976

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ja, de Mirandabad in Amstredam.
Vorig jaar was dat het enige bad wat nog open was, later volgden er meer.
Ik hoop dat dat nu ook gaat zijn want als heel Ned weer hier komt zwemmen is het niet te doen...

977

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Hedcandy schreef:

Ja, de Mirandabad in Amstredam.
Vorig jaar was dat het enige bad wat nog open was, later volgden er meer.
Ik hoop dat dat nu ook gaat zijn want als heel Ned weer hier komt zwemmen is het niet te doen...

Alphen a/d Rijn is ook weer open:
https://www.dethermen2.nl/nieuws/lockdo … ember.html

Ik wacht nog even tot half januari, dan wil ik weer gaan trainen voor het nieuwe seizoen en zie ik wel wat er mogelijk is. Nu nog niet zo gemotiveerd dat ik weer ga haasten en staan koukleumen naast zo'n buitenbad. wink

978

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik wacht het ook even af, het seizoen is nog ver en net als vorig jaar ga ik er niet voor reizen, dus is het wachten op het Van Maanenbad of eventueel Pernis. Ik wil bovendien eerst meer informatie over de besmettelijkheid van omikron, hoe dat buiten zit, en/of die booster binnen hebben. Voor mezelf maar vooral voor de ouderen met wie ik contact heb.

Louise

979

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik heb ook nog niet zo'n haast. Denk dat ik maar een extra fietstraining inlas vanaf volgende week...

980

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik zie dat Zwartsluis open is voor winterzwemmen en Borgelerbad (Deventer) komt ook nog met nader bericht. Toch wel fijn om opties te hebben komende weken.

981

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

In juni IM Hamburg en laatste maanden weinig gezwommen ivm marathonvoorbereiding. Beter gaat het buitenbad in Nijmegen ook open, kan nog wel wat zwemtraining gebruiken:(

982

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Met een IM in juni kan ik me je zorgen voorstellen, maar je zou je ook bijv. extra op fietsen kunnen richten. Dat zwemmen haal je wel weer in zodra het kan.

Ik heb even teruggekeken, en zag dat ik vorig jaar tgv de lock-down tussen half december en eind januari ook geen meter gezwommen heb. Afgelopen zomer wel PRs op elke afstand gezwommen.

983

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Hier blijven gelukkig de zwembaden open, subtropische of andere moeten helaas de deuren weer sluiten.

984 Laatst bewerkt door mcguyver (30-12-21 22:21:31)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

De Alpen Marmotte op de Tacx.

Waarom?
-Omdat het technisch kan;
-Omdat ik het kan
-Omdat ik een laatste uitdaging wilde in 2021;
-Ik achter de grenzen van mijn lichaam wil komen;
-ge moe toch wah

De cijfers:
-1 maal digitaal lek gereden;
-bewogen tijd: 9 uur 58 minuten
-gemiddeld vermogen: 174W (NP 188W)
-afstand: 173;
-hoogtemeters: 4965 m.

Dan komt nu het moment dat je kunt stellen dat ik nog 35 hoogtemeters te kort kom alsmede 4 km. Klopt, maar ik heb ze wel gemaakt omdat ik bleef doorfietsen nadat de PC vastliep. Ii had pas na een tijdje door dat de pc was vastgelopen.

Vermogen. (is alles)

Je moet sneller dan de klos zijn.

985

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

vervolg

Cijfers:
1e klim Col du Glandon op het echte klim gedeelte 200W
2e klim Col du Telegraph op het echte klimgedeelte 199W
3e Klim Col de Galibier op het echte klimgedeelte 192W
4e Klim Alpe d’Huez: door een vastloper in de pc niet goed kunnen meten. Ik schat deze op 175W (deel 1 161W en deel 2 187W)

Koek en zopie:
11 liter sportdrank, aangemaakt met 1/3 van de aanbevolen hoeveelheid;
5 kleine krentenbollen;
5 gelletjes van de action;
5 repen met extra eiwit.
6 paracetamol

Gevoel
Het idee om een e-Marmotte te doen kreeg ik van het triathlonforum (@maca944) en een fietsforum (zijwielrent.nl). Op het triathlonforum zette hij een tijd geleden een tacxrit van 4 uur. En ik dacht: waarom niet eigenlijk? Je hebt alles bij de hand. Geen gezeik met lege bidons. Je hoeft geen rekening te houden met regen etc. Lange tijd daarna kocht ik een tacx en bij de tacx zaten 4 films die samen de Alpen Marmotte vormen. Op zijwielrent.nl vond ik de nodige inspiratie en enkele tips die me er zeker doorheen hebben geholpen.

In hoeverre is dit nu echt? Kan ik het vergelijken met de echte versie? Afgezien van het feit dat het bijna 10 uur lang fietsen op ge. 175 W een prestatie voor mij is moet je toch altijd kritische zijn. Ik had geen tegenwind, geen last van ijle lucht en voor mij het allerbelangrijkste: tijdens de afdalingen kun je hard al je kan. Je hoeft niet te sturen. En dat is voor mij als expert in vierkante bochten wel handig. Ook had ik geen last van kou of hitte. Ook de afdaling van de Glandon telde bij mij wel mee. In tegenstelling tot de live versie.

Daar staat tegenover dat ik na een uur of 8 last van brandende voeten kreeg. Een zadelpijn omdat ik het echt veel vaker op de pedalen ga staan. Even uitrekken. Daarnaast ben ik veel minder gestopt dan ik in het echt zou doen. Als je boven aan de berg staat maak je toch al snel even een foto.

Saai?
Veel mensen vroegen me vooraf of ik het niet saai vond? Nee, totaal niet. Ik had de hele situatie aangepast naar mijn eigen wensen en. Bijvoorbeeld de muziek: ik schakelde tussen 3 Fm live en de top 2000 live. En als ik die zat was zette ik Spotify aan. Af en toe keek op de laptop naar het nieuws en andere sites. Daarnaast maakte ik me drukker over allerhande pijntjes zoals die ik nu nog voel: een gevoelloze linker pink. Geen idee! Tot slot: ik had het eten dat ik lekker vond en dat zorgde voor rust.

En door…..

Je moet sneller dan de klos zijn.

986

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Gefeliciteerd! Flink afgezien lijkt me toch wel.
11 liter drank? Dan moet je toch echt flink gezweet hebben. En waarom de paracetamol? Preventief, of vanwege de zadelpijn?

987

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Holy moly, ik vind 30 min op de Tacx al oneindig lang... gefeliciteerd hiermee!! Wow.

988

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Pffff , respect .
Het langste wat ik op de Tacx / trainer  heb gezeten is 4 uur .
En dat was mentaal al een dingetje .

989 Laatst bewerkt door mcguyver (31-12-21 13:02:37)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

MontanaMan schreef:

Gefeliciteerd! Flink afgezien lijkt me toch wel.
11 liter drank? Dan moet je toch echt flink gezweet hebben. En waarom de paracetamol? Preventief, of vanwege de zadelpijn?

Klopt, preventief. Hielp niet of nauwelijks. En de 11 liter kwam er grotendeels via zweet uit maar ook na het fietsen via de toiletbezoek.

Je moet sneller dan de klos zijn.

990

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

mcguyver schreef:

...lang maar mooi verhaal...

Haha, koning! Supergaaf dat je het gered hebt! En in hoeverre is dit echt? Ik weet zeker dat als je dit kan je de echte Marmotte ook kan fietsen, geen twijfel mogelijk. Wellicht leuk om dat tzt een keer te doen ter vergelijking.

991

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Mooi verhaal, ik had het op Strava een beetje gevolgd ook. Wat ik al eerder zei: ik moet er niet aan denken, ik heb helemaal niets met binnen fietsen.

Ten opzichte van de echte vergeet je nog: de aanwezigheid van andere mensen, zowel andere deelnemers als publiek enzo. Tijdens mijn Marmotte vond ik dat fijn, leuke dingen gehoord onderweg en op de Alpe d'Huez gaf het mij een enorme kick dat ik er frisser bij zat dan wat ik om me heen zag.
Ik denk ook dat het echte berglandschap nog iets heel anders met je 'doet' dan plaatjes op een scherm. Bij mij wel althans!

Louise

992

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Fantastisch! Niets dan respect voor deze prestatie.

Brevet d'Or dik verdiend :-)

993

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Arnoutdv schreef:

Triathlon Noordoostpolder heeft voor het bestuur een vrijwilligers probleem.
Het voorbestaan is dan echt in gevaar:
https://denoordoostpolder.nl/artikel/11 … dklok.html

https://triathlonnoordoostpolder.nl/

Einde van een tijdperk

In 2019 beleefde Triathlon Noordoostpolder een hoogtepunt in zijn bestaan. Wat in 2012 begon als een idee uit de koker van triatleet Kerst Beuckens, groeide in de jaren erna uit tot een sport evenement wat elk jaar toenam in professionaliteit. En door die groei en professionalisering moest er ook een nieuwe locatie gezocht worden.

De 8e editie werd gehouden op een nieuwe locatie in Emmeloord, het evenemententerrein aan de Marknesserweg. Met ruim 935 deelnemers, veel publiek en fantastisch weer werd het een top evenement. En dit wilden we graag nog een paar jaar voortzetten.

Helaas gooide Corona roet in het eten. Het evenemententerrein werd voor een groot deel in beslag genomen door de corona teststraat van de GGD en een sport evenement organiseren was door de richtlijnen van de overheid niet mogelijk.

In 2019 had Eric Harstra, verantwoordelijk voor de sponsoring, al aangegeven niet door te gaan als bestuurslid en ook Kerst Beuckens had al eens eerder kenbaar gemaakt het stokje over te willen dragen. Ook penning-meester Manon Maas had vanwege haar privé situatie, 2 jonge kinderen en werken in het eigen bedrijf samen met haar partner, aangegeven te gaan stoppen.

Ondanks verwoede pogingen van het bestuur om opvolging te zoeken, moeten we met pijn in het hart concluderen dat dit niet is gelukt. En ondanks een grote schare aan sponsoren, partners en vrijwilligers, hebben wij moeten besluiten om te stoppen met de organisatie van Triathlon Noordoostpolder.

Via deze weg willen wij jullie als sponsoren, partners en vrijwilligers dan ook als eerste op de hoogte brengen van dit (droevige) nieuws. Komende maandag zal in de online versie van de Noordoostpolder een artikel verschijnen over dit besluit, wat woensdag ook in de krant zal staan.

Mede door de steun van alle betrokkenen en uiteraard de inzet van de vele vrijwilligers, sponsoren en sporters, was de Triatlon Noordoostpolder uitgegroeid tot een sport evenement wat landelijke bekendheid geniet. Dat is echt iets om trots op te zijn.

Het bestuur kijkt dan ook met plezier en trots terug op de afgelopen jaren en wil een ieder bedanken die dit de afgelopen jaren mogelijk heeft gemaakt.

994

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Wat jammer...

995

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Geen verrassing maar de groet uit Schoorl run gaat niet door.

996

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Jammer zeg, van Noordoostpolder. Het hing al in de lucht maar ik had toch nog hoop. Ik wilde 'm vorig jaar doen, maar toen werd-ie al vroeg afgelast vanwege de corona-beperkingen en -onzekerheden. Voor dit jaar was het voor mij zeker een optie. Ik wil graag een kleinere, lokale, betaalbare halve doen. Daarin is de keuze sowieso beperkt, en dit is er weer één minder.

Louise

997

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Is Terheijden een optie voor je Louise? Die is half juli, lokaal en heeft een halve (ik doe de kwart).

998

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Terheijden zal al lang volzet zijn vrees ik, was het eigenlijk al op voorhand. Maar je kunt altijd eens kijken natuurlijk.

999

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Louise schreef:

Jammer zeg, van Noordoostpolder. Het hing al in de lucht maar ik had toch nog hoop. Ik wilde 'm vorig jaar doen, maar toen werd-ie al vroeg afgelast vanwege de corona-beperkingen en -onzekerheden. Voor dit jaar was het voor mij zeker een optie. Ik wil graag een kleinere, lokale, betaalbare halve doen. Daarin is de keuze sowieso beperkt, en dit is er weer één minder.

Louise

Klazienaveen gaat vooralsnog weer door, 2e weekend van juli. Wel eindje weg voor je.

1,000

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Hedcandy schreef:

Is Terheijden een optie voor je Louise? Die is half juli, lokaal en heeft een halve (ik doe de kwart).


Half juni. En ik ben ingeschreven. Wordt de derde keer voor mij.

Je moet sneller dan de klos zijn.