1

Onderwerp: Condens (?) in Garmin 945

Een sportmaat appte mij een foto van zijn Garmin 945 met de vraag: ken jij iemand die dit ook heeft en weet je toevallig hoe het komt (en opgelost kan worden). Wellicht terugsturen naar Garmin, zij hebben immers een goede service maar alvorens dit te doen toch even aan jullie vragen: herkent iemand dit. De witte rand lijkt vocht, is soms wat minder maar gaat er niet uit. Het horloge wordt ook gebruikt bij zwemtrainingen maar dat is al even (lockdown) geleden.

https://www.triathlonforum.nl/misc.php?action=pun_attachment&item=1013&download=1

2

Re: Condens (?) in Garmin 945

Ik had met mijn vorige horloge ook dat hij niet goed waterdicht was. Dat was een Fenix 2, die had over het hele scherm (in verschillende hoeveelheden) condens. Dat al binnen een paar maanden en die is netjes omgewisseld door Garmin. Met de nieuwe nooit meer last gehad.

3

Re: Condens (?) in Garmin 945

Ik heb iets vergelijkbaars gehad.
Ik dacht ook aan vocht maar bij Garmin beweerden ze dat het scherm loskwam van het glas, al leek het in mijn ogen vooral op vocht. In ieder geval horloge binnen gedaan en na 2-tal weken gewoon een nieuwe gekregen.

4

Re: Condens (?) in Garmin 945

De garantie is er net aan af (ouder dan twee jaar). Garmin heeft een voorstel gedaan om om te ruilen met bijbetaling (148 euro). Dat is op zich een goed voorstel maar aan de andere kant zou zo snel dit probleem (condens of wellicht loslaten van een glaslaag) zich niet mogen voordoen. Er loopt nu contact met Garmin...nog even afwachten hoe het gaat aflopen.

5

Re: Condens (?) in Garmin 945

Inmiddels is dit probleem zo goed als opgelost. Het is niet bekend of het vocht is dat in het horloge zit of dat er sprake is van loslaten van de glaslaag. Maar hoewel het horloge uit de garantie is gaat Garmin een en ander toch kosteloos oplossen. Erg netjes dus.

6

Re: Condens (?) in Garmin 945

Dat is niet verkeerd. Ik vond het eerdere aanbod al redelijk, dus dit is nog een betere oplossing.,,

7

Re: Condens (?) in Garmin 945

Zeker nette oplossing.
Moet zeggen dat ik dat ook wel ken van ze...