51

Re: Eindtotalen 2021

Mijn vrouw heeft een apotheek maar ik denk dat ik toch maar van de verboden middelen afblijf. Lopen op mijn Nike Vaporfly's voelt al een beetje als valsspelen, ik kan me niet voorstellen hoe het moet zijn om met PEDs in je lichaam een triathlon te doen. En voor wie doe je dat dan? Niet voor jezelf dus en de eer en glorie die je bij anderen denkt te kunnen halen is volgens mij redelijk beperkt. Maar goed, ieder zijn eigen ding.

@Trilen, mooi verhaal en gaaf dat je Cascais gaat doen, het is een geweldige wedstrijd! Zorg wel dat je de juiste cassette monteert.

Ik heb mijn eigen business en kan overdag zonder problemen zwemmen, fietsen of lopen, dat maakt het allemaal een stuk makkelijker. Ons kantoor is ook dichtbij mijn huis dus reistijd kost me niets en bovendien kan ik heen en weer (hard)lopen als ik daar zin in heb.

En nog iets anders, ik denk dat als je serieus voor een wedstrijd wilt gaan een trainingsweek op een mooie en zonnige lokatie erg nuttig is. Vorig jaar ben ik met vrienden naar Mallorca geweest en als je niets anders hoeft te doen dan trainen, eten en rusten dan heb je ineens heel veel tijd om uren te maken en veel tijd om daarvan te herstellen, dat was wel een eye-opener voor me.

52

Re: Eindtotalen 2021

Vooral zwemmen is lastig, en kan veel meer tijd kosten per uur training dan lopen op fietsen. Toen ik in Montana woonde kon ik heel vaak zwemmen in het zwembad op de campus, en dat was 2 minuten lopen van het lab waar ik werkte. Hier in de UK moet ik al snel 20 minuten rijden om bij het zwembad te komen.

Dus 1 uurtje zwemmen nu, kost me met omkleden en reizen etc al gauw 2 uur, in Montana kon dat in 1u15min. Dat scheelt flink als je 5uur per week zou willen zwemmen.

53

Re: Eindtotalen 2021

5u per week zwemmen voor een AG is wel heel veel vind ik maar goed... Voor aan verboden middelen te geraken hoeft je vrouw geen apotheek te hebben gewoon een pc en creditcard is genoeg :-)

54

Re: Eindtotalen 2021

Maca944 schreef:

@Trilen, mooi verhaal en gaaf dat je Cascais gaat doen, het is een geweldige wedstrijd! Zorg wel dat je de juiste cassette monteert.

Ja ik heb eigenlijk nu al heel veel zin om daar voor te gaan trainen en de wedstrijd schijnt inderdaad ook erg mooi te zijn. Hoe bedoel je met de juiste cassette? Ik heb nog niet zo heel nauwkeurig naar de fietsroute gekeken maar dacht dat het op zich wel meeviel? Wel veel hoogtemeters (2 rondes en totaal 1500 hm) maar qua steilheid is het toch niet extreem?

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

55

Re: Eindtotalen 2021

Trilen schreef:

Ja ik heb eigenlijk nu al heel veel zin om daar voor te gaan trainen en de wedstrijd schijnt inderdaad ook erg mooi te zijn. Hoe bedoel je met de juiste cassette? Ik heb nog niet zo heel nauwkeurig naar de fietsroute gekeken maar dacht dat het op zich wel meeviel? Wel veel hoogtemeters (2 rondes en totaal 1500 hm) maar qua steilheid is het toch niet extreem?

Niet heel extreem nee, maar ik heb de 12-25 cassette omgeruild voor een 14-29 (met 53-39 voor). Op zich kom je overal wel op kracht boven hoor, maar ik was blij dat ik de 29 tot mijn beschikking had (en heb de 12 en de 13 niet gemist).

Wellicht ter inspiratie mijn verhaaltje van afgelopen oktober:
https://www.amstelracing.nl/triathlon/i … cais-2021/