26

Re: Dry Januari: hoeveel alcohol drinken jullie?

Wat mij opvalt, als ik een avond wat alcohol drink, is dat de laagste hartslag gedurende de nacht een stuk hoger ligt.

27 Laatst bewerkt door mcguyver (04-01-22 14:12:31)

Re: Dry Januari: hoeveel alcohol drinken jullie?

MontanaMan schreef:

Wat mij opvalt, als ik een avond wat alcohol drink, is dat de laagste hartslag gedurende de nacht een stuk hoger ligt.

Klopt, ik heb dat ook. Gemiddeld bij mij 45 maar na veel Belgisch bier zomaar 55. Ik ben nog niet opzoek geweest naar een verklaring maar zo vanuit de losse pols: lichaam wil alcohol uit het bloed dus laat het sneller langs de filters gaan?

Je moet sneller dan de klos zijn.

28 Laatst bewerkt door Louise (04-01-22 16:10:20)

Re: Dry Januari: hoeveel alcohol drinken jullie?

Ik weet niet precies hoe het zit, maar alcohol werkt sowieso op je hart: het kan boezemfibrilleren (hartritmestoornis) veroorzaken, en je lever maakt er een stof door aan die je hartslag verhoogt - hetzelfde stofje dat katerig voelt, als ik me dat goed herinner. Eigenlijk is het giftig, hè, alcohol...

Louise

29

Re: Dry Januari: hoeveel alcohol drinken jullie?

Moet je ook het stress level eens bekijken op een Garmin horloge na een paar drankjes. Die is ook veel hoger dan normaal in de nacht.

30

Re: Dry Januari: hoeveel alcohol drinken jullie?

wilagro schreef:

Moet je ook het stress level eens bekijken op een Garmin horloge na een paar drankjes. Die is ook veel hoger dan normaal in de nacht.

Ja herkenbaar, normaal rond de 15 en na bier rond de 50!

Je moet sneller dan de klos zijn.

31

Re: Dry Januari: hoeveel alcohol drinken jullie?

Ik drink net zoals de meesten van jullie helemaal geen alcohol. This is the way.

Try not. Do… or do not. There is no try