1

Onderwerp: 60 FD triatlon's in 60 dagen

Er is er weer eentje bezig, en wat een tijden.... Hij heeft al eens 40FD in 40 dagen gedaan ook :-) https://www.raitratasepp.ee/

2

Re: 60 FD triatlon's in 60 dagen

Ja echt ongelooflijk wat sommige mensen kunnen.

3

Re: 60 FD triatlon's in 60 dagen

Holy moly.
Hoe kun je de dag na zo'n 180km fietsen uberhaupt weer op een zadel zitten?
Ik niet.
Scheelt zeker dat ik op n racefiets zit en niet op een TT, maar toch.

4

Re: 60 FD triatlon's in 60 dagen

Fietsen lijkt me nog het minste probleem, dat doen wielrenners ook wel weken achter elkaar.  Elke dag een marathon en het gebrek aan tijd om goed te eten en herstellen, zou me waarschijnlijk opbreken.

5

Re: 60 FD triatlon's in 60 dagen

Misschien doet hij alles op hele lage hartslag en is het herstel minder moeilijk. Dat zou mijn strategie zijn.

Je moet sneller dan de klos zijn.

6

Re: 60 FD triatlon's in 60 dagen

mcguyver schreef:

Misschien doet hij alles op hele lage hartslag en is het herstel minder moeilijk. Dat zou mijn strategie zijn.

Volgens mij zag ik ergens voorbij komen dat hij de eerste dagen marathons liep tussen 3:15 en 3:30. Echt een krankzinnig tempo voor zo’n onderneming.

Tempo is wel interessant om over na te denken. Zou je bij te laag tempo uiteindelijk in de problemen komen om voldoende te slapen en eten? Doe er 12 uur over en je hebt met 8 uur slaap er bij nog 4 uur om te eten. Daar heb je er elke ochtend een van nodig en dan heb je er nog 3. Je verbrandt 7000 kcal en je moet groot deel daarvan aanvullen als je het 60 dagen wilt volhouden. Volgens mij kunnen een paar hele achter elkaar als je super fit bent en je het rustig aan doet. Maar na een stuk of wat krijg je dan honger zonder einde denk ik…

7

Re: 60 FD triatlon's in 60 dagen

De eerste waren rond de 10u30min dus dan moet je niet slapen onderweg.

8

Re: 60 FD triatlon's in 60 dagen

https://3athlon.nl/rait-ratasepp-breekt … riathlons/
Deze beste meneer is nog steeds lekker bezig ondanks geraakt te zijn door een auto . In echte droomtijden als je het mij vraagt als finish tijd voor een hele.

9

Re: 60 FD triatlon's in 60 dagen

Hij zwemt niet echt sterk, rond de 1:20.
Fietsen rond de 6u.
Maar dat lopen, de meeste dagen tussen de 3:10 en 3:15, met een gemiddelde hartslag bij het lopen onder de 130...

Gezien het allemaal heel constant blijft, en hij ook op gewicht blijft, moet hij het dus wel supereasy doen. Zelfs hersteld van die aanrijding een paar weken geleden.

10

Re: 60 FD triatlon's in 60 dagen

ik denk maar 1 ding, waarom???

11

Re: 60 FD triatlon's in 60 dagen

Je gaat wel op een bepaalde manier de boeken want wie is zo gek om hier over heen te willen gaan. Al weet je dit natuurlijk nooit.

12

Re: 60 FD triatlon's in 60 dagen

Macer schreef:

ik denk maar 1 ding, waarom???

Dat denk ik ook. Het komt op mij nogal neurotisch over. Knap, ja, maar als je zoveel energie en wilskracht hebt, waarom dan dit?

13

Re: 60 FD triatlon's in 60 dagen

Ja de reden kun je je zeker afvragen maar zo zijn er ook legio mensen die zich afvragen waarom je er überhaupt een zou willen finishen.

14

Re: 60 FD triatlon's in 60 dagen

Ik volg al even een duitser op insta, omdat hij toffe dingen deed op de fiets. Vandaag kwam hij na zoveel dagen thuis en nu blijkt: hij was bezig met een triathlon!
Hij heeft in 14 maanden 450 km gezwommen in de Adriatische zee, 17.000 km gefietst door Siberia, 5060 km hardgelopen in Mexico.
Holy moly, wat een afstanden.

15

Re: 60 FD triatlon's in 60 dagen

Hij heeft ze alle 60 onder de 11u gedaan, https://triathlonmagazine.ca/racing/rat … XpUK7MhUg4

16

Re: 60 FD triatlon's in 60 dagen

Fenomenale prestatie hoor!
De iron cowboy doet zijn naam eer aan.

17

Re: 60 FD triatlon's in 60 dagen

hugo schreef:

Fenomenale prestatie hoor!
De iron cowboy doet zijn naam eer aan.

Alleen is dit niet die kerel die zichzelf de Iron cowboy noemt.

18 Laatst bewerkt door hugo (04-12-21 21:09:23)

Re: 60 FD triatlon's in 60 dagen

Oh dank je dan haalde ik dat even door elkaar.
Het kan nog veel gekker zie die beste meneer doet er 100 achter elkaar. smile
Volgend jaar is voor míj het plan 2 op 365 dagen.
Ik neem me hoed voor beide heren dus af met een buiging.

19

Re: 60 FD triatlon's in 60 dagen

hugo schreef:

Oh dank je dan haalde ik dat even door elkaar.
Het kan nog veel gekker zie die beste meneer doet er 100 achter elkaar. smile
Volgend jaar is voor míj het plan 2 op 365 dagen.
Ik neem me hoed voor beide heren dus af met een buiging.


Die Iron Cowboy, die er 100 deed, die 'zwom' af en toe door te lopen door kniediep water, en ook met het fietsen en lopen werden de regels af en toe behoorlijk opgerekt.

Overigens heeft Rait ze gemiddeld onder de 11u gedaan, maar niet allemaal onder de 11u. De dag dat hij aangereden werd deed hij er 14:20 over, en de 7 dagen erna waren 1k in de 12u en 6x in de 11u. En ook de allerlaatste ging in 11:35 (z'n fiets moest gerepareerd worden).
Maar een bizarre prestatie, z'n langzaamste marathon was 3:25 (de dag van de crash, en de dag erna). En hij is gedurende de 60 dagen ook nauwelijks afgevallen, maar iets van 1-2 kg.

20

Re: 60 FD triatlon's in 60 dagen

Ik vind t echt een bizarre prestatie, onmenselijk bijna!

21

Re: 60 FD triatlon's in 60 dagen

Hedcandy schreef:

Ik vind t echt een bizarre prestatie, onmenselijk bijna!

Ik ook !

22

Re: 60 FD triatlon's in 60 dagen

Mja dan maak ik me zorgen dat tussen de Frysman en IM Maastricht maar 4 weken tussen zitten, straks eens proberen in te schrijven voor de Frysman trouwens.