51

Re: Planning 2022

Ja precies, zo is een wedstrijd nog leuk... gelukkig zijn ze er nog wel.
Fijn dat deze komend jaar weer doorgaat!

52

Re: Planning 2022

Datum Vrouwentriathlon is bekend! 12 juni, in Beusichem (1/8e en 1/16e). Op 10 april organiseren ze ook een zwemloop, in Eijsden.

Louise

53 Laatst bewerkt door Louise (15-12-21 18:41:18)

Re: Planning 2022

Nieuwe triathlon op de agenda, op Tweede Pinksterdag (6 juni): https://triathlondelft.nl  1/16e, 1/8e, kwart (ook als duo/trio), kids.

Zowaar staat Ter Aar nu ook op de agenda, daar had ik nauwelijks meer op durven hopen. Waarmee ik een begin van een planning heb voor het voorseizoen: 22 mei kwart Ter Aar (hopelijk dan eindelijk die PR-poging die ik in 2020 al wilde doen), 6 juni Delft (ook kwart, denk ik), en de zondag erna de Vrouwentriathlon (1/8e). Alles met de nodige slagen om de arm natuurlijk, maar met hoop.

Louise

54 Laatst bewerkt door timdejong (15-12-21 00:18:23)

Re: Planning 2022

Hoi,

Mijn planning voor 2022.

Januari t/m half mei preppen.


- 21-05 Brouwersdam / kwart

- 19-06 Tri Hard Rotterdam / od

- 30-07 Solo tri tijdens vakantie omgeving Vlissingen / kwart

- 03-09 Herkingen / kwart


Toevallig elke keer 5 weken ertussen. In die weken op niveau blijven en waar mogelijk verbeteren.

Eventueel: 10-09 Hoekse Waard/Binnenmaas / kwart of 8e

55

Re: Planning 2022

Louise schreef:

Nieuwe triathlon op de agenda, op Tweede Pinksterdag (6 juni): https://triathlondelft.nl  1/16e, 1/8e, kwart ook als duo/trio), kids en .

Leuk!

Wel onhandige datum, ik start 12 en 18 juni ook al big_smile

56

Re: Planning 2022

Voor 2022 ben ik er inmiddels ook wel redelijk uit.

  • 19 maart Lanzarote 70.3

  • 7 mei Mallorca 70.3

  • 5 juni IM Hamburg

  • 26 juni West-Friesland 70.3

Op 6 augustus is de Norseman en daar begeleid ik een goede vriend naar hopelijk een zwart t-shirt. Begin juli gaan we er alvast een paar dagen heen voor een parcoursverkenning. Lanzarote combineer ik met een week trainen en de twee weken voor 70.3 Mallorca heb ik daar een huis gehuurd voor een vakantie met mijn gezin (en daar zal ik ook wel genoeg trainingsuren maken). Ik hoop me te kwalificeren voor het WK 70.3 eind oktober in St George, Utah.

Los daarvan zal ik nog wel wat wedstrijdjes meedoen in de tweede of derde divisie met mijn triathlonvereniging.

57 Laatst bewerkt door Lennart73 (15-12-21 11:56:42)

Re: Planning 2022

Louise schreef:

Nieuwe triathlon op de agenda, op Tweede Pinksterdag (6 juni): https://triathlondelft.nl  1/16e, 1/8e, kwart ook als duo/trio), kids en .

Louise

Dit jaar is er ook weer een Zeeuwse triathlon bij gekomen, triathlon Hengstdijk(Hulst). Op de kalender van 2022 staat die ook weer. Hij is in het laatste weekend van september.

Louise, Iets om je lijstje met Zeeuws triathlons compleet te maken?

58 Laatst bewerkt door Hedcandy (15-12-21 17:58:10)

Re: Planning 2022

Mijn planning:

6 feb Midwinter marathon Apeldoorn 25km

6 maart Strade Bianche (IT)

10 april Rotterdam marathon (mn allereerste, superspannend project voor mij als niet hardloper)

21 mei Brouwersdam 90


26 juni IM70.3 Hoorn

Er komt zeker nog van alles bij. Hopelijk ook nog wat swimrun wedstrijdjes.

En ik sluit dit jaar nog af met de Wisenttrail op 31 dec, 23km.

59

Re: Planning 2022

Lennart73 schreef:

Louise, Iets om je lijstje met Zeeuws triathlons compleet te maken?

Leuk, ja, dank voor de tip! Eind september plan ik nog even niks in vanwege nog onduidelijkheid met de vakantieplannen, maar ik ga 'm wel onthouden. En sowieso leuk dat er in Zeeland weer een bij is!

Louise

60

Re: Planning 2022

Zou hem ook willen doen maar valt op een zondag dat ik moet werken en de start van de kwart is al voor de middag, natuurlijk is Hulst vlakbij dus het zou wel kunnen dat ik hem doe, ik zwem daar ook wel in regelmaat op de Vogel.

61 Laatst bewerkt door YouriL (17-12-21 12:47:15)

Re: Planning 2022

Leuk om iedereens planning te lezen!
Mijn planning vooralsnog voor komend jaar.

13 feb:      Groet uit Schoorl run 30km (waarschijnlijk rustig duurloopje)
13 mrt:     CPC Den Haag halve marathon (referral 2021, deze wil ik gebruiken als race aangezien dit parcours zich het beste leent
                om mijn pr op een open halve even goed aan te scherpen)
20 mrt:     Stevensloop Nijmegen halve marathon. Deze thuiswedstrijd wil ik al 6 jaar lopen, maar bij de eerste raakte ik
                geblesseerd en in 2019 pas weer begonnen met hardlopen, 2020 en 2021 gingen uiteraard niet door:( Rustig duurloopje
                na de race week ervoor)
05 jun:      Ironman Hamburg (eerste FD
25 sep:     Marathon Berlijn (hopelijk ingeloot, anders met reisorganisatie)

Tussendoor wil ik nog wel wat kortere afstanden triathlons doen tussen Hamburg en Berlijn, indien herstel en duurtraining dit toelaat.
Na Berlijn welverdiende rust van een vol jaar voor mijn doen, met paar weken terug Marathon Valencia achter de rug:)

62

Re: Planning 2022

Het nieuwe jaar begint met afgelastingen, dat heeft alweer een sub-doel weggestreept.
Er staan voor mij 3 hoofddoelen op het programma. Tussendoor zullen er kleinere sub-doelen voorbij komen.

10 april: Rotterdam Marathon - doel PR
04 juni: Les Trois Ballon - doel Goud
21 augustus: IM Copenhagen - doel finishen

Succes iedereen in 2022!

63

Re: Planning 2022

Mijn doelen en planning zijn ook duidelijk voor 2022. Het zijn 2 hoofddoelen, mijn debuut op de hele in IM Maastricht en de Scheldebeker. De scheldebeker is een 5 jaarlijkse zeezwemtocht van Vlissingen naar Breskens, de Westerschelde oversteken dus.

Planning is nu:

6 juni  triathlon Terneuzen 1/8
22 jun zeezwemtocht Kattendijke-Wemeldinge
3 juli   Chtriman 1/2
27 juli zeezwemtocht Dishoek-Zoutelande
7 aug  IronMan Maastricht 1/1
20 aug Scheldebeker

In september misschien nog triathlon Hengstdijk, afhankelijk van hoeveel energie ik dan nog heb.

64

Re: Planning 2022

Ik vind het voornemen van Maarten van der Weijden wel tof: 200-200-200. Heeft hij mooi zitten bedenken in z'n endless pool!

Je moet sneller dan de klos zijn.

65

Re: Planning 2022

Leuk, 1 januari gingen een hoop inschrijvingen open.
Ik heb dus ineens weer 3 triathlons erbij op de kalender.
2 kwartjes (Terheijden en Noordwijkerhout) en een 1/3e, altijd leuke afstand, in Leiderdorp.
Lekker locale potjes, geen commerciele organisaties en dus betaalbaar.

Holten wil ik graag gaan jureren, het is tevens het afscheid van Wim als speakerman..

66 Laatst bewerkt door ronnyke (03-01-22 12:23:38)

Re: Planning 2022

Ik heb ook een 1/3e op de planning staan, deze van Oud Gastel is niet ver van mij en valt 2 weken voor de Frysman dus lijkt me ook wel eens leuk. Hopelijk gaat hij door natuurlijk.

67

Re: Planning 2022

Ik heb me ook gisteren ingeschreven voor Terheijden, de halve. Nu eens onder de 5 uur proberen te duiken.

Heb nu staan:

april - tourversie Ronde van Vlaanderen
april - marathon Rotterdam (wordt mn eerste officiele hele marathon)
juni  - halve triathlon Terheijden

Bij voorkeur nog een 1/4 triathlon in mei en in juli.
Wellicht in Augustus de hele van Maastricht, maar even kijken of dat beetje gaat passen.

Eind juni wil ik een cyclo bij de mont ventoux gaan doen. Eens zien of ik wat fietsvrienden daar ook enthousiast voor krijg.

Verder nog wat loopjes hier en daar, maar moet ik me allemaal nog voor inschrijven.

68

Re: Planning 2022

davidr schreef:

Ik heb me ook gisteren ingeschreven voor Terheijden, de halve. Nu eens onder de 5 uur proberen te duiken.

Heb nu staan:

april - tourversie Ronde van Vlaanderen
april - marathon Rotterdam (wordt mn eerste officiele hele marathon)
juni  - halve triathlon Terheijden

Bij voorkeur nog een 1/4 triathlon in mei en in juli.
Wellicht in Augustus de hele van Maastricht, maar even kijken of dat beetje gaat passen.

Eind juni wil ik een cyclo bij de mont ventoux gaan doen. Eens zien of ik wat fietsvrienden daar ook enthousiast voor krijg.

Verder nog wat loopjes hier en daar, maar moet ik me allemaal nog voor inschrijven.

De ronde van Vlaanderen een week voor Rotterdam? Die 255km met een bak kasseien gaan je niet helpen een goede tijd te lopen dan.. Maar als je het vanuit " Ironman" oogpunt bekijkt is een week rust natuurlijk plenty :-)

69

Re: Planning 2022

Ik heb me ingeschreven voor de halve in Klazienaveen op 10 juli.
Verder sta ik nog ingeschreven voor de Sallandtrail op 12 maart (25K) en de ENschede halve marathon op 24 april. Misschien dat ik nog de IJsselloop of een andere loop doe in april en dan in mei/juni een paar sprint of kwart-afstanden. Maar bovenal hoop ik dat ik eindelijk een halve in wedstrijdverband kan doen.

70

Re: Planning 2022

Vanzella schreef:
davidr schreef:

Ik heb me ook gisteren ingeschreven voor Terheijden, de halve. Nu eens onder de 5 uur proberen te duiken.

Heb nu staan:

april - tourversie Ronde van Vlaanderen
april - marathon Rotterdam (wordt mn eerste officiele hele marathon)
juni  - halve triathlon Terheijden

Bij voorkeur nog een 1/4 triathlon in mei en in juli.
Wellicht in Augustus de hele van Maastricht, maar even kijken of dat beetje gaat passen.

Eind juni wil ik een cyclo bij de mont ventoux gaan doen. Eens zien of ik wat fietsvrienden daar ook enthousiast voor krijg.

Verder nog wat loopjes hier en daar, maar moet ik me allemaal nog voor inschrijven.

De ronde van Vlaanderen een week voor Rotterdam? Die 255km met een bak kasseien gaan je niet helpen een goede tijd te lopen dan.. Maar als je het vanuit " Ironman" oogpunt bekijkt is een week rust natuurlijk plenty :-)

Haha ja dat schoot ook nog even door mijn hoofd, planningstechnisch niet zo handig. Maar ja, wel 2 vinkjes op de wishlist, ben benieuwd hoe die marathon gaat bevallen, met een weekje ertussen zal het wel prima gaan. En ik fiets niet de 255 maar de 177, volgens mij is de langste versie voor toeristen (iig georganiseerd) ook 'maar' 217 en dat aanloopstuk vanaf antwerpen daar mis ik volgens mij niet veel aan. Hoop vooral dat beide evenementen doorgaan met wat volk langs de kant!

71

Re: Planning 2022

davidr schreef:

Haha ja dat schoot ook nog even door mijn hoofd, planningstechnisch niet zo handig. Maar ja, wel 2 vinkjes op de wishlist, ben benieuwd hoe die marathon gaat bevallen, met een weekje ertussen zal het wel prima gaan. En ik fiets niet de 255 maar de 177, volgens mij is de langste versie voor toeristen (iig georganiseerd) ook 'maar' 217 en dat aanloopstuk vanaf antwerpen daar mis ik volgens mij niet veel aan. Hoop vooral dat beide evenementen doorgaan met wat volk langs de kant!

Dat scheelt al inderdaad. Ahh ok, ik heb hem 300 jaar (ofzo smile) geleden eens gedaan en toen moesten we met de bus naar Brugge voor de start. Was het niet waard inderdaad. Pas de laatste 140 werden toen leuk (qua parkoers) terwijl je al gaar was van 4 uur vlakke aanloop.

72

Re: Planning 2022

Ik heb me zojuist ingeschreven voor de halve van Nieuwkoop. Na afgelopen weekend voor het eerst in mijn leven een halve marathon te hebben gelopen en mijn progressie afgelopen jaar op de kwart afstand in ogenschouw erbij heb genomen, conclusie getrokken om een keer een halve te proberen. Uitgekomen op Nieuwkoop want die is nog redelijk betaalbaar en redelijk in de buurt vanuit Noord-Holland. En nu trainen met me lijf haha

73

Re: Planning 2022

Leuk!
Veel succes en plezier bij het trainen...

74

Re: Planning 2022

Mooi plan.
De halve van Nieuwkoop was ook mijn eerste halve en daar heb ik goede herinneringen aan.
Veel plezier met trainen!

75 Laatst bewerkt door yoeri (30-01-22 20:53:07)

Re: Planning 2022

Mijn planning voor dit jaar:

- 24-04: Two Rivers Marathon
- 12-06: Triathlon Terheijden (halve)
- 26-06: The Cave (111)
- 10-07: Klazienaveen (halve)
- 07-08: IM Maastricht

Eigenlijk zou Two Rivers volgend weekend zijn, maar hij werd onlangs verzet door de onzekerheid nog rondom corona. Intussen met mijn coach wel flink doorgepakt op het lopen, waardoor ik daar wel een enorme sprong heb kunnen maken (recent een halve marathon als proef gedaan en hier kwam een pr uit van nèt 1.31 uur. Mijn vorige pr was 1.50 uur).

Met het schema probeer ik flink wat scherpte te krijgen voor mijn hoofddoel dit jaar, in Maastricht. Bij The Cave probeer ik ook wat hoogte te pakken en wat meer vertrouwen te krijgen in afdalen. Vorig jaar, toen ik The Cave ook deed, heb ik dat wat laten liggen. En het is gewoon een ontzettend toffe wedstrijd met een vreselijk technisch loopparcours.

Tijdens de triathlons probeer ik ook wat te experimenteren. Misschien eerder echt de grens opzoeken om te kijken wat mijn lichaam kan, met het gevaar er overheen te gaan, maar dat is dan minder erg dan bij Maastricht wink Ik ben stiekem wel benieuwd hoeveel 'ruimte' er nog zit tussen een 'hiermee-kan-ik-finishen'-tempo en een 'ik-geef-alles-en-ik-zie-wel-waar-ze-me-oprapen'-tempo.

De focus ligt de komende tijd op duur maken (vanzelfsprekend), maar ook het zwemmen. Vorig jaar, tijdens mijn eerste hele in Almere, heb ik daar echt kostbare minuten laten liggen. Mijn coach zei dat hier zeker wel twintig minuten van af kunnen. Het zou ontzettend veel schelen als het me lukt van mijn totale zwemtijd minuten af te snoepen. Het kostte me behoorlijk wat kruim tijdens het fietsen en het lopen om wat in te lopen op de rest.