926

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Zelfs Kona moet er weer aan geloven voor 2021, de mail gezien van mijn coach en in eerste instantie word het 5 Februari maar dat zie ik ook nog niet direct zitten maar...?

927

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

ronnyke schreef:

Zelfs Kona moet er weer aan geloven voor 2021, de mail gezien van mijn coach en in eerste instantie word het 5 Februari maar dat zie ik ook nog niet direct zitten maar...?

Schijnbaar liggen de IC's in Hawaii vol met Covid patienten op het moment (net als in een aantal andere staten met lage vaccinatiegraad). Ook hebben veel restaurants en hotels moeite om personeel te vinden, veel personeel heeft nu non-contact banen, en die zijn niet happig om terug te gaan naar banen met veel contact met mensen, die ook nog eens gevoelig zijn om geraakt te worden door nieuwe maatregelen. Amerika gaat op dit moment niet echt lekker.

928

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

En daar gaan we weer.... ik zou zelf niet meedoen, maar twee van mijn coachees wel aan de halve marathon van de Drechtstadloop morgen in Dordrecht. Afgelast - ze kunnen het publiek niet weren. Frustrerende herhaling van zetten, dit!

Louise

929

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ja shit... dat is met die dingen in de openbare ruimte wel echt een probleem.
Zie wel dat elk evenement er nu anders mee omgaat.
Maar dit is voor morgen ook wel heel kortdag om nog wat te verzinnen.

930

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Er gingen gister andere loopjes wel door en ik heb inmiddels ook goed bericht over aanstaande zaterdag, dan doen TumTumTum en ik mee aan de Hobbeldebobbelloop in Zoutelande - die staat al lang op mijn verlanglijst, dus leuk

Ik weet ook niet in hoeverre je als organisator verantwoordelijk ervoor bent dat er mensen langs het parcours staan. Het is wel de openbare weg natuurlijk. Afgelopen zomer, toen publiek ook niet mocht, stonden er altijd wel wat mensen, en soms zelfs best een boel. Lijkt me lastig. Als je die verantwoordelijkheid heel serieus neemt, kun je bijna niet anders dan afgelasten, zeker als je verwacht dat het druk wordt.

Louise

931

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Hier alles afgelast inmiddels, meende a/s zaterdag een loopje mee te doen in mijn geboorte dorp is altijd leuk voor mijn ouders aangezien we dan voorbij hun deur lopen maar helaas....

932

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Zal behalve aan de organisatie, ook nog wel aan de gemeente liggen. Is echt geen pijl op te trekken.

Ga er nog steeds vanuit dat een ultra met enkele tientallen deelnemers veilig door kan gaan. Maar vorig jaar trok de organisatie er zelf de stekker uit, om mensen niet aan te moedigen om te reizen.

En Zevenheuvelenloop? Daar komen zoveel mensen met de trein op af...

933

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Dat zou jammer zijn als het niet lukt. Het bestuur van de triathlon Emmeloord zoekt vervangers.

https://3athlon.nl/triathlon-noordoostp … den-nodig/

Je moet sneller dan de klos zijn.

934

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

LindaRotterdam schreef:

En Zevenheuvelenloop? Daar komen zoveel mensen met de trein op af...

Idd afgelast, lees ik net: https://www.gld.nl/nieuws/7450020/zeven … h-afgelast

935

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

mcguyver schreef:

Dat zou jammer zijn als het niet lukt. Het bestuur van de triathlon Emmeloord zoekt vervangers.

https://3athlon.nl/triathlon-noordoostp … den-nodig/

Ook Vroomshoop is opgehouden te bestaan,zie https://triatlonvroomshoop.com/

Toch wel een teken aan de wand

936

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Spijkenisse Marathon deed onlangs ook een noodoproepvoor vrijwilligers voor de dag zelf. Ze hadden er zeker nog 50 nodig yikes

Verenigingsleven ligt ook al anderhalf jaar op zn gat natuurlijk...

937 Laatst bewerkt door Jörgen (16-11-21 20:15:53)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ook in Amstelveen zoeken ze vrijwilligers, voor het organiseren van de Lentemarathon:
https://www.lentemarathon.nl/lentemarathon-2022/

De editie van 2022 gaat niet door.

938

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Oh wat vreselijk zonde toch allemaal...

939

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Triathlon Noordoostpolder heeft voor het bestuur een vrijwilligers probleem.
Het voorbestaan is dan echt in gevaar:
https://denoordoostpolder.nl/artikel/11 … dklok.html

940

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

LindaRotterdam schreef:

Ga er nog steeds vanuit dat een ultra met enkele tientallen deelnemers veilig door kan gaan. Maar vorig jaar trok de organisatie er zelf de stekker uit, om mensen niet aan te moedigen om te reizen.

Hij gaat door! cool

En de Spijkenisse Marathon ook.

941

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Arnoutdv schreef:

Triathlon Noordoostpolder heeft voor het bestuur een vrijwilligers probleem.
Het voorbestaan is dan echt in gevaar:
https://denoordoostpolder.nl/artikel/11 … dklok.html

Wat houd je tegen?
En dat bedoel ik ook weer niet zo persoonlijk als het er staat. Maar als zoveel organisaties geen vrijwilligers kunnen vinden voor de organisatie en uitvoering van die evenementen, dan hebben we daar natuurlijk uiteindelijk ook zelf schuld aan.

942

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

MontanaMan schreef:
Arnoutdv schreef:

Triathlon Noordoostpolder heeft voor het bestuur een vrijwilligers probleem.
Het voorbestaan is dan echt in gevaar:
https://denoordoostpolder.nl/artikel/11 … dklok.html

Wat houd je tegen?
En dat bedoel ik ook weer niet zo persoonlijk als het er staat. Maar als zoveel organisaties geen vrijwilligers kunnen vinden voor de organisatie en uitvoering van die evenementen, dan hebben we daar natuurlijk uiteindelijk ook zelf schuld aan.

Ik ben bestuurslid bij de plaatselijke triathlon; volgende week gaan we datum prikken. Helaas alleen 8ste en kwart. Het vrijwilligersprobleem zal ongetwijfeld niet alleen bij triathlonbesturen gelden.

943

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

En, julllie (de Nederlanders dan) nog in de knel door de avondsluitingen? Ik moet alleen voor het zwemmen nog iets strakker aan agenda-bewaking doen, zodat dat overdag lukt. Werken doe ik dan wel na 5 uur, dat doe ik vaker zo om nog eens daglicht te zien in deze tijd van het jaar en bij opnieuw alleen maar thuiswerken. Hopelijk wordt het zwembad overdag niet te druk - het is sinds september al drukker dan ooit, maar dat was overdag tot nu toe nog goed te doen.

Voorlopig dan allemaal, want geen idee weer waar we op af stevenen, in de ziekenhuizen en met die nieuwe variant.

Vandaag wel ook nog meegedaan in Spijkenisse, de 5 km bij de marathon, als traininingsloopje. Toen we aankwamen, viel er steenkoude regen en voor het checken van de QR-code stond er een rij van zo'n 10 minuten. Dat had ik even niet voorzien, dus ik kreeg het stervenskoud. Op de finish waren m'n voeten nog steeds niet helemaal warm. Verder was het wel okee.

Louise

944

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Leuk Louise, ik heb vandaag ook gelopen in Spijkenisse. Het werd nog even spannend of het door zou gaan met de persconferentie van afgelopen vrijdag, maar gelukkig mochten we toch.

Ik heb de marathon gelopen als pacer voor een eindtijd van 4:00. Het was de eerste keer dat ik als pacer gelopen heb, leuk om te doen. We begonnen met een groep van ca. 20 man, we eindigden met 4… Het weer viel uiteindelijk nog mee, de voorspellingen waren een stuk slechter. De laatste 10 km werd het wel behoorlijk koud. Uiteindelijk in 3:59:25 gelopen, dus dik tevreden voor een eerste keer.

945

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ja, spannend was het zeker, dat heeft Rijnmond zelfs gehaald: https://www.rijnmond.nl/nieuws/1434794/ … andjes-van (Voor ons niet, we hadden de persconferentie afgewacht en ons dus gister pas ingeschreven, maar zo'n vijf of de tien die mijn man liep is iets heel anders dan een marathon natuurlijk)

Grappig, Mart, ik had qua tempo vanochtend zó 5 km met je mee kunnen lopen. Dat tempo is mijn halvemarathontempo, dus precies wat ik vanochtend gelopen heb. Nouja, ik doe dat soort loopjes o.a. om mezelf te leren pacen, was ik nog niet helemaal tevreden over, nog wat te veel jojo'en. Misschien kan ik bij je in de leer wink

Louise

946

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik ga altijd op woensdag middag en in het weekend overdag zwemmen . ( in Nederland)
Dus voor mij veranderd er eigenlijk niets .
In Duitsland geld sinds afgelopen woensdag G2 , en er bestaat zelfs een G2 +

Verder wel tevreden Louise?
Ik had vandaag een duurloop en had ondanks handschoenen dooie vingers .
Ben ook eerder een zomerfan en kan niet wachten tot het weer warmer word .

947 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (29-11-21 10:08:15)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Hier vallen alle trainingen op de wieler- en triathlonvereniging weg. Jammer want wilde juist de veldrit-trainingen weer oppakken. En intervallen op het afgesloten parcours. Dan kan je prima savonds trainen, terwijl ik dat in mn eentje in het donker op de openbare weg toch liever niet doe...

Zwemcursus was gelukkig net afgelopen, en deed ik al sochtends. Maar al met al is het natuurlijk ruk en snap ik vooral niet wat ze met het sluiten van buitensportaccomodaties denken te bereiken.

948

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Hier worden nu een groot deel van de veldritten ook afgelast, komend weekend al de wereldbeker wedstrijd in Antwerpen en er gaan er nog veel volgen waarschijnlijk, gaat hier echt de slechte kant uit.

949 Laatst bewerkt door Louise (29-11-21 10:02:22)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

@Jeanette schreef:

Verder wel tevreden Louise?

Ja, ging goed - voor een tussendoortje. Had ook vanuit huis gekund, maar was wel leuk om ergens anders te lopen.

@Jeanette schreef:

Ben ook eerder een zomerfan en kan niet wachten tot het weer warmer word .

Nou, zeg dat wel. Zomerfan was ik altijd al, maar nu met corona zijn de winters helemaal k*t.

Ik las op Twitter al verhalen van knetterdrukke zwembaden vanochtend vroeg. De atletiekvereniging van mijn man blijft gewoon trainen, maar dan niet op de baan.

@ronnyke - ik vind het van Antwerpen wel raar. Ik weet de details niet natuurlijk, maar het komt over als wat makkelijk de stekker eruit getrokken. Hier in Nederland mag er helemaal geen publiek bij en gaan de crossen wel door. Dan maar zonder 'sfeer en ambiance' (citeer ik uit het Sporza-bericht).

Louise

950

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Mijn sportschool gaat een uur eerder open dan normaal. Nu kun je vanaf 06:00 aan de gang. Dat is dan wel weer positief.

Je moet sneller dan de klos zijn.