer! Dat wilde ik al zolang en gisteren was het dan eindelijk zo ver. 4h40, met drie heel ervaren pacers samen. Wat een feest was het, en zo anders als dat je zelf loopt. Alle tijd om te genieten van de supporters en verhalen onderweg. En veel dankbare mensen bij de finish.

Nu wel op allerlei rare plekken (heupen bijv.) spierpijn, door dat dribbeltempo. Maar ben zo enthousiast big_smile
Dit ga ik vaker doen!

Prima training ook voor de 3 Bruggen Ultra.

3,329

Re: prestaties van de dag

Wat leuk Linda!
Gefeliciteerd met je finish ook!

3,330

Re: prestaties van de dag

Super knap Linda, gefeliciteerd big_smile

3,331

Re: prestaties van de dag

Sluit mij helemaal aan bij Linda.
Wat een feest was het gisteren in Rotterdam! Na 2,5 jaar eindelijk weer de marathon.

Lekker gelopen, mooi vlak tot 35km daarna harken tot de finish. Eindtijd 2:58:52!
Heel erg blij mee.

3,332 Laatst bewerkt door Macer (25-10-21 13:43:51)

Re: prestaties van de dag

Gisteren ook Rotterdam gedaan, startbewijs hadden we nog liggen dus waarom niet..
Na Hamburg heb ik eigenlijk niet zoveel meer gedaan, dus het was kijken waar het schip ging stranden.

Ik ging met de pacers van 3:40 mee, maar die gingen echt veel te snel van start met een paar keer kilometers onder de 5 minuten, dus die moest ik snel laten gaan. Tot kilometer 24 ging het goed, maar daarna ging het licht uit.. Met hangen en wurgen toch nog de finish gehaald in 4:14..

Kijken of ik komende winter het lopen kan verbeteren, zodat ik het langer vol kan houden..

Maar wat een feest was het in Rotterdam, er stonden zo enorm veel mensen langs de kant...... Een paar keer een brok in mijn keel gehad.. Ik heb niets met Rotterdam, maar wat de marathon betreft is het de mooiste....

3,333

Re: prestaties van de dag

Mooie prestaties allemaal!

Hoor en lees zulke positieve dingen over de marathon Rotterdam dat ik die voor volgend jaar op mn lijstje heb gezet.

3,334

Re: prestaties van de dag

Ik heb Rotterdam in 2016 gedaan en vond het eigenlijk niet zo een mooie, vond persoonlijk Eindhoven een pak leuker om te lopen.

3,335

Re: prestaties van de dag

Mooie prestaties allemaal in Rotterdam!

Ook ik heb meegedaan. Streeftijd was 3:30, maar in ieder geval onder de 3:44 voor een officieel PR. Na 10km begon mijn linkerheup wat vervelend te doen. Tot 30km kon ik het tempo wel volhouden, toen zakte het iets in en vanaf 34km was het er helemaal uit. Op 7:00/km uitgedribbeld naar 3:48.40. Toch genoten van een mooie dag, de support op met name het laatste stuk was echt overweldigend!

Vandaag heb ik (veel) meer spierpijn dan gebruikelijk, dus ik heb toch ongemerkt geforceerd/verkrampt/scheef gelopen. Het was mijn 3e wedstrijd in korte tijd, na een 100km 6 weken geleden en 3 weken geleden een 6 uur (65km), misschien toch allemaal wat veel van het goede.

Nu even rustig aan, en na onze gezinsuitbreiding over 2 maanden op naar nieuwe doelen in 2022, met hopelijk ook weer triathlons op het programma smile

3,336

Re: prestaties van de dag

Ik heb afgelopen zondag ook in Rotterdam gelopen. Mijn eindtijd was 3:48:41. Op zich wel tevreden mee, al had ik gehoopt onder de 3:45 te lopen. Het was voor mij de 9e keer Rotterdam, maar ik geloof niet dat ik het ooit zo druk heb gezien langs de kant. Wat een fantastische sfeer, ik heb van begin tot eind genoten.

3,337 Laatst bewerkt door Louise (26-10-21 18:33:28)

Re: prestaties van de dag

Voor mij als supporter was het bepaald niet de meest succesvolle editie van de marathon van Rotterdam, ik had een wat frustrerende dag door diverse oorzaken, één ervan het complete falen van de live tracker (app). Er is van de 5 mensen die ik volgde welgeteld 1 doorkomst doorgekomen, verder helemaal niets, alleen maar foutmeldingen. Wat een #fail voor zo'n organisatie.

Maar goed, mijn Super Marathon Master aka manlief is voor de 32e keer in Rotterdam gefinisht, ondanks een bepaald niet ideale voorbereiding met in september nog 3,5 week/2000 kilometer fietsvakantie. Hij had geen idee wat erin zat (vandaar dat die live tracker welkom was geweest). Uiteindelijk liep hij onder die omstandigheden een prima tijd: 3u41.

Ik moet bekennen dat ik in mijn rol van supporter, als Rotterdammer nogalliefst, het ook niet de mooiste marathon vind: te druk, chaotisch, onoverzichtelijk en lawaaierig. Maar goed, de zon wel was fantastisch en het was mooi dat het na 2,5 jaar weer kon doorgaan. Op tv vond ik de stad er bovendien wel prachtig uitzien.

dik2tri schreef:

onze gezinsuitbreiding over 2 maanden

Leuk, Dik!

Louise

3,338

Re: prestaties van de dag

Wow de 32e keer Rotterdam, i'm impressed!!
Geef dat maar door aan hem Louise.

3,339 Laatst bewerkt door Louise (27-10-21 10:12:19)

Re: prestaties van de dag

Hedcandy schreef:

Wow de 32e keer Rotterdam, i'm impressed!!
Geef dat maar door aan hem Louise.

Zal ik doen! Hij staat op de gedeeld 8e plek in dit klassement: https://www.nnmarathonrotterdam.org/inf … n-masters/ Voor zover hij weet zijn er zondag 6 van de 7 voor hem ook gefinisht, dus is hij op één iemand een plekje ingelopen. Dat is een wedstrijd op zich. Tussen allemaal mannen van respectabele leeftijd natuurlijk - er zitten 70+'ers tussen!

Louise

3,340

Re: prestaties van de dag

Mooi dat Rotterdam weer georganiseerd kon worden en leuk om al jullie verhalen te lezen!

Dat moet een aardige martelgang zijn geweest Macer, die laatste paar kilometers, maar je hebt hem in elk geval uitgelopen.

Erikd, wat was je verval de laatste 7 kilometer? En was het een pr? In elk geval een zeer knappe tijd!

En 32 keer gelopen verdient natuurlijk een extra dubbele kudo, heel knap!

3,341

Re: prestaties van de dag

Vandaag de DevilsTrail gelopen bij Berg en dal.
Als je denkt dat Nederland vlak is... hier geen ene meter.
Een prachtige omgeving, zeker nu in de herfst. Als kind zocht ik hier vroeger kastanjes, het is altijd heel fijn om terug te zijn.

23,5km gelopen,voor mij een nieuw record (nooit verder geweest dan een halve marathon)  en pfff wat was het zwaar!! 580hm, constante focus om de wortels te ontwijken, maar tof!
Ik ben trots dat ik het heb gedaan. We waren met zn viertjes en ik heb daar echt veel aan gehad, gezelligheid maar ook er doorheen slepen op moeilijke momenten.
Nog nooit zo'n pijnlijke kuiten gehad direct na de finish, owie!!

3,342

Re: prestaties van de dag

Gisteren voor de 4e keer de duinentrail 35 gelopen maar tjonge jonge dat ging voor geen meter.
Ik zou het toch moeten weten maar het mulle zand in het begin brak me meteen al op en op geen enkele manier in me lekkere tempo kunnen komen.
Mijn benen voelen nu alsof ik 3 keer het rondje heb gelopen en veel gewandeld heb ik zeker.

3,343

Re: prestaties van de dag

Leuk allemaal weer dat trailrunnen! Ik heb er ook zin in.

Komende zondag sta ik ingeschreven voor de Alphense bergen trail 25km versie. Nu heb ik wel mijn hardlopen een tikkeltje laten versloffen en de avond ervoor geef ik zelf een feestje. Dus ik vermoed dat het een pittige editie gaat worden smile

3,344

Re: prestaties van de dag

Het was alweer eergisteren (beetje druk weekend) maar toen hebben TumTumTum en ik plus mijn man in Zoutelande meegedaan aan de Hobbeldebobbelloop. Dikke aanrader voor als je eens een loodzwaar, knettergek parcours wil lopen!

Al na 1,5 kilometer dacht ik: welke sadist heeft dit bedacht, joh! Nou, dat blijkt Lein Lievense te zijn, ook de bedenker en oprichter van de Kustmarathon, een regionale beroemdheid, helaas een paar jaar geleden overleden.

Wat het is: rond Zoutelande liggen de hoogste duinen van Zeeland, zo'n 50 meter hoog. Daar ga je een maximaal aantal keren op en af. Dus het is duin op, meteen weer af, stukje vlak, en weer op en af. Het op en af zijn steile paden en trappen, en de stukjes vlak zijn voor een groot deel over het mulle zand. Start en finish in het centrum van het dorp, bij de Finishlein (zo genoemd ter nagedachtenis aan Lievense) van de Kustmarathon. Georganiseerd vanuit een pannenkoekenrestaurant, niet verkeerd na afloop.

Dus dan ploeter je door het zand en dan mag je er eindelijk van af, meteen omhoog een lange, steile trap op. De terugweg is ietsjepietsje vlakker, want dan loop je bovenop de duinen - maar dat is ook nog steeds geen meter echt vlak.

Ik vond het hilarisch, maar dus wel heel zwaar. Ik heb de 5,8 km gelopen, de korte afstand (lange is 11), was wel genoeg, gemiddeld tempo 1'/km lager dan m'n duurlooptempo, en toch behoorlijk stuk en gister wat spierpijn. Maar enorm genoten: ik vond het heel verrassend en grappig en ondanks het grijze weer prachtig, zo in de duinen en met vergezichten over de zee en Walcheren.

En gaaf dat het door kon gaan natuurlijk!

Louise

3,345

Re: prestaties van de dag

Ah, nu begrijp ik ook gelijk de naam.
Klinkt idd leuk Louise! En dat het loodzwaar is ken ik wel van de duinentrail in Schoorl ja.
Dat zijn we niet gewend dat klimmen, maar je wordt er wel sterk van.
Gelukkig ging het door ja, genieten!

3,346

Re: prestaties van de dag

Hedcandy schreef:

Dat zijn we niet gewend dat klimmen, maar je wordt er wel sterk van.

Ja, daar dacht ik onderweg nog aan: gaaf als je daar in de buurt woont, dan kun je daar heel mooie krachttraining doen.

Hedcandy schreef:

En dat het loodzwaar is ken ik wel van de duinentrail in Schoorl ja.

Kleine anecdote, over de duinen van Schoorl gesproken: ik weet pas sinds 3 weken ofzoiets dat daar een duin is dat hoger is dan die bij Zoutelande. Ik wist niet beter of dat waren de hoogste van Nederland. Dat wás ook zo toen ik er in de buurt opgroeide, of althans: dat dacht men. Er is een aantal jaar geleden beter gemeten en toen bleek de hoogste van Schoorl net hoger te zijn. Dat was mij even ontgaan wink

Louise

3,347

Re: prestaties van de dag

Hedcandy schreef:

Ah, nu begrijp ik ook gelijk de naam.
Klinkt idd leuk Louise! En dat het loodzwaar is ken ik wel van de duinentrail in Schoorl ja.
Dat zijn we niet gewend dat klimmen, maar je wordt er wel sterk van.
Gelukkig ging het door ja, genieten!

Ik woon in Schoorl en loop hier 2 of 3 x in de week door de duinen. Zitten wat aardige gemene duinen bij. Tijdens de Groet uit Schoorl run kan je dat wel merken dat je er sterk van wordt. Op de vlakke stukken word ik veel voorbijgelopen. Maar de duinen op (begint al bij de Schoorlsezeeweg) loop ik er dan weer heel veel voorbij.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

3,348

Re: prestaties van de dag

Ja bij de nok omhoog in Schoorl blijft leuk op de mtb en maakt niet uit hoe vaak je dit doet. smile

3,349

Re: prestaties van de dag

Louise schreef:

Kleine anecdote, over de duinen van Schoorl gesproken: ik weet pas sinds 3 weken ofzoiets dat daar een duin is dat hoger is dan die bij Zoutelande. Ik wist niet beter of dat waren de hoogste van Nederland. Dat wás ook zo toen ik er in de buurt opgroeide, of althans: dat dacht men. Er is een aantal jaar geleden beter gemeten en toen bleek de hoogste van Schoorl net hoger te zijn. Dat was mij even ontgaan wink

Louise

Ha wat leuk. En nou, ik weet dus pas sinds nu dat er blijkbaar in nederland nog een plek is, waar ze (bijna) even hoog zijn, dat wist ik dus niet (Louise, bedankt).
Toch eens die kant op van de zomer, om daar eens een weekendje te verblijven smile

3,350

Re: prestaties van de dag

olaf2004 schreef:

Tijdens de Groet uit Schoorl run kan je dat wel merken dat je er sterk van wordt. Op de vlakke stukken word ik veel voorbijgelopen. Maar de duinen op (begint al bij de Schoorlsezeeweg) loop ik er dan weer heel veel voorbij.

Ja, ik dacht zaterdag ook al: de 'lokalen' zijn wel in het voordeel - en dat waren de meesten, zo te horen, iedereen klonk erg Zeeuws in mijn oren wink
Op mijn niveau liep ik er omhoog ook nog wel voorbij, dat is denk ik vooral dankzij m'n sterke fietsbenen, maar ik heb vooral moeite in het mulle zand, dat heb ik eerder ook wel gemerkt.

@Hedcandy, het gebied is zeker de moeite waard, maar pas wel op met de zomer/het hoogseizoen - dan is het totaal overlopen door toeristen. Ik ben er eigenlijk liever in november, wat dat betreft. Zoutelande is ook nog eens extreem populair de laatste jaren, daar heeft Bløf aan bijgedragen wink

Louise