101

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Nee, niet over de booster ofzoiets - ik pik hier even een dingetje op van mezelf van een paar maanden geleden in dit draadje:

Louise schreef:

(Over het bloed geven en sporten: Plasma geven heb ik ook wel eens over gedacht, nog steeds eigenlijk. Kost alleen behoorlijk meer tijd, en ik vind dat idee van dat je bloed eruit en er weer in gaat nog niet helemaal jofel. Maar toch nog eens verder naar kijken.

Dat ben ik dus echt gaan doen, het heeft nog even geduurd omdat ik met een medisch vraagje zat, maar vanochtend heb ik voor het eerst plasma i.p.v. bloed gegeven. Ik vond het vanwege dat idee van je bloed eruit en er deels weer in een beetje spannend, maar het ging prima en ik vond het wel interessant ook.

Ik kon op de terugweg op de stadsfiets meteen merken dat de gebruikelijke invloed van bloed doneren op de zuurstofvoorziening naar m'n spieren er niet was. Dat is echt wel een voordeel, daardoor wil ik ook wel vaker doneren (wat als plasmadonor ook de bedoeling is).

Dus, ik aan de bloeddoping, haha, nou, daardoor laat ik me niet tegenhouden wink

Louise

102

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Booster binnen, sinds gisteravond! Mijn geboortejaar kon donderdag een afspraak maken, en ik vond nog een gaatje, al was dat wel in enorme drukte in een reusachtige vaccinatiefabriek (Ahoy). Tot nu toe nergens last van, zelfs veel minder last van m'n arm dan de vorige twee keer, ik ben opvallend 'smooth' geprikt door een zeer ervaren prikker. Ik doe een paar dagen kalm aan, toch niks bijzonders op de planning voorlopig.

Louise

103

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Aanvulling: ik werd dinsdagavond (24 uur na prik) toch nog aardig onderuitgeschoffeld, kort maar krachtig: soort koortsaanval. Kwam ineens opzetten, uur in bed liggen rillen (ondanks kruik), alles deed pijn - en toen was het ineens ook weer voorbij. Ik voelde me gister nog wel wat uitgewrongen en niet fit genoeg om te sporten, maar vandaag is alles weer okee. Veel heftigere reactie dan bij de eerste twee prikken.

Het blijft me wel verbazen: ik ben al best vaak gevaccineerd, ook voor verre reizen, eigenlijk nooit wat van gemerkt. Dit is toch echt wel van een andere orde.

Louise

104

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Blij voor je dat het hier bij bleef. Ik mag 12 januari.

Je moet sneller dan de klos zijn.

105

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Ik 19 Jan al hoop ik nog iets vroeger te mogen via de reserve lijst maar dat zien we dan wel.

106

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Ik ook ergens eind januari.
S avonds laat, eigenlijk lig ik dan normaal al in bed. Wie weet helpt het, meteen slapen smile
De volgende dag moet ik toch wel werken..

107

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Mijn man had inderdaad ook zo'n koortsaanval. Echt heel kort, maar wel vervelend achter het stuur smile

Ik mag morgen. Hopelijk niet zo ziek als de tweede keer; maar dat denk ik niet, als ik hoor dat je anti-stoffen al zo afgenomen zijn.

108 Laatst bewerkt door Maca944 (31-12-21 22:02:04)

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Net mijn boostershotje Moderna morgen krijgen. Mijn fysio heeft er flinke last (als in 2 dagen met koorts op bed) van gehad, ik wacht het met angst en beven af. Straks nog even snel zwemmen en fietsen voordat ik er last van kan krijgen.

En iets anders, afgelopen dinsdag is Robin Fransman overleden aan de gevolgen van Covid. Toen ik jaren geleden bij de AFM werkte was hij een directe collega en toen (op een positieve manier) eigenwijs. Hij weigerde zich te laten vaccineren en al weet je nooit hoe het gelopen zou zijn als hij dat wel had laten doen, de statistieken zijn vrij overtuigend.

109

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Maca944 schreef:

En iets anders, afgelopen dinsdag is Robin Fransman overleden aan de gevolgend van Covid. Toen ik jaren geleden bij de AFM werkte was hij een directe collega en toen (op een positieve manier) eigenwijs. Hij weigerde zich te laten vaccineren en al weet je nooit hoe het gelopen zou zijn als hij dat wel had laten doen, de statistieken zijn vrij overtuigend.

Ik las het, hoe kan zo een slim mens zo in een tunnel zitten?

Je moet sneller dan de klos zijn.

110

Re: Trainen na Covid vaccinatie

De booster laat ik nog lekker aan me voorbij gaan .
Maar heb ook pas begin december mijn tweede vaccinatie gehad .

111

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Maca944 schreef:

Net mijn boostershotje Moderna morgen krijgen. Mijn fysio heeft er flinke last (als in 2 dagen met koorts op bed) van gehad, ik wacht het met angst en beven af. Straks nog even snel zwemmen en fietsen voordat ik er last van kan krijgen.

En iets anders, afgelopen dinsdag is Robin Fransman overleden aan de gevolgend van Covid. Toen ik jaren geleden bij de AFM werkte was hij een directe collega en toen (op een positieve manier) eigenwijs. Hij weigerde zich te laten vaccineren en al weet je nooit hoe het gelopen zou zijn als hij dat wel had laten doen, de statistieken zijn vrij overtuigend.

Net na een prik toch opletten met inspanningen, er zijn al heel wat atleten die met een hartspierontsteking zitten hierdoor.

112

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Maca944 schreef:

Net mijn boostershotje Moderna morgen krijgen. Mijn fysio heeft er flinke last (als in 2 dagen met koorts op bed) van gehad, ik wacht het met angst en beven af. Straks nog even snel zwemmen en fietsen voordat ik er last van kan krijgen.

En iets anders, afgelopen dinsdag is Robin Fransman overleden aan de gevolgen van Covid. Toen ik jaren geleden bij de AFM werkte was hij een directe collega en toen (op een positieve manier) eigenwijs. Hij weigerde zich te laten vaccineren en al weet je nooit hoe het gelopen zou zijn als hij dat wel had laten doen, de statistieken zijn vrij overtuigend.

Tsja. De kans op die leeftijd dat het slecht afloopt is heel klein, en werkend bij de AFM zou hij zich wel bewust daarvan zijn geweest, maar ook bij een klein risico kan het helaas misgaan.
Maar als het risico op een slechte afloop van een infectie op die leeftijd zonder gevaccineerd te zijn nog zo klein, het is nog altijd vele malen kleiner als je je laat vaccineren. Het afwegen van kleine risico's is lastig, en daarbij wordt het risico van een actieve handeling (je laten vaccineren) vaak veel zwaarder meegewogen dan het risico van een passieve handeling (besmet raken). Daar zoekt men dan onderbouwing om het te rechtvaardigen.

113

Re: Trainen na Covid vaccinatie

LindaRotterdam schreef:

Mijn man had inderdaad ook zo'n koortsaanval. Echt heel kort, maar wel vervelend achter het stuur smile

Pfoe, ja, ik was blij dat ik thuis was!

Ik heb me tot en met zaterdag bij het trainen nog net iets minder energiek gevoeld dan normaal, al kon dat zaterdag ook al het effect van laat naar bed zijn. Gister was alles weer gewoon helemaal okee, opvallend lekker gelopen zelfs.

Hopelijk jullie allemaal geen al te gekke naweeën!

Louise

114

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Ik heb er dit keer gelukkig weinig last van gehad. Had al een flinke kater toen ik me liet boosteren, dus niet topfit. Daarna vroeg naar bed en heerlijk geslapen.

Dag later alleen wat zweterig, lamlendig en nog beter niet sporten. En ik heb weer een pijnlijk gezwollen lymfeklier, in de oksel aan de kant waar ik geprikt ben.

115

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Overigens heb ik nergens last van gehad, een beetje beurs waar ik geprikt ben maar ik kon zonder problemen zwemmen (en lopen en fietsen).

116

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Gisterochtend vroeg de booster gehad.
De eerste uren was er niks aan de hand. In de loop van de middag kreeg ik steeds kouder, ook vannacht echt koud. Tot een uur of 5, vanaf toen was het een paar uur zweten.
Nu lijkt alles weer okee, wel een goed stijve arm gekregen.

117

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Gisteren mijn booster prik gehad (3e keer Pfizer).
Gisteravond kreeg ik een koude arm en hand, tevens tintelend, alsof hij elk moment gaat slapen. Normaal werk schudden en dan is het weg, nu niet.
Ik ben vroeg naar bed gegaan.
Vanochtend was het nog niet weg (ach kan he, dan hebben ze een zenuwtakje geraakt, dat trekt wel weer weg).

Daarna rolde ik mijn deo onder mn oksel...hobbel! O jee, een pijnlijke en opgezette klier? Ach nou ja.
In de loop vd dag werd deze zwelling echter erger, groter en pijnlijker. Mijn collega is oedeemtherapeut, die heeft er naar gekeken, geen klier. Ze adviseerde de huisarts te consulten, dat ga ik morgen dus doen.
Ik heb echt verrekte veel last van die zwelling, het zit voor in mn oksel, richting borstspier.
Ik verwacht ookniet dat de huisarts er wat mee kan,maar ja, ik wil t toch gechecked hebben.
En hopen dat t morgenochtend allemaal weg is.

118

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Oh shit , Hedcandy .
Sterkte , ik hoop dat het uiteindelijk toch mee valt .

119

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Hee Hedcandy; Dat is echt vervelend; hoop voor je dat de zwelling minder word. Zo een gezwollen oksel werkt niet echt mee hè. Met je werk al zeker niet collega! Hopelijk ook alleen maar een tijdelijke reaktie die na verloop van tijd minder word.

120 Laatst bewerkt door Jörgen (11-01-22 21:20:51)

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Jeetje zeg, wat balen zeg. Ik neem aan dat het allemaal wel weer wegtrekt, maar tot die tijd zit je er wel mooi mee. Sterkte.

121 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (11-01-22 23:04:23)

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Dat is dus die lymfeklier waar ik ook last van had. Even schrikken he. Maar trekt na enkele dagen ook weer weg.

Bij mn tweede vaccinatie werd ik wakker van de pijn. Dit keer was het vooral vervelend.

122

Re: Trainen na Covid vaccinatie

LindaRotterdam schreef:

Dat is dus die lymfeklier waar ik ook last van had. Even schrikken he. Maar trekt na enkele dagen ook weer weg.

Nee het is geen lymfevat, daar heeft mn collega al naar gekeken...

Nou ja, het is verdomde vervelend, hardlopen zit er echt niet in ivm de armzwaai. Hopelijk is het idd snel weer weg, vandaag lijkt t eerder nog erger dan gisteren...

123

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Lijkt me vooral erg schrikken, hoop dat het meevalt. Sterkte iig Hedcandy!

124

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Hedcandy schreef:
LindaRotterdam schreef:

Dat is dus die lymfeklier waar ik ook last van had. Even schrikken he. Maar trekt na enkele dagen ook weer weg.

Nee het is geen lymfevat, daar heeft mn collega al naar gekeken...

Oh, dat is namelijk wel een veel voorkomende bijwerking, vooral onder vrouwen. Dus ik ben er eigenlijk gewoon vanuit gegaan, dat het de lymfe was.

Zie ook: https://nl.metrotime.be/nieuws/waarom-v … tonderzoek

125

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Toch bedankt voor het delen van je artikel Linda! Dat is voor mijn oedeem collega van waarde, zij ziet alleen maar oncologiepatienten, bij wie dit waar dit dus een waarschuwing kan zijn.

Ik lees hier ook dat het een paar weken kan duren, my o my, ik hoop het toch niet. Heb er veel last van ook tijdens mn werk. Vandaag weer erger als gisteren kwa zwelling.
Ik baal ook dat ik niet kan hardlopen, de armzwaai is te pijnlijk.

Dit maakt me wel aan het twijfelen hoeveel boosterprikken ik in de toekomst nog ga nemen...